Sökresultat:
423 Uppsatser om Seasoned Equity Offerings - Sida 15 av 29
Prissättning av IPO:s på den svenska aktiemarknaden
Title: Pricing of IPO:s on the Swedish stock market
Authors: Mikael Gustavsson
Martin Kvist
Henrik Wannberg
Tutor: Anders Hederstierna
Problem: There are certain sets of problems for underwriters when they are
pricing potential stock-exchange companies. The problem partly consists of
estimating the demand at an IPO and also to accurately value the business in
comparison to the market.
To set the price per share is problematic, since the company carrying out the
public offering wants to optimise the amount of capital at the same time as
they want the share to be subscribed in full. If the IPO would not be carried
out, it could cause harm to the position of the underwriters.
Purpose: To investigate whether underpricing exists associated with IPO:s on
the Swedish market during the period 1995-1999.
Method: The collection of data has been achieved by means of: Internet, E-mail
and telephone calls.
Conclusions: We have reached the conclusion that oversubscribing in comparison
to the return at an IPO has an average growth of 3.3 per cent the first day, on
every occasion of oversubscribing.
For the studied population, including 138 initial public offerings, the average
market value rise is 15 per cent the first day. When we made our calculations,
adjustments have been made for the general index of Affärsvärlden (AFGX).
Börsintroduktioner : En eventstudie av variationer mellan introduktionskurs och öppningskurs hos börsintroduktioner på Stockholmsbörsens O-lista åren 1995 till 2005.
Denna studie har som syfte att undersöka den svenska IPO-marknaden under åren 1995-2005. Studien undersöker ett fenomen som är frekvent förekommande i samband med börsintroduktioner. Fenomenet kallas underprissättning och med begreppet menas den skillnad i pris som uppstår mellan en akties introduktionspris och dess stängningskurs första dagen den handlas publikt på en aktiebörs. Underprissättningen kan ses som potentiellt kapital som ett företag går miste om. Detta på grund av att aktiens stängningskurs i viss mån representerar vad investerarna verkligen var villiga att betala för en aktie.
Marknadsföring av Globala varumärken i en Sluten ekonomi : En Fallstudie på Iran
Purpose: The purpose of this thesis is to analyze and evaluate essentialprerequisites for companies and corporations aiming at marketingglobal brands in a restricted market.Method:The investigation strategy used for this essay was to perform a casestudy on the Islamic Republic of Iran. Both primary data ? such as asurvey, interviews and participating observation ? and secondarydata ? found in books, scientific articles and the internet ? have beenused to achieve the results. The gathering of empirical data wasperformed inside the Islamic Republic of Iran during two weeks inNovember 2007 in three different cities: Tehran, Ispahân and Bâbol.This was carried out by considering several theories: globalbranding strategies, brand equity, involvement theory andcommunication models.Results: The outcome of this essay show several factors that should be takenin consideration in relation to marketing global brands in Iran. Manycompanies have chosen adaptation as their promotion? and productstrategy because of countless rules and restrictions hindering globalmarketing.
Greklandskrisens påverkan på bankernas interna risker : En studie om svenska storbankers kreditrisk
Background: 2009 it has occurred a crisis in some of the member states of the European Union: Spain, Portugal, Italy, Ireland and Greece. Despite, some major banks in the world had begun to recover from the financial crisis that occurred from 2007 until 2009, there were still banks who found it difficult to survive. Greece is one of the countries that suffered from the financial crisis. The high budget deficit and the unsustainable debt are underlying the crisis.Banks as financial intermediaries have important function in a nation?s economy.
Produktcertifieringars inverkan på inköpsfunktionen : En fallstudie hos en kaffeproducent
Relationsmarknadsföring är ett perspektiv på företagande som, i motsats till transaktionsmarknadsföring, syftar till att etablera starka relationer mellan de involverade parterna. Perspektivet innebär att samtliga organisatoriska delar betraktas med ett relationstänk, det vill säga att även aktiviteter så som fakturering och back-office procedurer utförs med relationen i fokus. Begreppet har sin grund i en B2C-kontext, men har även fått fäste i en B2B-kontext. Syftet med relationsmarknadsföring i en B2B-kontext är att skapa tillfredsställande relationer mellan företag, med syfte att resultera i lojalitet. Lojalitet i sin tur, bidrar till ett högre brand equity som är ett varumärkes immateriella värde vilken har sin grund i en B2C-kontext.
Moving 4Ward : En fallstudie ur ett ledningsperspektiv på varumärken och relationer
Relationsmarknadsföring är ett perspektiv på företagande som, i motsats till transaktionsmarknadsföring, syftar till att etablera starka relationer mellan de involverade parterna. Perspektivet innebär att samtliga organisatoriska delar betraktas med ett relationstänk, det vill säga att även aktiviteter så som fakturering och back-office procedurer utförs med relationen i fokus. Begreppet har sin grund i en B2C-kontext, men har även fått fäste i en B2B-kontext. Syftet med relationsmarknadsföring i en B2B-kontext är att skapa tillfredsställande relationer mellan företag, med syfte att resultera i lojalitet. Lojalitet i sin tur, bidrar till ett högre brand equity som är ett varumärkes immateriella värde vilken har sin grund i en B2C-kontext.
Skäl till co-branding och dess kritiska framgångsfaktorer : Strategiska samarbeten mellan svenska modeföretag
Co-branding är samarbetet mellan två företag som utmynnar i en ny, unik produkt, där kopplingen mellan varumärkena samt gemensam marknadsföring från samarbetsföretagen leder till positiva synergieffekter. Intresset för marknadsföringsstrategin co-branding har ökat i takt med globaliseringen då företagens varumärke riskerar att försvinna i mängden av konkurrerande varumärken och på så sätt förlora viktiga marknadsandelar och varumärkeskännedom.Denna studie ämnar dels öka kunskapen om fenomenet co-branding samt för vilka skäl denna strategi kan vara lämplig att använda och dels hjälpa företag att utröna vilka som kan vara de kritiska framgångsfaktorerna, alltså de absolut viktigaste variablerna för att deras co-brand ska lyckas på marknaden. Vi har intervjuat tre fallföretag inom den svenska modebranschen för att undersöka vilka deras skäl till cobranding är och vilka de kritiska framgångsfaktorerna för dessa samarbeten är. Dessa företag har samtliga genomfört co-branding under de senaste tre åren. Resultatet av studien visar att skälen till co-branding kan vara att skapa en trovärdig varumärkesbreddning, försvara sig mot konkurrenter samt skapa en förhöjd uppfattad kvalitet för konsumenten något som möjliggör prispremium.
Påverkar goodwill kapitalkostnaden?
Does goodwill affect the cost of capital? Goodwill is an asset which is characterized by much uncertainty regarding both what it is and how much it is really worth. Based on economic theory about information risk and principal-agent problems as well as theory regarding the cost of capital we test for the hypothesis that debt and equity investors perceive goodwill as something risky and hence demand compensation for taking on this extra risk. The proxies used for the cost of capital are cost of debt, beta and the EP-ratio. On a general level we find that increasing the level of goodwill seems to result in higher cost of capital as represented by the three proxies.
Varumärkesprofilering : En fallstudie gjord på varumärket Westra Wermlands Sparbank
Westra Wermlands Sparbank är en fristående Sparbank som är verksam i västra Värmland med huvudkontor i Arvika. Bankens affärsidé bygger på att vara lokala, finnas nära till hands för sina kunder och verka för bygden.För att kunna bedriva denna typ av enskild bankverksamhet behövs ändå en omfattande infrastruktur och produktsortiment. Att utveckla egna IT-system och exempelvis fonder är inte tänkbart då detta skulle bli alldeles för dyrt. Genom ett samarbete med storbanken Swedbank löses tidigare nämnda problem, men samarbetet genererar i ett annat problem, nämligen att Swedbank inverkar på Westra Wermlands Sparbanks varumärke och identitet.Syftet med denna uppsats är därför att få en djupare förståelse för varumärkeshanteringen hos Westra Wermlands Sparbank och att undersöka de effekter som uppkommer internt och externt vid ett företagssamarbete, som exempelvis det med Swedbank. För att få förståelse och kunskap inom ämnet har vi fördjupat oss i teorier kring varumärkets funktioner, brand equity, brand identity ? brand image samt kommunikation.
Kunddriven tjänsteutveckling? - en kvalitativ studie av Scandinavian Airlines.
The deregulation during the last decade within the airline businesses have called upon a more fierce competition among airlines. This fact forces airlines to continuously focus on service development in order to offer attractive solutions to satisfy customers changing needs and stay competitive. This paper focuses on service development at Scandinavian Airlines. The aim of this case study is to examine the sources of information used in service development and new service development at Scandinavian Airlines. Further the aim is to examine whether information derived from customers can be shown to play a more important role in either service development or new service development.
Analys av faktorer som påverkar interna leveransledtider : Dimensionering av lager
It is becoming increasingly important for companies to meet customer demands due to intense competition in today's global market, that forcing companies to improve their offerings and become better at managing their supply chain (Shen et al., 2006). Long lead times can be reduced by using different methods and strategies shows various researches. Lead times occur in the planning, production, inventories and handling of products (Treville et al., 2003).The aim of the study is to develop a method to analyze the factors that affect the length of internal delivery lead time in manufacturing companies. The method also included suggestions for reducing delivery lead-time to internal customers.The main factors that influenced the length of the on delivery lead times has summarized to make a selection among the factors that can have the most significant impact. The selected elements will be used as a method to analyze how these areas affect a company?s length on internal delivery lead times.The study shows that the causes of the long delivery lead times was the location of the customer order point, uncertain forecasts, long material and production planning time, and long waits in the production and storage.The delivery lead time, according to this report?s suggested improvements reduced by centralizing CODP and makes more reliable forecasts.
Trauma and coping - A study of women that were trafficked for the purpose of sexual exploitation in India
This study was conducted in the red-light area of Pune city, India. The target group of the study is sex workers that are victims of human trafficking for the purpose of sexual exploitation. The purpose of this study was to examine the initial and continuing trauma and its effects, and the coping strategies that these women develop in order to survive. The initial trauma occurs during the trafficking and seasoning process in the brothel. The term continuing trauma refers to violence and psychological trauma that are part of sex workers lives.
Supra-National Origin Marking Schemes
Abstract The growth of supra-national organizations, such as the European Union, has been a recent trend in today?s global environment, which has challenged traditional marketing concepts and product cues. One such cue that is significantly challenged is the 'origin cue'. An origin cue is conceived to be a socially constructed notion that consumers use to discern where goods come from and to accordingly evaluate products with. The origin cue is often predominantly materialized in the public sphere by a 'made in' labelling scheme.
Är det utsidan som räknas
In this essay we have approached the problem with retailer brands that copy marketing leaders to get consumers attention in the storeshelf. We have sought to explore how much a designed package would change the consumers opinion of a brand and if this effect is different depending on if the brand is a retailer brand or a market leader. Also we sought to find if this effect would be greater with a salient color on the package. We made a quantitative study and with regression analysis we found that a designed package did have effect on the consumers opinion of the brand, and that the design with the salient color made the biggest effect..
Regelbördan på Stockholmsbörsen - En studie om regleringars inverkan på avnoteringar från NASDAQ OMX Stockholm
DefinitionerInitial public offering (IPO)Den första försäljningen av ett företags aktier på den publika marknaden.AvnoteringHändelsen då ett börsbolags aktie tas bort från marknaden.Sarbanes-Oxley (SOX)Ett omfattande och för ämnet väl undersökt amerikanskt regelverk.Private Equity (PE)Aktiekapital som inte är börsnoterat, investerare som investerar direkt i privata bolag eller köper ut publika bolag från börsen.International Financial Reporting Standard (IFRS)Internationella regler som styr rapporteringen av olika typer av transaktioner och händelser.Mergers & Acquisitions (M&A)Förvärv och sammanslagningar av bolag.Definitioner hämtade från http://www.nasdaq.com/investing/glossary/.