Sökresultat:
5950 Uppsatser om Science teaching - Sida 50 av 397
Den avgränsade krisen : En gränsdragningsanalys av Lindbeckkommissionens rapport Nya villkor för ekonomi och politik (SOU 1993:16)
During Sweden's economic crisis in the early 1990s a governmental committe of prominent economic and political experts were gathered to produce an analysis of and suggestions to the solution of that crisis. The committe produced a report that became widely commented in the media and in parliment. The report anc the reception of it gives us insights in how the boundaries between social science and politics are created an how new fields of expertise is added to a science. This thesis uses a constructivist approach to explore how the techniques of the economic science were made into credible means of knowöedge production outside of the field where it traditionally holds epistemological authority. Working from the assumption that language does things to the objects that it describes I claim that the episode investigated in this thesis was shaped by the committee's ability to define the economic crissi and thus making it into a knowable object.
"...det gäller att kunna knepen" datorstöd för kunskapsutbyte och lärande inom ett tekniskt arbetslag
Denna rapport behandlar en fältstudie genomförd på en kommunal teknisk
förvaltning samt en analys av studiematerialet. En tekniklösning på konceptuell
nivå arbetas fram. Metoder och synsätt för fältstudien beskrivs samt relationer
till forskningsområden som CSCW och CSCL.
Problembilden som kommer fram rör en åldrande personalkår där kunskap och
erfarenhet önskas ta till vara. Kompetensutveckling och informationsspridning
ligger högt på önskelistan hos personalen.
Kursen TMS, en intervjuundersökning bland lärare om kursen Teknik, Människa, Samhälle
A query using telephone interviews of technology teachers teaching the course "Teknik, Människa, Samhälle", a core course of the technique programme at the swedish gymnasium..
"Det är så himla viktigt kring yrkesidentitet" : En narrativ studie av berättelser om folkbibliotekarien
This Master's thesis aims to investigate librarians' identity construction through the study of their narratives about themselves and their lives. We want to understand in what way the education in Library- and Information science contributes to shape the students professional identity and how these identities then continue to be transformed when they enter their professional lives. We assert that this construction of identity takes place through socialisation. We start with the reference work because we think this is a central part of librarians' tasks. Our theoretical starting point is constructionism, we mean that professional identity is a social construction that continuously is formed and transformed.We interviewed six former students at Library- and Information science at Lund University.
Den tidiga läs- och skrivinlärningen : en fallstudie
Vi har gjort en fallstudie på en lärare ? L.J, i år 1 utifrån hennes svenskundervisning. I år 1 består denna undervisning mest av läs- och skrivinlärning. Hennes klasser har ofta goda resultat i olika läsförståelsetexter, och vi var nyfikna på varför. Under vår utbildning har många önskat få svar om vilken metod som är ?bäst? vad gäller läs- och skrivinlärning.
Spelutveckling, problem och utmaningar
Detta arbete ämnar undersöka problem och utmaningar relaterade till design- och
produktion av ett tävlingsinriktat spel för gratis utgivning samt utforska
potentiella lösningar och designfilosofier genom att påbörja utveckling av ett
spel. Problem som uppstår, lösningar som tillämpas och val som görs
dokumenteras varpå resultat analyseras.
Undersökningen tar upp design av både spelmekaniska och grafiska element samt
produktionen av spelet och dess resurser, saker som är viktiga att tänka på och
några saker som kan gå fel..
Hur l?ngt bort n?r v?rldslitteraturen? En l?romedelsanalys om representationen av sk?nlitter?ra f?rfattare som skrivit p? andra spr?k ?n svenska inom gymnasiekurserna Svenska 1 och 2
The purpose of the study is to contribute knowledge about the representation of fiction
authors who have written in languages other than Swedish in educational school books
within the Swedish subject. This is done in relation to the school's promotion of cultural
diversity, a globalized world and to the Swedish curriculum. The study is a combination of a
qualitative and a quantitative analysis that takes its starting point in six educational books for
the courses Swedish 1 and 2. The analysis shows that all study materials include a broad
representation of authorships from Europe and the USA. The selection of authors from other
parts of the world is, however, limited.
IPv6 - Inte längre frågan OM och inte så mycket NÄR utan snarare HUR!
Problemområde:
Idag har Internet blivit var mans egendom. Detta innebär tyvärr en hel del
problem. Det tydligaste vi står inför idag är att IP-adresserna håller på att
ta slut. För att bli av med problemet används olika temporära lösningar
("lappningsteknik") men även en permanent lösning utvecklas, nämligen Ipv6
(Internet Protocol version 6).Det nya protokollet löser adressbristen men har
även många andra funktioner så som säkerhet och bättre routinglösningar. Vi
ställde oss då frågan varför har ingen övergång skett trots dessa fördelar.
Frågeställning:
Var i övergången mellan IPv4 och IPv6 står vi idag? Varför har inte övergången
mellan IPv4 och IPv6 redan skett? Vilka är de största anledningarna och vilka
fler möjliga finns det?
Slutsats:
Arbetet visar att tiden för en övergång ännu inte är inne.
Var är kvinnorna i litteraturhistorien? : En komparativ studie av hur kvinnliga författare framställs i två upplagor av Svenska Timmar ? litteraturen
This essay examines how female authors are described in the literary canon of two differenteditions of the Swedish education material on the history of literature: Svenska Timmar ?litteraturen. The purpose of this study is to investigate whether the depiction of femaleauthors has changed from the first edition (1991) to the last edition (2012), and how thesechanges correspond with the curriculums Lgy70 and Lgy11.The study is quantitative as well as qualitative. The quantitative part of the study showsthat the percentage of female authors has increased in the 2012 edition. A greater number offemale authors are also portrayed with pictures and headings.
Speciell pedagogik = Specialpedagogik? : En studie i synsättet på dyslexi inom två alternativa pedagogiker
The purpose of this report is to contribute with knowledge about the views within special education. I want to explore and compare the way students with special needs are approached within two different pedagogies in Sweden: Waldorf pedagogy and Montessori pedagogy.I have closely studied these pedagogies, read the literature from existing research and also by conducting two interviews with a representative from each pedagogy Both pedagogies claim that their teaching methods are most suitable for children with reading and writing difficulties..The Waldorf pedagogy was founded in 1919 in Germany by Rudolf Steiner. The pedagogy believes in the development of the students into independent children who can use their bodies as a tool for the learning of knowledge. The Montessori pedagogy was also founded in the beginning of the nineteenth century and stands for developing the students into independent individuals. However, the pedagogical approach to reading, writing and dyslexia is different.
Varför så många namn på röstregister? : En intervjustudie om hur sångpedagoger hanterar begreppet röstregister i sin undervisning?
Syftet med studien är att undersöka hur sångpedagoger beskriver att de arbetar med röstregister i sin undervisning, vilka olika röstbegrepp informanterna använder sig av samt hur de förklarar dessa för eleverna. Med denna studie vill jag få en bild av hur terminologin påverkar undervisningen när samma register förklaras på olika sätt. Jag har utgått från kvalitativa intervjuer för att på så sätt få en mer utförlig bild av sångpedagogers uppfattningar och handlingar. Jag har intervjuat fyra sångpedagoger i olika genrer för att se om det finns någon skillnad i val av begrepp utifrån vilken genre de arbetar inom. För att kunna tolka och försöka förstå informanterna på ett djupare sätt har jag använt mig av ett hermeneutiskt förhållningssätt.
Från frö till planta : En studie om hur elever i årskurs ett och fyra tänker om fröet och dess utveckling till planta
Abstract The aim of this study was to explore and describe the pupils' thoughts on seed and its development into seedling. Twenty nine Swedish pupils at the age of 7 and 10 years old were interviewed about their knowledge of seeds.It turned out that pupils often have so-called everyday belief to describe the natural science phenomenon by connecting their explanations to phenomena in everyday life to which they are familiar. To describe the process of seed developing into seedling is something that most of the pupils believe to be difficult and this resulted mostly in the answer ?it is growing.? Children have some knowledge about what seeds need in order to germinate but they do not mention the importance of oxygen as a component of seed to be able to germinate and grow. They mean instead that it is sufficient with soil, water and sun.The older pupils, however, are more often than the younger pupils able to connect their reflections to a more scientifically correct description based on terms belonging to the phenomena, though these terms sometimes are wrongly used.
Identitetsbegreppet i religionsundervisning vid svensk gymnasieskola Analys av identitetsteorier
In this study I try to answer the question what to consider when teaching about identity andreligious identity in Religious Studies at Upper Secondary Schools in Sweden. This inquiry isbased on the fact that the latest Program manuals for upper secondary school, GY11, instructsthe teachers to talk about identity and religion, while in the Curriculum for upper secondaryscool, Lpf 94, as well as the latest curriculum, SKOLFS 2011, the idea of identity seemslinked with ethnicity.With this in mind I want to clarify what might be meant with the concept of identity. Byreferring to several different identity theories I propose to illustrate the complexity of theconcept. I study gender, queer and postcolonial theory as well as different aspects of classstructure and commodification of identity, all through the perspective of intersectionality.Intersectionality is not a theory as such but a method of studying various perspectives of anissue. It is an analytical praxis of using several angles of investigation and explanationtogether, all phrased with the background of the question of power.
Matematikintresse. Lärares uppfattningar av ett attitydmål
AimThe main aim of this study was to find out how teachers reflect on their work with developing pupils? interest towards mathematics in grade nine. As a teacher in mathematics, it is important to be aware of different views on interest towards mathematics and how it is possible to work in that direction. Since developing interest towards mathematics is written the in syllabus as criteria for teaching mathematics in grade nine, it is important to know and take an active role in finding ways to approach the issue.Main issues? How do teachers in grade nine reflect over their work with development of interest towards mathematics?? How are teachers? Beliefs Systems reflected in their work with interest?MethodThe main focus of this study was teachers? perspective on their own work on developing interest towards mathematics.
Teknikens Under - En problemrapport över arbetet på diariet, Regionens Hus i Mariestad
Att en dator hänger sig, inte gör som man vill eller bara är obegriplig är
inget nytt fenomen. Dock är detta en del av vardagen på diariet i Regionens Hus
i Mariestad, där de tre registratorernas arbetsprocesser innehåller ett antal
problem som bland annat är datorrelaterade. Rapporten beskriver arbetet på
diariet, de problem som finns, vem som äger problemen, och innehåller också en
diskussion runt de befintliga problemen. Rapporten tar upp allt från
postöppning till sökfel i programmet Diabas och mycket annat som ingår i
arbetet som registrator. De problem som finns i arbetet på diariet har hopat
sig över registratorerna som känner att det inte finns någon självklar part som
de kan vända sig till för att få hjälp.