Sök:

Sökresultat:

908 Uppsatser om Satisfaction with the supervisor - Sida 52 av 61

E-handeln är det nya svarta ...så var noga med hur du stylar den.

Ever since Internet revolutionized the world, e-stores and e-commerce has grown into becoming a natural part of consumer's everyday life. Much thanks to it's facilitative and time saving characteristics. Online, consumers are provided with a huge assortment and the opportunity to shop any time they like. Yet, the absolute greatness of e-stores is the possibility to push prices below the physical store price, which seems to be most appreciated to a large extent by consumers worldwide. The fact that e-store sales in Sweden grew 14% last year verifies this.As more players step into the virtual world of e-commerce the competition gets tougher.

Corporate Social Responsibility inom banksektorn : En fallstudie av Nordeas CSR-strategier

AbstractTitle: Corporate Social Responsibility within the banking-sector ? A case study of the CSR-strategies of Nordea.Seminar date: 130108State University: Mälardalen University ? Västerås Institution: School of Sustainable Development of Society and TechnologyLevel: Bachelor Thesis in Business Administration ? FÖA300Authors: Samir Ghaddab, Josefine Jonsson, Sam LindforsExaminor: Cecilia Lindh Thillenius Supervisor: Magnus LinderströmPages: 35 Attachments: 1 Key words: CSR, bank, sustainability, communication, awarenessResearch questions:- What is the nature of CSR-related work in Nordea, and how do they practice CSR? - How can Nordea raise awareness about CSR among employees and other stakeholders?Purpose: The purpose with this thesis was to get an increased understanding about how Nordea interprets CSR and how they work with CSR. Finally with relevant theories in mind, this thesis presents suggestions on possible changes and opportunities within Nordea?s CSR-activities and how they can co-operate with NGO?s like CSR Sweden.Methodology: A qualitative study with deductive methods. A case study has been done with semi-structured interviews at a company and a nonprofit organization.Conclusion: The reality in which Nordea operates conforms to the theories presented in the thesis when we look at the driving forces behind working with CSR and the demands on the company that stakeholders have.

Returhantering vid LensLogistics AB: en process- och
flödesutredning för förbättringar

Return handling is often regarded as a slow and complex process. Studies have shown that it is not unusual for a return to cost up to nine times as much as a standard outbound delivery. An efficient return handling process is therefore essential to all competitive companies dealing with logistics. This report investigates, analyzes and gives suggestions on development with the purpose to improve the return handling process at LensLogistics AB in Kista, north of Stockholm, Sweden. The study has been conducted from a deliberately practical point of view in order to suggest improvement suggestions possible to implement and thereby change the entire return handling process.

Engagemang, Förtroende och Tillfredsställelse och dess påverkan på Relationer

En relation är ett förhållande och en förbindelse mellan olika parter (saol.se, 2011) och nationalencyklopedin (2014) definierar en relation som ett förhållande mellan två eller flera fenomen, samt ett känslomässigt förhållande mellan två eller flera personer. Att bygga en nära relation med sina konsumenter klassas idag som en allt vanligare strategi bland företag (Bügel et al., 2011). Flera forskare har byggt på teorin om att engagemang, förtroende och tillfredsställelse är viktiga faktorer vid relationsskapande och flera av dem menar att de här faktorerna är viktiga för att skapa och bevara konsumentrelationer. I studien diskuteras det om de tre faktorerna är lika viktiga från konsumenternas perspektiv och även om det skiljer sig mellan två olika åldersgrupper samt kön. Segmentering visar att konsumenter har olika behov utifrån olika situationer (Szmigin & Bourne, 1998) och att ålder samt kön kan påverka en konsuments behov (Cole et al., 2008).Syftet med studien är att förklara ur ett konsumentperspektiv om engagemang, förtroende och tillfredsställelse kan vara viktiga när relationer mellan konsument och företag skapas, ur ett ålder- och könsperspektiv.Studien bygger på en deduktiv och en kvantitativ metod.

Kan supplementering med omega 3 förbättra syreupptagningsförmågan hos idrottare?

AbstractTitle: Does supplementation with omega 3 improve oxygen uptake among athletes?Author: Jonna Gustafsson and Maria Bohlin Nygren Supervisor: Frode Slinde Examiner: Ingrid Larsson Programme: Programme in dietetics, 180/240 hp Type of paper: Bachelor?s thesis in clinical nutrition, 15 hp Date: May 26, 2015Background: Previous research has shown that omega 3 fatty acids may improve cardiovascular functions by decreased aggregation and increased red blood cell deformability. This produces an increased blood flow and could have a potential effect on oxygen uptake. Optimal aerobic capacity is a determinant factor of performance within endurance exercise.Objective: To compile scientific research of the possibility that omega 3 supplementation could improve oxygen uptake among athletes.Search strategy: The literature research is based on searches in PubMed and Scopus with the terms ?Physical Endurance?, ?Oxygen Consumption?, ?Fatty Acids Omega 3?, ?Dietary Supplements?, ?Exercise?, ?Fatty Acids Essential?, ?Docosahexaenoic Acids?, ?Eicosanoic Acids?, ?Fish Oils?, ?oxygen consumption?, ?maximal oxygen consumption?, ?VO2 max?, ?athlete?, ?omega-3 supplementation?, ?physical endurance?, ??-3?, ?omega-3?, ?Maximal Aerobic Power?, ?Oxygen Uptake?, ?VO2? and ?Maximal Aerobic Capacity?.Selection criteria: Randomized controlled trials (RCT) with an intervention of omega 3-supplementation during three weeks or more were included.

Patienters erfarenheter efter minor stroke - en intervjustudie

Bakgrund:Under de senaste decennierna har det skett en förändring med minskadsvårighetsgrad av symtom och en minskad dödlighet vid stroke. Termen ?minor stroke?används för patienter med milda neurologiska handikapp. Inom hälso- och sjukvården görsbedömningen att dessa patienter inte har funktionsnedsättningar och förväntningarna är attde ska återhämta sig snabbt. Detta är den vanligaste stroke diagnosen men ändå den som fårminst uppmärksamhet både kliniskt och vetenskapligt.Syfte:Syftet med undersökningen var att beskriva patienters erfarenhet efter minor stroke.Metod:Kvalitativ ansats med intervju som insamlingsmetod.

Rökavvänjning ur deltagarens perspektiv : en utvärdering

Bakgrund: Tobaksrökning är den största och vanligaste orsaken till sjukdom. Över en miljon svenskar röker. Behandling med rökavvänjning har visat sig vara den mest effektiva metoden för att uppnå ett rökfritt liv. Syfte: Att undersöka hur personer som deltar i rökavvänjningskurser inom primärvården uppfattar dessa kurser. Ett ytterligare syfte var att undersöka om det finns skillnader i uppnådd rökfrihet mellan personer som får rådgivning individuellt respektive i grupp.

Hierarkisk position och motivation i relation till belöningssystem -En kvantitativ studie om hur individer på olika hierarkiska positioner motiveras av olika belöningsformer

Rapportens huvudsakliga syfte är att undersöka relationen mellan motivation och hierarkisk position, och huruvida anställda på högre hierarkiska positioner motiveras av annat än anställda på lägre positioner. Vidare är syftet att ta reda på vilka typer av belöningar som tjänstemän respektive arbetare bäst anser motivera dem i sitt arbete, både vilka de anser motivera bland de belöningar de har vid undersökningstillfället och vilka belöningar de anser skulle motivera i framtiden.Tidigare forskning som använts är Harald Gatus skrift Belöna räcker inte, sambandet mellan belöning, arbetsorganisation och företagsstrategi, Igalens och Roussels studie A study of the relationships between compensation package, work motivation and job satisfaction, Kommes och Lundmarks rapport Relationen mellan monetära belöningar, motivation och prestation - En kvantitativ studie av tillverkande- ochtjänsteföretag och Boyd och Salamins studie Strategic reward systems: A contingency model of pay system design. Inledningsvis i teoriavsnittet redogörs det för trevälkända motivationsteorier för att förstå vad som driver människor att handla och efter det behandlas teori om hur belöningssystem ofta utformas och för vanliga inslag i dessa. Undersökningen byggde på en enkätundersökning som genomfördes med totalt 97 anställda på företaget, 72 yrkesarbetare och 25 tjänstemän. Yrkesarbetarnasom ombads att delta i undersökningen valdes ut genom ett icke-sannolikhetsurval.

Bibliotekarier och forskare i samspel : Fallstudier på ett företag och ett universitet

Librarians like to think that libraries contribute substantially to the progress of research. However, libraries still seem to have serious problems getting integrated in their parent organization on equal terms with other parts of that organization. The degree of integration of the library is thus the main topic of this thesis and the purpose is to examine how the interaction between librarians and scientists is formed and can be developed. That issue leads to concrete questions concerning what part librarians play in the scientists work and which factors influence the cooperation or lack of cooperation. We have chosen, for reasons of comparison, to make two case studies; one is a branch of a university library and the other is a library in a large pharmaceutical company.

Utveckling av inkontinensprodukt

Together with Attends in Aneby a thesis of 15 ECTS (credits) have been undertaken. The assignment was to develop a new incontinence product for single use. Users of the product value comfort, flexibility, softness, comfort and a discreet product. Users are for individuals with incontinence problems that usually receive the products via prescription. The product must also have an attractive price and good quality from the purchase / originator's perspective.Currently there are two models that Attends supplies, which the project intends to develop, (Slips / Briefs and Pull On's).

Lönsamma erbjudanden : Hur tjänsteerbjudanden och dess kunder formas av Optional Framing

ABSTRACT Title:                         Lucrative dealsHow service offers and its clients is forms by Optional Framing                 Level:                       Bachelor, Business AdministrationAuthor:                     Gabriel Krogius, Mikaela SörensenSupervisor:              Jonas Kågström, department of economicsDate:                         2013, AugustIntroduction:           That the human mind may be directed by how an offer is designed is not news. However, what is new in the following thesis is whether a person is affected in the case of a service rather than, as previously research, a physical product. Does a person find it harder to separate with something rather than to add an option?Aim:                          The aim for this thesis is to examine how Optional Framing has affection on service offerings/companies, and in this case on real estate brokerage services. Is it, as earlier, when the human can form her own offer, the final price ends up higher when she is about to add options than removing them?Method:                    The thesis emanates to achieve earlier results where the difference in this case is that our thesis is targeting service offerings.

Betula : arter och sorter

As birch is one of the most common trees in Sweden, and probably one of the easiest for someone who lives here to identify, it is interesting to note that most people do not know how variable the genus is and how widely it is distributed across the northern hemisphere. One can find birch growing at both high and low elevations, demanding different soil conditions and preferring varying amounts of sunlight. Many people may also be surprised to hear that the colour of the bark can vary from bight white to almost black, and different shades of pink, orange and red can also be displayed. This, together with the astonishing beauty of the genus, the important role as a pioneer in many ecological systems and the difficulty in sorting out the taxonomy of the genus, constitutes the background of this thesis. The thesis is written at the Department of Landscape Development in Alnarp, Sweden with Kenneth Lorentzon, researcher at the Swedish University of Agriculture as a supervisor. The aim of this thesis is to highlight which species and cultivars within the genus Betula could be appropriate for horticultural use in Sweden.

Mervärde ur ett konsumentperspektiv : Vilka faktorer är viktiga för att skapa mervärde till tekniska konsumentprodukter?

World wide globalization and the rapid development of the Internet have lead to significant changes for companies around the world. The world has ?shrunk? and increased supply of goods and services has lead to a more intense competitive situation. As the market changes, so does consumer behavior. Today?s consumers do no longer wish to be treated as a group, rather they are looking for products and services that specifically fit their personal values.Recent years, the consumption of digital consumer electronics has sky-rocketed.

Bergslagens Sparbank : en tvärsnittsstudie om kundnöjdhet och kundlojalitet

Dagens företag, vars utbud alltmer karaktäriseras av tjänster, måste lära sig att anpassa sig till denna nya kundorienterade värld. Idag har kunderna stort utbud av varor och tjänster vilket innebär att företagen måste anstränga sig extra hårt för att ha nöjda och lojala kunder. Att ha nöjda kunder innebär inte automatiskt att dessa kunder är lojala. Kundlojalitet är viktigt för att företaget ska fungera på lång sikt. Syftet med uppsatsen är att se vilka slutsatser som kan dras om kundlojaliteten hos Bergslagens Sparbanks privatkunder i relation till hur nöjda de är.

Fotbollsspelares uppfattningar om ledarskapsbeteende fo?r prestation & tillfredsta?llelse

Svenska Fotbollfo?rbundet vill att idrottsfo?reningarna i fotboll ska fungera va?l och fa? fler samt ra?tt utbildade ledare. Fo?r att idrottaren ska fortsa?tta tra?na och beha?lla motivationen a?r det viktigt att ledaren lyssnar till idrottarens behov, kunskap och fo?rva?ntningar. Det a?r ocksa? viktigt fo?r tra?naren att vara medveten om vad idrottaren o?nskar fo?r ledarskapsbeteende fo?r att skapa tillfredsta?llande upplevelser och optimera spelarnas prestationer.

<- Föregående sida 52 Nästa sida ->