Sök:

Sökresultat:

6730 Uppsatser om Rhetorical situation - Sida 50 av 449

Ledarskap och ledarstilar i klassrummet : en intervjustudie utifrån ett lärarperspektiv

The purpose with this examine was to study the teachers perception of leadership in the classroom and also how they experience the conditions of this. The method used was qualitative, and builds on a total of six interviews. Stensmos five leadership tasks in the classroom that constitute leadership context have provided the theoretical basis of this study. The leadership tasks have therefore been used as theoretical tools in this study to analyze the teachers? reasoning about their own leadership style.

Ett spel för galleriet eller outnyttjad kunskapskälla? : En studie om lekmannaövervakarnas situation

Denna studie har haft som syfte att beskriva, analysera och förklara hur lekmannaövervakarna situation ser ut när det gäller deras uppdrag som lekmannaövervakare åt Frivården. Studien skall beskriva lekmannaövervakarens roll samt försöka få en bild av hur övervakarna ser på skyddstillsynen och hur det fungerar i praktiken. Studien är kvalitativ med en induktiv ansats samt ett hermeneutiskt förhållningssätt. Intervjuerna är gjorda med fyra lekmannaövervakare tillhörande Norrbottens distrikt inom Frivården. Urval motiveras med att eftersom övervakarna arbetar utifrån samma förutsättningar över hela landet så skulle de kunnat egentligen väljas från vilken ort som helst eftersom utgångspunkten inom Frivården är densamme oavsett ort i Sverige.

Ensamkommande barn - en kvalitativ undersökning om de ensamkommande barnens situation och psykiska hälsa

Denna uppsats undersöker ensamkommande barns situation med särskilt fokus på psykisk hälsa. Antalet ensamkommande barn har sedan 2005 ökat markant. År 2008 tog Sverige emot 1510 barn som kom utan föräldrar. Trots denna höga siffra är gruppen relativt obelyst i Sverige idag. De har ofta varit med om högst traumatiska upplevelser och anländer utan anhöriga vilket gör dem till en utsatt grupp.

Patienters livssituation och vårdkostnad

The purpose of this paper is to test a procedure that would be useful for a certain, more final purpose. Assume that you want to know if the differences in the result of a certain effort in health care have any connection with differences between the life situations of the patients. This would be easier to investigate if the life situations of the patients had connection to the easily available variable Health Care Cost (in Swedish VK). In that case the searching for connections between VK of patient groups and the result of health care efforts would be sufficient to gain knowledge of possible connection between health care efforts and life situations. Thus that is the final purpose.

Spanjorer är vi allihopa? : En kvalitativ studie av hur spanska och katalanska tidningar identifierar Kataloniens självständighetsprocess.

The Catalan movement of Independence is a well debated subject in Spanish news for the last decade. This thesis aims to examine what kind of identityarguments that spanish versus catalan newspapers make about the independence movement, in relation to nationalism and national identity. This is to deeper the understanding about the current complex situation in the Iberian Peninsula. The research shows that identityarguments about the independence movement presented by catalonian newspapers clearly put focus on identifying the ethnic and cultural reasons for the growing nationalism in the region, as well as discussing the political possibilities and obstacles of a sovereign Catalonia. In comparison, the identityarguments presented by spanish newspapers has another view of the situation, where the political aspect of the nationalistic catalan movement, identify the process as defying the Spanish Constitution and challenging the traditional historic unity of Spain.

Hur eller Varför? : Kunskap i sociokulturellt eller existentialistiskt perspektiv? En kritisk betraktelse

This essay set out to propose a problematic interpretation of the socio-cultural perspective on learning. Its purpose is to show how the socio-cultural perspective on learning defines the concept of knowledge in an incomplete way. The aim becomes then that of giving a more comprehensive description of this concept, and, to this end, to construct a new, broader pedagogic discourse. The investigation starts with a deconstructive analysis of Roger Säljö?s socio-cultural text in order to point out the incompleteness of the concept of knowledge.

Revisionspliktens avskaffande : En obefogad oro?

Since 1987 until November 2010, the entrepreneurs who choose to conduct its? company in the Swedish corporate form aktiebolag had no opportunity to evade or deselect the mandatory audit. The only choice that really was there to make was to which audit firm they would turn to and the Swedish auditor?s position was rather unchallenged. Today the circumstances are different and the small businesses have been given a chance to take charge of their own situation now being able to remove the auditor.

Patientupplevelser av möten på akutmottagning

Bakgrund: I det dagliga livet tar man en god hälsa för given och man funderar inte över sin hälsosituation när man mår bra. Att drabbas av akut sjukdom förändrar hastigt denna situation. Att komma till en akutmottagning kan för många patienter vara en viktig händelse. Många känner rädsla, stress och smärta och en besvikelse över att dagen inte blev som de planerat. Det är för många patienter en okänd situation, som de inte har haft möjlighet att förbereda sig på.

Revisorers syn på analysmodellen : En jämförelse mellan små och stora revisionsbyråer

Today it is mandatory for every college or university student to pay a union fee to their student?s union. The fee is mandatory and is a payment for writing examinations, receiving grades. The fees purpose is also intended to secure the education quality and student influence. In the presence of the abolishment of the union fee the Swedish student?s unions stand before an uprising competition between themselves and most likely a decrease in membership.

Hotfulla möten inom psykiatrisk vård : ett sjuksköterskeperspektiv

Hot och våld är vanligt förekommande inom psykiatrisk slutenvård och utgör ett betydande problem både för patienter som vårdas och för de sjuksköterskor som arbetar inom psykiatrisk verksamhet. Det finns ett ansvar hos sjuksköterskor inom psykiatrisk vård att hantera situationer med patienter där inslag av hot och direkt våld är en realitet utan att tillfoga patienten onödigt lidande. Det krävs kunskap och erfarenhet men också en förståelse inför patientens situation och egna upplevelser. Forskning som rör arbetsmiljön inom psykiatrisk slutenvård visar på att förekomst av hot och våld kan innebära relativa arbetsmiljöproblem för de sjuksköterskor som arbetar där. Detta kan resultera i psykosociala problem och med minskad arbetsglädje som följd.

Sjuksköterskors upplevelse av att möta och bemöta äldre patienter med akut förvirring: en litteraturstudie

Akuta förvirringstillstånd hos äldre är vanligt speciellt hos nyopererade. Sjuksköterskor måste därför veta hur de skall bemöta patienten, känna till riskfaktorerna, vilka förebyggande åtgärder som finns och vad de skall göra när patienten blir akut förvirrad. Syftet med denna litteraturstudie var att beskriva sjuksköterskors upplevelse av att möta och bemöta äldre patienter med akut förvirringstillstånd som är inneliggande på sjukhus. Åtta vetenskapliga artiklar analyserades med manifest kvalitativ innehållsanalys. Analysen resulterade i fyra slutkategorier: tillgodose patientens omvårdnadsbehov, en stressfylld situation, svårt att nå och förstå patienten och att patientens säkerhet sätts i första hand.

Rektorers psykosociala arbetsmiljö

The purpose of this study is to review the legal situation of the psychosocial work enivronment for principals. The purpose is also to get an increased understanding for how the principals work environment can affect people involved in the swedish school. The psychosocial work environment is explained through studying European law, national law and case law. The principals work situation is studied by different sources, for example from the Work Environment Agency and a report from the Swedish School Agency. The legal dogmatic method has been applied with the legal sociology method to analyze the material.

?Vi har haft tur här på Gotland?? : en studie om socialsekreterares psykosociala arbetsmiljö

The exposed position of a social worker entails serious demands to their working environment. The experience of the working environment is coherent with various circumstances such as physical, technical and psychosocial factors. The aim of this study is to investigate how social workers in Gotland experience their psychosocial working environment. As a theoretical ground we describe the working environment regulations and it´s framework. Previous national and international research enlighten issues such as definitions of threat and violence, the significance of education and policys within social work, social support and riskfactors.

Möjligheternas land? En kvalitativ studie om ensamkommande barns upplevelser av att leva i Sverige

This study concerns unaccompanied refugee children and their experiences of living in Sweden and also their thoughts about identity and security. The aim of this study was to find a deeper understanding of these children?s situation. We formulated three research questions in order to obtain this deeper understanding:? What experiences do the informants have of living in Sweden?? What are the informants? views of their identity in their new life situation?? What is security to the informants?This is a qualitative study based on six semi-structured interviews with six youths whom have come to Sweden as unaccompanied refugee children.

HUR UPPLEVS ARBETSLÖSHET OCH HUR PÅVERKAS PSYKISK HÄLSA OCH VÄLBEFINNANDE AV DEN

The aim of this study is to describe how unemployment is experienced by unemployed persons and how this situation affects their health and wellbeing. A qualitative semi structured interview method has been applied. The study includes seven persons in the age between 29- 58. Four of them were women and three were men. The following four themes are presented in the study: psychological health and wellbeing and how unemployment is experienced, social factors, economic factors and, how they value a job.

<- Föregående sida 50 Nästa sida ->