
Sökresultat:
826 Uppsatser om Sales promotion - Sida 53 av 56
Vad påverkar kvinnlig könsstympning? : en litteraturstudie
BakgrundKvinnlig könsstympning innebär att hela eller delar av könsorganen avlägsnas. I världen uppskattas 100-140 miljoner kvinnor genomgått ingreppet. Kvinnlig könsstympning är främst förekommande i de västra och östra delarna av Afrika samt i Egypten. Ingreppet är inte en religiös plikt utan har sedan 2000 år tillbaka utförts som en kulturell sed. En kartläggning av faktorer som påverkar fortsatt utövande av kvinnlig könsstympning behövs för att få svar på vilka resurser i det förebyggande arbetet som har störst påverkan i avskaffningen av kvinnlig könsstympning.
How can the business potential of products with health claims increase?
The purpose of this master thesis is to investigate the influencing factors on the businesspotential of products with health claims, using PrimaLiv as an example. And togive recommendations on how a dairy producer, which is present in the Swedishmarket, could improve the sales rates of products with health claims. We have chosento put a main focus on the consumer, as he or she determines the business potential.This is an unusual approach since most studies cover the producer?s perspective. Wethereby wish to contribute with new knowledge on the area in question.
Konsumentbeteenden och h?llbarhet. En kvalitativ studie av hur konsumentbeteenden p?verkar h?llbarhetsaspekterna av online f?rs?ljning av kosmetiska produkter, inklusive returer
The ever-growing e-commerce brings many opportunities for society's consumers and businesses. Digitization has strongly contributed to these opportunities and has, among other things, facilitated the search for information and increased the range for the customer. While the opportunities are many, the increased consumption has also brought consequences. The increase in consumption contributes, among other things, to quantities of deliveries and returns as well as increased waste, all of which results in environmental destruction. The issue of sustainability is very topical today and is influenced by almost everything today.
In connection with the markets changing, the consumers' behaviors and expectations also change.
Bristidentifiering & effektivisering av materialförsörjningen på SAAB Microwave Systems
Saab Microwave Systems (SMW) is a business unit within Saab AB that manufactures and develops different types of radar- and sensor systems for naval, airborne and ground based forces as well as within the market for civil security. In addition to the manufacturing of radar and sensor systems they also provide different types of service concepts. The business unit has 50 years of experience within the area of developing radar systems and is considered to be one of the market leaders. When applying an assemble-to-order production strategy with products at this level of cost price the product lead-time is vital and becomes an important part of the strategy within marketing and sales. Within SMW there is a new department called Supply Management (SM) that provides the supply of incoming and outgoing material. Within SM there are four sub-departments working with activities such as planning, purchasing, receiving inspection, storage and distribution.
Miljömärkningar på inredningsprodukter
Marknadsaktiviteter vid produktlansering är ett samarbete med Haglöfs Scandinavia AB. Våren 2010 utfördes ett samarbetade med Haglöfs då ett underlag för utökat produktsortiment inom konfektion togs fram. På uppdrag av Haglöfs ska ett förslag framställas på hur en lansering ska kunna se ut om juniorkollektionen introduceras på den svenska marknaden. Hur fungerar det med produktlanseringens strategiska och taktiska lanseringsbeslut och vilka marknadsföringskanaler är lämpliga vid en produktlansering inom outdoorbranschen.Rapporten behandlar hur dagens företag inom outdoorbranschen i Sverige fullgör sina marknadsaktiviteter vid en produktlansering. Strategiska och taktiska lanseringsbeslut illustreras samt utvalda marknadsföringskanaler skildras.En lanseringsstrategi beskriver de marknadsföringsbeslut som är nödvändiga för att presentera en ny produkt till respektive målgrupp och börja generera en inkomst i form av försäljning av den nya produkten.
A value chain analysis for timber in four East African countries : an exploratory case study
This study is a value chain analysis for timber in East Africa. It was commissioned by Vi Agroforestry, a nongovernmental organisation registered in Kenya, Rwanda, Uganda and Tanzania engaged in a rural development program that involves promoting tree planting and enterprise development (Vi Agroforestry, 2012). The purpose of the study was to identify and describe common value chains for timber in the countries where Vi Agroforestry operated.
Value chain is a concept and a framework describing how to structure information regarding activities included in satisfying a certain customer need, e.g. procurement, logistics, transactions, production and marketing.
Bloggar som marknadsföringskanal - En studie om produktplacering
Marknadsaktiviteter vid produktlansering är ett samarbete med Haglöfs Scandinavia AB. Våren 2010 utfördes ett samarbetade med Haglöfs då ett underlag för utökat produktsortiment inom konfektion togs fram. På uppdrag av Haglöfs ska ett förslag framställas på hur en lansering ska kunna se ut om juniorkollektionen introduceras på den svenska marknaden. Hur fungerar det med produktlanseringens strategiska och taktiska lanseringsbeslut och vilka marknadsföringskanaler är lämpliga vid en produktlansering inom outdoorbranschen.Rapporten behandlar hur dagens företag inom outdoorbranschen i Sverige fullgör sina marknadsaktiviteter vid en produktlansering. Strategiska och taktiska lanseringsbeslut illustreras samt utvalda marknadsföringskanaler skildras.En lanseringsstrategi beskriver de marknadsföringsbeslut som är nödvändiga för att presentera en ny produkt till respektive målgrupp och börja generera en inkomst i form av försäljning av den nya produkten.
Hälsoinspiratören - en del av en källa till fysisk, psykisk och social hälsa
Det är viktigt att se hälsa ur ett helhetsperspektiv där den sociala, fysiska samt psykiska hälsan ingår. Människan tillbringar en stor del av sitt liv på arbetsplatsen, det är därför en viktig arena att arbeta hälsofrämjande med. Hälsofrämjande sjukhus är ett exempel på en sådan arena. För hälsofrämjande sjukhus är det bland annat viktigt att främja den egna personalens hälsoutveckling i en positiv riktning, med hjälp av en aktiv kunskapsförmedling. På arbetsplatsen är det viktigt med nyckelpersoner som kan förmedla kunskap om hälsans villkor till övriga anställda.
Internethandel- En studie om hur en liten butik påverkas genom att även driva en webbshop
Idag väljer allt fler butiker att starta en webbshop och på så vis nå ut till fler kunder samt marknadsföra sig på ett enkelt vis. Eftersom konsumenter söker och jämför produkter via Internet är det viktigt att företag och deras erbjudande är tillgängliga även där och inte försvinner i det brus som uppstår på marknaden på grund av exempelvis konkurrenter. Syftet med vårt arbete är att undersöka, analysera samt diskutera hur en mindre klädbutik påverkas av att både driva en butik och en webbshop samt även vilka fördelar som kan utnyttjas. Vi har intervjuat tre företag som har fått svara på ett antal frågor om hur det är att driva en webbshop. Vi valde att intervjua mindre butiker som använder sig av webbshop som ett komplement, för att se hur det påverkar företaget.
Framgångsfaktorer vid etablering i Hong Kong för svenska modeföretag
Marknadsaktiviteter vid produktlansering är ett samarbete med Haglöfs Scandinavia AB. Våren 2010 utfördes ett samarbetade med Haglöfs då ett underlag för utökat produktsortiment inom konfektion togs fram. På uppdrag av Haglöfs ska ett förslag framställas på hur en lansering ska kunna se ut om juniorkollektionen introduceras på den svenska marknaden. Hur fungerar det med produktlanseringens strategiska och taktiska lanseringsbeslut och vilka marknadsföringskanaler är lämpliga vid en produktlansering inom outdoorbranschen.Rapporten behandlar hur dagens företag inom outdoorbranschen i Sverige fullgör sina marknadsaktiviteter vid en produktlansering. Strategiska och taktiska lanseringsbeslut illustreras samt utvalda marknadsföringskanaler skildras.En lanseringsstrategi beskriver de marknadsföringsbeslut som är nödvändiga för att presentera en ny produkt till respektive målgrupp och börja generera en inkomst i form av försäljning av den nya produkten.
Hälsoinspiratören - en del av en källa till fysisk, psykisk och social hälsa
Det är viktigt att se hälsa ur ett helhetsperspektiv där den sociala, fysiska samt psykiska hälsan ingår. Människan tillbringar en stor del av sitt liv på arbetsplatsen, det är därför en viktig arena att arbeta hälsofrämjande med. Hälsofrämjande sjukhus är ett exempel på en sådan arena. För hälsofrämjande sjukhus är det bland annat viktigt att främja den egna personalens hälsoutveckling i en positiv riktning, med hjälp av en aktiv kunskapsförmedling. På arbetsplatsen är det viktigt med nyckelpersoner som kan förmedla kunskap om hälsans villkor till övriga anställda.
En andra chans ? en överblick av secondhandkläders marknad
In our globalized society massconsumption is widespread. However there is a trend showingthat people are starting to re-use clothes instead of buying newly produced garments. Reasonsfor buying secondhand clothing are many. During the 1950s people strived to look likeeveryone else but in the 1960s this changed. Subcultures grew stronger.
Vad styr ett second hand- köp? - en undersökning om hur de fyra P:na påverkar butikerna Myrorna och Beyond Retr
?Det finns en chans att man hittar ett unikt plagg som ingen annan har.?(Kommentar från undersökningen)Idag används second hand kläder flitigt av trendsättare och kändisar och är ofta ett återkommande tema i modetidningar och styling jobb. Kända personer som skådespelerskan Josephine Bornebusch och artisten Agnes Carlsson förespråkar second hand och har alla second hand- kläder i sina garderober. Två detaljhandelsföretag som är välkända inom second hand- branschen är företagen Myrorna och Beyond Retro. Trots att de är verksamma inom samma bransch, andrahandskläder, har de enligt oss fokuserat på olika element som gör dem konkurrenskraftiga.
Marknadsaktiviteter vid produktlansering
Marknadsaktiviteter vid produktlansering är ett samarbete med Haglöfs Scandinavia AB. Våren 2010 utfördes ett samarbetade med Haglöfs då ett underlag för utökat produktsortiment inom konfektion togs fram. På uppdrag av Haglöfs ska ett förslag framställas på hur en lansering ska kunna se ut om juniorkollektionen introduceras på den svenska marknaden. Hur fungerar det med produktlanseringens strategiska och taktiska lanseringsbeslut och vilka marknadsföringskanaler är lämpliga vid en produktlansering inom outdoorbranschen.Rapporten behandlar hur dagens företag inom outdoorbranschen i Sverige fullgör sina marknadsaktiviteter vid en produktlansering. Strategiska och taktiska lanseringsbeslut illustreras samt utvalda marknadsföringskanaler skildras.En lanseringsstrategi beskriver de marknadsföringsbeslut som är nödvändiga för att presentera en ny produkt till respektive målgrupp och börja generera en inkomst i form av försäljning av den nya produkten.
Må bra på äldre dar : en studie av ett hälsofrämjande samverkansprojek
Syftet med denna studie är att förstå den erfarenhet och kunskap om samverkan som deltagarna i Må bra på äldre dar - projektet fått i det hälsofrämjande samverkansprojektet. Studien fokuserar på framgångsfaktorer och hinder för samverkansprocessen, hur projektet påverkat maktförhållandena mellan de ideella och offentliga organisationerna, deltagarnas organisatoriska erfarenheter av samverkan, deras uppfattning av arbetsklimatet och upplevelse av KASAM i projektet. Forskning kring hälsofrämjande samverkan bland äldre är sparsam. En kvalitativ ansats användes med fokusgrupper som datainsamlingsmetod. 11 fokusgrupper genomfördes med 62 deltagare.