Sök:

Sökresultat:

896 Uppsatser om Reality - Sida 3 av 60

Datorer i språkundervisningen i engelska : En jämförelse mellan teori och verklighet

AbstractThe purpose of this paper is to compare existing theories and policies on CALL (Computer Assisted Language Learning) with the actual situation among practising teachers of ESL (English as a Second Language) of secondary schools in Sweden. The evaluation focuses on the differences between theories and Reality, and discusses why, if any, the differences exist. Some background information on second language acquisition is provided, and recent theories and standpoints within the field of CALL are mentioned to highlight the differences between theory and Reality. The evaluation was made by handing out a survey to 33 teachers of ESL, asking questions about their use of computers in their everyday teaching. The survey shows that the gap between the theories and standpoints within the field of CALL, and the Reality of teachers in schools often is huge.

Steg mot Informationsvisualisering med Augmented Reality

Som en del av forskningsprojektet Young Operator 2020 så syftar den här studien till att vara ett första steg mot en produkt, som med hjälp av av tekniken augmented Reality ska vara en del av framtidens tillverkningsindustri. Studien utgår från kognitionsvetenskap och människa-datorinteraktion för att ha användaren och användarens interaktion med prototypen i fokus. Eftersom olika typer av användare kan behöva olika saker av ett system, kommer den här studien också att utgå från teorier om kompetensnivåer. Ett system som är användbart för exempelvis en novis behöver inte nödvändigtvis vara användbart för en expert. En prototyp har skapats som en del av ett annat projekt och den utgår från det arbetssätt som operatörer på Volvo GTO i Skövde har idag.

Mätsystem för effektförluster i en högfrekvenstransformator

To measure losses in a transformer with today?s methods is either slow or insecure. There s a new method developed by Alstom that hasn't been actualize in to a test-system and that has been the assignment in this project. The idea is built on a switched system and a CLR- circuit in the resonant frequency. The test-system has a calculated power-loss that make the efficiency to be as high as 99,8% and in Reality over 95%.

Augmented reality-markörer, deras utformning och platsbaserat berättande

När det gäller design av augmented Reality­markörer och platsbaserat berättande finns det många aspekter att ta hänsyn till för att skapa en djup och engagerande upplevelse för användaren. Det finns olika tekniska och kommunikativa faktorer att ta hänsyn till, bland annat måste markörerna vara igenkännbara som just markörer samtidigt som de måste vara tolkningsbara av bildigenkänningen i augmented Reality­enheten. Mitt i denna konflikt ligger en designutmaning i vilket det estetiska uttrycket och berättandet måste passa in.Denna studie har genomförts som en kvalitativ fallstudie där scenarier och prototyper har utvecklats utifrån designmetoder som bland annat brainstormning och idéloggar baserat på teorier om designprinciper för augmented Reality och berättande i olika medier. En intervju med en potentiell uppdragsgivare ligger delvis till grund för designarbetet. Det producerade materialet har utvärderats genom användbarhetstester samt observationer och intervjuer med ett antal testpersoner.Under arbetet utvecklades ?Naturens gång? ? en platsbaserad berättelse med tillhörande augmented Reality­markörer.

Kabel-visualisering genom förstärkt verklighet

I den här rapporten beskrivs hur en vanlig mobiltelefon kan användas för att visualisera elledningar som ligger nedgrävda i marken. Tanken är att människor som t ex jobbar med olika typer av markarbete ska kunna skanna marken med sin telefon och därigenom se om det ligger några kablar där under. Att av misstag gräva av en högspänningsledning kan resultera i stora materiella skador, personskador och t.o.m dödsfall.Kablarnas geografiska position ligger lagrad i en GIS-databas och med hjälp av telefonens GPS så kan användarens position fastställas. För att kablarna ska kunna visualiseras korrekt i telefonen så måste även telefonens orientering och lutning fastställas. Dessa värden hämtas från telefonens kompass och gyroskop.

Budgetering inom lammproduktion : en jämförelse mellan lammproducenter och Agriwisesstandardkalkyl

For a company to get the best possible profitability, requires financial planning. Budgeting isa common tool in financial planning. For operating lamb producers, a planning program suchas Agriwise is a good tool. Individual lamb producers may change certain standard figureswithin the planning program to better correspond with Reality of the individual cases. In thisway, lamb producers may plan according to which revenues and costs they may expect thenext period.

Visualiseringsmediernas betydelse vid försäljning av

Sammanfattning Titel Visualiseringsmediernas betydelse vid försäljning av nyproducerade bostäder ? En studie av modeller i Virtual Reality och fullskala. Författare Jennifer During Helena Fällås Syfte Denna uppsats syftar till att utreda om modeller i Virtual Reality och fullskala kompletterar befintliga visualiseringsmedier i försäljningen av nyproducerade bostäder, genom att dessa stödtjänster skapar ökad förståelse för bostadens utformning och därmed ökar nyttan för kunden. Vidare syftar uppsatsen till att utreda hur projektsäljare och privatpersoner ställer sig till användandet av denna typ av modeller samt om kvaliteten på företagets tjänster därmed kan anses öka. Metod Uppsatsen är framarbetad både med en kvalitativ och med en kvantitativ metod. Genom att göra djupintervjuer med projektsäljare på Peab Region Bostad samt med sakkunniga personer inom områdena för Virtual Reality och modeller i fullskala, har intervjupersonernas kunskaper och inställningar kunnat inhämtas.

Kuling - en digital bilderbok

In what way do pictures allow for freedom of interpretation and thoughts rather thanunderstanding Reality in a high paced medium? Children today are exposed more thanever to images trough various media. Children?s culture in the digital world has, troughgames and apps, become more cross-generational than literature. Unfortunately, there aremany digital books that loose the story, as the creator gets lost in technology and/or ineducation and morals.

Invandrarprat och skam: en kvalitativ studie av retorikens betydelse

The purpose of this enquiry was to study how the rhetoric about immigrants (invandrarprat) influences the interpretation of Reality in regards to new swedes. The study was conducted with the help of qualitative interviews with eight new swedes who, apart from their country of origin, by Swedish social standards would be considered average. Two questions were examined for the purpose of this study:1. How do new swedes react to rhetoric about immigrants?2.

Impressions of reality

Impression of Reality deals with the subject of wearing a mask. It is an exploration of the idea that we are all playing different roles, on a stage in front of an audience. The aim was to work conceptually with text, photo and video as a way of exploring a subject. The goal was to create and edit the material so it would be interesting for the visitor at the graduation exhibition. The content was created through experiments based on questions such as the following examples; What is a mask? How can content control form? What is originality? The process resulted in a publication and a video installation with the ambition of highlighting the idea of the world as a theatrical construction.

Virtual reality som hja?lpmedel vid planering av utsta?llningar pa? museer.

Ofta sker planeringsarbete i en tvådimensionell miljö, där man går miste om både djup och närvarokänsla. Därför är det intressant att undersöka ifall möjligheten att själv effektivt navigera sig runt i en tredimensionell miljö med hjälp av virtual Reality-teknik har något värde för planeringsprocessen, där utställningsansvariga på museer är målgruppen. För att undersöka detta modellerades virtuella rum, skript skapades för utplacering, borttagning samt val av objekt. Dessa integrerades med en spelmotor och Oculus Rift, varpå användaren själv kan ?kliva in i? en virtuell miljö presenterad tredimensionellt och som reagerar på huvudrörelser, tangentbord och mus.

Skörd och grobarhet i rödklöverfrö : putsning, skördeteknik och efterbehandling av rödklöverfrö

For a company to get the best possible profitability, requires financial planning. Budgeting isa common tool in financial planning. For operating lamb producers, a planning program suchas Agriwise is a good tool. Individual lamb producers may change certain standard figureswithin the planning program to better correspond with Reality of the individual cases. In thisway, lamb producers may plan according to which revenues and costs they may expect thenext period.

Valda verkligheter : En studie av svenska och engelska tidningars konstruerande av verklighet i rapporteringen kring Julian Assange

This is an analysis of how the Swedish newspapers Dagens Nyheter and Aftonbladet and the English newspapers The Independent and The Guardian reported about the sexual molestation and rape charges that were alleged against the Wikileaks founder Julian Assange in August 2010. Through a critical discourse analysis, a theme- and proposition analysis and a process analysis this paper aims to investigate how the above mentioned newspapers create Reality in their articles. The purpose is to shed light upon with what means the journalists through the inherited structures of the newspaper illustrate actions and events, how they let other people get visible in the text and who is described as responsible for current events.    The results of the analysis shows that Aftonbladet uses a relatively large amount of propositions and speech cues to create an image of the Reality that is almost explicitly angled. Dagens Nyheter and The Independent claims a higher degree of objectivity and through micro themes with different perspectives and few explicit statements they create a Reality with plenty of room for the reader to make her own conclusions. The Guardian creates an image of the world where the Wikileaks is a great force of democracy and where actions are performed by humans as well as by objects and organizations.   .

Fiktiv dokumentärfilm : en konstruktion av verklighet

This Bachelor thesis deals with fictional documentaries, and the aim is to show the aesthetics and the problems with the constructed Reality that these films contain. The main focus is how this Reality is constructed, which documentary aesthetic methods can be found and in what way you can see that it is a fictional movie and not a documentary. The analysis deals with the three movies, Rampljus, The Blair Witch Project and Påtryckaren. The movies are analysed from a documentary perspective and the method beeing used is constructed for this thesis to find some answers behind the fictional ocumentaries..

"Min ros du är som en älskling, dina fåglar äro händer" : Språk och verklighet i Stina Aronsons Feberboken och Martina Lowdens Allt

Who tells the true story of the world? The western civilisation is highly influenced by the written word. The writings of ancient philosophers, poets and religious authorities still have a strong cultural impact. Myths and religion as well as philosophical and political systems effects our self-concept. These models are all unified by there ambition to explain mankind and tell the story of Reality.This essay examines two published diaries in order to discuss their relation to the common story of the world.

<- Föregående sida 3 Nästa sida ->