Sökresultat:
1906 Uppsatser om Push and pull marketing - Sida 2 av 128
INVASION DIREKTMARKNADSFÖRING
Direct marketing is an area within marketing that is growing rapidly. Many companies has realised the benefits of using direct marketing, such as receiving direct response from customers and gaining a better customer relation. The growth within direct marketing means that traditional mass marketing today face harder competition than ever.
This thesis examines and look in to three well recognised Swedish companies use of direct marketing. Our main purpose is to establish how companies spend their marketing budget between direct marketing and traditional marketing activities.
Kvinnor som är entreprenörer Bestämningsfaktorer och regional variation
The proportion of women entrepreneurs in Sweden is, as in many countries, smaller than the proportion of men entrepreneurs. Sweden has therefore created political measures with the ambition to increase women entrepreneurship. However, knowledge about the determinants of women entrepreneurship is needed in order to enable the promotion of it and, at the same time one can question the treatment of women entrepreneurs as a homogenous group. The purpose of this thesis is to investigate the determinants of women entrepreneurship and whether these determinants fluctuate regionally. If this proves to be the case, a more spatial/individual approach should be used, when creating measures to promote entrepreneurship.
Emigration och Amerikabild - Om utvandrarens bildvärld och världsbild med utgångspunkt i emigrationen från Västernorrland till Amerika 1901-1909
I uppsatsen undersöks bildens betydelse för den svenska utvandringen till Amerika vid 1900-talets början. Utgångspunkten är i Västernorrland och en analys av Örnsköldsviks Allehanda,Allers Familj-Journal och Hvita Stjern-Liniens rederibroschyr. Under antagandet att varjebild fick ett större nyhetsvärde i en mer bildfattig kultur än den vi har idag och sparades underen längre tid är syftet att undersöka den blivande emigrantens bildvärld och världsbild. Frågorsom behandlas är: I vilket källmaterial förekom bilder, vilken funktion fyllde de och vilkenkunskap om Amerika kan den blivande emigranten tänkas ha haft? Vidare behandlasemigrantens bildbiografi, emigrationsbildens ontologi och bilden som emigrationspåverkandefaktor.
?Varför ska vi heta som vårt hus?? En studie av marknadsföring av bibliotekarien
The aim of this Master?s thesis is to investigate different ways of illustrating the information literacy of librarians and with a pragmatic view survey what has been written about marketing the librarians. The thesis is based on a marketing theory introduced by Philip Kotler. He believes that marketing is a social process and that everything can be marketed. I have reviewed three marketing strategies and their significance in marketing the information literacy of librarians.
Utdragshållfasthet hos limmade och olimmade gängstänger i limträ
This essay examines pull-out strength of threaded rods fixed into glulam timber. The technology is intended to be used in hidden joints between glulam components. The work began with a study of literature focusing on current research within the topic, mainly to create a base of knowledge before the testing was initiated. Studies of scientific articles reveals a lack of research within this area, which makes it difficult to develop standards and calculation models for these joints. The drill holes in the tests have a diameter of 7 mm.
Drivförstärkare : Bredbandig drivförstärkare med hög verkningsgrad
This report present the design and manufacturing of a wide-band driver amplifier placed in radar module for airborne applications. The major goals for the amplifier were a high efficiency and to deliver a predefined output power. To reach the second goal an additional preamplifier had to be constructed. The amplifiers were constructed in three steps: Design and Layout in the software Microwave Office, Mounting components and Verification. The driver amplifier was decided to be a push pull configuration consisting of two parallel transistors biased in class AB.
Personanpassad informationsportal (PIP)
Den explosivt ökande mängden information som finns tillgänglig på Internet har även sina avigsidor. Att hitta meningsfull information och kunskap på Internet idag blir allt svårare. Behovet av verktyg som kan hjälpa individer och företag att ta fram värdefull information, speciellt tidskritisk sådan på ett effektivt sätt, är och kommer att bli mycket stort. Likaså kommer behovet av att komma åt denna information, oberoende av tid och plats att vara stort och bli allt större i takt med den ständigt accelererande utvecklingstakten. Vi har försökt att belysa hypotesens komplexitet och visa på det faktum att inte bara en utan många beståndsdelar spelar in vid skapandet av en personanpassad informationsportal.
Finsk arbetskraftsinvandring i Norrbotten
Finland präglades under efterkrigsdecennierna av både ekonomiska och
politiska problem. Finland hade ekonomiska problem efter att de varit med i
Andra Världskriget, de skulle betala ett stort krigsskadestånd till
Sovjetunionen och det krävdes stora summor för att återuppbygga landet. Det
var på grund av de ekonomiska problemen stor politisk instabilitet i
landet, Finland hade mellan 1950 och 1959 tretton olika regeringar.
Push and Pull teorin användes till denna uppsats, Finland var ett typiskt
push-land, det vill säga ett land med negativa förhållanden med hög
arbetslöshet och stor bostadsbrist. Medan Sverige var ett pull- land alltså
ett land som har ekonomiska framgångar och hög arbetslöshet och var därmed
ett land som människorna från ett push-land flyttar till.
Syftet med uppsatsen är att undersöka bakomliggande faktorer till varför
människorna ville flytta från Finland och varför de flyttade just till
Sverige.
Ordlös kommunikation : En studie om det ordlösa samspelet mellan de yngsta barnen
SammanfattningI det här examensarbetet undersöker vi IT som verktyg i skolan. Hur lärare använder sig av dator, smartboard, smartphone, surfplatta eller digital kamera, dessa kallar vi digitala redskap, i undervisningen. En smartboard är en interaktiv tavla med touchfunktion som är kopplad till en dator och projektor. Vårt syfte är att undersöka i vilken omfattning de digitala redskapen integreras i undervisningen och de frågor vi ställer oss är: I hur stor omfattning använder sig lärare av digitala redskap i undervisningen? Hur beskriver lärare sina möjligheter- tankar kring-att använda IT i undervisningen? Det material studien bygger på är inhämtat genom intervjuer och observationer på två skolor. Intervjufrågorna är utformade efter den litteratur vi läst och utifrån det vi vill undersöka.
Diversifiering inom jordbruket : En studie om de bakomliggande motiven att diversifiera
SammanfattningSyfte: Syftet är att undersöka hur svenska artistiska elitgymnaster presterar i skolan. Frågeställningar vi använt är: Skiljer sig studieresultaten utifrån antalet träningstimmar? Finns det någon skillnad mellan motivationen till gymnastiken i jämförelse till skolan?Metod: De som deltog i undersökningen var elitgymnaster inom artistisk gymnastik, totalt 33 stycken, 18 tjejer och 15 killar. 33 av 36st svarade på enkäten- det blir ett bortfall på 8,3 procent. Elitgymnasterna kommer ifrån olika kommuner i Sverige och ifrån flera olika gymnastikföreningar.
Event Marketing som Marknadsinstrument : En fallstudie om Skanska
As the title insinuate, this essay illustrate Event Marketing as a marketing instrument, and how it can be used as a tool to facilitate brandbuilding and improve relationships. We have come to the understanding that Event Marketing is in the course of constant development. It seems like Event Marketing as a marketing tool is starting to get its well-merited position in the marketing mix throughout the world, since companies and other organisations have realized that Event Marketing is a powerful tool for differentiation. We have also seen that Event Marketing in the business world lately has come to be more important for building and maintaining relationships, as well as carrying marketing messages.In this essay we discuss Event Marketing in three sections; brand, relationships, and customer experience. Among these topics, inter alia Integrated Marketing Communications, Sensory Marketing, and Service-dominant Logic are presented.
Ingen reklam tack! Men gärna Ikea-katalogen : En studie kring vad som händer när marknadsföringen kliver in i sociala forum på Internet
The social network services (SNS) on the Internet are becoming more common, and are starting to have a higher range of users, which is affecting Internet marketing. We (the authors) have a feelingthat a growing online marketing within social networks could interrupt the order of social standards. That is why we in this paper have tried to figure out what position marketing has ? and might have ? within SNS, and what impact it will have on social relations.During qualitative interviews along with both representatives of public relation offices as well as with SNS users, we became aware of the occurring strategies of online marketing, and the usersunderstanding of it. In the information from the interviews, we found some interesting contradictions on which this paper underlies.
Utvärdering av infästningar i sandwichkonstruktioner för fordonsapplikationer
The automotive industry is increasingly studying lightweight solution in their designs, also rational production and low costs in materials and manufacturing methods are of great interest. This thesis consisted in the practical evaluation of anchors for sandwich panels. The object was to study loads of shearing and pull out of the plane. The experiments were carried out on panels made up of 1mm aluminium coatings and 50mm extruded polystyrene (XPS) at its core. As the fasteners used simple methods such as blind rivets, screw and glue.
Personanpassad informationsportal (PIP)
Den explosivt ökande mängden information som finns
tillgänglig på Internet har även sina avigsidor. Att hitta
meningsfull information och kunskap på Internet idag
blir allt svårare. Behovet av verktyg som kan hjälpa
individer och företag att ta fram värdefull information,
speciellt tidskritisk sådan på ett effektivt sätt, är och
kommer att bli mycket stort. Likaså kommer behovet
av att komma åt denna information, oberoende av tid
och plats att vara stort och bli allt större i takt med den
ständigt accelererande utvecklingstakten.
Vi har försökt att belysa hypotesens komplexitet och
visa på det faktum att inte bara en utan många
beståndsdelar spelar in vid skapandet av en
personanpassad informationsportal. Arbetet har grundat
sig på att identifiera de krav som skulle kunna ställas på
grundläggande funktioner.
Viral Versus Direct Marketing : En kvalitativ studie om företags förhållningssätt till två strategier inom sociala medier
En ny värld har skapats med Internets möjligheter till marknadsföring med sociala medier i centrum. Det har satt marknadsföraren på okänd mark då sociala medier introducerar helt nya prövningar då konsumenten själv kan styra över det publicerade materialet som ett företag väljer att lägga ut. Kommunikationens tillvägagångssätt mellan en kund och ett företag har förändrats, och därmed även beteendemönstret för respektive part. Detta leder till många frågetecken som; hur går företaget tillväga? Behåller vi ett traditionellt angreppssätt? Aggressivt eller passivt? Viralt eller direkt?Studien tar an ett kvalitativt angreppssätt där två aktuella aktörer på marknaden har valts ut och därefter intervjuats.