
Sökresultat:
393 Uppsatser om Screen Wall - Sida 10 av 27
World of Warcraft : En virtuellt social värld
In today?s modern society with high-speed connections covering the globe people are more than ever finding themselves gazing into the cold lights of the computer screen. On the other side a strange and exciting world yet to be explored awaits. Many are those who spend hour after hour running over green hills swimming in vast blue oceans in the lands of Azeroth, the playfield in the MMORPG game World of Warcraft. In media we often read and hear alarming reports on players stuck in this virtual world, ceasing to play a part in the real world.
Global Star V
En effektiv och populär grafisk effekt för realtidsgrafik är Screen-Space Ambient Occlusion(SSAO). Teknikens nackdel är brusiga artefakter som kan dämpas med blur filtrering. Detta arbete studerar upplevelsen av defekterna i SSAO med en användarstudie. Arbetet implementerar en renderare som renderar bildrutor från kameraåkningar och ett visningsprogram som används i experimentgenomförandet. Renderade bilder utan och med aktiv blur-filtrering visas för försökspersoner som får beskriva om de ser skillnader mellan bilderna och välja vilken bild de föredrar.
En studie av Idre Fjälls webbplats med fokus på användbarhet
Idre Fjäll currently has not full control of how visitors experience their site or if it has good usability. I have helped the company to do a usability test on their website to see how and where any improvements can be made on the page before the winter season 2010. I have also done a survey to investigate how users perceive Idre Fjälls website. Ten people of various ages participated in the survey. All test subjects was recorded with both audio and screen activity during the tests.
Det anglo-saxiska inflytandet på det tidiga Lund
Due to the Danish kings? engagements on the British Isles, the early town of Lund, was influenced by English and Anglo Saxon traditions, architecture and technology. The main aim of this essay is to find out in what ways, and most importantly how this can be seen in the archaeological material, and how it changes over time. Within a framework of historical sources, archaeological finds like excavated stave and stone churches, cemeteries, pottery, and everyday personal objects, both English immigrants and English influence is found. The problem of the English origin of the palisade wall technique is discussed, as is early Lund as a Viking age town.
Vätning på mikroskala
Individual cellulose ?bers were studied to identify the transport and absorbtion phenomena as well as the in?uence of drying. A Chalmers University of Technologydeveloped method within ESEM (Enviromental Scanning Electron Microscope) has been used in this study. The results from the laborations gave the following conclu-sions: The transport of water occurs in ?bers in the ?ber wall surface and the lumen.
Vikta, hoprullade eller klippta i bitar? : Guldfoliefigurer samt deras fyndkontext
In this essay I have chosen to take a closer look at gold figure foils (Swedish ?guldgubbar?), find their context and analyze it. I have analyzed some earlier studies about gold figure foils that were found in Scandinavia.The focus of my study is based on the locations of the findings. Another important aspect is to discuss if the encountered gold figure foils that were folded and cut looked like that due to intentional motives or not.My conclusion is that when it comes to the locations of the findings they are mostly found in houses irrespective of if it´s in a posthole, wall or house foundation.The other conclusion is that the gold figure foils could have intentionally been manipulated before they ended up in the ground..
Sight : Belysning för hotellmiljö
Projektet har haft som syfte att i samarbete med Örsjö Belysning AB ta fram en vägghängd armatur för hotell som ska ha funktion som ljus till att läsa vid sängen. Lampan har haft krav på hållbar utveckling. Lampan har en energieffektiv ljuskälla, vald med hänsyn till sitt syfte, och ingående material har valts med stark miljöhänsyn. Form och funktion har varit viktiga begrepp och har parallellt följts åt i projektet. Produkten har konstruerats för en okomplicerad isärtagning så att delarna enkelt kan sorteras och återvinnas vid armaturens avslutade användning..
Mirror, mirror on the wall? -en kulturanalytisk studie av hur folksagor återberättas i vår tid utifrån exemplet Snövit och de sju dvärgarna
This essay examines two modern retellings of the classic fairy tale of Snow White and the seven dwarfs in the version of the brothers Grimm. By analyzing the differences in the modern version to the more original one my aim is to be able to see how these objects of popular culture are affected by the type of society they are created within.In my two-step analysis I have first used the theory of narratology to find what changes had been made in the two retellings. Here I have the help of several key concepts of the theorists Vladimir Propp, Gérard Genette and David Bordwell. The narrative differences, which turned out to concern the characters mostly, I have then sought to explain in the light of the sociological theories of Zygmunt Bauman regarding liquid modernity and liquid fears..
När gör hjälpinformation mest nytta-vid urval eller estimering?
Syftet med denna studie är att beskriva vilka natursyner som förmedlas i barnfilmerna Happy Feet (2006) och Wall-e (2008). Detta för att undersöka om de kan användas inom utbildning för hållbar utveckling i förskolan. Det har utförts en ekokritisk studie av materialet med ett idé- och ideologikritiskt perspektiv. Denna studie har utförts i strävan efter att bidra med ny forskning för området utbildning för hållbar utveckling inom förskolan, då det är ett tunt utforskat område.Resultatet av studien är att den antropocentriska natursynen dominerat i båda filmerna, men att de samtidigt ifrågasätts mellan raderna. Slutsatsen av studien är att innehållet i filmerna går att använda som underlag för undervisning, till exempel för att kunna föra en diskussion i barngrupp om natursyner..
Inget fel vid prediktering av el? : Prognostisering av elförbrukning hos elanvändare i Katrineholm och Linköping
Syftet med denna studie är att beskriva vilka natursyner som förmedlas i barnfilmerna Happy Feet (2006) och Wall-e (2008). Detta för att undersöka om de kan användas inom utbildning för hållbar utveckling i förskolan. Det har utförts en ekokritisk studie av materialet med ett idé- och ideologikritiskt perspektiv. Denna studie har utförts i strävan efter att bidra med ny forskning för området utbildning för hållbar utveckling inom förskolan, då det är ett tunt utforskat område.Resultatet av studien är att den antropocentriska natursynen dominerat i båda filmerna, men att de samtidigt ifrågasätts mellan raderna. Slutsatsen av studien är att innehållet i filmerna går att använda som underlag för undervisning, till exempel för att kunna föra en diskussion i barngrupp om natursyner..
Datorn ur metodisk synvinkel
This essay is written at the university of Linköping and is a part of the teachers education. The intire essay is available on CD-rom. Its content is directed towards teachers who entirely or partly works, or want to work, in computereducation. The CD-rom contains both textmaterial and presentations, with teacherinstructions, wich are directly appliable in teaching computers. The teachingmaterial on the CD-rom is based on an empiric survey with different computerteachers.
Kökslampa : tema Fransk Bistro
The report describes the thesis I, Philip Bergstrom, have done at the University of Gotland. The work comprises 15 credits and is at bachelor level and has been done in collaboration with Lyktan Bankeryd Belysning.The project consists of developing the design of a kitchen lamp for the Swedish home following the catchwords stripped French bistro that will fit into the Lyktan Bankeryd lighting spring collection 2013, and it should not look too alike any existing lamp on the market today.The work includes analysis of the company's current products and the image the company wants to project, analysis of three other companies' products to draw inspiration from, and a simple ergonomic study of the lights in the kitchen.The final result achieves the demands made and fits well in the intended environment, there is also the possibility for further development of both a floor lamp and a wall lamp..
Skattning av kausala effekter vid effektmodifiering genom matchning på funktioner av prognostic scores
Syftet med denna studie är att beskriva vilka natursyner som förmedlas i barnfilmerna Happy Feet (2006) och Wall-e (2008). Detta för att undersöka om de kan användas inom utbildning för hållbar utveckling i förskolan. Det har utförts en ekokritisk studie av materialet med ett idé- och ideologikritiskt perspektiv. Denna studie har utförts i strävan efter att bidra med ny forskning för området utbildning för hållbar utveckling inom förskolan, då det är ett tunt utforskat område.Resultatet av studien är att den antropocentriska natursynen dominerat i båda filmerna, men att de samtidigt ifrågasätts mellan raderna. Slutsatsen av studien är att innehållet i filmerna går att använda som underlag för undervisning, till exempel för att kunna föra en diskussion i barngrupp om natursyner..
En problemlösningsapplikation för Sveriges schackförbund
The purpose of this project was to investigate whether it was possible to develop a type of application, where users would solve chess problems. The main goal of the project was that there would exist an functional application after the study has ended with which users could solve chess problems on a computer. One subgoal of the project was to create corresponding application for mobile phones. The study was limited to require users to have at least Internet Explorer 9 +. For other browsers, there were no corresponding limitations.
Scenografi, min käre Watson! : En studie i scenografiska teknikers påverkan på spelare
This study explores Environmental Storytelling techniques and whether these can beused in combination with each other to lead a player through a game scene in aspecific pattern, affect the player?s narrative and exploratory view and explorewhether Self-paced Exploration can be combined with these techniques.It is a qualitative study conducted by six gaming sessions with accompanyinginterviews in which six people get to play one of three versions of the same gamescene. The only differences between the scenes are the different guidance techniquesused. The informants' movement patterns are identified and interviews recorded byaudio, as well as screen recording. The results shows that Environmental Storytellingtechniques can very well be used to control the player's exploration patterns, bothnarratively and navigation purposes and Self-paced Exploration can be utilized to agreater efficiency in combination with these..