
Sökresultat:
2365 Uppsatser om Premium consumer product - Sida 62 av 158
Aktiv lastbilsstol för bättre förarergonomi och hälsa
The project concerns a predevelopment work for Scania AB, a leading manufacturer of heavytrucks, and was performed as a master thesis work for the program Design and ProductDevelopment at KTH. The purpose of this work was to examine how the work situation of truckdrivers, especially long-haulage drivers, can be improved with respect to prolonged sedentaryoccupation. Mental fatigue and under-stimulation due to low cognitive load during long drivescan be major risk factors for traffic accidents. Physical strain injuries to both the skeleton andmuscles are common for this working group and minimal opportunity for daily exercise alsoincreases the risk of developing blood clots in the legs, which can have serious consequences forthe driver's health.An extensive background study, both theoretical and exploratory, was performed to identify thedrivers' concerns and comfort needs. Various treatments such as massage and active sitting wereinvestigated and existing products within the area studied.
Ourstyle
Modemarknaden idag är både global och komplex med många uppfattningar om var värdet iprodukten ligger. Produkten och företagets image är kraftfulla medel för att differentiera sigpå marknaden. Då ett företag väljer att expandera till en ny marknad är det generellt ett sätt attskapa nya marknadsmöjligheter och för att öka sin försäljning. Innan etablering på nymarknad är det viktig att identifiera sin målgrupp. På den konkurrenskraftiga internationellamarknaden ligger makten inte längre hos leverantören, utan hos kunden.Distributionskanalvalet spelar en stor roll i avseende att nå företagets tänkta målgrupp.
Manligt konsumentbeteende
Konsumentbeteende handlar om när, varför, hur och var människor gör ett inköp av en vissprodukt. Konsumenternas demografiska profiler är ett viktigt område inomkonsumentbeteende. När det kommer till frågan om shopping så förknippas ordet i stort settmed kvinnor. Samtidigt beskrivs ofta manligt konsumentbeteende från ett traditionelltperspektiv och skiljer sig från det kvinnliga köpbeteendet. De traditionella stereotyperna förmanligt konsumentbeteende är att män är mer benägna att ta risker när de handlar eftersom deinte brukar fråga personalen om hjälp eller åsikt, de jämför inte olika alternativ med varandra,de brukar inte planerar sina inköp, de är inte villiga att handla i grupp och är ?rädda? för atthandla i kvinnliga butiker.Eftersom könsrollerna kan ändras över tid är det viktigt att inom marknadsföring undersökakring dessa ämnen och inte ta de stereotypa könsrollerna förgivet.
Ledande varumärke : Finns det det ett samband mellan ledarens agerande i företaget och varumärkets styrka?
The competition between brands on a market has led to a differentiation of the product range and the brands shape is more and more important to take consideration to. As a company and as a leader, you must understand the importance of working with a brand building-process int he organization. It is important to take advantage of the core assets you have with the brand and also within the organization.The paper is presenting David Aakers brand building-process witch involves a model for identity and the seed within. Aaker describes that a clear brand identity can help communicate both intern the organization and out to extern costumers, it could help bring clarity to what the brand stands for. And what it wan to send out.
Crossfit Göta Ett Brand Community, en Consumer Tribe eller en Consumption Subculture?
Titel: ?Man måste vara välformulerad, ha humor eller vara briljant? - En kvalitativ studie om hur organisationer applicerar och tar till sig idén om sociala medierFörfattare: Sara Hägge och Sara ÅhmanKurs: Examensarbete i medie- och kommunikationsvetenskap. Institutionen för journalistik, medier och kommunikation, Göteborgs universitetTermin: Höstterminen 2014Handledare: Magnus FredrikssonSidantal: 38 sidor inklusive bilagorSyfte: Studiens syfte är att undersöka hur organisationer applicerar grundreceptet för sociala medier i sin verksamhet samt hur översättningen påverkas av olika organisationsfaktorer.Metod: Kvalitativa samtalsintervjuerMaterial: Nio kvalitativa respondentintervjuer samt tre kvalitativa expertintervjuerHuvudresultat: Denna studie har med hjälp av översättningsteorin undersökt hur organisationer inom marknad, civilsamhälle och stat arbetar med sociala medier. Studien visar att översättning sker olika beroende på de resurser organisationerna avsatt för att arbeta med kanalerna samt hur prioriterade sociala medier är. Andra faktorer som påverkat översättningsprocessen är translatorns intresse, utbildning och erfarenhet.
Digital produktplacering i strålkastarljuset : En jämförande studie med fokus på fenomenets egenskaper, följdeffekter och framtidstron på detsamma
Bakgrund: Marknadsföring är ett ständigt föränderligt område, och den tekniska utvecklingen har medfört både problem och lösningar. Digital produktplacering, vilket möjliggör infogning av produkter och varumärken i efterbearbetningen av en film- eller tv-inspelning, kan ses som en lösning på den traditionella produktplaceringens brister.Syfte: Syftet med studien är att presentera en konceptuell jämförelse mellan traditionell och digital produktplacering med fokus på att, inom ramen för det senare, beskriva, analysera och skapa en förståelse för fenomenet. Studien innefattar att en definition av digital produktplacering skapas, samtidigt som dess bransch exemplifieras och framtidstron utreds.Genomförande: Efter genomförd förstudie användes dokumentstudier, och intervjuer med fem aktörer inom produktplaceringsbranschen samt en medieforskare, för att studera fenomenet utifrån vårt valda syfte.Slutsats: Vår definition av digital produktplacering, ur marknadsföringssynpunkt, lyder: Digital infogning av produkter, eller varumärken, i tidigare inspelat medieinnehåll i syfte att påverka den avsedda målgruppen. Fenomenet anser vi komplettera traditionell produktplacering som marknadsföringsmetod och kommer därför troligen inte att ersätta densamma, utan istället verka i symbios. Däremot tycks framtiden se positiv ut för de båda fenomenens användande..
De samhällsekonomiska konsekvenserna av privat kontra offentligt ägda samhällsfastigheter inom äldreomsorgen
In today?s technological society, there are increasingly less physical demands on the locomotor system. However, despite that notion strength and function in the hand?s complex biomechanical system are in fact both needed to cope with daily life. The grip function is a main function in the hand and is used in many examples of scientific research, for instance when assessing physical health and predicting the probabilities of premature mortality.
Konstruktion av steghållare till brandbilar
High demands are set on all equipment used in emergency service work, where small margins can be the distinguishing factor between life and death during a rescue operation. It is important that tools such as ladders quickly and easily can be dismounted from a vehicle and still satisfy the regulatory requirements for securing loads during transport. The existing solution for getting ladders down from the roof of a fire engine requires a large manual effort from the user in an ergonomically unsound posture.In this degree project a new ladder holder is developed with focus on the user to solve the ergonomic problems and at the same time create a more compact design that can be adapted to several different types of ladders. After an initial pre-study with user-interviews and measurement of forces and distances a set of requirements was formulated that came to govern the project's direction. Creative methods were used to generate concepts that improved the function and through design solutions, calculations and testing in CAD a base for manufacturing of a new product was created.The result is a completely new type of ladder holder that minimizes the user's manual effort and simplifies the securing of ladders in the holder.
Playplus : Utveckling av produktkoncept för aktivitets- och inlärningsmotiverad lek
In a society where adults set the conditions for children?s play and generate modern and at times technically advanced products, fundamental characteristics like simplicity, opportunities for motor skills training and learning tend to be neglected. Owing to this, the Linköping-based company Time In wants to introduce a new multifunctional product, which differs from other products in shape and function and lives up to the often overlooked, basic characteristics in a toy.With Time In as the assigner, the purpose of this master thesis has been to use simple means to produce a "learning by playing" concept. Since Time In sells toys and products suitable for children in nurseries and preschools, the development of the products has therefore included a study of nursery and preschool environments.The thesis has been carried out within the Product Design subject area at the Department of Management and Engineering at Linköping University. Concept development has been done in three phases: the Preparation phase, the Design phase and the Presentation phase.
Producenternas möjligheter att kommunicera sitt varumärke
The purpose of this essay is to analyze and understand how producerbrands are able to communicate their brand through today's marketing channels, also how development and changes that occur in the society can affect the producers communication abilities. We have seen a tendency that many retailers have created their own brands that are competing with the producers, this leads to the fact that producers in some cases are having trouble communicating their brand to the end-consumer. The fact that the producers marketing through retailers now is more limited than before, the producers now have to capture the consumers wants and needs through other channels.This essay is based on a qualitative method involving seven interviews. The persons that we've chosen to interview are carefully selected based on their specific knowledge about the subject in question..
Virtuell hållfasthetsprovning av en turistbuss
The competitive nature of the automotive industry has always implied a necessity to improve product development concerning time-to-market, cost and product quality. As capacity of computer-aided engineering (CAE) tools has evolved, so has the strive for simulation-driven design. Virtual durability testing using full vehicle models is one of many challenges posed in front of vehicle manufacturers when computer simulations are given a key role in product development.This thesis has been initiated as a preliminary step towards implementing dynamic virtual durability testing in the development of buses and coaches at Scania. The objective has been to assess the predictability of a full vehicle coach model and to what level of precision structural loads can be predicted. Previously performed proving ground testing of a Scania Touring coach has been the basis for the modelling and simulations in this thesis.A virtual model of the Scania Touring coach has been created in multi-body simulation software package MSC.Adams.
Statusvisare för diskmaskin
The following report is based on the graduate job course in CAD technician program year two. The work reflected in the report is done in collaboration with Hans-Erik Eldemark. This work includes the development of a progress bar for dishwashers.The execution of the thesis has involved a list of criteria with conditions and requirements, which after where weighted in a matrix. Subsequently, the product proposal was developed and has been divided into three categories, twist mechanisms, attachments and exterior design. Finally, suggestions have been designed in CATIA V5 and prototypes were produced using 3d-printing.
E-handel i småföretag
E-commerce is a conception who many are taking about nowadays. E-commerce is associate with computer based business and it?s a new way to do business on. Users and system connect up to each other for effective mediate and transfer information. Within e-commerce there?s a lot of ways to do business on and it can for example be between a business and a another business (B2B) or between business and consumer (B2C).In this degree report have I reached if small business will invest on e-commerce and if they will, how.
Northern Stories. Ett narrativt videokoncept
Northern Stories is a narrative video-project, mixed between how to work with the movieformat and the programs involved. As well as the complexity of how it can be to work in collaboration with a company and an investigation in how to evolve my design process. This from a designer?s point of view and with the intention to produce a finished product..
Köpbeteendet, innovatören och den nya produkten
En produkt lever inte för alltid. Behovet av ständig förnyelse försvinner aldrig. Många produkter misslyckas på grund av att säljaren inte förstår målmarknadens köpbeteende. Syftet med denna uppsats var att skapa en förståelse för vad som påverkar företags vilja att köpa nya produkter. För att nå detta syfte skickade vi ut 200 enkäter till utvalda företag i Sverige.