Sök:

Sökresultat:

9188 Uppsatser om Relationship management - Sida 6 av 613

Att styra eller leda - En studie av rollfördelningen mellan styrelse och VD i strategiutvecklingen i svenska börsnoterade företag

Who has the ownership of a company´s long-term strategy, and who should have it? Is it the board of directors or the senior management? Swedish law and regulations seemingly point in one direction, whereas the findings of studying the relationship between CEO and chairman of the board in eleven Swedish listed large- and mid-cap companies, point the other way. In a majority of the companies the senior management have the ownership of the long term strategy whilst the board of directors merely hold a control function. The possible effects on the companies managed as well as the rules and regulations they are managed according to, are analyzed..

Den lilla grossistens ändrade omvärldsförutsättningar : En fallstudie på en liten grossist inom VVS-handeln

Uppsatsen behandlar mindre grossisters situation på marknaden i Sverige. Mindre grosssisters nyckelposition i den traditionella värdekedjan suddas ut alltmer. Grossisterna måste finna nya vägar för att behålla de befintliga kunderna. Därför måste de skapa mervärde, vilket i sin tur skapas genom att utveckla olika former av samarbete med sina kunder..

Branding in Trade Unions - case of Unionen

Trade Unions are finding it increasingly challenging to appeal to employees and all trade unions alike are encountering new challenges to attract and retain members. Additionally a more diversified and educated labor market is creating demands for trade unions to better meet individual needs. The purpose of this study was to explore and analyze the role of branding in Unionen, the largest white-collar trade union in Sweden, and how branding efforts help in attracting and retaining trade union members. The theoretical foundation of this thesis is based on theories related to corporate branding and relationship marketing. Furthermore, the study develops and introduces the concept of member branding in the context of trade unions.

H&M och COS ? House of Brands eller Branded House

Utifrån varumärkesteorier undersöka vilka konsekvenser H&M´s beslut att lansera sitt nya varumärke COS som ett fristående varumärke utan någon synlig koppling till H&M har haft på konsumenternas uppfattning om varumärkena. Vi dragit slutsatsen att konsumenterna påverkas positivt av H&M´s val att övergå till ett House of Brands och lansera COS som ett fristående varumärke. Den osynliga, men samtidigt tydliga kopplingen är en viktig framgångsfaktor..

Den som gapar efter mycket, fångar ofta hela stycket - En kvantitativ studie om konsumenters emotionella band till varumärken

This paper examines the relationship between the experienced quality in the offering of a brand, emotional attachment and consumer commitment. The study aim to explore several dimensions of the experienced quality in the offering of a brand. Further we examine two conceptualizations of emotional attachment - Brand Attachment and Brand Love - and intend to declare the two of being two separate phenomena. We then conduct a relationship-based analysis wherein the mediating ability of Brand Attachment and Brand Love, between the experienced quality in the offering of a brand and consumer commitment, is examined. Therefore we conduct a focused quantitative study, wherein 171 customers of the fashion retailer H&M have responded to a comprehensive survey both online and in-store, to examine this fun-damental relationship and its components.

Vingar som bär och management by walking around- En fallstudie om politikers respektive förvaltningens ledarskap på kommunal nivå

This essay studies the practice of both the political and the administrative leadership at the municipal level from the point of view of the politicians and the chief officers leadership role, and the relationship between politicians and administrators. I discuss and analyse how politicians and senior officials practice leadership, differences or similarities and if their practice of leadership raises any challenges in a democratic framework at the municipal level. I conducted interviews with the municipal political leader and the head of administration at the municipal level in Karlshamn and Sölvesborg. In the analysis I discuss communication as a leadership process which highlights ?enabling elements? and potentials of the leadership process.

SCRM genom Facebook

Idag är det nödvändigt för alla företag att fokusera på att skapa långvariga kundrelationer.Customer Relationship management (CRM) gör det möjligt för företag att spåra kundersinteraktioner med företag. Det har blivit alltmer viktigt för företag att vara aktiva inom socialamedier för att skapa både kundengagemang och långsiktiga kundrelationer. Facebook är detmest använda forumet som företag idag använder. I samband med sociala mediers utvecklinghar ett nytt koncept utvecklats för att integrera sociala medier i traditionella CRM-system somkallas Social CRM (SCRM). Syftet med uppsatsen var att öka förståelsen för SCRM genomatt studera ett företags arbetssätt med SCRM för att skapa kundrelationer genom Facebook.

Manipulerar företag sina resultat - En studie av förekomsten av Earnings management i samband med nyemission på den svenska marknaden

The thesis aims to examine the occurrence of Earnings Management (EM) preceding Seasoned Equity Offerings (SEOs) on the Swedish capital market. EM refers to activities and adjustments carried out by managers. The underlying purpose of these actions is to adjust net income. The procedure is typically done by borrowing income from future periods. Evidence of EM around SEOs has been documented on capital markets around the world, and the effects on firms' post-offering performance are severe.

CRM och dess påverkan på kundtillfredsställelsen

Bakgrund: Kunden samt dennes behov och tillfredsställelse är ämnen som varit mål för forskning under de senaste decennierna. Kundfokusering är dock inget nytt utan förekom i diskussionen redan under 50-talet. Idag talas det mycket om CRM, customer Relationship management. Många företag säger sig använda CRM men meningarna om vad begreppet egentligen innebär går isär. Syfte: Syftet med vår uppsats är att skapa insikt i vilka inslag av CRM som kan urskiljas i ett stort teknikbaserat B-to-B företag.

Riskkapital i svensk fotboll: En fallstudie om kontroll, tillit och förtroende

The aim of this paper is to examine how confidence in co-operative behaviour of partner is reached in a relationship between an entrepreneur and a venture capitalist. A case study has been conducted on a Swedish football club that has involved venture capital in order to develop the organization. The paper presents a theoretical approach which draws on a control model of interorganizational relationships developed by Dekker (2004) and a model developed by Shepherd & Zacharakis (2001) illustrating how control, trust and confidence is reached in a venture capitalist-entrepreneur relationship. The relationship between the football club and the venture capitalist can simultaneously be seen as an interorganizational relationship and a relationship between an entrepreneur and a venture capitalist. Because of the complexity of the relationship, different control problems prevail.

Skanska and their strategic Polish suppliers: Analysis of the buyer- supplier relationship against the interplay of pricing strategy, supply chain policies and culture

Researchers and practitioners have recognized the need for ?transforming? every policy of the company into a competitive advantage tool. Thus, both the pricing approach and the supply chain practices of the firm have emerged as an important determinant of success. In this study, however, we are not only interested in these two aspects, but also in a third one-namely cultural conflicts as an obstacle and challenge. The interaction of the tree factors is extensively presented against the backdrop of Skanska and four of their closest Polish suppliers.

Det etiska klimatets påverkan på revisorers val av förhållningssätt till sina klienter

Aim: Auditors objectivity is an obvious part of auditing, but there is doubts and hesitation in society today because of the corporate scandals that have occurred in recent years. Several researchers suggest that auditors actions and behaviors is connected to the ethical climate within the organization. A relationship that also affects auditors objectivity and independence. This thesis aims to investigate how the ethical climate influence auditors choice of relationship to their clients, by choosing a relational and close relationship or a transactional and distanced relationship. And if the client approach have an effect on the auditors objectivity.Method: A survey was conducted among 232 certified accountants in Sweden.

Användning av beslutstödsverktyg inom CRM (Customer Relationship Management): hur kan beslutstödsverktyg stödja företagens analysarbete för att hitta kunskap om kunderna?

Vardagen präglas av olika sorts kundkort som företagen använder för att lära känna kunderna och bygga långsiktiga relationer med dem. De företag som kan ge sina kunder en god och mer individuell service, dvs. vårda dem, har en stor konkurrensfördel. Många kortinnehavare känner sig dock inte unika vilket resulterar i att de inte är lojala mot företagen och att kundrelationerna försämras. Problemet ligger i att många företag saknar förmågan att analysera kundinformationen som lagras i databaserna för att fatta beslut rörande kundhantering.

Livscykelkostnad för tak och fasad

Title: Time to renovate ? The effect of communication on the relationship between company and customer in a change situationCourse/subject:Busniess administration, Leadership, 15hpAuthors:Fredrik Elghag, Ossian OlssonTutors:Ingemar WictorKeywords:The Million Programme, Communication, Relationship Marketing, Tentant, Landlord.Problem formulation:How does communication affect the relationship between company and customer in a change situation?Purpose:Examining how different parts of a communication process affects customers trust, commitment and loyalty to their company.Theoretical framework:The starting point for the study?s theoretical perspectives have been Morgan and Hunt?s (1994) previous studies on relationship marketing and Laswell?s (1948) communication model.Methodology:The paper is performed with a qualitative research approach and a deductive approach to answer the research question. Personal interviews were conducted with four employees in real estate companies and two tenants in each company stock.Conclusion:We have found that communication affects the relationship between company and customer. Tentants have experinced credibility of businesses is important for them to have a confidence and loyalty in the relationship. .

CRM i företag: en fallstudie av Handelsbanken

För att företag ska överleva så måste de ta hand om sina befintliga kunder såväl som att attrahera nya. CRM eller Customer Relationship management är en benämning på ett synsätt eller en strategi som används för att förbättra relationen till kunderna. När modern teknologi som Internet och e-mail används för att uppnå målen med CRM kallas det electronic Customer Relationship management eller e-CRM. Syftet med vår studie har varit att undersöka hur företag använder CRM och e-CRM för att förbättra relationen till sina kunder. För att uppnå detta syfte har en fallstudie gjorts på Handelsbanken.

<- Föregående sida 6 Nästa sida ->