Sök:

Sökresultat:

71 Uppsatser om Restaurant - Sida 4 av 5

Måltidsupplevelsen på restaurangutifrån barns perspektiv : en kvalitativ studie av familjens restaurangbesök

Barn i åldrarna 4-9 år har tydliga önskemål kring hur de vill att deras restaurangbesök ska se ut. I samarbete med Barnens Bästa Bord har en kvalitativ studie gjorts med fokus på barns önskemål vid restaurangbesök. Syftet med uppsatsen var att undersöka barnens önskemål när de går på restaurang med hänsyn till hela måltidsupplevelsen gällande mat, miljö, meny och bemötande. Metoderna som har använts är bildövning där barn har ritat sin favoriträtt, fokusgruppintervjuer med barn samt enkätundersökningar med föräldrar.Resultatet visar att gemenskapen inom familjen är viktig för barnen vid restaurangmåltiden. Barnen är medvetna om att vid restaurangbesök önskas lugn och ro, dock är stillasittande ett problem för barnen.

Compare in-store atmospheres of McDonald?s in China and Sweden from a cultural symbolic perspective

The purpose of this study is using McDonald?s in China and Sweden as a case to find out how fast food Restaurant retailers combine adaptation and standardization with symbolic attributes of store atmospherics under different cultural background, and find out possible reasons. The study used McDonald?s in a case format to study in-store atmospheres. Further, the research has an investigating and explanatory qualitative approach, collecting the empirical data through observation with photos.

Intäktsfördelning och ansvarsenhet : En studie av hotellrestauranger

Writers: Johan Lundqvist Eriksson and Elin SandbergSupervisor: Stig AnderssonEnglish title: Allocation of revenue in the hospitality industryKeywords: Revenue allocation, cost allocation, profit center, Du Pont model, taxes and manipulation of data.Date: January 2012Since the taxes for food and lodging has been different in Sweden for many years, the hospitality industry has come up with a way to save money on tax paying. When private customers stay for a weekend where the meals are included, the business is placing more than the relevant revenue on the lodging part, which has the lower tax. Because of this the results has improved and tax money has been saved. Now when the Swedish government has decided to lower the tax on food to the same level as the lodging, the chances for correct revenue allocation arises. When we approached the hospitality industry with our problem area a big interest was showed from the head chefs. They now see a chance to get more income on the meals and through this be able to show better results towards the owners.Two hotel managers at two different hotels and their head chefs were chosen for interviews.

EW26 : Drivanordning för vertikaltgående fönsterpartier

EW26 is a Bachelor thesis carried out by students, Jessica Blomberg, Sara Danielsson and Mikael Johansson, during the academic year 2010-2011 at the Innovation Engineering Program of Halmstad University. The project was conducted in close cooperation with Ergosafe AB.Ergosafe develops, manufactures and sells electric sliding windows. Due to the company?s current expansion phase they want to increase their product range. The company has identified a need for large windows that moves vertically.

Kan innehålla spår av bristande kunskap

Idag lever femton procent av Sveriges befolkning med matöverkänslighet. Det ställer krav pårestaurangbranschen som måste kunna möta dessa gästers behov. Det finns dock problem inom branschen som försvårar situationen, dels bristande kunskap, hög personalomsättning samt en norm i samhället vilken säger att man tackar inte nej till mat som serveras. Uppsatsens teori och empiri utgår från Five aspects meal model från Restaurant and Culinary Arts vid Örebro Universitet, samt författarna Link och Phelans (2001) fem komponenter för beskrivning av stigmatisering. Syftet med uppsatsen är att utforska matöverkänsliga gästers upplevelse och erfarenheter av besök på restaurang.

Investeringskalkyl på självtvätthall för Vetlanda Vägkrog AB

Background and problem: Since the new law took place in 1999, it has been illegal towash a car with substances that can damage the environment on a paved street or on a driveway through a garage. This has conveyed to a new industry where more and more self-service car wash facility have opened around the country. Vetlanda Vägkrog AB has since 2012 been planning to install manual self-service car wash facility at the back of their Restaurant business. The authors mission was to make an analysis in order to examine whether an investment of carwashes are lucrative enough for Vetlanda Vägkrog AB.Aim: The study's main objective was to analyze the profitability of an investment in a self-service car wash facility at Vetlanda Vägkrog AB, based on given data. The authors sub-aim was to clarify which factors in general that had played the greatest part in the establishment of a self-service car wash facility.Method: The authors have used an abductive approach in order to fulfill the aim of the study.

Hotellverksamheter på Makarska rivieran : en undersökning av dess kvalitet, servicenivå och tillgänglighet

Background and problem: In Croatia, the hotel industry has undergone difficult and unstable conditions since the 90s. Since 2001, however the results in the sector has improved due to increased investment in the renovation of facilities and construction of new hotels.Purpose: The study aims to examine hotel operations on the Makarska Riviera on the basis of tourist business perspective, and examine its quality, service and accessibility.Method: In this study we used a qualitative approach. The survey was conducted through structured interviews and a non-participant observation.Result and conclusions: Satisfied and fulfilled employees, in turn that the hotels will have satisfied customers and may have profitable operations. Many hotels aim at constantly working to improve profitability and customer satisfaction. When measuring customer satisfaction, many hotel owners felt that the service is good and that they have received a good response from their guests.

Brand Culture : Between consumers and brands

The empirical data that lies behind this survey comes from field work between 1992 and 1995. This field work represents work I made myself as a sales-man for the company, Malmberg Original Water. The task was to implement the Malmberg mineral water brand on the Restaurant market of the South-Swedish area. Our aim was to reach the upper-scale, premium market of Restaurants. The mission was successfully completed, and at 1996 we had completed the position as the most exclusively positioned mineral water brand in Skåne (Southernmost Sweden).

En skattemyndighet : Balans mellan maktutövning och relationsbyggande

Background: Power by force and threats used to be the common way to collect taxes, but this procedure is today completely different. It?s now more about building a mutual relationship and with help of laws and controls steer citizens and companies to pay the tax they owe. Thus the way to collect taxes have changed over the years, the collecting of taxes aren?t a popular task to do.

"...vad kul att få läsa matbloggar på lektionstid!" : En jämförelse av gymnasieelevers litteraturläsning i Svenska A mellan skönlitterär och saklitterär text

Samernas första politiska rörelse runt sekelskiftet i Sverige var startskottet, inte bara för samernas egen politiska organisation, utan också för en debatt kring samernas rasifierade identitet. Debatten kretsade kring rätten till land, och huruvida den skulle förbehållas endast nomadiserande renskötande samer, eller om rätten skulle inkludera alla samer oavsett levnadsuppehälle. Samtidens argumentativa klassificeringssystem satte samernas yrkesutövning främst, men med rasifierade premisser kring samernas temporala och spatiala tillhörighet. En av premisserna för argumentationen, samernas temporala tillhörighet, präglades ur svensk medias synvinkel av en stark tro på att samerna riskerade att försvinna. Jag argumenterar för att detta hade en rasbaserad logik i form av en anakronistisk tillhörighet utanför en (svensk) evolutionistisk tidslinje.

Intäktsdrivare inom hotellverksamhet

Bakgrund och problem:Besöksnäringen sammansätts av olika branscher så som hotell-, Restaurant-, fritids-,kongress- samt transportbranschen. Den anses vara en av de största branscher i världendär 3 % av den globala arbetskraften är direkt anställd inom övernattningsverksamheten.Hotellverksamhet karaktäriseras av bland annat höga fasta kostnader, kapacitetsproblemsamt oförmåga att lagra tjänsten. Dessa faktorer ställer speciella krav påekonomistyrningen inom hotellverksamheten. Tidigare forskning inom hotellverksamhetenhar fokuserat framförallt på kostnadssidan, prissättningen samt budgeteringoch intäktssidan har endast skrapats på ytan. Vi anser därmed att det finns ett öppetfält för en intressant forskning som leder till vårt syfte:Syfte: Syftet med uppsatsen är att kartlägga och analyserar intäktsdrivare som påverkarintäkter inom hotellbranschen.

Ombyggnad av skolbyggnad för nya verksamheter : En visionsstudie för Wenströmska skolan och dess närområde

New production is not the only thing that is important for the city?s growth. It is also crucial to recover existing buildings in order to create attractive areas. There is a school in Va?stera?s city called Wenstro?mska skolan which consists of six high schools that provide different professional specializations and which has an area of about 35000 square meters.

Den homogena mångfalden - En studie av mångfaldens definition och dess realiserande

Under hela vår utbildningstid, samt utifrån våra erfarenheter från arbetslivet, har ledarskap både varit centralt och fascinerat oss. Mångfaldsarbetet är ett ämne som vi berört då det anammas av allt fler företag i dagens globala era. Ämnet har kommit att bli vitalt bland organisationer, vi har därför valt att utgå från detta i kombination med vårt huvudämne ledarskap i vår magisteruppsats. Vi vill dels knyta an våra lärdomar från vår utbildning Service Management, men även fördjupa oss inom ämnet mångfald, då vi anser det vara ett intressant men diffust ämne. Vår breda kunskapsbas förlitar vi oss till under vår uppsats, då vår grupp består av två elever från inriktningen Hotel & Restaurant Management och en från Retail Management.

Trippelhybriden

Sedan ett antal år tillbaka väljer allt fler att bo i innerstaden med små barn. Det har skapat ett enormt behov av nya förskoleplatser. Den vanligaste lösningen har blivit paviljonger med tillfälligt bygglov där antalet moduler monteras efter behov.  Med denna flexibla möjlighet tycks dock barackerna ha kommit för att stanna och blir oftast något helt annat än den provisoriska lösning de en gång var ämnade för. Ett annat problem som förskolan står inför är att maten inte tillagas på plats utan körs ut från storkök och levereras i värmeslådor. Det fungerar förvisso men den pedagogiska poängen går om intet. Syftet med projektet har varit att rita ett dagis i Stockholms innerstad som med samutnyttjade funktioner ger ett flexibelt förslag. Till förskolan hör ett restaurangkök som också serverar en restaurang, öppen för allmänheten.

Kvarteret Veiberg : från sluten innergård till öppen mötesplats

The object of the thesis is to propose a new design for the neighbourhood of Veiberg that is situated in the small Norwegian town Jessheim. My approach was to first make an analysis of the whole community and the structure of the town, and then gradually focus on the actual neighbourhood to continue the research there. On the basis of my research the block will be redesigned. The research will lead to a well-planned design of the neighbourhood, which will adapt it to its surroundings in a sustainable and constructive way. The project will lead you through the history of the town and the intentions and aims of the municipality. The project also examines the structure of the town and the function of the neighbourhood in the town today as well as investigation of the history, the structure and the qualities in the area.

<- Föregående sida 4 Nästa sida ->