Sök:

Sökresultat:

4099 Uppsatser om Satisfaction with life - Sida 20 av 274

Kvinnors psykosociala arbetsmiljö & hälsa : - En arbetsplatsanalys av en organisation inom företagshälsovården

The following study explores the relation between psychosocial work environment and individual health. The purpose is to examine how female employees in the occupational health sector experience their own psychosocial work environment, focusing on different influencing factors in both the workplace and their private life regarding the employees own health. The study applies a hermeneutic approach in which qualitative interviews constitute the empirical data. Previous research on this particular subject has focused on the following themes: the combination of work-family life, demand/control model and flexibility in the workplace in relation to health and stress. The theoretical framework used in this study integrates relevant concepts, specifically SOC, poor leadership and flexibility.

Interaktionen som nöjdhetsskapande faktor

Sammanfattning Syfte Syftet med vår uppsats är att studera vilka faktorer i interaktionen mellan personalen och dess kunder som är nöjdhetsskapande i tjänsteföretag som präglas av; ? Begränsad påverkansmöjlighet på slutprodukt, exempelvis nätverksorganisationer med många ´ inblandade aktörer, ? Få och/eller sporadiska kundkontakter, exempelvis till följd av ett ökat utnyttjande av teknologi och självbetjäning. Utifrån detta ska vi konstruera en egen Kundnöjdhets-skapande interaktionsmodell och jämföra den med befintliga nöjdhetsskapande modeller. Metod Som metod för insamling av vårt empiriska material använder vi oss av Nöjdhetsskapande Handlings-Metod. Det empiriska underlag som ligger till grund för denna uppsats är uteslutande resenärernas egna berättelser om nöjdhetsskapande handlingar vid interaktionsutbyte med tågpersonalen på Kustpilen. Slutsats Att interaktionen, mötet mellan leverantörens personal och dess kunder, är betydelsefull för kundernas tillfredsställelse är inget nytt.

Uppsägning vid alkoholmissbruk : Särskilt om arbetsgivarens rehabiliteringsansvar

TitelSecond Life som marknadsföringsforum ? en kartläggning av marknadsföringen i den virtuella världenFörfattare                       Malin BandhLina BäckeHandledare                                           Susanne ÅbergNyckelord                        Varumärkeskapital, relationsmarknadsföring, viral marknadsföring, virtuella världar, Second LifeBakgrund och problem                      De virtuella världarna växer alltmer och antalet användare ökar. Företag är osäkra på hur marknadsföringen inom den virtuella världen fungerar och hur de kan etablera sig där.Syfte                                  Syftet med denna uppsats är att kartlägga marknadsföringen inom den virtuella världen Second Life idag, samt hur företag kan gå tillväga med sin marknadsföring i den virtuella världen.Problemformulering     Grundproblemet är att företag inte vet hur de ska marknadsföra sig i den virtuella världen Second Life i relation till den fysiska världen. Detta leder till frågeställningarna: Vilka faktorer bör företag ta i beaktning vid en etablering i Second Life? Använder företag Second Life för att skapa varumärkeskännedom eller för försäljning? Hur kan företag kommunicera ut sitt varumärke i den virtuella världen?Metod                               Uppsatsen är en kartläggning av den virtuella världen Second Life.

Kundnöjdhet trots minskad fysisk interaktion

Problem: Which factors affect customer satisfaction in a non-physical bank relation? Purpose: The purpose with this thesis is to study what creates customer satisfaction in a non-physical bank relation. We look at this by conducting a case study in which we studied the opinion of customers who uses the e-bank at FöreningsSparbanken. Method: We have used a qualitative data method through which we have received answers from our respondents, these we have interpreted to form information, which we have used in our analysis. In our empirical study we have used a case study in which we have chosen to interview both customers and co-workers to get an answer to our problem.

Man behöver inte vara irriterad för att bussen inte går! : En studie kring militära observatörers inställning till livet. Blir det någon förändring?

In the literature it is not possible to find something about Swedish UN Military Observers (MO) experience of life is changing after their service. The aim of this study was to investigate if this has happened. The selection is of type ?snowball?. Interviews were made with twelve MO by telephone, both male and female.

Motiv till motion : En uppsats om sjukvårdspersonals motionsvanor

This study is an assignment from Västerbottens läns landsting (VLL). The study?s main objective is to examine physical exercise habits and the most common motives for exercise among employees at VLL. It also compares educational status and gender differences to see if there is any significant dissimilarity regarding motives. The study is a quantitative study that used an electronic questionnaire to collect data from the respondents.

Socialsekreterares psykosociala arbetsmiljö relaterad till utbrändhet

The main focus of this study is to explore Swedish soldiers? experiences of the transition back to everyday life after international service missions. This includes the help and support that they have received and also what barriers to care they have experienced during the transition back to everyday life. The theoretical perspectives of this study are social identity and stigma theory. This study was performed using a qualitative method and includes six individual interviews with active duty officers within the Swedish armed forces.

VARDAGSLIV MED CANCER

The health care system in most western countries is undergoing rapid changes with an increasing amount of people living with chronic cancer. These people have to deal with their disease in every day life together with working and family life. The relationship between health services and every day life has changed and raises new requirements. Earlier research has shown that maintaining every day life is important for cancer patients and their families. This study comprised patients with lymphoma receiving their diagnosis during 2003 ? 2005.

Livskvalitet och kroppsuppfattning hos kvinnor som genomgått mastektomi : En kvantitativ tvärsnittsstudie

Bakgrund: Vanligaste behandlingsformen för bröstcancer är kirurgi, där ibland hela bröstet tas bort (mastektomi). Ibland görs bröstrekonstruktion efter mastektomi. Tidigare studier visar att mastektomi kan ha negativ inverkan på kvinnors livskvalitet och kroppsuppfattning. Syfte: Syftet var att undersöka hur kvinnor som genomgått mastektomi skattar sin livskvalitet och kroppsuppfattning, samt om samband kan ses mellan dessa. Syftet var även att beskriva om det finns skillnader i livskvalitet och kroppsuppfattning mellan kvinnor som genomgått mastektomi med eller utan bröstrekonstruktion.

Att få tid och rum : Holländska familjers flytt till Värmland sett ur ett work-life balance perspektiv

Det här är en undersökning om holländares val att flytta till Värmland och att starta eget företag sett utifrån ett work-life balance perspektiv. De teorier som har använts är främst work-life balance teorin men även teorier som behandlar flexibilitet, arbete och att starta eget företag återfinns. Inom work-life balance går jag igenom hur olika typer av förändringar i samhället har påverkat och påverkar balansen mellan arbete och fritid. Det tas även upp olika typer av beslut och gensvar som individen kan ta och göra för att motverka obalansen, men dessa individuella beslut är på något sätt relaterade till andra, som till exempel, kommunens gensvar.Jag har använt mig av kvalitativ metod där jag intervjuat nio respondenter i min undersökning. I analys och resultat kapitlet redogör jag för mina upptäckter utifrån den analys jag gjort av mina respondenters berättelser och kopplar det till de teorier jag använt mig av.

Kundnöjdhet trots minskad fysisk interaktion -

Problem: Which factors affect customer satisfaction in a non-physical bank relation? Purpose: The purpose with this thesis is to study what creates customer satisfaction in a non-physical bank relation. We look at this by conducting a case study in which we studied the opinion of customers who uses the e-bank at FöreningsSparbanken. Method: We have used a qualitative data method through which we have received answers from our respondents, these we have interpreted to form information, which we have used in our analysis. In our empirical study we have used a case study in which we have chosen to interview both customers and co-workers to get an answer to our problem.

Livspusslet : En studie om stress och hälsa hos vårdpersonal

To increase the understanding of how individuals total life situation affects their stress level and health has lately more frequently been discussed in different contexts. Furthermore, it is important to have knowledge of power structures that exist under given circumstances in a society to get an increased understanding of how to structure the health promoting work to get the highest possible benefits. People?s work life is essential to their health, since we spend a lot of time at work. The aim of this study was to find out which factors that relate to nursing staff?s health and stress level from a general perspective.

Individers upplevelser av ofrivillig barnlöshet i samband med utredning och behandling : En litteraturstudie

Background: One in ten couples suffers from some form of involuntary childlessness or infertility in Sweden. Involuntary childlessness or infertility is when an individual or a couple has a desire for a child but are unable to conceive on their own. To suffer from involuntary childlessness can be a mental strain that can result in a personal crisis, where the existential issues become central and contested. Regardless of the reason for their changed life world is because of involuntary childlessness or infertility, it is always important for the nurse to have an understanding of individual?s life-changing world and experiences. Aim: The aim of the study was to describe men and women experiences of involuntary childlessness during investigation and treatment.Method: Selected method was a literature review. The study was based on articles from systematic and unsystematic searches in databases and analyzed from the chosen method.Results: Four main themes emerged from the analysis, 'The changing life-world', 'The mental strain', 'Perceptions of relationships and social life' and 'experiences related to treatment'.Conclusion: Being involuntarily childless and infertile create a mental, physical and social stress. Clinically, this means a responsibility to offer a personalized support. For the nurse it is important to have an understanding of individual life-world and how the involuntary childlessness affects them. .

Från idrott till Life Orientation : - en kvalitativ studie om idrottsämnets ställning på en skola i Sydafrika

När Sydafrika blev en demokrati 1994 gjordes utbildningssystemet om. En del i de storaförändringarna var att introducera Life Orientation, ett nytt ämne från och med 1998.Forskning har visat att införandet av ämnet inte varit friktionsfritt, vilket bland annat berott påatt ämnet varit nytt och det varit brist på lärare med relevant utbildning för att undervisa i LifeOrientation.Syftet med den studie som gjorts var att ta reda på hur lärare på en High School (årskurs 8-12)upplever idrottsämnets ställning är på deras skola, mot bakgrunden att ämnet integrerats i LifeOrientation som ett av sex delområden. En kvalitativ forskning har genomförts medsemistrukturerade interjuver som metod. Resultatet i undersökningen visade utifrån de trefrågeställningsparametrarna; uppfattningar om ämnet, upplevelser av ämnet och åsikter om demateriella förutsättningarna, att lärarna upplevde att ämnets ställning var låg på deras skola.Nyckelord: Sydafrika, utbildning, Life Orientation, idrott och hälsa, ställning, status,upplevelser, materiella förutsättningar.

Gränssnitt, användbarhet och sökmotorer: ett experiment

This aim of this thesis is to measure the effect of the user interface in real searches on the Internet through a small experiment. Theories on web and search usability and psychological factors concerning usability were first explored. Then three interfaces were constructed, one "good" that followed usability guidelines and had multiple search functions, one "bad" that completely disobeyed those guidelines and had only a simple and small search field, and one "intermediate" interface that was a mix of the two. The search field was set to different sizes, with the shortest in the "bad" interface, a medium field in the "intermediate" interface and several long fields in the "good" interface. All three interfaces were then attached to the same web search engine, Altavista.

<- Föregående sida 20 Nästa sida ->