Sök:

Sökresultat:

11806 Uppsatser om Representation av kvinnor i media - Sida 29 av 788

Can we do it in Sweden? Yes we can! : En studie om politisk kommunikation i de sociala medierna inför riksdagsvalet 2010

Purpose The purpose is to analyze the parliamentary parties political communication in the social media channels before the election 2010.Methodology This essay is a descriptive study from nine interviews of the responsible people in the parliamentary parties. In addition to that two more interviews were done with social media expertsTheoretical perspective This essay is based on two-way communication and communication strategiesConclusions The parliamentary parties use social media as a complement to traditional media. The purpose is to create dialog and to minimize the gap to the voters, but in many ways it is being used as a one-way communication channel.  The parliamentary parties are trying to use the social media channels in Swedish conditions, but in many ways they try to imitate an American used strategy..

Rörelse och verbalisering- en studie av språkets påverkan på kategoriseringen av rörelsesituationer

This essay attempts to show a relativistic effect on the representation of motion situations. A summarize and defence for lingusitic relativity as scientifically valid and some taxonomic clarifications is initially presented. The relativistic effect is measured by using the elicitation tool Event Triads, developed at the Max Planck Institute for Psycholinguistics. The tool consists of a set of films displaying various motions. Test-subjects are asked to verbalize a situation in a way they see fit.

Kvinnliga förövare vid sexualbrott mot barn, så ovanligt att problemet inte existerar? : - en studie av hur svensk press framställer dessa kvinnor.

Det finns lite forskning om kvinnliga förövare jämfört med vad det finns om manliga förövare och det verkar även finnas begränsningar i litteratur som kan handleda till exempel poliser och socialsekreterare i ämnet. Detta skulle kunna bero på att kvinnliga förövare utgör en sådan liten andel av det totala antalet förövare så att fenomenet inte uppmärksammas tillräckligt. Studien bygger på en diskursanalys av tidningsartiklar från svensk press i syfte att granska hur media framställer kvinnliga förövare vid sexualbrott mot barn. Resultatet visar att de framträdande diskurserna är offerdiskurs, förövardiskurs och kunskapsdiskurs och att bilden av kvinnliga förövare konstrueras på olika sätt samt att detta skapar olika gestaltningar av verkligheten. Media har en viktig roll i hur en bild förmedlas och uppmärksammas samt stor makt när det gäller hur en diskurs rekonstrueras eller reproduceras.

Sociala medier som strategisk kommunikationsresurs för varumärkesbyggande inom hotell- och turismbranschen

The social media arena is rapidly growing and more and moreorganisations take part in the daily ongoing conversations indifferent social media channels. Conversations are being heldacross borders on every available topic and ratings and reviews ofconsumer products and services is one of them. This focus onglobalisation is also the reality of the hospitality- and tourismindustry. Their customers travel across borders and are eager,given the opportunity, to share their experiences with each other.As organisations within the hospitality- and tourism industry meetthese demands in terms of providing technological infrastructurefor information sharing and involve themselves in theseconversations there are some issues that need to be addressed.What does the logic of social media look like? How iscommunicating in social media any different from traditionalmarket communication? And how can hospitality- and tourismorganisations adapt their communication to fit into the logic ofsocial media?To conclude how organisations within the hospitality- and tourismindustry can benefit from the use of social media, I haveinterviewed representatives from a number of organisations andstudied their communication.

Sociala medier - Ett framgångsrikt verktyg för offentliga verksamheter? : En kvalitativ studie av hur verksamheter som riktar sig till ungdomar och unga vuxna använder sig av sociala medier.

Social media is used widely around the world by millions of people every day. In this report an analysis has been made of how organisations that are directed towards marginalized adolescents and young adults, are using social media in their working processes. The data has been gathered through qualitative interviews and case studies of three organisations, which are in different stages in their use of social media. The results from the study indicates that every chosen organisation wants to use social media applications for the same purpose, which is to be available where their target audience is situated, but their progress is reduced by elements such as priority, lack of knowledge and time..

En studie om Varumärken i media - Hur ska GävleTidningar förhålla sig till Arbetarbladet och GefleDagblad?

Syftet med denna uppsats är att undersöka varumärkesproblematiken i denna dubbla konkurrens- och samarbetssituation..

Den relativa arbetsförmågan : En undersökning av begreppet arbetsförmåga i sjuk-,arbetslöshets- och arbetsskadeförsäkringen

This paper is based on a quantitative survey. The study aims to answer the questionwhich media young people rather use to take part of the news. The results showthat young people today in Kalmar preferably and often read newspapers on theInternet and mobile phone.The questions asked was about which media they usually use, the level ofconfidence they had in various media, how interest was in different newscategories, willingness to pay for online news and background issues relatedsubjects. The survey was aimed at high school students in Kalmar and weredistributed and collected on-site at the schools. What was remarkable among theresponses was that young people largely had access to a morning newspaper athome and said that they would consider subscribing to one in the future.

Den livsviktiga berättelsen : Vem lyssnar på en slagen kvinna?

Föreliggande uppsats undersöker hur kvinnor som utsatts för våld i en parrelation kan få styrka och en chans till läkande genom kommunikation på Internetforum med kvinnor i samma situation. Detta ställer jag i relation till socialtjänsten och välfärdssystemet där jag undersöker hur kvinnor som utsatts för våld av en man i en parrelation uppfattar och upplever det bemötande de får av samhället.I uppsatsen lägger jag relationen mellan den hjälpsökande kvinnan och socialtjänsten i ett feministiskt och genusvetenskapligt perspektiv samt har fokus på berättandets dynamiska och eventuellt läkande kraft för dessa kvinnor i forum..

Inramning av klimatförändringar : I svensk dagspress 2012 och bland unga vuxna

Something that all people have come across and more or less experienced is climate change. Climate change in itself is a very complex problem since there are no borders between countries that can stop the problem. The link between science and the public is largely in the hands of the media, since the media play an important role in defining environmental issues and to inform the public about research findings. In recent years, reports from the media showed a slightly skeptical and uncertain picture of this problem. This is despite the largely prevailing consensus among climate scientists that there is an anthropogenic climate change.

Hälsosamhället: En kvalitativ studie av medias påverkan på människors livsstil

Hälsa och sättet man valt att leva sitt liv på ligger i fokus i vårt samhälle idag. Detta väckte mitt intresse att studera vilken påverkan media har på vår livsstil. Media har en inflytelserik position när det gäller människors inställningar och kunskaper i området hälsa och livsstil. Mitt syfte är att få en förståelse för hur människor påverkas av medias rapporter om livsstil samt att ta reda på om media kan motivera till ändringar i människors livsstil. Frågeställningarna jag kommer att söka svar på är; Hur fungerar medias påverkan av människors livsstil? Vilken betydelse har media när det gäller val av livsstil? Det är en kvalitativ studie där jag valt att genomföra intervjuer vid insamlandet av min empiri.

"Alla känner alla" : En studie om musikbolags relation till media

The purpose of our study has been to analyze the character of the interaction between music labels and media and to examine to what extent the artist brand is being considered in music labels relationship with media. This has resulted in our research question:What characterizes the large music labels relationship with media?For this study we have used a qualitative approach to achieve a deeper understanding of our chosen topic. We have conducted seven interviews with representatives from both major record labels and media companies with great knowledge about our subject. Five of the interviews were conducted face-to-face and two were performed via e-mail.In the final chapter we answer our research question and thus present our conclusions.

Den konstruerade verkligheten : En studie om porträtteringen av män och kvinnor i filmtidningen Cinema

There are many researching studies to be found that describes how media relates to men and women differently. Even if it?s a newspaper research or a magazine research they all display the same information. That there are differences in the way that women and men are described or portrayed in articles and pictures. Most of these gender studies are made on a basis of magazines that are mainly intended to men or to women.

Vem är du? : En studie om företags granskande av Facebook profiler

Title: Who are you? A study on companies reviewing of Facebook profiles.  Social media has opened up new possibilities in recruitment situations in forms of background checks on social networks such as facebook. Even though there are many advantages, there are few recruitment workers who choose to embrace the possibilities with social networking..

Demokratisk indexering : om användares bildbeskrivningar

Uppsatsen handlar om möjligheten till demokratisk bildindexering. Den traditionella intellektuella indexeringens representation av tolkande bildattribut och av aboutness brister. Hur skulle då användares egna bildbeskrivningar konstrueras och vilka aspekter av bilden skulle beskrivas? En experimentell metod har valts där 22 deltagare instruerats att skriva en bildtext, en innehållsbeskrivning och en beskrivning av upplevelsen av tre fotografier. Deltagarna beskrev bilderna med viss likhet i konstruktion oavsett bild.

Sant eller falskt? : hur skildrar de nätbaserade media SANA, BBC och CNN händelserna mellan 1.4. och 18.4.2012 i Syrien?

This essay will try to analyze how Syria?s official news agency, SANA, describes events taking place in Syria in the days between 1.4 and 18.4.2012. This will be contrasted with how BBC and CNN describe the events. These other two news agencies were chosen, because they represent media from democratic countries in Europe and the USA. This rebellion became a full scale civil war over time.

<- Föregående sida 29 Nästa sida ->