Sök:

Sökresultat:

595 Uppsatser om Rage face - Sida 4 av 40

COMMIT : ett internetbaserat stödsystem för KBT vid mild till måttlig ångest och depression - kvantitativ och kvalitativ utvärdering

Syftet var att utva?rdera hur det internetbaserade sto?dsystemet COMMIT fungerade som komplement till KBT face-to-face fo?r personer med mild till ma?ttlig a?ngest och depression. Internetportalen COMMIT med funktioner anpassade fo?r att sto?dja behandling under och mellan samtal baserades pa? kunskap och teknik fra?n internetbehandlingsforskning.Totalt 15 klienter och 8 behandlare deltog i studien och behandlingarna pa?gick i a?tta till nio veckor. Under samtalen anva?ndes surfplatta (iPad 2, Apple) fo?r a?tkomst till COMMIT och mellan samtalen anva?nde klienter och behandlare dator med internetuppkoppling.

Ondskans ansikte : från brodermord och barnamord i medeltida konst till det onda skildrat av dagens konstnärer

The study focuses the evil within human beings and evil actions against other humans and the human kind. The evil is defined as evil actions such as murder and actions in war. The questions asked is whether the evil has a face and if it is possible in that case to paint that kind of face. The medieval mural paintings in old churches include Cain murdering his brother Abel based on the Bible. The study also includes reliefs, sculptures in stone describing Cains´s murder of Abel and sculptures with the Massacre of the Innocents in Bethlehem according to the Bible.

Facebook i offentlig sektor : - en kvalitativ intervjustudie med Kriminalvården, Sjöfartsverket, SMHI och Katrineholms kommun om deras närvaro på Facebook.

 Abstract: Facebook in the Public Sector - qualitative interviewstudy with The Swedish maritime Administration, the Swedish Meteorological and Hydrological Institute, the Swedish prison and Probation services and the municipality of Katrineholm about their precense on Facebook.In my bachelor?s thesis I have studied how three government authority and one municipality uses or don?t use Facebook in their communication towards the citizens. I have chosen to study four different cases, to see if there are any significant similarities or differences between how the different services are working with their communication. I have chosen to explore my cases through semi-structured qualitative interviews, where I met communications officers of every organisation face to face.I have found out that there is not one right way to communicate through Facebook, every organisations decisions must be based on their own mission, aims and objectives. And I have seen that both the transmitter and the receiver need to mature into the new acting of this new channel - Facebook..

Elektronisk mobbning

En ny typ av mobbning har börjat tillämpas på grund av uppkomsten av, och den allmänna tillgången till, Internet: nämligen elektroniks mobbning (Wendland refererad i Raskauskas & Stoltz, 2007). För att kunna bekämpa elektronisk mobbning är det viktigt att förstå varför Internet används vid mobbning. Syftet med detta examensarbete var att undersöka bakgrunden till varför ungdomar idag använder sig av Internet vid mobbning. De frågeställningar som ingick var: Vad finns det för orsaker till att Internet används för mobbning? Hur används Internet vid mobbning? Vilka former av mobbning förekommer via Internet? För att kunna besvara frågeställningarna genomfördes en enkätundersökning med 58 tredjeårselever vid Luleå Gymnasieby.

Vad händer när relationen med kunden går från face-to-face till face-to-screen? : - En studie om hur Sveriges storbanker arbetar för att skapa lojala kunder via digitala kanaler

ABSTRACTInternet use in Sweden is among the highest in Europe. The increased availability and use of the Internet has changed people's behavior patterns. This, in turn, has made many companies choose to offer their products and services online. This means that there is less personal contact and that customer relations can be described as having gone from face-to-face to face-to-screen. Swedish banks have come a long way in terms of adapting its operations to customers? demand in a global environment that is digitizing at a rapid pace.

"Alla vägar in är bra" : En studie om anställdas upplevelse av kommunikation

Enligt Norstedts Svenska ordbok (2001:672) är lättja en obenägenhet hos människor att utföra arbete. Obenägenhet till arbete är när man som arbetstagare kan arbeta men inte vill. Lättja är ett relativt outforskat fenomen på arbetsmarknaden och ett svårt begrepp att definiera. Arbetstagare som ägnar sig åt lättja är något som vi insett förekommer i de flesta organisationer. Lättja hos arbetstagare kan ses som ett problem som vi tror att personalchefer kan ha svårt att hantera.

In Der Fuehrer?s Face : Hur populärkultur kan nyttjas för politisk propaganda

This essay is about the origin, planning and establishment of the European Space Research Organisation's (ESRO) sounding rocket base Esrange outside Kiruna in Northern Sweden. Three main questions are examined. First I show there were not just scientific and technical but also political, economical as well as military reasons to build a European rocket base. Second, I scrutinize the reasons to choose Northern Sweden as the location for the rocket base. As it turns out, the main reasons were the favourable location of Northern Sweden within the aurora oval zone, the proximity of the Kiruna Geophysical Observatory, and the possibility to use a large, although not quite uninhabited, area where the launched rockets could crash.

Maktspel i gaturummet : Cyklisternas säkerhet i Stockholms innerstad

The purpose of this study was to investigate whether social counselling via chat conversations could meet the criteria for a professional conversation, and how the six social workers who were interviewed felt that it had affected the profession and the clients who are seeking their help.Communication, professionality, power, roles and regions are the key topics of this study. A hermeneutic approach has not only influenced the interviews but also the content analysis that was used to encode the results.The interviews revealed that the chat conversations was a successful tool but not entirely without difficulties. The initial contact making between the client and the social worker favours the client, since she/he remains anonymous and that was the main advantage of the method. The biggest concern however was that in the anonymity it is not possible to report cases that the social worker are obligated to. The changing of forum does not necessarily affect the professionality but due to the faceless chat conversation an entire dimension of communication disappears because the loss of body language.

Ett bankkontors präglade kommunikation : Arbetet med ett kontors interna kommunikation

The purpose of this study is to investigate two Handelsbanken offices and how they work in similar ways when dealing with internal communication. The goal is to answer if and in what way the managers` and the employes perceive their internal communication at the two bank officies. By a comparation between the two decentralisized officies the aim is also to study what differences and/or similarities that exists in internal communications?Are managers and employees satisfied with the communication that flows in the organization? I find it interesting to investigate in wheather there exist a similarity in the internal communication between the managers and the employees since it is a decentralized organization.I have made five semi-structured interviews with two managers at two different Handelsbanken offices. Additionally two interviews with two employes at one of the offices and also one interview at the other Handelsbanken office.By the study I have found that all respondents have a positive impression according the internal communication.

Tailor-made : En studie om skräddarsydda produkter på internet

The purpose of this study is to describe and analyze how companies offering tailor made products on the internet, can work with their marketing and their customer relationships. The study will answer the purpose from a service management perspective and there will also be presented theories from an Electronic Commerce perspective.The starting point for this study was the qualitative method. The essay builds its empirical material from interviews with knowledgeable persons in the subject and the owner of the company whose products are tailor made and sold on the internet. It was conducted seven interviews, four of which were face-to-face, two conducted by mail and finally there was made a telephone interview.Conclusions have been drawn based on the empirical material and theory. The study has been able to identify three concepts that are central to this type of product: Site-building, customer involvement and promotion & relationship management..

3D-ansiktsigenkänning med Kinect : En studie i ansiktsigenkänning med Kinect och dess beroende påansiktets horisontella rotation

Denna rapport syftar till att utforska och visa på möjligheten till ansiktsigenkänning vilket görs lättillgängligt för allmänheten genom Microsoft Kinect for XBOX360 och eventuella framtida liknande lösningar med lågupplösta 3D-sensorer. Det finns många komplicerande faktorer inom ansiktsigenkänning och däribland ansiktsrotation. Beroendet på ansiktets horisontella vinklar i förhållande till Kinectenheten undersöks för 5 testsubjekt genom användandet av en 3D-baserad matchningsalgoritm.Detta sker med en metod baserad på Microsoft Kinect Face Tracking SDK och de ansiktsmodeller i 3D denna levererar. Undersökningens resultat är i linje med ansiktsigenkänningens problematik. Ett bättre resultat fås för sant positiva matchningar mellan frontala subjekt jämfört med horisontellt roterade ansikten.

Kundens tysta kunskap i innovationsprocessen : En studie om företag använder sig av tyst kunskap för att skapa innovationer

Denna studie åsyftar att undersöka om produktutvecklande B2B företag använder sig av sina kunders tysta kunskap i sin innovationsprocess. Studien ämnar även att undersöka vilka redskap eller stimuli som de berörda företagen företrädesvis använder sig av i kunskapsdelningsprocessen.Den undersökningsmetod som valts är en flerfallsstudie av kvalitativ art och den har bedrivits genom semistrukturerade intervjuer. Data analyserades genom en abduktiv analysmetod. Fem produktproducerande företag har deltagit i studien. Resultatet visar att de redskap och stimuli som används mest frekvent av de undersökta företagen i avsikt att nå sina kunders kunskap är förtroende, "face to face" möten, prototyper och bilder.

Barnkullar och arbetslöshet - Stora barnkullar och möjligheter på arbetsmarknaden

Youth unemployment in Europe is a big problem today. The number of unemployed young people has risen past decades, from 10 % in1980 to over 20 % 2010. The purpose with this thesis is to deal with big cohorts and unemployment rate for young people 20-24 years old in Sweden. I have a look at three different generations, people born:1963-1967 and start working 19871968-1972 and start working 19941988 and start working 2008-2012Did these people from a baby boom face any specific difficulties when entering the labor market 20-24 years later? I have used Easterlin theory in my work and lokked at statistics from SCB (Statsitiska centralbyrån) in Sweden.

Köttfärs, kyckling och en jäkla massa bonusar : en granskning av skandalutsatta företag

Syftet med denna uppsats är att vi vill skapa oss en förståelse för hur företag ska agera vid en skandal samt hur de ska hantera PR i syfte för att återfå sin trovärdighet.Vi har valt att använda oss av en kvalitativ metod där vi har samlat in vårt empiriska material med hjälp av ett antal intervjuer och artiklar från Internet. Intervjuerna har bestått av sex respondenter, varav fem face-to-face och en via mail. Dessa har kunnat ge oss en genomgripande bild av vårt ämne, tack vare deras expertis och erfarenhet.Som slutsatser har vi kunnat komma fram till att företag som råkar ut för en skandal har olika vägar att gå. Beroende på om företaget har ett personifierat varumärke eller inte samt hur hög grad omfattningen på skandalen är olika spokespersons bättre lämpade än andra. Dessa är då ämnade att föra fram företagets budskap gentemot samhället samt försöka återfå trovärdigheten hos dessa..

Identifying barriers in pricing capability

Syftet med denna uppsats är att undersöka prissättningsprocesser för att finna barriärer som förhindrar industriföretag att förbättra sin prissättningsförmåga. Förutom att hitta gemensamma barriärer ska vi även ge ett teoretiskt bidrag gällande hur företag kan förbättra sin prissättningsförmåga, med speciellt fokus på barriärer. Vi har genomfört en multipel case-study på 6 industriföretag samt ett konsultföretag. Vårt tillvägagångssätt var abduktivt och vi inledde vår uppsats genom att utveckla ett teoretiskt ramverk som lade grunden till vår studie. Det teoretiska perspektivet innehåller varierande litteratur gällande prissättning, prissättning som en förmåga samt det resursbaserade synsättet.

<- Föregående sida 4 Nästa sida ->