
Sökresultat:
826 Uppsatser om Sales promotion - Sida 47 av 56
Välkommen in i värmen! : En netnografisk studie över hur IKEA skapar, upprätthåller och utvecklar sina relationer i det digitala medielandskapet
Social media has meant that organizations can engage in dialogue with their audience without journalistic intermediaries. PR 2.0 is a term that defines the new way for organizations to work with public relations in the new media landscape. The aim of our study is to examine how IKEA uses social media to create, maintain and develop their relationships. Furthermore, great interest is directed to the concept profile. This essay will examine how the stated profile IKEA has pervades the work on social media.
Volvo Cars servicestrategi för eftermarknaden
Demands on businesses are constantly increasing and the competition in the market-place is becoming ever tougher. To gain the long-term confidence of customers, not only the best businesses, but also the best supply chains are required.Volvo Cars is experiencing a changing competitive situation and their retailers are having trouble stocking the right spare parts. Shorter product life cycles and the growth of Volvo?s product program result in an increase in the number of spare parts to be stocked. In order to adapt to market trends and meet customer demands, Volvo has developed the LDC model, establishing a number of regional warehouses in strategic locations in Sweden, de-signed to supply spare parts to the regions? retailers through so-called Vendor-Managed In-ventory (VMI).The purpose of the study is to examine Volvo personbilar Sverige?s (VPS) motivation for a modified customer-service strategy through LDC.
Det handlar ju inte bara om att vi sätter dig på en sten mitt i skogen : om fenomenet natur och hälsofrämjande arbete
Bakgrund: Tidigare forskning visar att vistelse i natur kan bidra till förbättrad hälsa och att det finns ett samband mellan människors aktivitetsnivå, psykiska hälsa och tillgång till naturmiljöer. Idag startas allt fler verksamheter både inom privat företagande och inom offentlig regi där natur används som en resurs för hälsofrämjande och förebyggande arbete. Eftersom fenomenet är ganska nytt saknas beskrivningar av området. Syfte: Studiens syfte var att undersöka hur natur och hälsofrämjande arbete bedrivs av olika aktörer i Sverige. Metod: Kvalitativ ansats valdes som datainsamlingsmetod.
Etanolkommunikation - hur budskap, kanal och målgrupp har fört fram ett hållbart drivmedel
Magnusson, Jimmy: Elevers attityder till dagens matematikundervisning i skolan ? en studie i årskurs sex, Malmö: Lärarutbildningen, 2007.
Elevers matematiska kunskaper, enligt en rad undersökningar, har försämrats de senaste åren. Ur ett konstruktivistiskt synsätt undersökte jag hur elevernas attityder och förhållningssätt är gentemot undervisningen. Attityderna gentemot undervisningen kan vara en orsak till försämrade kunskaper i ämnet. Studien är gjord i årskurs sex på tre olika skolor i nordvästra Skåne.
Ambivalent men naturlig del av våra liv : Kvalitativ studie om ungdomars inställning till Internets roll i främjandet av hälsa och välbefinnande.
Bakgrund: Dagens ungdomar utgör den första generation som växer upp med den nya digitala tekniken och den kan ses som integrerad del av deras liv. Studier har visat att ungdomar uppskattar tillgång till hälsoinformation via Internet som annars kan kännas pinsamt att fråga efter personligen. De uppskattar även möjligheter att möta och utveckla relationer med andra människor via Internet. Ungdomar ställs inför olika utmaningar i övergången från barndom till vuxen ålder och psykiska och psykosociala problem ökar bland åldersgruppen i Sverige liksom i andra europeiska länder. För att utveckla Internet som en möjlig källa till hälsoinformation och socialtstöd är det viktigt att få information om ungdomars egna synpunkter och önskemål.Syftet med studien är att fördjupa kunskapen om ungdomars inställning till Internets roll i främjandet av hälsa och välbefinnande.Metod: Fokusgruppdiskussioner genomfördes i sex grupper om totalt 26 ungdomar, 16-20 år och datamaterialet analyserades enligt modifierad grounded theory.
Faktorer som relaterar till rökvanor bland svenska 11- och 15 åringar : en kvantitativ studie
Folkhälsa berör många samhällsområden och det är mycket viktigt att alla människor tar del av information och kunskap om hälsa. Rökning är en stor fara för folkhälsan som ständigt är aktuell och många projekt påbörjas just för att få en minskning av tobaksanvändning och förhindra ohälsa på grund av rökning. Särskilt viktigt är det att studera rökning bland unga. Syftet med den här uppsatsen är studera hur rökvanor ser ut och förändras bland ungdomar vid 11 och 15 års ålder och hur rökvanorna kan relateras till alkoholvanor, socioekonomi och fysisk aktivitet. Metoden innebar användning av enkätdata från Statens folkhälsoinstituts färdigställda enkäter.
Korsförlamning : etiologier, diagnostik och terapi.
This report is a literature review that aims to describe marketing contexts for mango production in Kenya. The institutional conditions in the country are not well developed for marketing purposes, which causes many difficulties and problems for the society. In Kenya most mango producers are poor small-scale farmers with limited resources. Mango is a perishable commodity and to keep its value and quality it is essential to have the opportunity to sell the mangos in the right time. Inefficient and undeveloped infrastructure and marketing systems hinders the mangos to reach the market in time though, which causes large losses of produce.The Kenyan mango production has increased during the last decade but due to market losses for the producer, the small-scale farmers? profits have not improved.
Med målet om att bli en attraktiv skolkommun.
The aim of this thesis is to examine how the identity of the public librarianwith regard to reading is manifested in the library field. The approaches thatare taken to reading and readers are examined as well as the consequencesdifferent approaches might have. The empirical material is based on 93articles published in Swedish library journals. The theoretical andmethodological starting point is discourse analysis. The application ofdiscourse analysis according to Michel Foucault?s hypotheses reveals threediscursive formations regarding the professional identity of public librarianswithin the framework of reading promotion: The public librarian asguarantor of democracy is related to the public library's original mission offostering, cultivating and educating citizens.
Företag och friluftsliv : ett framgångsrikt initiativ?
Syfte och frågeställningarSyftet är att undersöka hur naturen påverkar människan, samt på vilket sätt företag kan använda sig av friluftsliv i ett led till ökade ekonomiska och hälsorelaterade vinster. Detta med föresatsen att friluftsliv är en kombination av naturvistelse och fysisk aktivitet.? Vilken inverkan har naturen på människan?? Hur kan en arbetsgivare tjäna på att erbjuda sina anställa friluftslivsaktiviteter?? Hur kan friluftsliv utveckla gruppdynamik?MetodForskning och litteratur har granskats för att svara på studiens syfte. En hypotetiskt deduktiv metod för sökning av fakta och forskning kring naturens positiva inverkan på hälsan, kopplingen natur och hälsa samt grupper och grupputveckling har använts. Resultatet av en enkätundersökning kring företags intresse av friluftsliv som friskvård, utgör även det en del i bakgrunden i denna kvalitativa litteraturstudie.Sammanfattande diskussionSverige förlorar varje år stora summor pengar på sjukfrånvaro till följd av fysisk inaktivitet.
Att uträtta affärer på ett "smartare" sätt : En studie av två hotellkedjors tillämpning av Corporate Social Responsibility
Introduction and research question: This study investigates the widely discussed notion ?Corporate Social Responsibility? and its practice in the tourism industry. In the contemporary society more companies are realizing the significance of Corporate Social Responsibility (CSR) and its potential as a means of differentiation. The author?s interest in this particular phenomenon was awakened after reading about the business case of Scandic Hotels. This is a company that nowadays is referred to as ?Scandinavia?s leading hotel chain?.
Den tvåfaldiga mångfalden - en postkolonial dekonstruktion av mångfaldsdiskursen
The purpose of our master?s thesis is to study the diversity discourse, used in Sweden, particularly the so-called ethnic diversity at the work place discourse.Our aims are to map and analyze the conceptualization of difference used in the diversity rhetoric. We intend to pursue our aim by studying the rhetoric of diversity, used for diversity promotion in the private and public sectors. Also, we will investigate into what conceptualizations of difference are used in the organizations in the name of ?diversity?.
Minskad miljöpåverkan av kapslar för kaffe, te och choklad : med avseende på materialval och utformning
During the spring semester of 2012 did Petra Hollsten independently a thesis on reducing the environmental impact of capsule for coffee, tea and chocolate. The work was performed at Karlstad University, Faculty of Technology and Science under the Bachelor of Science program in innovation, technology and design. The project's scope is at 22.5 points.The employment for this project is the company Löfbergs Lila AB in Karlstad. Supervisor at the Principal has been Maria Herou Wallner and Sandra Lyxell, product managers. Supervisor at Karlstad University is Monica Jakobsson, lecturer and program leader for innovation and design engineering program.
Att vara främling i sitt eget land - en litteraturöversikt om språkets betydelse för hälsan hos äldre immigranter
Background: Getting older means a series of changes in life, some of which lead toincreased risk of poor health outcomes. Older people who immigrate to a new countryalso need to adapt to new cultures and norms, and having to learn a new language inorder to communicate with their environment. Being older and immigrant thus leads toa double vulnerability. Aim: The aim of this literature review was to examine how olderimmigrants? health is affected by not being able to communicate in a country?s officiallanguage.
Smile! you are in Spain : Turismmarknadsföringen av Spanien och Costa del Sol: utopi eller ironi?
Uppsatsen behandlar hur turismorganisationer på nationell och regional nivå arbetar med turismplanering och turismmarknadsföring för att skapa en bra och sanningsenlig image av Spanien och Costa del Sol i turismsammanhang. I uppsatsen tillämpas en kvalitativ metod. Analysen sker genom texttolkning efter hermeneutiska principer. Symboler tolkas även genom semiotik och metonymi. Uppsatsen beskriver hur turismplaneringen är organiserad i Spanien på nationell och regional nivå och hur dessa nivåers turismorganisationer arbetar med turismens utveckling.
Utveckling av applikationsplattform för inbyggt system
In the current situation in the housing market and in particular the inner city much attention is directed towards achieved prices per square meter in sales. The indicator is as a principle an appropriate measure of the housing market?s health and development, and can to some extent be used to make approximations of the general economic health status of municipalities and counties. It occurs occasionally that questions about whether prices are based on fundamentals at all times.The thesis questions that very issue, not from a macro accompanying financial perspective but rather from a microeconomic perspective, where each tenant ownership in the study is a micro-object. Are the observed prices per square meter rational relative to housing cooperative?s assets or is there a lack in the observed prices anchoring the respective association's finances.