Sök:

Sökresultat:

9188 Uppsatser om Relationship management - Sida 54 av 613

De djupaste ärren är dem vi inte ser: en kvalitativ studie av några professionella behandlares tolkningar av självskadebeteende, med fokus på kroppen

This study will focus on how patients that suffer from self-injurious behaviours experience the relation between their self and body according to some professionals. The purpose is to enlighten why a person who has mental problems chooses to injure his or her body. We believe that the reason behind this is based on the early attachment between the parent and child. We also believe that a person only continues with this behaviour if he or she gains from it. The research questions this study raises are:· How does a person with self-injurious behaviour experience the relationship between their body and their self?· What is the effect of self-injurious behaviour on the body and what is the effect on the relationship between their body and their self.· How did the relationship between body and self evolve?This study is qualitative and is based on interviews from our respondents of whom all work or have worked with self-injurious behavioural patients.

Civilsamhället i Ryssland : En fallstudie om hur den ryska staten förhåller sig till civilsamhället.

When Vladimir Putin in the year 2000 came to power in Russia many believed that the Russian civil society were weak and had very little influence and with Putin people say that the situation have deteriorated. The purpose of this paper is to establish what kind of relationship exists between the Russian state and the civil society and to analyze this from a top-down perspective. We are looking at Russia during Putins first term in office from the year 2000 until 2004. In order to establish the relationship we have used John S. Dryzeks theory of inclusive and exclusive state and whether it?s active or passive in this process.

Customer Relationship Management : En studie om företags uppfattning om CRM och dess implementering.

Customer Relationship management, CRM, är ett väletablerat begrepp inom marknadsföring och företags hantering av kundrelationer. Företag liksom akademiker riktar ett stort intresse mot just CRM, men samtidigt visar forskning att många implementeringar ute på företagen inte ger resultat som är tillfredställande. Anledningen tycks vara att företag tenderar att fokusera på den tekniska aspekten av CRM, istället för att se CRM som en helhetsansats för att hantera kundrelationer. CRM förenar relationsmarknadsföringens grunder med IT för att skapa lönsamma och långsiktiga relationer. För en lyckad utkomst av CRM anses själva implementeringen vara viktig och forskning belyser att utan planering, tydliga syften och förståelse för själva organisationsförändringen mot en ökad kundorientering som en CRM- implementering innebär, finns det risk för att initiativet misslyckas.  Studien syftar till att beskriva, diskutera och analysera CRM utifrån implementeringsfasen och faktorerna Ledning, Strategi, Medarbetare, Organisation, Kultur och Teknik för att skapa förståelse för hur företag uppfattar CRM och dess implementering. Studien har en deduktiv ansats där faktorer som i tidigare forskning definierats vara viktiga vid en implementering av CRM har legat till underlag för den empiriska studien.

SJUKSKÖTERSKORS ERFARENHETER AV LEKEN SOM REDSKAP I VÅRD AV SJUKA BARN

ABSTRACTBackground: The incidence of type 2 diabetes is increasing worldwide. Early intervention in form of medication, advice on self-management and lifestyle changes is necessary to avoid complications. Few Swedish studies are made on the diabetes nurse?s views on promotion of self- management.Purpose: To examine the diabetes specialist nurse?s experience of promoting self-management to patients with type 2 diabetes in primary care.  Method: A qualitative explorative study where eight diabetes nurses were interviewed. The interview guide consisted of semistructed questions concerning the promotion of self-management.Results: The diabetes nurse?s role in promoting patient self-management is significant, if resources are available in the form of adequate time for the patient and good team work.

Vanmakt och motmakt i personliga assistenters relationer till brukare

The aim of this study was to examine the aspect of power in the relationship between the personal assistant and the disabled person he or she works with (the user). The study was based on interviews with five personal assistants who worked for private companies that provided personal assistance. Seven themes were identified and discussed. These were: the users amount of control over the assistance given, the workplace environment, the working conditions, the organization of personal assistance by private companies, the assistants recourses and usage of power and the users participation in chores. To analyze these themes I used Foucault's theory of power and the perspective of Human Resource.

Nytta, förnyelse och ny teknik ? en diskursanalys av universitets- och högskolebiblioteks syn på användare och bibliotekspersonal utifrån deras strategidokument

The aim of this study is to deepen the knowledge of how libraryusers, library personnel and the relationship between them are expressed in ?strategicdocuments? of university libraries in Sweden. As used in this study, strategic documentshave the purpose of pointing out focus and strategic planning for an organization. Sixstrategic documents are chosen. The main theory and method used is critical discourseanalysis signed Norman Fairclough.

Cash Management - Företags hantering av likvida medel samt bankers roll -

Med cash management menas styrning av företagets betalningsströmmar samt styrning av företagets val av förvaltningsform. Här ingår bl.a. in- och utbetalning, prognostisering, hantering i form av placering och finansiering samt effektiva system för att kontrollera företagens flöden. Ett bra och effektivt cash management arbete kan göra att bundet kapital frigörs. Vidare kan detta leda till att företag kan uppnå en högre avkastning och därmed bättre resultat.

Civil-militära relationer - förutsättningar för samverkan

Civil-military relations ? conditions for cooperationAbstract: Civil-military cooperation is a branch of current interest, both in studies and research. The importance has also increased after the government´s demands in a more developed and efficient coordination of national contribution to international peace support operations. Several studies show that there is a lack of ability to cooperate between different levels of command and other actors. The Swedish tradition of state administration is strong and the responsibility to cooperate lies within the hands of the different authorities.

Mossagården - En studie i att skapa förtroende och relationer

Människans miljö och hälsa blir allt viktigare för individen, vilket medför en medvetenhet i dagens konsumtion. Vi har i vår uppsats valt att studera, via intervjuer och en observation, hur ett litet ekologiskt e-handelsföretag, Mossagården, går tillväga för att sprida det ekologiska budskapet och marknadsföra sig hos kunderna. Utifrån teorier om identitetsskapande, kvalitet, servicemöte, och marknadsföring analyserar vi Mossagårdens agerande och vilka konsekvenserna blir för kunden. Då Mossagården säljer sina produkter via sin hemsida tar vi även upp företagets fördelar och nackdelar med e-handel. Analysen visar att hemsidan har stor betydelse för företaget, därför är det viktigt att kontinuerligt utveckla sidan och dra nytta av de fördelar Internet ger.

Hitta rätt i förvärvsdjungeln - en studie av förvärvsprocessens strategifas vid uppköp av små onoterade bolag

Att hitta rätt i dagens snåriga förvärvsdjungel är komplicerat. Detta arbete fokuserar på de problem som möter ett förvärvande företag i den inledande fasen av förvärvsprocessen..

Rätt packat - hälften vunnet? En studie i hur konsumenter upplever och värdesätter innovativa egenskaper hos livsmedelsförpackningar

Uppsatsen behandlar livsmedelsförpackningens påverkan på konsumenten vid köp av livsmedel samt konsumentens syn på förpackningens egenskaper med utgångspunkt i allmänna teorier rörande förpackningar, innovationer och konsumentbeteende..

Hur bygger fastighetsbolagen relationer med sina hyresgäster?

We describe in this work - how the commercial real-estate companies build relationships with their tenants. We describe also how the tenants experience these relationships with the real-estate companies. This work acts about relationships and its build-upp and conserving. The literature about the working ways with relationships in the commercial real estate sector is not so extensive, despite an increased popularity of relationship-marketing since beginning of 1990s. We choosed to examine how the relationships functions nowadays with help of interviews targeted to contacts in five of us selected real-estate companies.

Master Data Management : en undersökande studie på Sandvik AB

I dagens utvecklingssamhälle är det mer en regel än undantag att data lever längre än applikationen. Detta innebär att en organisations masterdata, grunddata, måste överleva förändringar i applikationslandskapet. Masterdata har stort värde i en organisations affärsprocesser varför det är av högsta betydelse att kontrollera dessa. Master Data Management är en applikationsoberoende process för hantering av masterdata vilken används inom många stora företag för att kontrollera kvalitén på masterdata. Syftet med studien var att få insikt i hur ett stort globalt företag arbetar med Master Data Management, för att på detta sätt kunna bidra med förståelse och erfarenhet vilket kan vara till nytta för andra aktörer i området..

Rädda, varna, larma, släck! - En studie om förhållningssätt till varumärke inom den kommunala räddningstjänsten

This study examines how the local rescue services relate to the brand of the rescue service and the concept of brand management. To understand the attitudes against the brand and brand management, empirical data, theoretical modelling of brand and current laws have been discussed together in a try to get an overview how the rescue services practically works with the brand. The study results are based on a questionnaire survey and qualitative semi-structured interviews. The survey was sent to employees working with the communication of the rescue service. The interviews were held with two employees working with the communication of the rescue service and two fire chiefs.

Makroekonomiska förändringar inverkan på Stockholm's L-C

Större svenska företag agerar internationellt, vilka mottagliga för makroekonomiska förändringar vilket möjligen har en effekt på dess växelkurser. Vi vill titta närmare på om det finns ett samband mellan de makroekonomiska variabler och företagets aktiekurser..

<- Föregående sida 54 Nästa sida ->