Sök:

Sökresultat:

4754 Uppsatser om Rörlig media - Sida 27 av 317

Skönhetsdrömmar pÄ burk: En retorisk analys av hudvÄrdsreklamannonser

Syftet med denna uppsats var att underso?ka om det finns skillnader och i sa?dana fall vilka skillnader pa? reklamannonser fo?r hudva?rdsprodukter i livsstilstidningar som sa?ljs i Sverige, fo?r kvinnor respektive ma?n. Jag har gjort en retorisk inneha?llsanalys av totalt tolv annonsbilder. De teorier jag utga?tt ifra?n a?r genus, retorik och media- marknadskommunikation.

Reklamens vÀrde: En kompletterande syn pÄ advertising- och brand equity.

At several occasions, an important question has been brought forward within the world of advertising and media. This is the question of whether or not ?good? advertising should be encouraged by the media. The question has an origin in a belief that such advertising can create values not only for the advertiser, but also for the medium. Although this question has arisen in business media, and although many managers work from the assumption that such relationship exists, there are none or little proof that it actually does.

?Hela vÄran uppvÀxt har liksom blivit offentlig? : En kvalitativ studie kring hur en grupp gymnasieelever ser pÄ sitt eget och andras identitetsskapande i förhÄllande till media.

Syfte: Syftet med denna studie Àr att undersöka hur en grupp gymnasieelever ser pÄ sitt eget och andras identitetsskapande i förhÄllande till media. FrÄgestÀllningar:?       Vilken inverkan anser deltagarna att media har pÄ deras sociala kön och kroppsuppfattning??       Ser deltagarna nÄgon skillnad pÄ hur killar och tjejer förhÄller sig till media i sitt identitetskapande??       Vad anser deltagarna att de normer och ideal som media förmedlar innebÀr för derasidentitetsskapande? Sammanfattning:VÄr datainsamlingsmetod har bestÄtt av tvÄ kvalitativa gruppintervjuer som genomförts pÄ gymnasieskolor med deltagare som gÄr sitt tredje Är. Vid analysen av den insamlade empirin har vÄr teoretiska utgÄngspunkt varit Socialkonstruktionism och fenomenologin vÄr förstÄelsegrund.  Vid analysen har vi anvÀnt oss utav IPA ? metoden.

Det orientaliska i fokus : en studie kring vad tryckt svensk media förmedlar för bilder av islam och "muslimer"

 Uppsatsen behandlar och belyser vilka diskurser som prÀglar den allmÀnna debatten och rapporteringen kring religionen islam och dess utövare muslimer i "dagens" tryckta svenska nyhetsmedia. Huvuddelen av studien Àr koncentrerad till att faststÀlla hur de bÄde begreppen islam och muslim framstÀlls och definieras i empirin, men problematiken kring huruvida ett "vi" och "de andra" tÀnkande existerar berörs likvÀl. Vidare reflekteras över differenser i det empiriska materialet. Materialet pÄvisar att det finns skillnader mellan hur de bÄde begreppen beskriv i olika genrer i de aktuella texterna.  .

Annonseringsmediet Spotify - Nya möjligheter för mindre företag

The use of streaming media such as Spotify has increased rapidly in recent years. Although the consumption side of Spotify is well established with over 10 million users, the medium might provide new unexploited opportunities as an advertising channel. The purpose of this thesis is to increase knowledge about advertising through streaming media and in particular via Spotify. To contribute to such knowledge we have conducted a case study to investigate how Spotify can be used and serve as an advertising medium for a smaller firm, Hasseludden Yasuragi, so that it may reach its target group. To examine the medial effect, a quantitative as well as a qualitative study was carried out using the ARF Model as a basic framework.

Instagram - En kvantitativ jÀmförelse mellan tvÄ kommunikationsstrategier, Mika Nordin & Flora Berglund

Social media today is a current topic, it has developed fast and continues to spread in a fast moving pace. Recent trends states that social media becomes more integrated into peoples personal lives. This essay deals with the subject area social media, focusing on the channel Instagram. The topic is chosen because of itÂŽs popularity in today's digital communications landscape, and also keeping in mind that there is a great lack of previous studies on the subject. The purpose of this paper is to provide insights into how companies should handle images on the social media channel Instagram by testing two different strategies against each other.

En kritisk diskursanalys av svenska dags- och kvÀllstidningars framstÀllande av ADHD

The aim of this study is to examine how ADHD is discussed in the Swedish mass media. We have examined 21 articles from Aftonbladet, Expressen, Dagens Nyheter, Göteborgs-Posten and Svenska Dagbladet. All articles are reviewed from the newspapers online edition.Theories used are Erving Goffman?s theory of Stigma and Michael FoucaultŽs theory of categorization as well as Göran Palm's, Renée Skogersson's and Anders R. Olsson's theories about mass media.

Den aktiva mannen, den passiva kvinnan: norrbottnisk medias gestaltning av kvinnor och mÀn ur ett diskursanalytiskt perspektiv

Det övergripande mÄlet för svensk jÀmstÀlldhetspolitik Àr att kvinnor och mÀn ska ha samma möjligheter, rÀttigheter och skyldigheter inom alla omrÄden i livet och det rÄder politisk enighet om detta. Trots denna enighet Àr vÄrt samhÀlle fortfarande inte jÀmstÀllt. Varför? LuleÄ Tekniska Universitet har genomfört en studie av norrbottnisk medias gestaltning av kvinnor och mÀn, med ambitionen att skapa en grund för en bredare diskussion om hur kvinnor och mÀn skildras i media. Studien visade att 72% av alla nyheter handlade om mÀn och 18% handlade om kvinnor.

Schymans feminister : En kritisk diskursanalys i hur media framstÀller Feministiskt initiativ

Feministiskt initiativ Àr ett nytt parti som liksom mycket annat har skildrats av media. Syftet med den hÀr kvalitativa studien Àr att studera vad media har berÀttat om Fi, utifrÄn en kritisk diskursanalys och socialkonstruktionistisk grund vill vi studera vilka diskurser som media, i vÄrt fall tidningsartiklar frÄn de stora rikstidningarna, förmedlar om partiet Feministiskt initiativ. De tidningar som vi hÀmtat artiklar ifrÄn har varit Aftonbladet, Svenska Dagbladet, Dagens Nyheter, Metro och Expressen och utgjort grund för empirin. Igenom vÄr analys hittar vi olika mönster och teman, dÀribland tre framstÄende diskurser: kampdiskursen, ledardiskursen samt jÀmstÀlldhetsdiskursen. Dessa gÄr in och fogas pÄ olika sÀtt för Fis framtrÀdande i medias texter.

FÄngade i diskursen : En kritisk analys av hur begreppet medborgarlön presenteras och inte diskuteras i dagspressen

Abstract Author: Maria StÄhlTitle:  Level: BA Thesis in Media- och kommunikationsvetenskapLocation: LinnaeusUniversityLanguage: SwedishNumber of pages: 51  This report is a critical discourse analysis of the attributes that surround the word basic income/medborgarlön in four Swedish daily newspapers. The study explores how the text in the newspapers attributes the word and what the consequences might be for the readers and for the political agenda when it comes to the discussion of justice and responsibility. The attributes that characterizes basic income in the media are mostly negative and there is no discussion where work strategy and basic income is seriously spoken of. Work strategy is taken for granted and is not questioned by anyone. The alternative that basic income could be is being ridiculed which becomes clear by the attributes that are chosen. The figuration of basic income in these media is characterised mostly by negative and depreciatory attributes.

Flykten frÄn landsbygden ? en kvantitativ innehÄllsanalys av mÄngfalden i det lokala nyhetsmaterialet i Arbetarbladet och Gefle Dagblad

Title: A Rural Pluralism Abandoned ? A quantitative analysis of the diversity in the local news content in Arbetarbladet and Gefle DagbladAuthors: Kalle Berg, Viktor Johansson och Francisco Ramirez Franzén.Subject: Undergraduate research paper in journalism studies, Dept. of journalism,media and communication (JMG) Gothenburg UniversityTerm: Autumn 2013Supervisor: Jonas Ohlsson, JMG, Gothenburg University.Pages: 47Purpose: The main purpose of this study is to examine how diversity in the news content changes when two competitive newspapers, in this case Gefle Dagblad and Arbetarbladet, is brought in to the same media company.Method: Quantitative content analysis.Procedure: 4 930 articles from a study period of three weeks during the years of 2001,2004, 2008 and 2012 has been coded into different variables and analysed from the perspective of diversity and media ownership concentration.Results: The main result is that since the two newspapers were incorporated in to the same media company there has been a change in the diversity of the news content. The aspect of which geographical regions, covered by the liberal newspaper Gefle Dagblad, show a tendency that Gefle Dagblad concentrate their news coverage to the main region, the municipal of GÀvle..

Det avbrutna samtalet - reklamformatets betydelse i podcastmediet

Marketers are today confronted with new forms of media and tend to use different strategies to exploit these media. The podcast medium has emerged in a time of changes in terms of media planning. By using stimuli containing identical context with different forms of advertising, this thesis seeks to explore whether ads, sponsorships or product placements is more favourable for an advertiser to practice in the podcast medium. The purpose of this study is to investigate the differences in communication effects, such as attitude towards the brand and purchase intention, depending on the form of advertising. Testing if previous research, made on the same format but in different media, is applicable in the podcast medium carries out the study.

Demokrati, diktatur eller demokratur? : En kvalitativ studie av den demokratiska tillbakagÄngen i Vitryssland

Social medias impact recent years has been huge and an increasing number of companies have started using the services. The benefits for companies to be available thru social media are many and the costs are low. Social media makes it easier for companies to get in touch with their customers and at the same time they reach out to a lot of people since the number of frequent user?s constantly increase. A major part of the information that is available is seen from a company?s perspective and what benefits they can take advantage of thru social media.

Etik, öppenhet och relationer : Svenska PR-konsulters syn pÄ sitt arbete

This essay concerns PR-consultants and their view on their work. The purpose was to find out which type of communication they use in contact with the target. By target, we mean the group of people the employer wants to reach with help of the PR-consultant. For example: JÀgarförbundet wants to get help from a PR-consultant to influence someone in the government so that Swedish hunters can shoot more wolves, than the target group is the one in the government. We also wanted to find out if the PR-consultants are aware of the image the public have of them and if they are trying to change it into a more positive one, by using more ethics, openness and to have more focus on the relations aspect.  PR in the future with new social media (like Internet) was also a subject, where we wanted to know how much they involve social media in their work.  Our main questions were:How do PR-consultants relate to openness in communication, ethics and social media?Which one of Grunig?s PR-models is most occuring in the PR-consultants work? We made a qualitative study where we carried out interviews with six PR-consultants.

Att skapa en invandrare : HjÀltar, offer och förbrytare

Studien bygger pÄ en analys av svenska tidningars skrivelser kring verksamheten Sharaf HjÀltar, en verksamhet tillsatt av den feministiska organisationen Elektra. I denna studie visar jag pÄ hur bland annat invandrare, kultur samt kvinnoförtryck som sker bland svenska invandrare gestaltas i svensk media. Fokus har legat pÄ att visa hur media, genom att stereotypifiera och stigmatisera kulturer, beteenden och identiteter skapar en bild av invandrare i det svenska samhÀllet. Studien visar hur invandrare framstÀlls som bland annat en homogen grupp som fungerar i kollektiva former samt hur invandrare sÀtts i en stark motsatsbild till ?svenskar? och ?svenskhet?.

<- FöregÄende sida 27 NÀsta sida ->