Sök:

Sökresultat:

24 Uppsatser om Propeller - Sida 1 av 2

Bladelementsanalys ? Propeller

Programmet som skapats ger generella approximationer över hur en flygplansPropeller skall dimensioneras. Det kan uppstå skillnader mellan det praktiska och teoretiska värdena hos Propellern. Den vingprofil som dimensionerats är FX67-K-170. Ett optimalt tillstånd har beräknats för denna Propeller. Propellerverkningsgraden kan vara så högt som 91 % med en relativ hastighet mellan vind och farkost på 86 m/s och med ett varvtal på 1200 rpm.

Bladelementsanalys av Vindkraftverk

Rapporten innefattar en teoretisk analys av ett vindkraftsverks Propeller. Syftet har varit att underlätta tillverkandet av en Propeller, med hänsyn till bladens vridning och en varierande vindhastighet.Det tänkta vindkraftverkets ingående parametrar finns att studera i Bilaga 1 ? Ingående parametrar. Utifrån dessa parametrar kunde en maximal effektkoefficient på 0.51 uppnås, vilket skulle motsvara en effekt på 417 kW som i sin tur motsvarar en försörjning av ungefär 40 hushåll.Analysen omfattar även pitchreglering, som syftar till att behålla hög effektivitet hos vindkraftverket, även om vindhastigheten varierar..

Förrotation till omrörare

The primary function of a mixer is to keep a fluid in constant motion. All mixing applicationsrequire varying degrees of small-scale turbulence and bulk flow. The performance of asubmersible mixer is measured by the thrust that it produces, while the strength of the bulkflow is dependent on the total amount of installed thrust.In a mixer, the fluid quickly flows past the Propeller, and as a result, the current is mainlyaxial. The fluid will also obtain a rotating velocity, or a swirl, though this is significantly lessthan that of the Propeller. During the process, the total amount of energy increases in the formof static pressure and kinetic energy.

Dimensionering av bladförband på Kamewa CPP (Controllable Pitch Propeller)

The thesis project is accomplished during winter and spring 2008 at Karlstad University at the faculty of technology and science. The tutor at Karlstad University is Nils Hallbäck and the examiner is Hans Johansson. Rolls-Royce at Kristinehamn in Sweden is the initiator for the project. The thesis project title is design of the blade bolt joint on Kamewa CPP. CPP stands for controllable pitch Propeller.

Testbänk för motorbåtsdrev

Marinediesel has, to meet there customers needs for a suitable sterndrive to powerboats, developed a prototype. The prototype is currently in the testing phase. The opportunity to test the sterndrive under load inside the workshop has not previously been possible. Until now the drive has been tested in a test bench without any load on the Propeller axle. The prototype has also been tested under real conditions mounted on a boat.The idea with my thesis was to create a test bench that can run around the clock in order to be able to test things like wear and service intervals and other things that require that the test interval is long.

Höghöjdsflygning & strukturella batterier : En konceptstudie i flygteknik

This report is written in the purpose to investigate the mechanical forces and characteristics related to a Propeller driven aircraft in the Earth?s atmosphere. It?s written as a thesis project during the spring semester of 2014 and graded accordingly.Thanks Arne Karlsson for fruitful discussions. Also thanks to Simon Leijonmarck for help with useful discussions concerning structural batteries..

Övervakningssystem för båtelektronik

Leisure boats of today have a lot of electronics that needs battery power to work. In additionto that electric propulsion systems have gotten more popular lately, which further increasesthe demand for high battery capacity. The batteries used are mostly lead-acid batteries and toget the most out of the batteries it is important to treat them right. To optimize the electricsystem it is important to have knowledge of how the batteries and the electric motor are usedand which factors affect e.g. efficiency and recharging.A new electric drive that can replace old diesel engines is being developed and needs testingand evaluation.

Fixturering av propellerblad

Denna rapport utgör det avslutande momentet på programmet Produktutveckling 180hp vid Blekinge Tekniska Höskola. Rapporten kommer behandla framtagning av en nykonstruktion för fixturering av Propellerblad i en bearbetningsmaskin. Arbetet hart gjorts i samarbete med företaget Xylem Water Solutions Manufacturing AB i Lindås. Arbetet har mynnat ut i ett konceptförslag och en rapport som projektgruppen för inköp och uppstart av den nya maskinen kommer kunna ta del av och använda som underlag vid detaljkonstruktionen av den faktiska fixturen som kommer tillverkas. Den största delen i detta arbetet har lagts på alla de steg som har varit nödvändiga att göra för att kunna komma fram till slutresultatet.

Från hav till luft.

Vid analys och modellering av en Propeller finns två teorier till förfogande, momentteorin och blandelementteorin. Momentteorin grundar sig på fysikaliska principer som dock försummar Propellerns geometri men ger en övregräns för Propellerns verkningsgrad. Bladelementteorin utgår ifrån att Propellerbladet delas in i element som ger möjligheten att analysera följderna av att Propellerns geometri ändras. Bladelementteorin ger till en felaktig övre gräns av Propellerns verkningsgrad. Därför används en kombination av de båda teorierna för att uppnå ett bättre resultat.Ett fartyg med kapacitet för 150 passagerare, 20 personbilar och 5 mindre lastbilar har projekterats.

Att segla snabbare än vinden.

Sjöfarten idag är väldigt specialiserad. Det finns många aktörer som agerar inom olika delar inom sjöfarten. Många företag ägnar sig ofta bara åt en liten del av branschen t.ex. nybyggnation, drift eller försäkring av fartyg. Båtarnas konstruktion skiljer väldigt mycket beroende på vilken typ av last de är tänkta att frakta.

Fartygsprojektering : Marina system.

Ett Pure-Car/Truck-Carrier fartyg med kapacitet för 6000 bilar på en har prospekterats. Fartyget skall huvudsakligen gå mellan Ostasien, Europa och Nordamerika.I problemformuleringen beskrivs vilka utmaningar och förutsättningar som har varit, samt lösningsmetoder och begränsningar. Under Analys beskrivs hur tankegångarna har varit mer detaljerat och illustrerat med figurer. Analysen har i stort sett gjorts i den ordning som underrubrikerna följer. Nästan alla beräkningar är gjorda i MATLAB enligt kända metoder; många hänvisningar görs till respektive metod och MATLAB-kod som återfinnes i bilagorna.

Reglerbara skovlar på pumphjul

The thesis investigates if it is possible to replace several pumpimpellers with one controllable pumpimpeller, with a economical and a manufacturing analisys aspect. The studied pumpimpeller is mounted on a midrange wastewaterpump, N3127MT.In the thesis a contemplated manufacturing process is evaluated for a concept that are supposed to act as a controllable pumpimpeller. The pumpimpeller are studied in a manufacturing and flow matter and are presented in the thesis.The manufacturing cost is also estimated, and this has been compared to the storage cost and other costs that the existing pumpimpeller generates.The thesis also shows that the concept has minor losses in cutting quality aswell as the effiency comparing to the existing pumpimpeller.The concept also raises the manufacturing cost and this increasing cost makes the presented concept to expensive to carry through.An investigation of the costs that the existing pumpimpeller produces has also been done, and this shows that there is not that much expenses to earn regarding to for example the storage cost. The storage cost includes information from Flygt?s central storagecenter in Lindas, Sweden and Metz, France, and also an inventory about the pumpimpellers located at Flygt?s different distributors worldwide.The thesis shows that a controllable pumpimpeller will generally increase the cost for the pumpimpeller and the performance of the pumpimpeller will decrease..

Mixtekniker

A discussion regarding the alignment and measuring procedure of Propeller shafts has arose due to the competing situation in the industry, and higher standards from the customers. An estimation of the deflection of shafts in different alignment situations has been made with help of FEM-analysis and beam theory. This has been analyzed and compared with the experience from Rolls-Royce AB suppliers of shafts. An evaluation of measuring protocols has been made and the result indicates that there is a correlation between the deflection of the shaft and the run out. Results from a measuring test performed by Balino, Spain, verifies this conclusion.

Mätprocessen kring propelleraxlar

A discussion regarding the alignment and measuring procedure of Propeller shafts has arose due to the competing situation in the industry, and higher standards from the customers. An estimation of the deflection of shafts in different alignment situations has been made with help of FEM-analysis and beam theory. This has been analyzed and compared with the experience from Rolls-Royce AB suppliers of shafts. An evaluation of measuring protocols has been made and the result indicates that there is a correlation between the deflection of the shaft and the run out. Results from a measuring test performed by Balino, Spain, verifies this conclusion.

Konstruktion av infästning till dysa

The goal of this thesis is to design an attachment between a duct and a pod. A pod is what could be compared to an outboard engine for larger vessels. The pod is placed on the outside of the ship?s hull and can rotate 360 ?. A duct is a large steel ring that can be placed around the Propeller on the pod to increasethe propulsion force of the ship in lower velocities.

1 Nästa sida ->