Sök:

Sökresultat:

1413 Uppsatser om REACH - Sida 1 av 95

REACH - effekter för europeisk industri och miljön

REACH är EU:s nya kemikalielag vilken ska försöka att få till en säkrare kemikaliehantering. Målet med denna rapport har varit att se vilka effekter som REACH kan ge för europeisk industri och miljön, och framför allt att undersöka vilka möjliga fördelar som REACH skulle kunna ge inom dessa områden.De slutsatser som dragits är att:- Den viktigaste fördelen med REACH är att en tillförlitlig källa byggs upp med utökad information kring kemikalier som idag används på den europeiska marknaden.- Ett enhetligt klassificerings- och märkningsregister införs inom EU vilket kommer att underlätta riskbedömningar av kemikalier.- REACH bidrar till en större medvetenhet inom industrin kring farligheten hos vissa kemikalier, vilket förmodligen kommer att leda till att man blir försiktigare med sin kemikalieanvändning.- Kravet om godkännande för användning av särskilt farliga kemikalier kommer säkerligen att vara pådrivande för att industrin ska välja kemikalier med mindre farliga egenskaper..

Konsumenters medvetenhet om företags arbete med CSR

Borglund et al. (2012) argues that today it is becoming increasingly important for companies to work with CSR because stakeholders are more engaged in issues related to social responsibility and the environment. However, much research shows that it does not play a major role how companies work with CSR issues if the information does not REACH the final consumer. The focus of this paper is therefore to examine how some of the major clothing companies communicate about their work with CSR issues and if consumers believe that they have the information needed to make an informed purchasing decision that support sustainable development in the garment industry. Our study has among other things found evidence that companies doesn?t REACH out with information about their work with CSR.

Marknadsföring på webbplatser för ungdomar. Hur bibliotekarier arbetar med bibliotekets webbplats för att nå ut till ungdomar

The aim of this study was about how librarians in Sweden work with their web page to REACH young people between the ages of fifteen and nineteen. Most of the youths in Sweden today use Internet every day for several reasons, and the library should have an obvious place there as well. It shouldbe obvious because almost all youths uses Internet every day and therefore the library needs to be seen there as well to REACH out to them. Earlier research has shown that librarians and youths think differently in this question. Youths think that the library web page is more important for the librarythan the librarians do.How do the librarians work with marketing for youths on the web page? Do their policy documents help them in their work?To study this area we have interviewed librarians from six quite large public libraries from different parts of thecountry.

"Det lättare livet?" - en litteraturstudie om hur en person som opereras för obesitas kan stödjas till förbättrad hälsa pre- och postoperativt"The easier life?" - a literature review about how a person, operated for obesity, can be supported in order to r

Background: Obesity surgery is the only technique that has proved to have a long-lasting effect on weight loss. Operation is not a solution but rather a lifelong involvement for the person. To loose a lot of weight means a big adjustment for both body and mind and the operated person may need support, advice, information and encouragement. Aim: The aim was to describe how a person, operated for obesity, can be supported in order to REACH improved health pre- and postoperative. Method: A systematic literature study was made which resulted in 18 scientific articles that have been reviewed.

Produktvalsprincipen efter REACH

Kemikaliehanteringen hänger samman med flera av vår tids största miljöhot. EU har i flera år arbetat för att få till stånd en sammanhållen och gemensam lagstiftning på kemikalieområdet och detta arbete är nu i slutfasen. En omröstning angående det nuvarande förslaget kommer att hållas i Europaparlamentet den 13 december. REACH, som står för Registration Evaluation and Authorization of Chemicals, kommer på många sätt att innebära en skärpning av kemikalieregleringen inom unionen. Det finns dock stridsfrågor, den kanske allra största gäller substitutionsregelns utformning i förslaget.

Pojkar som inte lyckas i grundskolan

The purpose of this essay was to examine pupils who leave the Swedish nine-year compulsory school system without REACHing the requirements for the Swedish senior high school, and then to compare with those who REACH the requirements. I used the following questions to help me REACH this purpose:- Where in life are those pupils who REACHed the requirements for the Swedish senior high school?- Where in life are those pupils who did not REACH the requirements for the Swedish senior high school?- What differences are noticeable between these two groups?The method that I used to examine these questions was to send out a questionnaire to the pupils. I also tried to make an explanation to the results with the help of Erwin Goffmanns theories.The result of this essay shows that there is not a big difference between the two groups. They both did equally well after they finished the Swedish nine-year compulsory school..

REACH och den globala handelsordningen. Om förordningens förenlighet med GATT och TBT

Denna uppsats har utgått från de konflikter som uppstått när WTO:s regelverk, som via negativ harmonisering försöker bryta ner handelsbarriärer och främja frihandel, kolliderat med lagstiftande åtgärder hos WTO-medlemmarna som kan ha helt andra intressen. I REACH har denna kollision synliggjorts i och med att WTO-medlemmarna har haft skarpa invändningar mot förordningen i TBT-kommittén. Syftet med uppsatsen har varit att pröva om dessa invändningar inneburit att det finns regler i REACH som strider mot EU:s förpliktelser enligt GATT och TBT. Detta har lett till att följande frågeställningar har valts: (1) Vilka regler i REACH kan tänkas strida mot EU:s förpliktelser enligt GATT och TBT? (2) Om det finns regler i REACH som strider mot EU:s förpliktelser enligt GATT och TBT, kan de rättfärdigas av de undantagsregler som finns i de båda avtalen?Metodvalet har inneburit studier av internationella avtal, rättsliga dokument, mötesprotokoll och doktrin i syfte att besvara frågeställningarna.

Varför presenterar företag amerikanska tv-serier? : En studie av en marknadsföringsstrategi

Marketing is an important tool for companies to use in today?s consumptions society, to REACH out with products and services. The message that has been sent out is also important, because the message can be distort or REACH wrong customer group. Above all this the competition and the struggle round the customer?s increases and it has become more common that the customers tend to be less loyal towards the company.

EU-lagstiftning skapar utslagning av aktörer och komplexa kundrelationer - en studie av svensk kemikaliedistribution

Kemikalieindustrin i Europa står inför en stor förändring. En ny lagstiftning kallad REACH - Registration, Evaluation, Authorization of Chemicals ska ersätta ett 40- tal äldre lagar som reglerade hantering av kemiska preparat. Syftet med den nya kemikalielagstiftningen är bland annat att främja utbytet av farliga kemikalier till miljövänligare alternativ. Den stora förändringen består av att företag som inom EU ska tillverka eller importera kemiska produkter, måste registrera applikationsområdet för dessa produkter och de ingående ämnena. REACH är tänkt att öka transparensen i branschen och underlätta den administrativa hanteringen kring produkt och säkerhetsdata.

Implementeringen av REACH : Fallstudie på ett SME-företag

The importance of chemical use is enormous for areas such as agriculture, industry and medicine and hence a prerequisite for our modern society. In order to protect humans and the environment from the negative effects of chemical use, chemical regulations have been used at a relatively early stage in our history. The purpose of REACH, the new chemical regulation of the European Union, is to generate new knowledge of chemicals within the European market and to increase the responsibilities of the enterprises when it comes to risk management. Whether the enterprises will implement the regulations or not will be of vital importance for the realization of the law?s intentions.The purpose of this study was to identify possibilities and problems that can occur when a downstream-user SME is about to implement REACH.

Tvångsinlösenpris vid kontantbud efter Balken-målet

The purpose of this paper is to investigate what consequences the discussed Balken-case have had with regards to freeze-out prices decisions for cash bids. In order to evaluate this, a comparison with a previous study is made. Last but not least, the aim is also to see what kind of arguments the minority successfully can make use of in order to REACH a higher freeze-out price nowadays. Underlying the results is basically an empirical survey based on arbitrations disclosing the tendencies after the Balken-case compared to before. The empirical investigation shows that practice has become more clear and uniform after the settlement of the Balken-case where a movement from theoretical values towards market prices is recommended.

Implementeringen av REACH : ett led i att bidra till en hållbar utveckling : Fallstudie på ett SME-företag

The importance of chemical use is enormous for areas such as agriculture, industry and medicine and hence a prerequisite for our modern society. In order to protect humans and the environment from the negative effects of chemical use, chemical regulations have been used at a relatively early stage in our history. The purpose of REACH, the new chemical regulation of the European Union, is to generate new knowledge of chemicals within the European market and to increase the responsibilities of the enterprises when it comes to risk management. Whether the enterprises will implement the regulations or not will be of vital importance for the realization of the law?s intentions.The purpose of this study was to identify possibilities and problems that can occur when a downstream-user SME is about to implement REACH.

EU-lagstiftning skapar utslagning av aktörer och komplexa kundrelationer - en studie av svensk kemikaliedistribution

Kemikalieindustrin i Europa står inför en stor förändring. En ny lagstiftning kallad REACH - Registration, Evaluation, Authorization of Chemicals ska ersätta ett 40- tal äldre lagar som reglerade hantering av kemiska preparat. Syftet med den nya kemikalielagstiftningen är bland annat att främja utbytet av farliga kemikalier till miljövänligare alternativ. Den stora förändringen består av att företag som inom EU ska tillverka eller importera kemiska produkter, måste registrera applikationsområdet för dessa produkter och de ingående ämnena. REACH är tänkt att öka transparensen i branschen och underlätta den administrativa hanteringen kring produkt och säkerhetsdata.

Nålen i höstacken : En studie i hur Kalmar kommun kan kommunicera med unga genom sociala medier.

The municipality of Kalmar have a problem, how to REACH and communicate with young people in Kalmar. In today?s changing media environment it gets more difficult to stand out and REACH audience with messages and especially with the new forms of media that has revealed. Therefore, we have been commissioned to develop recommendations on how the municipality of Kalmar can communicate with young people in Kalmar.  The purpose with this study is to investigate which media channels young people in Kalmar use and their attitudes towards social media in particular. We wanted to find out how the municipality should communicate to REACH them and what attitude youths have against the municipality in general.

Skapandet av en snackis : En studie av marknadsförares väg för att nå ut i reklambruset

Today there is something called clutter. Marketers are trying to communicate so many messages to consumers that it makes it difficult for consumers to take in the different market messages that exist.In this paper the authors study how marketers can REACH out with a message in today's clutter. They are doing a case study of a marketing campaign which tried to solve the communication problems that clutter is causing. The goal of this campaign was to create a snackis, a Swedish word for a current topic, to REACH out with their message. The campaign attracted attention from the media.

1 Nästa sida ->