Sök:

Sökresultat:

1282 Uppsatser om Retailer brand - Sida 57 av 86

Hur väljer företag rätt celebritet? : En studie om företags tillvägagångssätt för att lyckas med celebrity endorsement

Titel:                                   Hur väljer företag rätt celebritet? ? En studie om företags tillvägagångssätt för att lyckas med celebrity endorsement Syfte:                                  Syftet med denna uppsats är att beskriva och öka förståelsen för hur företag väljer celebrity endorser och hur detta val kan påverka deras varumärke.Teoretisk referensram:    Teoriavsnittet inleds med förklaring av varumärke och brand equity. Avsnittet avslutas med att celebrity endorsement presenteras.Metod:                               Uppsatsen är en kvalitativ studie med deduktiv ansats där tre semistrukturerade intervjuer har utförts. De fallföretag som intervjuats använder sig alla av celebrity endorsement och är kunniga inom området.Empiri:                              I detta avsnitt presenteras materialet från tre intervjuer med våra fallföretag.        Slutsats:                             Uppsatsens slutsats är att företag måste göra noggranna undersökningar kring varumärket och celebriteten för att valet av celebritet ska bli rätt och att användningen av celebrity endorsement blir lyckad.

Konstruktion rörklammer

This report describes the development process of a pipe clamp used on exhaust system for cars. It is made based on the manufacturers desire to improve and make the clamp easier to manufacture and to reduce its price to their customers. This should be done either by manufacturing the clamp in one piece without an expensive and work intensive welding process, or by generating ideas of how to develop a brand new type of clamp. Investigating the market for similar products was done to eliminate intrusion of other manufacturers? patents but also to generate ideas.

Relationskvalitet i fastighetsmäklarbranschen

Den här studien demonstrerar vilka effekter en säljares kompetens, serviceprestation och etiska beteende har på relationskvaliteten till kunder inom fastighetsmäklarbranschen, samt vilka effekter ett företagets rykte och prestation har på relationskvaliteten till kunder i fastighetsmäklarbranschen. Undersökningen genomförs för att få en förståelse för hur relationerna fördelar sig på företagen och försäljarna. Med en kvalitativ metod har undersökningen gjorts i form av intervjuer, med tio stycken kunder som har sålt deras bostäder inom de senaste två åren. Resultatet visade att kunderna har starkare relation till fastighetsmäklarna än till företagen. De flesta kunderna har inte upplevt någon relation alls till företagen, när kunderna står inför att sälja sin bostad, väljer de oftast fastighetsmäklaren oberoende av vilket företag dessa arbetar för.

Drömmen om en effektiv inköpsprocess - ett modeföretags eviga kamp

För företag som verkar på den dynamiska och konkurrenskraftiga modemarknaden är den storautmaningen att skapa en hållbar konkurrensfördel för att på ett lönsamt sätt vinna kampen omkunden. Ett viktigt verktyg är en effektiv och flexibel inköpsprocess. Utformningen avinköpsprocessen avgör förmågan att möta den krävande modekundens efterfrågan. Vår studie avseratt undersöka hur inköpsprocessen bör organiseras hos en produktutvecklande modedetaljist för attvara effektiv och kunna möta marknadens förändringar. För att påvisa ämnets praktiska relevans ochförtydliga problematiken används ett fallföretag där kvalitativa empiriska undersökningar har utförts.En inköpsprocess består av olika aktiviteter som tillsammans påverkar processens utfall.

When I grow up : En retorisk och semiotisk studie om ansvarsretorik hos Svenska Spel, angående minderåriga.

This essay is a qualitative study of the Swedish joint-stock company Svenska Spel AB?s television commercial from 2008. The commercial is called ?Spela lagom - When I grow up?, and is meant to serve as an informational commercial about being underaged in situations regarding gambling. Using semiotics and rhetoric?s, we are analyzing how elements seen in the commerical affects the rhetorical situation the clip is bound to; how the marketing is done to enhance Svenska Spel?s brand; and what strategies are used to make sure the public service announcements regarding persons involved with underage gambling gets acceptance.

Att smöra för EMV kan smälta kategorin

Private labels have been increasing a lot during the last 30 years. The reason is great margins and it also works as an aid to build a store's brand. The problem is that private labels take market shares from national brands. Retailers need to have a good mix between these products and adopting category management without being influenced by opportunism, which can lower the profitability of a category. The purpose of this study is to examine and describe how private labels are prioritized in the category edible fat.

Studie av sambandet mellan räddningstjänstens förebyggande insatser och anlagda skolbränder : analys av behovet av stöd och vägledning

The purpose of this report is to study the relationship between the rescue service fire prevention activities and the number of arson fires in schools. An objective of the project is also to investi-gate the need of developing national methods for fire prevention. The results are based on a questionnaire study among 35 fire departments and further interviews with five of them. The results indicate that there is a relationship between the rescue service fire prevention activities and the number of arson fires in schools. The relationship is positive in the sense that arson fires in schools decrease with increasing prevention activities.

"Muslimerna som sätter världen i brand" : En kvalitativ studie om hur muslimer representeras i svensk press

This study concerns how Muslims are portrayed in a choice of twelve news articles from Swedish dailies and tabloid newspapers on the aftermath of the film Innocence of Muslims published on YouTube. All articles are distributed in the newspapers Aftonbladet, Expressen, Dagens Nyheter and Svenska Dagbladet in the period of September 11th, 2012 until September 30th, 2012.For this study, a qualitative text analysis has been embraced and focus has been on van Dijk?s Critical discourse analysis to the texts, with additional features from semiotics applied on the images.The theories consist of Critical discourse analysis, hegemony, ideology and power, postcolonialism and stereotyping.In the qualitative content analysis, concrete examples from the articles are retrieved and commented. These have been divided into various themes, which are trends that the authors have been able to distinguish in the analysis.The result shows that Muslims in the analyzed newspapers are portrayed as the others, unimportant and extremely religious, in a negative manner rather than a positive. Moreover the press has tendencies to generalize Muslims as a group.

Tapetmönster - en kollektion av form & färg i rum

The character of a pattern carries through to the context in which it is placed. Each pattern tells a story. By interpreting our surroundingenvironments we become inspired, and the patterns in turn can become part of our own narratives. This project was fuelled by my fascination and desire to explore patterns. My method of exploration was based on prior knowledge of patterns and interior design.The question became how can I apply my knowledge of interior design to pattern design and how could I best translate the brief intoa language of colour and shapes? The aim was to develop my knowledge of pattern design as well as to use this opportunity to combine my design methods with those of a professional designer.

Hur dokumenteras blackout ombord på fartyg? : En studie av haverirapporter där blackout var en del av händelseförloppet

Ombord på fartyg är det inte önskvärt att få strömavbrott, en så kallad blackout.Examensarbetet har undersökt i vilken utsträckning det är möjligt att utföra jämförande ochförebyggande studier med haverirapporter från europeiska flaggstater som underlag. Detta föratt undersöka återkommande brister, på fartyg eller i arbetet ombord som har orsakatblackout. Dessutom har även möjligheterna till att kunna kategorisera fallen undersökts.Kategorierna var tekniskt fel, operativt fel och organisationsfel. I ungefär häften av fallen gickdet inte att kategorisera en blackout till ett fel, eftersom det annars var en kombination av fel.Däremot finns återkommande fel där händelseförloppen är väldigt lika. Till exempel var hetaytor inte korrekt isolerade, vilket resulterade i brand vid bränsleläckage.Undersökningen visar att det finns en bristfällig symmetri i rapporteringen av haveri medavseende på språk, struktur, omfattning och publiceringsform.

Kritiska aspekter och dess betydelse i en intern varumärkeskampanj : En studie om anställdas attityder för en varumärkeskampanj och dess påverkan

Sammanfattning - Abstract Titel: Kritiska aspekter i en intern varumärkeskampanj och betydelsen av demEn studie om anställdas attityder i ett fallföretagFörfattare: Martina Karlsson och Susanna Vestin Handledare: Thomas Michel Institution: Blekinge tekniska högskolaKurs: Kandidatarbete i företagsekonomi, 15 högskolepoäng Syfte: Syftet med denna studie är att analysera och identifiera vilka kritiska aspekter som finns i samband med en intern marknadsförings kampanj. Metod: En kvantitativ enkät kommer användas vars svar kommer testas i en hypotes.Slutsats: Regionala skillnader råder vilket kopplas till de kritiska aspekterna.Viktiga aspekter för att lyckas med en intern varumärkeskampanj är uppföljning, återkoppling, tydlighet och strategi. Nyckelord: intern varumärkeskampanj, kritisk aspekt, Swedbank, varumärkesplattform.

The more we get people to talk to us, the more we get to know about them : En studie om hur företag tar tillvara på kundinformation ur sociala medier

Titel:                                   Hur väljer företag rätt celebritet? ? En studie om företags tillvägagångssätt för att lyckas med celebrity endorsement Syfte:                                  Syftet med denna uppsats är att beskriva och öka förståelsen för hur företag väljer celebrity endorser och hur detta val kan påverka deras varumärke.Teoretisk referensram:    Teoriavsnittet inleds med förklaring av varumärke och brand equity. Avsnittet avslutas med att celebrity endorsement presenteras.Metod:                               Uppsatsen är en kvalitativ studie med deduktiv ansats där tre semistrukturerade intervjuer har utförts. De fallföretag som intervjuats använder sig alla av celebrity endorsement och är kunniga inom området.Empiri:                              I detta avsnitt presenteras materialet från tre intervjuer med våra fallföretag.        Slutsats:                             Uppsatsens slutsats är att företag måste göra noggranna undersökningar kring varumärket och celebriteten för att valet av celebritet ska bli rätt och att användningen av celebrity endorsement blir lyckad.

Tylö : Sauna Lighting

Tylö AB is the leading manufactor of sauna cabins in Europe, but there is a lackof a sauna lightning produced by Tylö. The project of developing a new saunalightning series was assigned two students at the developmentengineeringprogram at Halmstad University. The main problem with lightning in the saunais the heat and security aspect. The selection fell on LED technology as thelightning source, thanks to its small measures and low heat emission.The work of constructing of a lightning armature which the capability of coolingdown the LED lightning was carried out during autumn ?06 and spring ?07.

Tylö: Sauna Lighting

Tylö AB is the leading manufactor of sauna cabins in Europe, but there is a lack of a sauna lightning produced by Tylö. The project of developing a new sauna lightning series was assigned two students at the developmentengineering program at Halmstad University. The main problem with lightning in the sauna is the heat and security aspect. The selection fell on LED technology as the lightning source, thanks to its small measures and low heat emission. The work of constructing of a lightning armature which the capability of cooling down the LED lightning was carried out during autumn ?06 and spring ?07.

Att arbeta med scenarioanalys: En studie gjord för SF Brandskyddskontroll

I detta arbete har effekterna och möjligheterna för SF Brandskyddskontroll till följd av införandet av nya byggregler för brandskydd undersökts. Denna inledande undersökning klargjorde att regeländringarna främst berör analytisk dimensionering i form av scenarioanalys. De nya reglerna kommer innebära striktare regler men också hjälp med exempelvis värden på dimensionerande variabler. Utifrån dessa nya regler och råd har lämpliga metoder och verktyg avsedda för scenarioanalys identifierats och undersökts. Detta för att ge SF brandskyddskontroll möjlighet att kunna tillämpa scenarioanalys som utifrån de nya reglerna för brandskydd kan anses vara tillfredsställande.

<- Föregående sida 57 Nästa sida ->