Sök:

Sökresultat:

826 Uppsatser om Sales promotion - Sida 42 av 56

Barnens bibliotek : Barn och bibliotekarier tipsar om böcker på Internet

The aim of this two years master?s thesis in library and information science is to study how children and librarians recommend books through the website Barnens bibliotek. In the scope of this aim it also tries to answer the following questions: What qualities in books do children and librarians respectively emphasize when they write book recommendations? How do they formulate the recommendations? And finally, how do their respective recommendations differ?To examine these aspects a total of 50 book recommendations were chosen and analysed through an hermeneutic approach. Out of these 50, 30 were written by children and 20 were written by librarians.

Specialistsjuksköterskors beskrivning av yrkesroll och omvårdnadshandlingar inom den psykiatriska heldygnsvården

Background: The goal of psychiatric nursing interventions is to enhance people?s ability tocope with feelings of futility, to get control of their lives and to learn coping strategies inorder to manage their mental illness and its consequences. Specialist nurses in psychiatric carecoordinate and direct nursing care based on evidence-based knowledge.Aim: The aim of this study was to investigate what kind of nursing acts specialist nurses usein the psychiatric inpatient unit and investigate how they perceive their professional role.Method: The design used was a descriptive qualitative interview study. Nine specialist nursesworking in psychiatric inpatient units were interviewed. Six of the participants were womenand three were men aged 28-53 years.

Sjuksköterskans omvårdnad och bemötande av tonårsflickor och unga kvinnor med ätstörningar.

Det har blivit allt vanligare att unga flickor bantar, vilket är en riskfaktor för att utvecklaätstörningar som anorexia nervosa och bulimia nervosa. Denna patientgrupp söker sällansjälvmant vård och har oftast ingen insikt i sitt ohälsosamma beteende. Sjuksköterskor harenligt Kompetensbeskrivning för legitimerad sjuksköterska, en skyldighet att identifiera ochförebygga ohälsosamma riskbeteenden. Då är det viktigt att sjuksköterskan har kunskap omsjukdomsbilden så att hon kan bemöta patienten på ett respektfullt och värdigt sätt så attpatienten kan få insikt om behovet av att förändra sitt beteende, samt bli motiverad att levahälsosamt. Denna uppsats syftade till att belysa viktiga aspekter i hur man som sjuksköterskabemöter och kommunicerar med unga flickor/kvinnor med ätstörningsproblematik.

En kvalitativ studie om upplevda möjligheter och begränsningar med hälsofrämjande öppen förskola : Ett uppdrag från Salutsatsningen i Västerbottens Läns Landsting

Syftet med studien var att undersöka öppen förskola som arena för ett hälsofrämjande arbete. Fokus var på de möjligheter och begränsningar som personalen upplevde i sitt arbete utifrån det hälsoprogram som tillämpades av dem. Studien var ett uppdrag från Salutsatsningen vid Västerbottens läns landsting. Metoden var en kvalitativ ansats och fem intervjuer genomfördes med personal inom öppen förskola i Västerbottens län. Intervjuerna utgick från de kriterier som fungerade som riktlinjer för arbetet.

Medarbetares upplevelser i samband med utbildningen Skiftarbetarkörkortet en utvärdering

Andersson, A. (2008) Medarbetares upplevelser i samband med utbildningen Skiftarbetarkörkortet ? en utvärdering. C-uppsats i pedagogik, 15hp. Institutionen för pedagogik, didaktik och psykologi.

NärNaturen Västsverige AB - Nulägesanalys och Handlingsplan

Marknadsplanen för NärNaturen Västsverige AB kommer att innehålla en analys av nuvarande situation inom företaget. En intern och extern analys kommer att visa och ta upp många olika faktorer som kan antingen ge möjligheter eller utgöra möjliga hot mot verksamheten.Den externa analysen kommer handla om marknadsföringsmiljön som påverkar företaget. Det kan handla om demografiska, ekonomiska, naturella och politiska krafter som påverkar verksamheten utifrån. Det kan också vara påverkan som uppkommer från leverantörer eller konkurrenter såväl olika företag ur marknadsföringens stödfunktioner och slutkunden.Den interna analysen kommer beskriva bland annat företagsledningen, dess finansiering och möjligheterna man har till marknadsföring.Därefter kommer handlingsplanen summera en SWOT-analys med bland annat företagets möjligheter och hot som svagheter och styrkor. Slutskedet av marknadsplanen kommer handla om hur företaget kan utnyttja SWOT-analysen till sin fördel med hjälp av prissättningsstrategier (Pris), positionering av verksamhet (Plats), tjänsteutbud (Produkt) och marknadsföring (Promotion).Marknadsplanen kommer att avslutas med en SWOT-analys och slutsatser.Slutsatserna är bland annat att NärNaturen har behov att se över leverantörsstrategier, ledningsstrategier samt de kalkyler som ligger till grund för bolagets lönsamhet.Ledningsbesluten bör baseras på de mål som är upprättade och delas upp i Operativa, Taktiska och Strategiska mål.

Framtagning av ett förlängningsbart bord

This report covers the product development of a new type of extendable table for the company Karl Andersson och Söner. The company wants to expand their product collection with a new product. Karl Andersson och Söner is a well-known family company that has been located in Huskvarna since 1898, and they are producing furniture for private- and the public environment.The aim with this project is that the product should lead to increased sales, as well as expand their collection to appeal a wider audience. The work is permeated by two issues, to achieve as good results as possible. The issues will bring up how to make a table better, in terms of the competitor?s options, and how to apply a design process to develop a table that meets the markets needs and requirements.The design process of the work consists of strategically picked parts from three separate design processes.

Content marketing - Implementeringen av den moderna säljtratten och relaterad strategi

The global spread of the Internet has enabled busniesses and consumers in all industries to be better informed. Consequently, the buying process has appeared to become different from what tratditional models implies. As the buying behaviour among customers is evolving, selling companies are responding to this change. This thesis evolves around the consequences that the developing relationship between buyer and seller in business-to-business companies has led to. The topic in focus is the buzzword and phenomena "content marketing" with its marketing and selling strategy.

Skolsjuksköterskans strategier i preventionsarbetet mot minderårigas alkoholkonsumtion

Bakgrund: Det finns flera bakomliggande orsaker till att unga konsumerar alkohol. Lagar och förordningar finns till för att hindra minderåriga från att bruka alkohol. Trots detta har ett högt antal minderåriga ett riskbeteende relaterat till användningen av alkohol och dessa individer respekterar inte lagen. Skolsjuksköterskan har en betydande roll i preventionsarbetet mot minderårigas alkoholkonsumtion och använder flera strategier för att främja barn och ungas hälsa.Syfte: Att beskriva skolsjuksköterskans hälsofrämjande strategier mot minderårigas alkoholkonsumtion.Metod: En litteraturöversikt baserat på tio kvalitativa studier.Resultat: Två kategorier kunde urskiljas utifrån syftet: hälsosamtal och familjestrategier. Ur kategorin hälsosamtal urskiljs subkategorierna hälsoenkät och motiverande samtal.

Att gå utanför ramarna med eftertanke och klokhet : Sjuksköterskans erfarenheter av hälsofrämjande arbete inom barn- och ungdomspsykiatrin

Bakgrund: I denna studie defineras etnicitet som ett samlingsbegrepp för ursprung medan kultur som ett socialt inlärt beteende och är föränderlig i sitt sammanhang. I litteraturen framkommer att patienter med annan etniskt och kulturell bakgrund objektiviseras av sjukvårdpersonalen, individen betraktas som en representant för sin kultur. I Sverige finns många människor med annan etnisk och kulturell bakgrund. Människor som emigrerar drabbats av psykisk ohälsa i högre grad än genomsnittsbefolkningen de löper större risk för stress, oro och ångest.Syfte: Syftet med studien är att beskriva specialistsjuksköterskors möte med en patient som har en annan etnisk och kulturell bakgrund och vårdas för psykisk ohälsa.Metod: Datainsamlades via intervjuer av fem specialistsjuksköterskor. I denna studie används en kvalitativ innehållsanalys.Resultat: Två kategorier framkommer ur resultatet.

The Power of the Gift Bag : En studie om användandet av gift bags som marknadsföringskanal

In a time of fierce global competition, where an immense amount of commercial messages reaches consumers around the clock and in every conceivable context, companies constantly seek to find new ways to reach out with their product. One way to do so, that has increased in popularity in recent years, is the use of gift bags. A gift bag may contain samples, miniature products and even products in full size, as a rule from several different brands, which the recipient receives free of charge. The gift bag is typically distributed at some form of event, such as store openings, fashion shows, theme parties and the like, and the receiver of the gift bag can then evaluate the content without any obligation to purchase. The ambition of the companies that choose to participate with their products in a gift bag is, of course, that the recipient will find their products satisfactory, and ideally, that he or she will continue to consume the brand in the future.There are numerous scientific research contributions related to the use of free samples, but very few that concern the gift bag, where a collection of samples from different sources and brands appear.

Innovativ utmatningsteknik : Mediumstor bulkförvaringslösning

This master thesis was done for a company called BRUKS which is active in woodprocessing,bio-energy and bulk material handling industry. The idea for the master thesis wasto develop a new reclaiming method for silos where wood chips are being stored. A mediumsegment of between 1000 ? 5000 m3was defined as the segment with the most sales potential.Two different concepts were produced, one for new constructions and one for rebuildingalready existing silos.In the beginning of the master thesis a lot of time was spent on visiting different BRUKSoffices and customers to get an overview of the industry and the product. This informationwas the basis when the idea generating phase began.

Volvo Ocean Race : En studie inom sponsring

Problem Intresset för sport är omfattande i världen och med sporten kommer möjligheter för företag att kommunicera med marknaden. Dessa möjligheter innefattar sponsring. Företag väljer olika sponsringsobjekt, sätter upp mål och aktiverar sin sponsring. I dagsläget finns det dock alltför många företag som investerar i sponsring utan eftertanke till objektets karaktär eller potentiella målsättningar. Dessutom brukar företagen enbart utöva varumärkesexponering vid sportevenemang.

Vägghängd duschpall : Utveckling av duschpall för Etac Supply Center AB

This degree project has been carried out by Oscar Adolfsson and Marcus Blomqvist, during the spring of 2010, both studying to become Bachelor of Science in Innovation and Design Engineering, at Karlstad University. The degree project includes 22,5 credits.The work is done on behalf of Etac Supply Center AB in Anderstorp. Etac is a company developing and manufacturing home health care products, with operation in Sweden, Norway, Denmark, England and Germany, and with sales worldwide. Bo Lindqvist, R & D manager has been the contact person at Etac.During the project the students has had a workplace at Semcon Caran AB in Karlstad. Semcon has also been helpful as a sounding board.The objective of the work has been developing a new, wall mounted shower chair, assigned for persons with difficulty to stand up while showering.Etacs requirement of the shower chair is that it should be able to support a user with a weight of 100 kg, the chair shouldn?t have any outrigger, optional should be armrests and backrest.

Marknadsföring : Att som artist nå framgång

AbstractThe object of this study has been to analyze how companies within the music industry can successfully market their artists, this due to the complexity of today?s marketing environment, where technology has rapidly changed the way of communicating, and therefore contributed to a highly competitive market. The vast change of technology has resulted in several possibilities as well as difficulties breaking through, what could be seen as, a media sorl. Our purpose has been to outdo how companies market, as well as which factors that are vital, for a successful promotion of their artists. To be able to carry out our aim, we have created one key question; How can companies within the music industry market their artist to make them reach success?We have used a qualitative research approach for this study, this to be able to generate more depth concerning the chosen topic.

<- Föregående sida 42 Nästa sida ->