
Sökresultat:
334 Uppsatser om Säkerhet i Java EE - Sida 7 av 23
Interaktiva radiotjÀnster : - en applikation för mobila Androidenheter
The increase in sales of the so called smart phones has meant that there has also been a requirement to determine new applications for which they are suitable. One of the largest platforms for smart phones is Android and the task of this thesis is to develop an application for a company that wishes to create interactive radio for the Internet. In addition to ordinary radio features, the company would like the application to be able to present images and a small web page called Canvas. The overall aim ,of this thesis, is to build a fully functional media player that is compatible with the majority of the commonly used Android based mobile units. To fulfill the overall aim, nine explicit goals were targeted.
Fuskbank för hantering av e-fakturaflöden
Internet som Àr nÄgot som de flesta anvÀnder sig av, blir allt mer populÀrt att kombinera internetanvÀndning nÀr det gÀller att betala rÀkningar. Elektronisk faktura Àr ett sÀtt att presentera faktura elektroniskt. Syftet med detta projekt har varit att skapa en fuskbank som kan interagera med e-fakturaflöden och motsvara en certifierad teknisk distributör samt presentatörsbank. Fuskbanken tar emot filer av filformatet EFB som bland annat innehÄller betalrader med tillhörande lÀnkar till fakturaspecifikation. EFB-filen innehÄller information som visas i en internetbank för en privatpersons e-faktura.
FramvÀxten av den icke-euklidiska geometrin
The purpose of the project was to make a system that could extract data from a mobile eye tracker and make it comparable with data from visual stimuli. The produced system was programmed in Java and provided all the necessary parts that were required to achieve the purpose. This provides a foundation for further research to determine whether the eye tracker is sufficiently accurate to diagnose Parkinson?s disease..
Analys av tangentbordsutformningen
Utformningen av tangentbordet har sett annorlunda ut genom tiderna,men de senaste drygt hundra Ă„ren har den inte Ă€ndrat sig mycket.Alternativa tangentbordsutformningar existerar, men har inte fĂ„tt detgenomslag man kunnat tro de skulle fĂ„. Ăr de verkligen sĂ„ bra som desĂ€ger? Denna rapport utreder hur nĂ„gra vanligt förekommande layouterförhĂ„ller sig till varandra ur anstrĂ€ngningssynpunkt, för nĂ„gra vĂ€l valdamjukvaruprojekt skrivna i programmeringsprĂ„ket Java..
Dokumentation av sÄr och dess betydelse för patienten
BakgrundSa?r a?r en stor angela?genhet inom den svenska sjukva?rden och orsakar fo?rla?ngda va?rdtider och o?kade kostnader. Dokumentation a?r ett viktigt verktyg fo?r att skapa och uppra?ttha?lla sa?va?l kontinuitet som patientsa?kerhet och kan vid brister orsaka negativa konsekvenser fo?r ba?de patient och va?rdpersonal.SyfteSyftet var att beskriva sjuksko?terskors erfarenheter av att dokumentera sa?r och hur dokumentationen pa?verkar patienten.MetodMot bakgrund av syftet valdes kvalitativ intervjustudie som metod. Totalt utfo?rdes a?tta semistrukturerade intervjuer med sjuksko?terskor fra?n tre olika avdelningar pa? ett storsjukhus i Stockholm.
Allm?n kunskap om det allm?nt veterliga ? en paradox?
Av 35 kap. 2 ? f?rsta stycket r?tteg?ngsbalken framg?r att det inte kr?vs bevis f?r omsta?ndigheter som a?r allma?nt veterliga. Med allma?nt veterliga omsta?ndigheter a?syftas notorisk kunskap, det vill s?ga fakta och erfarenhetssatser som ?r allm?nt k?nda.
Integration av AJAX i JDP : En studie i hur WM-data kan utveckla modelleringsstödet i ett webbramverk
PÄ WM-data har man utvecklat ett ramverk som heter Java Development Platform med avsikt att modellera större delar av ett system och dÀrmed minska mÀngden kod som mÄste skrivas för hand. Ramverket baseras helt pÄ existerande öppna lösningar och anvÀnds vid utveckling av webbaserade system och skapar en skiktat lösning med en webbapplikation som presentationslager. Problemet Àr att webbapplikationen har kommit att bli vÀldigt svÄr att modellera i enhet med resten av systemet framför allt pÄ grund av den hÄrda kopplingen till Struts-ramverket. Samtidigt har man börjat fÄ upp ögonen för AJAX och vad det skulle kunna tillföra ramverket.Examensarbetet fokuserar pÄ att utreda de problem som existerar i ramverket samt undersöka integrationen av AJAX ur en synvinkel som gynnar dagens lösning. Detta görs genom litteraturstudier, laborationer och genom att undersöka existerande ramverk och plattformar som löser liknande problem.
Beslutsstödsystem Uppdragsplanering
Detta arbete visar, delvis var för sig och delvis i kombination, hur regelbaserat och fallbaserat beslutsstöd kan anvÀndas vid uppdragsplanering. Uppdragsplanering utförs med hjÀlp av Mission Support System (MSS).Uppdragsplanering krÀver en hel del arbete och en hel del erfarenhet för att den ska bli bra. Detta kan underlÀttas om man kan fÄ hjÀlp av olika verktyg som kan dra nytta av uppsatta regler för respektive uppdrag och Àven dra nytta av tidigare uppdrag av samma karaktÀr. Sedan tidigare finns det tvÄ olika examensarbete som har undersökt respektive del av detta.MÄlet med detta arbete Àr delvis att demonstrera metoderna i en prototyp, var för sig och i kombination med varandra, och delvis att försöka besvara frÄgan om en kombination av metoderna presterar ett bÀttre beslutsstöd Àn nÀr metoderna anvÀnds var för sig. Detta arbete bygger pÄ tvÄ tidigare examensarbeten.Metoden som anvÀnds för att kunna bedöma vilken metod som Àr att föredra Àr att man har implementerat bÄde verktygen i en prototyp.
Fantasy War Game : Spelmotor i PHP
Fantasy War Game Àr en spelmotor gjort i PHP med inslag av Java. SjÀlva striden Àr uppbyggd med objektorienterad programmeringsmetodik. Spelet Àr ett textbaserat rollspel i high fantasy-miljö. Sidan Àr ett interaktivt konfliktspel dÀr spelarna kan utveckla sitt gÀng, slÄss mot monster eller andra spelare..
UnderhÄll och Migrering av Legacy-System
Legacy-system sköter idag flera kritiska affÀrsprocesser hos mÄnga företag och banker. Dessa system Àr dyra att underhÄlla och uppdatera med nya funktioner. Legacy-systemenÀr ocksÄ svÄra att anpassa till en tjÀnsteorienterad arkitektur eller SOA (Service OrientedArchitechture). DÀrför vill företagen börja fasa ut dessa system. SOA Àr ett tankesÀtt i hur man strukturerar ett system.
Framtagning av lÀmplig teknologi för konvertering av VBA-applikation till Internet Explorer
Företaget GUTAB anvÀnder idag en frÄgeanalysmodul som Àr utvecklat i Visual Basic for Applications i Microsoft Excel. GUTAB fann det intressant att veta om modulen kunde konverteras till webblÀsaren Internet Explorer samt vilken teknologi som var lÀmplig för detta. GUTAB var Àven intresserade av att veta vilken teknologi som kunde anvÀndas för att skapa grafiska manipulerbara objekt.En skrivbordsundersökning genomfördes som omfattade teknologierna ASP, ASP.NET, JSP, PHP, ActiveX samt Java applets. Skrivbordsundersökningen utgjordes av tvÄ delar dÀr den första delen redogjorde för de tvÄ klientbaserade teknologierna ActiveX och Java applets med vilka grafiska manipulerbara objekt kunde realiseras. GUTAB ansÄg att ActiveX program var mest lÀmpliga för detta ÀndamÄl.Baserat pÄ skrivbordsundersökningens andra del bestÀmde GUTAB att ASP och ASP.NET skulle anvÀndas för att testa teknologiernas kapacitet att konvertera programlogik samt grafiska objekt frÄn VBA-applikationen i en webbapplikation dÄ dessa tvÄ teknologier ansÄgs som mest lÀmpliga för en konvertering.Testet som genomfördes visade att det var fullt möjligt att konvertera utvald funktionalitet med bÄda teknologierna.
Prototyp för skolapp
The consultancy firm Knowit sought a smartphone application for communication between schools and pupils. Together with the students, it was decided to create the app both for Android and for iPhone. The project would produce a prototype app with limited functionality usable as a proof-of-concept in communication with potential customers.The questions that have characterized the work are; what features would be demanded in a school app, how to program user-friendly functionality and how to use object-orientation to design such an app. A question has also mentioned the differences between development for iOS and Android. The work was done in an iterative process in which the students worked together with planning, programming and testing.
TECHNOLOGY MEETS THE EYE : Utveckling av system för att jÀmföra eye tracking data med visuellt stimuli
The purpose of the project was to make a system that could extract data from a mobile eye tracker and make it comparable with data from visual stimuli. The produced system was programmed in Java and provided all the necessary parts that were required to achieve the purpose. This provides a foundation for further research to determine whether the eye tracker is sufficiently accurate to diagnose Parkinson?s disease..
IMPLEMENTERING AV PHONGLJUSSĂTTNINGI 2D-SPELMILJĂ
Under de senaste Ären har en ny trend inom spelindustrin uppstÄtt dÄ en stor del av spelen har gÄtttillbaka till de tvÄdimensionella miljöerna som var vanligare i tv-spelens barndom, detta tack vareatt mobiltelefoner och deras spel har tagit allt större plats pÄ marknaden och de Àr oftatvÄdimensionella pÄ grund av sin begrÀnsade hÄrdvara. De tvÄdimensionella spelen har enligttradition inte haft nÄgon dynamisk ljussÀttning, utan de har bestÄtt utav fÀrdig grafik medförutbestÀmda intensiteter vilket gör att spelen kan se platta ut.Men inom andra omrÄden av spelindustrin, framförallt tredimensionella spel, har utvecklingen avdynamiska ljussÀttningsmetoder kommit lÄngt. Problemet med dessa metoder Àr att de krÀverobjektens normaler, vilka normalt inte finns tillgÀngligt i tvÄdimensionella bilder.Idag Àr mobiltelefonerna kraftfulla och klarar av mycket tyngre berÀkningar Àn vad de gjorde förbara nÄgra Är sedan. DÀrför undersökte vi möjligheten att implementera dynamisk ljussÀttning i etttvÄdimensionellt spel pÄ androidbaserade mobiltelefoner. För att genomföra detta krÀvdes ocksÄ attvi undersökte metoder för att generera normaler för tvÄdimensionell grafik.För att ett fullstÀndigt spel skulle kunna skapas sÄ implementerades ocksÄ saker somkollisionshantering, artificiell intelligens och procedurell generering av banor..
Konkursprediktion med hjÀlp av finansiella nyckeltal pÄ svenska tillverkande företag
Problem: I dagens Sverige har det blivit ta?mligen enkelt att starta upp ett eget aktiebolag och till fo?ljd av detta har antalet konkurser o?kat. Konkursprediktion med hja?lp av finansiella nyckeltal a?r ett beforskat omra?de och stra?cker sig tillbaka till bo?rjan av 1960-talet. Altmans Z- scoremodeller a?r de mest tilla?mpade modellerna att fo?rutspa? en konkurs.