Sök:

Sökresultat:

1818 Uppsatser om Responsibility - Sida 46 av 122

Systemarkitektur för presentation av geografiskinformation- Utredning av Informationssystem och produkter

Banverket Trafik has a Responsibility to make sure that the companies who traffic the Swedish railroad have the correct information about the status of the railroad. One of Banverket Trafiks information systems (Opera) presents the train?s actual position on a map and provides the user with physical information about the trains. Due to increasing demands on the information systems, Banverket Trafik needs to update the present system architecture in order to manage the increasing demands on map graphics and map functions. This paper analysis the information system Opera on the basis of theory and support of methods and discuss problems and demands for Opera.

Elbolag som en kraft för gott? : En kvalitativ studie om ekonomiskt, socialt och miljömässigt ansvarstagande

Ansvarstagande i företag har fått ökad uppmärksamhet i och med utvecklingen av begreppet Corporate Social Responsibility (CSR). Intressenter har idag större förväntningar på företags ekonomiska, sociala och miljömässiga ansvarstagande. Risken med CSR är att företag inte gör operationella bidrag mot samhällsproblem utan endast ser detta som ett sätt att öka sin vinst genom att förbättra företagets image. På senare tid har begreppet Socialt Entreprenörskap utvecklats där det främsta målet är det sociala och inte det ekonomiska. Syftet med uppsatsen var att undersöka hur representanter för elbolag yttrar de ekonomiska, sociala och miljömässiga ansvarstaganden i deras respektive verksamheten.

Vem är det som kör egentligen? : maskinanvändande och könsroller inom lantbruket : en intervjustudie med kvinnliga lantbrukare

In this report female farmers use of technical equipment is investigated. There is little research made on this subject in Sweden, therefore this report can be seen as an explorative study. Research makes it clear that machinery, throughout history and even today, has been seen as a male area. Heavy machines are often associated with the same attributes as masculinity. Force, power, efficiency and control are some examples.

Marknadsföring av folkbibliotekens tjänster en studie av ett hemsidesprojekt i Östergötland

In the digital era, new services have entered the public libraries, like seeking information on the Internet, in databases, newspapers online etc. But many citizens do not know that these services exist. The libraries have a democratic Responsibility to inform about them. In the county of Östergötland a project started in 2001 where libraries in five small municipalities built websites in which they present all their electronic services available. One of the aims was with the help of different kinds of marketing to reach special groups of people, like adult students, small companies and politicians.

Corporate Social Responsibility : lockas studenter till en arbetsgivare som tar ett socialt ansvar?

Företag har först och främst ekonomiska intressen att ta hänsyn till. Ett mål är att skapa acceptabel vinst för sina ägare och ett delmål är att hålla nere sina kostnader. Rekryteringskostnaderna anses ha blivit en relativt dyr kostnadspost. Ett sätt att reducera denna är att företaget söker personal som inte bara är kompetent utan som även kan omfattas av företagets målsättning och etik. På så sätt växer en lojalitet fram mellan dessa och ökar sannolikheten att personal stannar längre hos företaget.

Konsumenters medvetenhet om företags arbete med CSR

Borglund et al. (2012) argues that today it is becoming increasingly important for companies to work with CSR because stakeholders are more engaged in issues related to social Responsibility and the environment. However, much research shows that it does not play a major role how companies work with CSR issues if the information does not reach the final consumer. The focus of this paper is therefore to examine how some of the major clothing companies communicate about their work with CSR issues and if consumers believe that they have the information needed to make an informed purchasing decision that support sustainable development in the garment industry. Our study has among other things found evidence that companies doesn?t reach out with information about their work with CSR.

Den offentliga bilden av äldreomsorgen : en diskursteoretisk analys av artiklar i Dagens Nyheter under 2006

The purpose of this essay has been to examine the public`s view of the Swedish eldercare during 2006. This study uses discourse analysis as a research method, the reference material has been articles from the newspaper Dagens Nyheter. The aim of the research has been to find central themes, conflicts and consensus in the discourse of eldercare. The analysis resulted in four main subjects which were based on four main questions; the questions of Responsibility and execution, the question of contents, and the question of where the eldercare should take place. The analysis of conflicts and relations of consensus in the discourse of eldercare resulted in two different main views; the traditional and a more modern.

Lärande i andra vågen : En studie om lärande inom företag efter implementering av nytt affärssystem

Introducing a new type of IT-structure means a change that employees within an organization must adapt to. Today, many companies have implemented information technology in the form of Enterprise Resource Planning (ERP) Systems and find themselves in th so-called Second Wave stage where an after work is ongoing with continual improvement that involves changes that employees need to understand and act upon. To learn how to work with these recurrent misadventures is of importance because it is seen as a critical factor in order to take advantage of the ERP system and its benefits. To study this a study was conducted through personal interviews at Apoteksgruppen AB which a few years ago introduced a new ERP system. There the authors saw that employees learned in different ways depending on the position, and that the more Responsibility this person had the greater freedom this person had to resolve their problems and therefore learned more effectively.

Ansvarsfullt inköp - En Mognadsmodell

SammanfattningCorporate Social Responsibility (CSR) är ett arbetsområde som drar mer och mer intresse till sig, inte minst med inköp och leverantörer i fokus. Ett stort antal akademiska artiklar hanterar ämnetCSR och företag utsätts dagligen för situationer som kräver omfattande CSR-aktiviteter. Dessaaktiviteter skall inte enbart neutralisera hot kopplade till CSR utan även skapa positiva effekter för företaget inom detta område. Litteratur och artiklar inom området fokuserar på hur globala företagintegrerar sociala- och miljöfrågor i deras leverantörskedjor, ofta genom en så kalladuppförandekod (Code of Conduct, även kallad CoC), som leverantörer måste följa för att få leverera till företaget. Trots att artiklarna är många inom ämnet, finns det få som diskuterar hurimplementeringen av dessa uppförandekoder och CSR-frågor skall gå till.

Corporate Social Responsibility : redovisning och kommunikation av socialt arbete

Att vårda sina relationer har för företag blivit betydligt viktigare och mer tid har lagts på utvecklandet av relationsmarknadsföring. Hur dessa relationer skapas och vad som gör att de utvecklas och bibehålls har dessutom varit i forskarnas blickfång. I dagens forskning åtskiljs relationer mellan företag samt relationer mellan företag och konsumenter.Syftet med denna uppsats är att, genom att studera och analysera Hendryx Skis Industries konsumentrelationer, undersöka huruvida Holmlunds relationsmodell, som utvecklats för att studera relationer mellan företag, även är tillämpbar för att undersöka relationer mellan företag och konsumenter.Med skidföretaget Hendryx Skis Industries som fallstudie analyserades det insamlade materialet med hjälp av tre dimensioner; en teknisk, en social och en ekonomisk. Tydligt kan sägas att den tekniska och sociala dimensionen kan identifieras som viktiga och väl fungerande mätinstrument. Däremot bör bättre anpassade ekonomiska variabler utarbetas för att på bästa sätt kunna analysera kundrelationer även inom denna dimension..

Barns delaktighet och inflytande : i arbetet med hållbar utveckling i förskolan

The purpose of this study is to compare the conditions for teaching and learning Sami at primary level in three different types of schools. The study focuses on teachers' views on multilingualism and characteristics of good mother tongue education as well as factors inside and outside school affecting teaching. The classroom environment is also discussed. Six qualitative interviews with practicing teachers in the three school forms were carried out: Sami school, integrated teaching and mother-tongue education. The results showed that the teachers are in favour of multilingualism and feel a Responsibility to help more children develop their ability to speak Sami.

CSR som kommunikationsstrategi : En retorisk textanalys om att kommunicera ansvarstagande

Syftet med denna studie var att analysera livsmedelsfo?retaget Findus AB och dess arbete med Corporate Social Responsibility i relation till ha?stko?ttskandalen. Studien a?mnar att underso?ka vilka skillnader det finns i deras CSR-kommunikation fo?re respektive efter incidenten, vilket omfattar perioden 2012-2013. Vi vill dock belysa att vi inte ser ha?stko?ttskandalen som en sja?lvklar orsak till en eventuellt utvecklad CSR-kommunikation.Metod och material: Retorisk textanalys med hermeneutisk ansatsHuvudresultat: Utifra?n va?rt resultat kan vi urskilja att det finns skillnader i deras sa?tt att kommunicera CSR mellan 2012 och 2013.

Upplevelser av att leva med övervikt : En systematisklitteraturstudie

Background: Schizophrenia is a serious disease with potential to implicate consequences on both the family and the sick. Nurses have a fundamental Responsibility to relieve suffering, and also to offer support to both the individual and the family.Aim: To illuminate experiences of being a family member to a person with schizophrenia.Method: A systematic literature review was chosen. Nine articles were included. After having analyzed the results six categories were found.Result: The family members experienced the disease as fluctuating and stressful. Some felt ashamed for their sick family member and withdrew from the rest of the society.

Intern marknadsföring inom hotellbranschen: en fallstudie av två hotell

The purpose of this thesis was to illustrate the use of internal marketing in the hotel industry. It was decided to conduct a case study on two hotels in the same region, Quality Hotell Statt and Pite Havsbad. The case study is based on personal interviews with the managers of each hotel, who have the ultimate Responsibility of the internal marketing work. The research questions were based on why the hotel industry work with internal marketing and how the hotel industry work with internal marketing. The study showed that the hotel industry work with internal marketing on daily basis to get low employee turnover rates, increased employee job satisfaction and high quality services.

Faktorer som förklarar miljövänligt beteende hos unga vuxna

Människors miljörelaterade beteenden behöver förbättras. I studien undersöktes unga vuxna universitetsstuderandes syn på klimatproblematiken. En enkät delades ut som mätte miljövänligt beteende, ansvarskänsla, tillit till forskning, upplevelse av att kunna påverka och kunskap när det gäller klimatproblematiken. Deltagarna fick också beskriva anledningar som möjliggör eller förhindrar en förbättring av klimatproblematiken. Deltog gjorde 97 personer.

<- Föregående sida 46 Nästa sida ->