
Sökresultat:
8976 Uppsatser om SWOT- analysis - Sida 4 av 599
Det digitala skolbiblioteket. En möjlighet för utveckling av såväl verksamhet som yrkesroll?
The aim of this paper is to study if implementation of a school library management system called FreeLib has created favourable conditions for the school librarians to cooperate with other professions and become a more forward working place. I have studied relevant literature about school libraries, organisation, digital libraries and documents that regulate school and library activities today as well in the past. In order to fulfil my purpose I have done a qualitative survey with six school librarians from Swedish primary schools with pupils at the age of 6 -16 years old. To identify strengths, weaknesses, threats and opportunities I found in the material I used a method called SWOT analysis. According to this study the use of the digital FreeLib system has developed a better teamwork between school librarians at different schools.
Sol och Hav - framtidens nav? : En studie om framtidsutsikterna inom branscherna solenergi och vågkraft samt OEM-företagens behov inom dessa branscher
Innan företag ska penetrera en marknad är det viktigt att de har tillräckligt med information om vilka möjligheter och hot marknaden står inför samt vilka behov företagen på marknaden har. Denna magisteruppsats syftar till att utreda framtids-utsikterna inom branscherna solenergi och vågkraft samt identifiera OEM-företagens behov inom dessa branscher. Det verktyg vi har använt för att utreda branschernas framtidsutsikter är delar av SWOT-modellen, där fokus har lagts på externa faktorer som påverkar en marknad. För att identifiera OEM-företagens behov har vi använt teorier kring OEM-marknaden och OEM-företags köpkriterier samt ABB:s egen erfarenhet och kunskap om denna marknad.För att ge en informationsrik och heltäckande bild har vi genomfört intervjuer med Energimyndigheten och OEM-företag inom branscherna solenergi och vågkraft, då de besitter kunskap om vilka möjligheter och hot branscherna står inför. Vidare har intervjuer genomförts med OEM-företagen för att få information om vilka behov företag inom dessa branscher har.Med anledning av ett ökat intresse och medvetenhet kring klimat-förändringarna har politiska målsättningar satts upp och åtgärder vidtagits för att hejda klimat-förändringarna och öka användningen av förnyelsebara energikällor.
All invited : waterfront park design for sustainable tourism in Miches, the Dominican Republic
Hidden away in the pristine landscape on the northeast shore of the Dominican Republic, the remote village of Miches is on the verge of shifting its economic resource base from traditional fishing into what could become an international model for sustainable tourism. The aim of this thesis was to produce a vision of a waterfront park near the center of the village; demonstrating concept-based landscape design that reflects the goals of sustainable development originating from the local incentive structure.
A composite landscape analysis and design concept both served to inform and guide the design work, which was executed through model building, hand drawings, and production of a visual presentation in the format of an architectural competition entry.
The design concept, All invited, signifies the distinction between the development that is about to take place in Miches and the otherwise common all-inclusive resorts, where tourists are set apart from the local community and spend most of their time within the fenced-off premises of the hotel. All invited also captures the typical Dominican hospitality, and mirrors the aspirations of turning Miches into a safe and welcoming place for visitors.
The result is a public park design that is equally inviting local residents as it is to tourists, and where the unique qualities of the site are emphasized without being exploited.
Produktkoncept: lekhjälm i vintermiljö : ett nytt produktsortiment
A protection helmet for young people (3-7 years) in winter environment has been developed in this thesis. The result is a concept proposal for development at STIGA Sports AB in Eskilstuna. This thesis work has been performed during 20 weeks, for a Master of Science in Product and Process development at Mälardalen University Eskilstuna Sweden in September 2009 to January 2010. The helmet is shown as a CAD model with detailed solutions to the outer shell, interior and adjustability (in sizes 50-56 cm) which are the three focused areas in the development. Also a physical model in scale 1:1 has been developed and is shown in this thesis work.To achieve the best result possible the process started with an analysis of the market and the product.
Stöttning av miljöteknikföretag : Erfarenheter från fyra svenska miljöteknikcentrum
På senare år har begreppet miljöteknik blivit alltmer omdiskuterat. För att arbetet kring miljöteknik ska kunna förankras i samhället bör de svenska företagens konkurrenskraft öka både på nationell och internationella marknader. Regionala miljöteknikcentrum har därför skapats i Sverige på senare år för att komma närmare företagen samt att kunna få lokala synergieffekter mellan företagen. I och med detta blir miljöteknik alltmer vanligt i Sverige, trots detta har relativt få studier gjorts kring begreppet och fenomenet miljöteknikcentrum.Syftet med denna studie är att kartlägga fenomenet miljöteknikcentrum i Sverige genom att studera fyra stycken aktiva centrum. Syftet med kartläggningen är att belysa för- och nackdelar med de utvalda centrumen samt belysa deras drivkrafter.
Var är brudarna? : En innehållsanalytisk studie om kvinnliga idrottsutövare i Sportbladet
The goal with our research has been to describe how often and in what way female athletes are represented in the sport section in Sweden?s biggest evening newspaper Aftonbladet. The material we?ve used are the newspapers that we collected during two weeks in 2008, the 3rd of November to the 9th of November and the 11th of November to the 17th of November. We?ve conduced two qualitative researches ? a text analysis and an image analysis ? and one quantitative analysis on our material.
Företagsvärdering : En fallstudie av Betsson AB
The online gambling market has during recent years experienced high growthmostly due to the popularity of online poker. Today other games such as casinoare growing in popularity and more customers are turning to the onlinegambling market instead of the regular gambling market. As with all growthmarkets more and more companies establishes on the online gambling marketeven though high external risk factors such as regulations and nationalbans. Companies such as Betsson connected to the online gambling marketsuch are experiencing high growth which has made them interesting objectsfor investing.This bachelor thesis intends to study competitive advantages, investigate possibilitiesto keep and increase market share, and use this information combinedwith a financial analysis. The purpose of the thesis is to describe andanalyze the future of Betsson AB from the perspective of an investor.
Ekosystemtjänster i MKB : bakgrund, granskning & utveckling
I en värld med en ständig strävan efter en hållbar utveckling finns det olika tillvägagångssätt för att arbeta mot detta mål. Tillvägagångssätten och rönen utvecklas med jämna mellanrum och i dagsläget är hänsynstagande av ekosystemtjänster aktuellt både internationellt och nationellt. Med ekosystemtjänster menas något som naturen tillhandahåller och som bidrar till människans välfärd. Ekosystemtjänster kan också vara något i naturen som människan är beroende av. De senaste åren pågår ett arbete i Sverige som handlar om att belysa dessa aspekter av ekosystemtjänster samt integrera ett hänsynstagande av dem i både planering och miljöarbete.
Länkanalys: En undersökning av ett biblioteks- och informationsvetenskapligt delfält
The aim of this study is to analyse and investigate a rather new field of LIS studies, i.e. link analysis which is a part of webometrics. Webometrics has been described as the quantitative study of web based phenomena drawing on bibliometric or informetric methods. Link analysis has its counterpart in citation analysis within the field of bibliometrics. The questions the study investigates are if webometrics can provide LIS with new knowledge and if there is a place for webometric studies in LIS research.
Hur ska små retailbanker konkurrera på den nordiska marknaden?
Bankmarknaderna är inne i en förändringsprocess tillföljd av teknikutveckling och ökat personligt inflytande över den egna ekonomin. Detta ställer nya krav på små retailbanker och de måste hitta nya sätt att skapa relationer med kunderna. Studien jämför fyra små nordiska retailbanker och vilka hot och möjligheter de står inför. Genom att studera vilka resurser bankerna har till förfogande drar vi slutsatser om hur bankerna ska agera för att hantera dessa..
Hungrig systemtekniker sökes : En studie om relationen mellan sändare och mottagare i platsannonser
English title: "Motivated system technician wanted" A study of the relationship between two parts in job advertisements". The purpose of this study is to describe the linguistics of job advertisements. The focus is on discursive practice and how the relation between employer and the proposed employee is created through the process of communication in job advertisements. The method concists of two parts: A critical discourse analysis using the three dimensional model for critical discourse analysis by Fairclough and a text analysis inspired by Hellspong & Ledin. 40 job advertisements were examined and the analysis revealed that the majority belongs to the category traditional job advertisement and a minority uses more than one discourse.
Vågkraft : Olika möjligheter med vågkraft
Idag består största delen av vår energikonsumtion av fossila bränslen, vilka leder till en rad olika miljöproblem varför det är viktigt att ta fram alternativ. Vågkraft har en stor potential till att bli en energikälla med väsentlig betydelse för framtida elproduktion. Syftet med undersök-ningen har varit att studera olika möjligheter som vågkraftsindustrin har att erbjuda och att se vilka tekniska lösningar som förväntas bli dominerande inom de närmaste 20 åren. Genom vågenergiomvandlare omvandlas vågornas energi till elektricitet och det är energiomvand-lingen som kallas för vågkraft. Det finns många olika platser i världen som lämpar sig för vågkraft, framför allt länder med kust mot Atlanten och Stilla havet.
Analysmodellen - en variation i tillämpningen?
The purpose of our essay is to examine if variation exists in the way that auditors try their independence, this so called analysis-model. We will suggest some factors that influence the way auditors practise the analysis-model. The institutional theory predicts no differencies since the normative pressure could be expected to be severe. But we found that among other things people?s qualifications, personalities and audit firm?s size and age influence the way auditors try their independence.
Utveckling av ledningsmodell : Utredning av en sektions framtida ledning och styrning på Saab AB
As a consequence of the exports of Saab AB?s airplane 39 Gripen the departmentFATPA has grown and developed substantially in a short period of time. With the aim toclearly define and describe the establishment and its new work procedures and routines,which are meant to be applied after the turn of the year 2005/2006, FATPA is aiming todevelop a management model which will contain the above. The purpose of themanagement model is to describe how the department FATPA wants to work, especiallywith consideration to the department?s management.
Nästa generations TV
AbstractFörfattare: Maria Carlsson och Hanna EliassonHandledare: Lars PalmExaminator: Ingegerd RydinTitel: Webb-tv, nästa generations kommunikationskanalÄmne: Medie- och kommunikationsvetenskap Högskolan i Halmstad 61-90 poäng.År: HT 2007Syfte: Syftet med studien är att undersöka hur varumärkesarbetet kan effektiviseras och utvecklas genom webb-tv mot nästa generation.Metod: Studien innefattar en kvalitativ metod. Det empiriskamaterialet har samlats in genom en tematisk öppen intervju, med personer som ansvarat för den externa kommunikationen, samt varumärkesarbete på medelstora till större företag. Materialet har kompletterats med observationer av annonsering ochreklam via webb-tv på olika hemsidor,samt sekundärmateria, det vill säga olika tidningsurklipp och artiklar där forskningsämnet har tagits upp.Slutsatser: Majoriteten av respondenternas idéer och tankar om framtida varumärkeskanaler kretsade kring lätttillgänglighet, det vill säga kommunikationen till den potentiella kunden kommer i större utsträckning att ske över internet. Merparten av respondenterna ansågatt internet kommer bli den ledande kommunikationskanalen ut mot nästa generation, tack vare tillgängligheten. Majoriteten av de tillfrågade är medvetna om att webb-tv är en kanal som är mycket aktuell mot nästa generation.