
Sökresultat:
13058 Uppsatser om Risk Management and Safety engineering - Sida 41 av 871
Risk- och sårbarhetsanalyser för smarta elnät
The electrical grid needs to be changed in the future in order to manage more distributed and renewable generation and also to make it possible for electricity consumers to be more active and aware of their electricity consumption. This future grid is usually referred to as a smart grid. With the transition to a smart grid, new challenges occur. One method to determine those challenges is to perform risk and vulnerability analyses. InStockholm, the new urban district Stockholm Royal Seaport is built.
Konstruktionslösningar och deformationer i tre Östgötska medeltida sockenkyrkor
The purpose with this report is to illuminate the construction solutions and the deformations that could exist in medieval parish stone churches. But also to increase the writers understanding how activity forces effect the construction of the churches. With help from literature and a practical study, containing three churches the writers have collected the material that the conclusions and discussions are built upon in this report. The construction of the churches consists of three parts, the wall, the roof and the vault. The construction solutions are similar in the churches disregard of the roof, where the roof trusses are different.
Utstationering av arbetstagare - en studie om utstationerade arbetstagares arbetsmiljösituation inom byggbranschen
Swedens membership in the European Union have resulted in an international characterized labour market. The construction sector is the area who employs most posted workers among the 7400 employees who monthly enters the market. It?s also the sector where a big part of the work-related deaths occurs. The purpose of this study is therefore to contribute to a greater understanding of the regulation regarding posted workers, their work environment and the consequences of it.
Riskanalys av elsystem med funktions-FMEA
Riskanalysverktyget failure mode and effects analysis (FMEA) som analyserar kompo-nenter och signaler är beroende av att designen av fordonets elsystem finns tillgängligt och utförs därför sent i utvecklingsprocessen av elsystem. Detta medför att vissa fel inte analyseras i tid och kanske måste designas bort i efterhand vilket kan leda till ökad sy-stemkomplexitet samt längre och dyrare utvecklingsprocesser.Målet med examensarbetet är att genom en litteraturstudie ta reda på om det finns me-toder eller arbetssätt som gör att Scania tidigt i utvecklingsprocessen av elsystem kan genomföra funktionsanalyser i sitt riskanalysarbete med FMEA samt analysera dessa.Resultatet av detta examensarbete visar att det är möjligt att påbörja FMEA-arbetet tidigt i utvecklingsprocessen av elsystem om ingenjörerna utgår från ett funktionsperspektiv i riskanalysarbetet där de listar och rangordnar de funktioner som tillsammans realiserar en eller flera funktionaliteter samt deras felmoder, feleffekter, feldetektering, allvarlighet, sannolikhet och frekvens. Med hjälp av en FFMEA kan ingenjörerna tidigt i utveck-lingsprocessen av elsystem snabbt och effektivt hantera de identifierade säkerhetskritiska funktionerna.En befintlig funktionalitet på Scania har brutits ned i funktioner och en FFMEA har genomförts på dessa som en demonstration på hur en FFMEA kan genomföras och se ut..
Utbildningens betydelse för att hantera chefsjobbet
Det går inte att utbilda sig till chef men jobbet som chef underlättas om man har utbildning. Enligt vår empiriska grund så är den bästa kombinationen att lära sig det både praktiskt och teoretiskt, utbildningen är en genväg till en chefsposition. Chefen kan däremot utvecklas om man utbildar sig under tiden som man jobbar..
Solvens II : En konkurrensfördel för de svenska försäkringsbolagen?
The purpose of this essay is to investigate whether the implementation of the Solvency II directive will create a competitive advantage for the Swedish insurance companies compared with other insurance companies in Europe.Therefore the theoretical perspective illustrates the specific requirements and risk culture of the insurance industry and defines the critical success factors for a successful implementation of the directive. The empirical foundation is built on the QIS 5 reports for Sweden and Europe, interviews with the financial services and If insurance company as well as information from a seminar organized by KPMG. The analysis shows that the Swedish insurance companies meets the capital requirements of Solvency II by a large margin and that they are accustomed to risk management and reporting requirements from the traffic light model. This implies that the three critical success factors for a successful implementation of Solvency II are met, although with some limitations, and that Swedish insurance companies could possibly have a competitive advantage. .
Metoder för trust : Hur praktiker arbetar för att bygga förtroende till knowledge management-system
This thesis examines how knowledge management professionals use trust as a component in the creation of knowledge management systems, and what methods they use for building trust.Adopting a grounded theory approach, interviews with 8 knowledge management professionals active in different industries served as the base for an analysis that identified trust to be the single most important common factor in the data. The concept of trust used by the informants was identified as relating to the knowledge management system itself, rather than other users, employees or groups in an organisation.Building trust, the KM-professionals mainly focused on three methods: simple solutions, system superiority, and implementation security. Using these methods, the KM-professionals seek to ensure system trust by creating opportunities for users to obtain positive experiences of using the system, and thereby generate a foundation for a trust-based relationship between the user and the system..
Vidareutveckling av SAFOR : En utredning av ramverket SAFOR för operationell risk inom banker
Operationell risk inom banksektorn är ett område under utveckling. Utredningen har behandlat ett ramverk för hantering av operationell risk kallat A Systemic Approach Framework for Operational Risk (SAFOR). Syftet har varit att konkretisera detta ramverk och inom detta utvärdera en metod kallad Damage Evaluation and Effective Prevention (DEEP-metoden) i kombination med ett datoriserat beslutsverktyg benämnt DecideIT. SAFOR hanterar operationell risk som är nära kopplat till företagets processer, personer och system. Dess utformning grundar sig i general system theory, en holistisk verksamhetssyn som minskar risken för överlappning mellan olika riskhanteringsområden.
Barns inflytande och delaktighet i förskolan : Ur några pedagogers synvinkel
The purpose of this study is to find out how some Swedish preschool teacher discussing how children's Swedish colloquial interaction can be enhanced in the free play. In this case where children are aged three to five.My research questions in the study are:- What type of free play do preschool teachers talk about in relation to children's Swedish colloquial development?- What do preschool teachers say about child's colloquial interaction?- How do preschool teachers reason regarding in what environment children?s colloquial interaction occurs?In my study I have used an interview with elements of a visual method called The Diamond. The approach is that the participants in the interview will be enhanced to discussing about a wise certain number of images. These images are then to be ranked accordingly with a specific theme and terms.If a child has difficult to speak, you can take help of the interest the child has, the child can tell you and the other children what he or she know about the interest.
Riskinformation i årsredovisningen
Bakgrund: Alla företag utsätts för risk i någon grad. Ett exempel är flygbranschen, vars intäkter kan minska betydligt om kunderna inte längre vill besöka ett resemål pga. att det skett något obehagligt i området. Om företag, i sina årsredovisningar, inte informerar om vilka risker de utsätts för, blir investerarnas prognoser av framtida kassaflöden osäkra. Investerarna kommer då att kräva en högre riskpremie, vilket förstås är negativt för företaget.
Amnesty - Balanced Scorecard för en ideell organisation
Sedan introduktionen 1992 har Balanced Scorecard blivit ett alltmer använt ekonomiskt styrsystem i större vinstdrivande företag. Däremot har Balanced Scorecard mer sällan använts i icke-vinstdrivande företag. Få ideella verksamheter använder sig av detta styrmedel, trots att det skulle kunna passa deras organisation bättre, just på grund av att det fokuserar mindre på finansiella mått. När det gäller icke-vinstdrivande organisationer är budget som enda styrsystem oftast inte optimalt. Används endast budget föreligger en risk att alltför stor vikt läggs vid kortsiktiga istället för långsiktiga mål.Med detta i åtanke är det troligt att även en icke-vinstdrivande organisation kan ha nytta av ett Balanced Scorecard, men att det borde utformas på ett annat sätt..
Ögårdsparken - en gemensam park för olika kulturer genom aktivitet
Road safety is the result of measures to reduce therisk of accident and injury. (Nationalencyklopedin,2008). In principle, road safety means to arrive saveand sound.Safe traffic in cities is mainly achieved throughappropriate speed. In Sweden, more than half ofall rides happen with a speed above the legal speedlimit (Holmberg, Hydén m.fl, 1996). To reducespeed in order to increase safety requires measureswhich influence a driver?s motives for his orher choice of speed even if these are not rational(Boverket, 2002).
Produktplaceringar - i vilken utsträckning uppmärksammar vi dem och hur upplevs de?
En sammanfattning av uppsatsen på maximalt 8000 tecken..
SVENSK DAGLIGVARUBRANSCH I FÖRÄNDRING
En sammanfattning av uppsatsen p・maximalt 8000 tecken..
Sakta ner : åtgärder för förbättrad miljö ochtrafiksäkerhet på gator i bostadsområdeni Varberg, idékatalog ochtillämpning
Road safety is the result of measures to reduce therisk of accident and injury. (Nationalencyklopedin,2008). In principle, road safety means to arrive saveand sound.Safe traffic in cities is mainly achieved throughappropriate speed. In Sweden, more than half ofall rides happen with a speed above the legal speedlimit (Holmberg, Hydén m.fl, 1996). To reducespeed in order to increase safety requires measureswhich influence a driver?s motives for his orher choice of speed even if these are not rational(Boverket, 2002).