Sök:

Sökresultat:

908 Uppsatser om Satisfaction with the supervisor - Sida 54 av 61

Kundtillfredsställelse på en studentnation : en fallstudie på Norrlands nation i Uppsala

The 26th of February 2009 the Swedish government gave a referral to the council of lawregarding the removal of a law concerning mandatory membership at a student union andstudent nation while studying at a university or college in Sweden. This has led to adiscussion amongst the student nations in Uppsala as to how this proposed change will affectthe nations? future operations. Some, including the chairwoman for Kuratorskonventet,Therez Olsson, and the 1Q for Norrland?s student nation, Jon Stridh, have expressed theirworries that this could lead to a decrease in members.

Talent Management : Att behålla och utveckla anställda

Title: Talent Management: Retention and development of employeesLevel: Bachelor?s Degree in Business and AdministrationAuthors: Amra Abdulic Dzankovic and Anna JaurénSupervisor: Per-Arne WikströmDate: June 2013Aim: The purpose of this study is to examine how an organization can implement talent management strategies to retain and develop their employees. We intend to increase the understanding of talent management by highlighting various strategies to retain and develop employees.Methodology: The study has been carried out with a qualitative approach through a case study in cooperation with a large organization within the public sector in Sweden. Empirical material has been collected through semi-structured interviews with all the divisional managers. An extensive analysis of literature and research connected to Talent Management and tools for retention and development has formed the basis of the theoretical framework.Result and Conclusion: The conclusions we have drawn from this study is that to succeed with Talent Management, and the strategies that are in place to retain and develop employees, there must be an integral and comprehensive approach where business strategy and vision also permeates personnel strategy.

Fastighetsmäklarbranschens rykte

Title: Real Estate Brokerage Industry's reputation - a study from a relationship marketing perspectiveLevel: Bachelor thesis in business administrationAuthors: Sanna Soininen & Sofia PulkkinenSupervisor: Jonas KågströmDate: 2013 ? AugustBackground: The background to this investigation was primarily another survey, conducted by Fastighetsbyrån, a Swedish real estate agency. According to the survey, only 5% of the Swedish population claims to have high confidence for realtors. The problem discussion revolves around statistics about how few real estate agents who are notified and receive sanctions each year. We believe that those numbers doesn't make sense when compared to how few people trust realtors, which is where our aim with the study comes from.Purpose: The aim of this study is to investigate the real estate brokerage industry's reputation by previous research in relationship marketing.Method: The study was conducted with a deductive and for the most part with a positivistic approach.

Relationsmarknadsföring : Svenska konsultföretags kamp om anställdas och kunders varumärkeslojalitet

Swedish consulting companies within the architecture-and engineering business exist on a market that is distinguished by an increasing globalization and internationalization. The companies? commissions are based mostly on long-term, personal clientele. These relations are threatened by a huge number of coming retirements and high employee turnover.Consequently these companies need to improve and strengthen their relationships with existing customers, to create long-term employee and customer loyalty. The purpose of this essay was to analyze and evaluate consulting companies´ internal marketing.

Grafisk design med kreativitet som främsta resurs : Reflektioner över en designprocess

Denna rapport beskriver vårt projektarbete på ComOpt i Helsingborg. Uppgiften har varit att göra presentationer av företagets produkter. Det centrala i arbetet har varit grafisk design, i det här fallet gränssnittsdesign till de presentationer vi har gjort. I vår rapport reflekterar vi över den designprocess vi har genomgått och ställer frågor som: Vad gör en designer till en bra designer? Och: Var får vi kreativitet och inspiration ifrån? Det vi har kommit fram till är att en bra designer kännetecknas av förmågan att kunna prestera bra trots bristande resurser.

Revisionsmedarbetares motivation : en kategorisering av motivationsfaktorer och förklaring av vad som påverkar motivationen

Motiverade revisionsmedarbetare är mer organisatoriskt engagerade, mår bättre och är mer produktiva. Vad som motiverar revisionsmedarbetare är ett viktigt ämne eftersom revisionsbyråerna behöver motivera och hålla kvar kvalificerad personal med hög kompetens för att upprätthålla god revisionskvalitet.Syftet med studien är att utforska och förklara vad som påverkar revisionsmedarbetares motivation. Studien avser dels att utforska kategoriseringen av motivationsfaktorer och dels att förklara vad som påverkar revisionsmedarbetares motivation. Med hjälp av en kombination av teorier och tidigare forskning inom motivation, arbetsglädje och work values samt resultatet från en pilotstudie, har en modell utvecklas som illustrerar olika motivationsfaktorer och vad som antas förklara dessa. För att testa modellen empiriskt har en enkätundersökning skickats till revisorsassistenter, godkända och auktoriserade revisorer samt partners, vilket resulterade i 276 fullständiga svar.Genom en explorativ faktoranalys har revisionsmedarbetares motivation delats in i fem komponenter; arbetet i sig, socialt stöd, belöningar, prestige och privatliv.

Delta X : Utveckling av värmeväxlare

Stockholms vattenskärning AB in Kungsängen has through the acquisition of a company begun to design and produce aircraft heaters whose origin is early 1970s which follows a high inefficiency in terms of energy consumption and size.The aircraft heater, which is sold worldwide, serves its purpose for customer satisfaction and has done so ever since it was developed in the 70s.Stockholms vattenskärning AB is now investigating the possibility in making the aircraft heaters more efficient, both in terms of energy consumption but also on a more efficient design with the belief that it would lead them to an edge in the market. The aircraft heater consists of several main components whose function altogether is to keep passenger aircrafts warm while they are on the ground.This project has been limited to the further development of the heat exchanger package which accounts for the conversion of the hot medium to the fresh air being carried in to the aircraft cabin. Work has been divided into different phases in order to create a better understanding of the project range and to make it easier to divide the various elements in the time available, 10 weeks. These phases are literature review, situation analysis, concept generation, CAD, concept comparison and writing reports.After the initial literature review was made, a fundamental theory was written which is essential in understanding the remaining parts of the project.With the theoretical part as support, measurements and calculations were made on the current heat exchange package in a situation analysis to ensure its operation and efficiency.In the concept generation phase, the collected facts from the literature review was used as the basis for creating a matrix. The purpose of the matrix was to indicate the two most suitable types of heat exchangers to develop four new concepts out of.In the CAD phase the four concepts was drawn up and then described with text and images.The last phase is the concept comparison where a concept selection matrix is used to function as a decision basis for further production at Stockholms vattenskärning AB. The four concepts have been developed based on the current heat exchanger and is gradually changed into a design of a cross-flow heat exchanger constructed out of stainless sections. The purpose of this is to have gradual upgrading of the heat exchanger as an option, in order not to saturate the market..

EC Legal Regulation of the Insurance Market; Challenges of Integration

Over the last decade, the private insurance market has undergone a stable growth in turnover and growing demand for insurance products in all Member States of the European Union. Therefore, the creation of a single market in insurance will enable consumers to have access to wider choice of insurance products, and insurance companies to gain access to markets in various Member States and compete effectively. The EU legal framework for the insurance industry embraces the Treaty freedoms of services, establishment and capital, the EC Directives and the ECJ case-law. The present thesis identifies numerous factors that hinder the Community insurance market integration and offers possible remedies. The summary of the market obstacles is all-inclusive and reflects the responses to the questionnaires and the Commission surveys.

Att få stroke i Örebro län - Uppföljning av vårdkvalitet och upplevelser av stöd, vård och rehabilitering

Background: Various follow-up studies show that there are deficiencies in the care of patients affected by stroke. In order to provide good care according to the National Board of health and welfare and national guidelines for stroke care systematic quality audits need to be carried out.Purpose: To investigate if the local guidelines for stroke care in Örebro County are followed and to explore how people with stroke experience care and rehabilitation in hospital, primary care and community.Method: Primary health care records were reviewed using quality indicators in the local stroke guidelines. Samples of patients were obtained from the County´s three hospitals. Differences between men and women, younger and older, were analysed with chi-squared test. Eleven people were interviewed about their experiences of care, rehabilitation, support and participation.

VÄRDERINGARNAS BETYDELSE FÖR ARBETSTILLFREDSSTÄLLELSEN : En kvantitativ undersökning om hur samspelet mellan värderingar och arbetssituation påverkar arbetstillfredsställelsen

Studiens övergripande syfte är att undersöka sambanden mellan grundläggande värderingar, arbetssituation och arbetstillfredsställelse. De konkreta frågeställningarna är 1. Finns det något direkt samband mellan fem grundläggande värderingar och arbetstillfredsställelse? 2. Finns det ett samspel mellan grundläggande värderingar, arbetssituation och arbetstillfredsställelse? Undersökningens primära fokus är frågeställnigen 2.

Retention : Varför stanna när möjligheterna är oändliga

Bachelor thesis, Degree of master in Science and Economics, School of Business and Economics at Linnaeus University, Management, 2FE01E, Spring Semester 2013Author: Johanna Björklund, Sarah Gustafsson and Sofia NicklassonMentor: Anders HytterTitle: Retention: Why stay when your options are unlimited? Background: Employee turnover is a problem today, and companies face increasing challenges when it comes to retain employees within the organization, so called employee retention. This is a present concept and theory holds that more organizations realize that they need to put more focus on retention as one of their business goals to remain competitive. It?s important that organizations understand individuals' different needs and the factors that make them satisfied in their professional life.

Djurägarens upplevelse av djursjukskötarens bemötande vid besöket på kliniken

Veterinary medicine is not merely an area of occupation but also an area of business. In a business the customer service is its identity and brand and more importantly what makes the client choose and recommend the clinic to other potential customers. The licensed veterinary nurse is habitually the one who first meets the clients at the clinic. Therefore it is particularly important for the licensed veterinary nurse at the clinic to offer high-quality customer service. The object of this study was to understand and elucidate how the pet owners experience the encounter with the licensed veterinary nurse at different stages in their contact with the clinic.

Behovet av varumärken : Hur konsumenters behov påverkar varumärkesupplevelse, varumärkestillknytning och varumärkeseffekter

Syftet med denna uppsats är att bidra till forskingen om konsumenters beteende kring varumärken. Det bidrag som denna uppsats ger till tidigare forskning är att den identifierar ett samband mellan konsumentens behov av varumärken (Need for Brand, NFB), varumärkesupplevelse (Brand Experience) och varumärkstillknytning (Brand Attachment). Detta sätts även i relation till varumärkeseffekter som tillfredställelse (Brand Satisfaction), lojalitet (Brand Loyalty) och viljan att betala ett premium pris för varumärken (Premium Price). Genom att kartlägga sambandet mellan dessa tidigare utforskade variabler skänker denna uppsats ett större djup till tidigare varumärkesforskning.NFB är ett område som det idag finns begränsade forskning om. Genom att belysa NFB i relation till de andra variablerna, lyfter uppsatsen konsumentens perspektiv i sammanhanget samtidigt som den betonar vikten för att företag också tar hänsyn till konsumentens behov.

Vad är Media Literacy? : Om debatten kring ett begrepp under uppbyggnad

Syftet med denna uppsats är att bidra till forskingen om konsumenters beteende kring varumärken. Det bidrag som denna uppsats ger till tidigare forskning är att den identifierar ett samband mellan konsumentens behov av varumärken (Need for Brand, NFB), varumärkesupplevelse (Brand Experience) och varumärkstillknytning (Brand Attachment). Detta sätts även i relation till varumärkeseffekter som tillfredställelse (Brand Satisfaction), lojalitet (Brand Loyalty) och viljan att betala ett premium pris för varumärken (Premium Price). Genom att kartlägga sambandet mellan dessa tidigare utforskade variabler skänker denna uppsats ett större djup till tidigare varumärkesforskning.NFB är ett område som det idag finns begränsade forskning om. Genom att belysa NFB i relation till de andra variablerna, lyfter uppsatsen konsumentens perspektiv i sammanhanget samtidigt som den betonar vikten för att företag också tar hänsyn till konsumentens behov.

Hur förklaras karriärbyten bland revisorsassistenter? : en jämförande studie av uppfattningar mellan nuvarande och före detta revisorsassistenter

Personalomsättningen inom revisionsbranschen är ett viktigt ämne eftersom revisionsbyråerna behöver hålla kvar kvalificerad personal med hög kompetens för att kunna upprätthålla god revisionskvalitet. Eftersom revisorsprofessionen anses vara ett prestigefyllt yrke med höga inträdesbarriärer är det viktigt att ifrågasätta varför någon som väl kommit in väljer att lämna.Syftet med uppsatsen är att förklara vad som påverkar karriärbyten bland revisorsassistenter. Detta kan bidra till en bättre förståelse kring varför revisorsassistenter väljer att sluta innan avlagd revisorsexamen. Med hjälp av en kombination av teorier från bland annat socialpsykologi, motivationsteori och tidigare forskning har en modell utvecklats som illustrerar de olika faktorer som kan antas påverka revisorsassistenters karriärbyten. För att testa modellen har en enkätundersökning om nuvarande och före detta revisorsassistenters uppfattningar och motivationsfaktorer gjorts.Resultatet av undersökningen visar att karriärbyten bland revisorsassistenter kan bero på flera olika faktorer, och indikerar att vissa faktorer som identifierats genom tidigare litteratur kan ifrågasättas.

<- Föregående sida 54 Nästa sida ->