Sök:

Sökresultat:

76 Uppsatser om SIMULINK - Sida 3 av 6

Automatisk nivåreglering av strålkastare

To be allowed to sell Z-suspended vehicles with dipped beam Xenon or LED lighting, Scania have to develop automatic headlight level control. This master?s thesis aims to be the foundation to that development.The thesis consists of several parts; a market analysis of how competitors to Scania and the general vehicle industry solve this problem; several available principles for detecting the amount of control needed; the construction of a test station for sensors, a control unit and components connected controlled by the control unit; a further theoretical and practical development of one principle ? one rotational sensor connected between the chassis and the back drive axis; a state flow model programmed in SIMULINK that produces the control signal for the headlight leveling from the sensor input.Lastly the thesis gives some recommendations to the further development and implementation of automatic headlight level control on Scania vehicles..

Tillämpning av effektstabilisering i PLC

Syftet med examensarbetet är att digitalt tillämpa en stabilisering av pendlingar i den aktiva effekten hos en synkrongenerator för vattenkraft kopplad till ett distributionsnät.Implementeringen är tänkt att ske i en PLC som redan hanterar andra delar av magnetiseringen.Effektstabiliseringen görs genom att en motverkande styrsignal skickas till magnetiseringsutrustningen vilken i sin tur påverkar generatorns uteffekt. Denna motverkande styrsignal kan tas fram på olika sätt.Två modeller, av IEEE standardiserade, för effektstabilisering undersöks, PSS1A och PSS2B.En SIMULINK-modell över ett distributionsnät med generator byggs upp för att testa effektstabiliseringen.Diskretisering av den ena standarden utförs för att digital implementering ska kunna ske. Tester utförs även på denna modell för att kunna validera dess funktion i jämförelse med den kontinuerliga.Den tidsdiskreta modellen görs om till ett matematiskt uttryck tillämpbart i PLC:n.Jämförelse sker mellan simuleringarna och den tillämpade modellen genom mätningar..

Introduktion till Viterbialgoritmen : i enlighet med IEEE 802.11a

Syftet med examensarbetet var att programmera en viterbiavkodare i VHDL och sedan syntetisera den till en FPGA. Först testades viterbialgoritmen i Matlab och SIMULINK för att få en förståelse för hur Viterbialgoritmen fungerar. Inom ramen för exjobbet har vi gjort en viterbiavkodare i Matlab samt en VHDL version som vi har simulerat i Modelsim. Avkodaren klarar inte av att avkoda punkterade bitströmmar. Att tillverka själva kodaren för punkterad kodning är enkelt men att sedan avkoda bitströmmen visade sig vara mer komplext.

Analys, modellering och återskapande av fordonsdynamiska rörelser i tåg

The purpose of this thesis was to analyse, model and finally generate dynamic vehicular motions in a train. The objective with the analysis was to find important motions for a realistic train experience. The motions from the analysis were then weighted against possibilities for generation in a motion platform.A dynamic motion model was created to model the selected motions. The model was implemented in a simulation environment, more specifically MATLAB/SIMULINK. The simulation environment was used to simulate the model and to generate outputs to control a motion platform.

Hastighetsstyrsystem för Förarrobot : Konstruktion, Modell, Test och Utvärdering

De krocktester som utförs idag är låsta till det system av styr och draganordningar som byggs upp. Att göra en krocktest därbilarna kan styras individuellt med hjälp av en förarrobot ökar friheten att designa tester. Att krocka två bilar som på bilden på framsidan, med 90 graders vinkel mellan bilarnas färdriktning ställer det mest tidskritiska kravet när de ska träffa varandra. Detta kräver en bra hastighetsreglering vilket är huvuddelen i examensarbetet.I denna rapport redovisas hur ett sådant styrsystem skulle kunna byggas samt tester i en simuleringsmodell för denna typ av krocktest.Simuleringsmodellen är uppbyggd i Matlab/SIMULINK och eftersträvar att efterlikna ett verkligt sidokollisionstest tillräckligt mycket för att kunna testa styrsystemet.Efter de tester som gjorts kan man konstatera att det är möjligt att konstruera ett sådant styrsystem som kan få två bilar att träffa varandra i en sådan sidokollision som är beskriven ovan..

Studie av integration mellan rategyron och magnetkompass

This master thesis is a study on how a rategyro triad, an accelerometer triad, and a magnetometer triad can be integrated into a navigation system, estimating a vehicle?s attitude, i.e. its roll, tipp, and heading angles. When only a rategyro triad is used to estimate a vehicle?s attitude, a drift in the attitude occurs due to sensor errors.

Stabilitetsanalys av stötdämparventil

SammanfattningCES-ventilen (Continuously Controlled Suspension System) används inom bilindustrin för att kontinuerligt variera stötdämparens dämpningskoefficient, en teknik som benämns semiaktiv dämpning. CES-ventilen arbetar som en tryckregulator och reglerar dämpningen genom att styra tryckfallet över ventilen. Produkten utvecklas ständigt och för att kunna förutsäga ventilens påverkan på fordonet avseende dämparkarakteristik, vibrationer och ljud är det mycket viktigt att kunna beskriva ventilens dynamiska egenskaper.Examensarbetet fokuserar därför på att kartlägga ventilens stabilitet och dynamik i olika arbetsmiljöer. I arbetet jämförs praktiska mätvärden från två testriggar med teoretiska beräkningar och simuleringsresultat. Modelleringsarbetet på delsystemnivå har gjorts i Matlab-SIMULINK och till viss del i Hopsan.

Flervariabel reglering av industrirobot

The goal of this Master thesis has on the one hand been to create a simulation environment for robots, where not only the simulations in this work can be performed, but also similar robot simulations, and on the other hand to study regulators that can increase the possibilities of rejecting disturbances on an industrial robot. The robot model used has three degrees of freedom, corresponding to the three main links on ABB:s IRB7600. The simulation environment is created using Matlab, SIMULINK, and Robotics Toolbox. It is constructed in a general way and can be used for simulations of other robot objects created in Robotics Toolbox. A gain scheduling is added to the LQ-regulator, where the feedback matrix is varied depending on the arm position in the workspace.

Modellering och reglering av drivenheter i gaffeltruck

To enable the enhancement of the driver's environment in a forklift, an alternative form of steering has been evaluated. An earlier concept with a combined driving and steering wheel has been exchanged to a concept with two driving wheels. A link wheel has replaced the combined driving and steering wheel. The steering is done through differentiation of the velocities of the two driving wheels. The scope of this master thesis is to create a simulation model, create a control program and to evaluate the concept of two driving wheels.

Kappa Control with Online Analyzer Using Samples from the Digester's Mid-phase

In the pulp industry, digesters are used to disolve lignin in wood chips. The concentration of lignin is measured and is called the Kappa number. In this thesis, the question of whether an online Kappa sensor, taking samples from the mid-phase of the digester, is useful or not is analyzed. For the samples to be useful, there has to be a relationship between the measured Kappa at the mid- phase and the measured Kappa in the blowpipe at the bottom of the digester. An ARX model of the lower part of the digester has been estimated.

Rekursiv greyboxidentifiering av drivsystem i industrirobot.

In modern industrial robots the components in the transmission contain nonlinearities. These nonlinearities need to be to estimated either for better control or to use the parameters for diagnosis of the system. There is a lot of work done within system identification and mainly within the field of iterative parameter estimation.This thesis considers recursive grey-box identification for a nonlinear model of the transmission in an industrial robot. The nonlinearities that are identified are friction, spring stiffnes, hysteresis and backlash. These nonlinearities are a part of the models that are presented in this thesis.

Utvärdering och implementering av automatiska farthållare i fordonssimulator

Vehicle simulators are becoming more common in vehicle industries. Company earns lot of money on simulations instead of real tests. Real tests are necessary but not made so extensively as before.In this thesis the building of an vehice simulator will be described and a comparison between three different cruise controls. The three cruise controls are PI-regulator, a regulator who regulates after positions in the terrain and a MPC-regulator. The reason for choosing this three is to see the difference between simple regulation and more complex regulation with respect to fuel consumption, travel time and complexity.The vehicle simulator is made in Matlab/SIMULINK, Visual Studio and Open Scene Graph.

Modellering av reserv- och nödkraftsystem i JAS 39 Gripen

Simulation is a vital tool during development of JAS 39 Gripen, since money and time can be saved.The Auxiliary and Emergency Power System, AEPS, is a subsystem of the secondary power system in Gripen. It has the function of providing the aircraft with electrical and hydraulical power before activation and after deactivation of the main engine. The system also functions as backup in case of a safety critical problem in the main power supply system. The system basically consists of a control unit and an auxiliary gearbox. The gearbox is driven by an air turbine.

Diagnostiksystem i gaffeltruckar

This is a final thesis done at BT, considering one of their forklift truck models called Reflex. The first part of this report is about a preliminary investigation investigating what kind of diagnostic systems BTwants to use, and also which demands there are to meet all expectations on such system. Secondly a diagnostic system, which will show if the drive wheel is worn out, will be presented. In the preliminary investigation, two kinds of diagnostic systems were mentioned. These were Model based diagnosis and Predictive analysis.

Fysikalisk modellering av klimat i entreprenadmaskin

This masters thesis concerns a modeling project performed at Volvo Technology in Gothenburg, Sweden. The main purpose of the project has been to develop a physical model of the climate in construction vehicles that later on can be used in the development of an electronic climate controller. The focus of the work has been on one type of wheel loader and one type of excavator. The temperature inside the compartment has been set equal to the notion climate. With physical theories about air flow and heat transfer in respect, relations between the components in the climate unit and the compartment has been calculated.

<- Föregående sida 3 Nästa sida ->