Sök:

Sökresultat:

3284 Uppsatser om Potential - Sida 37 av 219

Solceller för flerbostadshus : En teknisk rapport för HFAB

This examination paper is about the Potential for Solar cells on apartment blocks. The technology with using solar cells for manufacturing electricity, has been on the market for a while, but recently the new installations of solar cells has increased. Solar cells are suited for placements on buildings but are expensive to obtain. The municipal real-estate company is interested in solar cells but wants to know more before they invest in the technology. This report contains an account of the solar cell and a guide to how a connection to the grid is accomplished.

Att vara eller icke vara? : en diskussion om kulthusens existens på Gotland

The purpose of this thesis is to find evidence if cult houses existed on Gotland during the Bronze Age. The cult house is a common term in modern Bronze Age archaeology and the general definitions of cult house are discussed and why cult houses seem to be absent on Gotland. In this thesis the cult house are discussed as a phenomenon, and the possibilities to find Bronze Age cult houses on Gotland are evaluated by making comparisons between Gotland houses with already defined cult houses from the Swedish mainland. Some known cult houses are presented in more detail as case studies, together with house remains on Gotland which could have Potential to be defined as cult houses..

Hållbar Ö ? en analys av möjligheterna att försörja ett modellösamhälle i Stilla Havet med solel

The goal of this paper is to provide a model for a sustainable electricity system to an island, in the Pacific Ocean near the equator.The method which has been used is to model supply and demand of electricity in the computer program Stella, through the creation of a dynamic system that balances them against each other. The result from the model will then be used to calculate the electricity price per kWh for the island.The result of the work is that electricity from solar energy is comparable with electricity produced from oil, if the oil pays for all its external costs, and the Potential for pumped hydro storage plants is located. It also requires that consumers of electricity can be their own producers to avoid the expenditure of tax and reducing the cost of distribution. But since oil is a finite resource and has had a rising cost in recent years, while solar energy has had a declining cost, perhaps this will be a more competitive solution in the future.

Domestic cultivation

Stadsodling har under senare tid fått stor uppmärksamhet. Inte enbart fördess Potential som livsmedelsresurs i ett hållbart samhälle utan också föratt odling fortfarande är en viktig rekreationsform för många människor ochidag bor allt fler människor i städer. Många framgångsrika exempel påstadsodling runt om i världen är kollektiva system utomhus. I ett nordisktklimat är växtsäsongen utomhus kort och i detta projekt undersöks därförmöjligheten att odla ätliga växter inomhus. Projektet resulterade i en jordlöshydroponisk odlingsprodukt som ska ses både som en mindre produktionsresursoch som ett pedagogiskt verktyg för att skapa förståelse förhur maten vi äter skapas.

Datorns betydelse som arbetsredskap i skrivutvecklingen- ett annat sätt att arbeta med texter på

Syftet med denna uppsats är att undersöka datorns roll i skrivprocessen. Kan skrivande på datorn hjälpa till att utveckla elevers texter och ge ett bättre skrivresultat än traditionellt användande av penna och papper? Vilken påverkan har lärandemiljön på arbetet med datorn som arbetsredskap i skrivundervisningen? Hur påverkas skrivprocessen av dialogen eleverna emellan? Målgruppen för undersökningen är de yngre skoleleverna i år 1-2. Den empiriska undersökningen bygger på en observation i år 2 och intervjuer med pedagoger som använder sig av datorn som ett arbetsredskap i sin undervisning. Resultatet av denna undersökning visar datorns Potential i skrivprocessen med elever i de lägre skolåren.

Hur företagskulturen påverkar designers arbetssätt : En fallstudie på ett IT-företag

Through a case study at an IT company we have attempted to ascertain how a company's organizational culture affects its designers' way of working. By examining what ?type? of designers the employees are and how this is reflected in their work, we hope to have correctly determined what their organizational culture looks like and thereby have achieved a plausible result in our study.Aside from two interviews with the company's CEO, we also performed eight observations at the company, where we tried to blend in with the employees, to better determine their way of working together.We have found that the designers' trust in their own instincts has led them to rarely act on feedback from clients ? they only pick out the proposals which have a ?mainstream? Potential. We have also discovered that their design approach is something they don't feel inclined to discuss amongst themselves. As it is often ?indescribable?, they go with their intuition and unspoken design conventions..

En ?marknadsundersökning? genom att iterera fram till ett värdeskapande koncept

Ett affärskoncept har tagits fram och resulterat i en marknadsplats. Marknadsplatsen är en webbsida och mobil applikation vars syfte är att skapa värde av resursers bokningsbara tider som idag har generellt låg beläggning hos aktivitetsanläggningar inom sport, kultur och nöje.Marknadsplatsen är tänkt att samla ett brett utbud av lågbeläggningstider inom olika aktivitetstyper som är typiska vardagsaktiviteter som vänner gör tillsammans. Tanken är att bygga ett starkt varumärke för marknadsplatsen med det tydliga budskapet att "marknadsplatsen tillhandahåller ett brett utbud av prisvärda erbjudanden inom sport- och nöjesaktiviteter, om du väljer att anpassa ditt schema utifrån anläggningarnas lågbeläggningstider". Dessutom är det tänkt att marknadsplatsen ska ha funktionalitet som gör det enklare för användare att boka en tid via marknadsplatsen, genom att synkronisera de olika alternativ av aktiviteter och tider som personer inom en grupp av vänner är intresserade av. Marknadsplatsen är tänkt att riktas till målgrupper med personer som har flexibla scheman, framförallt egenföretagare, studenter och pensionärer.

Anser kunden att ett WIS kan gör denne vis? : Kundens önskemål om informationsinnehåll i ett webbaserat informationssystem

The web has a broad affect on the global economy and can among other things be used for web based information systems (WIS). These systems have grown from being used as a market platform to support all activities in the work of an organisation of today. To survive in a turbulent competitive environment, companies must start to cooperate with their customers instead of just collaborate with them. Can an IT-consultant company use a WIS as a tool for keeping in contact with existing customers to attain this cooperation? A WIS could strengthen the relation between customer and supplier and through that have a possibility to increase the customer use since it can facilitate business processes and imply that services can be offered in a new way.

Potential för solcellsanvändning i Karlskrona

Denna rapport ska verka till Karlskrona kommuns kvantifiering av Potentialen för solcellsanvändning. Med litterära studier och fallstudieunderlag så har en modell för att beräkna möjligt solenergiupptag samt livscykelkostnader utformats. Med modellen som underlag och i samråd med SMHI så har Karlskronas möjliga solenergiupptag beräknats till ca 1100 kWh/(m2*år) för en horisontell yta. Med en verkningsgrad hos kristallina kiselbaserade solcellsmoduler på 15 % så skulle det därmed behövas en yta av ca 370 ha för att täcka Karlskrona kommuns elbehov. Livscykelkostnaden med solcellsmodulerna kan enligt fallstudierna till mer än 90 % kopplas till anskaffning.

Kan företag genom sin redovisningsinformation påverka volatiliteten i aktiekursen?: en studie av sambandet mellan informationskvalitet och risk

The purpose of this paper was to examine the Potential presence of a relationship between the quality of corporate financial disclosure and the volatility in stock price in the Swedish market. This was carried out by investigating the hypothesis that an accurate annual report with high information quality results in a decrease in volatility. Previous studies have been done with this approach and in some cases the above stated hypothesis was found to be true. Thus, in the absence of a perfect efficient market the level of information quality may to some extent explain the volatility in stock price. However, the result of our study gave no evidence in support of this hypothesis.

"Interiör som stör", är homestaging lösningen? : - En studie om utveckling av mäklartjänsten

AbstractBostadsmarknaden är en växande marknad och omsatte 68 miljarder kronor under 2005. Även i Umeå har rekordpriserna på bostäder skapat ett gynnsamt klimat för säljarna. Denna effekt har medfört att tjänster som homestaging utvecklats med syfte att bland annat öka försäljningspriset ytterligare. Homestaging som innebär att en bostad inreds och stylas tillfälligt för att exponeras på ett så fördelaktigt sätt som möjligt inför en försäljning, har funnits sedan 70- talet i USA, och nu också i Europa och Sverige. Under det senaste året har fenomenet fått medial uppmärksamhet genom TV- program och reportage i tidningar.

SwiftSense Wardrobe

Addressing increasing global environmental problems requires greater resource efficiency, and one way of working towards this is through industrial symbiosis. Industrial symbiosis means that companies collaborate through sharing of resources for collective benefits. The documented benefits of working with industrial symbiosis indicate that there is Potential for companies to operate commercially with facilitation of industrial symbiosis. An interesting company to study within this context is Econova. Econova operates within the recycling and gardening industry and has been identified as a possible catalyst for industrial symbiosis.

Hantering av överblivet material i järnvägsentreprenader - att effektivisera processer genom tillämpning av Lean

The idea for the project emerged when Nilorn wanted to get better control over their supplychain and improve operational efficiency. The company also want to reduce their expenses inthe continuous process of improving profitability. By choosing the right option oftransportation and mode of transport there are large Potential savings for the company. Thisenables Nilorn to reduce the transportation costs and strengthen the environmentalresponsibilities by reducing their environmental impact.The flow of goods within Nilorn has over the past years increased significantly and most ofthe gods today is transported by air. The aim of this thesis is to analyse the supply chain of thecompany and evaluate the Potential economic savings in this area.

Case Study: The Shtokman Project : The socio-economic capacity of the Murmansk region in the framework of the development of the Shtokman project

This research is conducted on one of the world?s largest deposits - Shtokman gas and condensate field located in the Barents Sea. The development of the field is operated by the Special Purpose Company Shtokman Development AG - the international consortium of Total, Statoil and Gazprom. This research is aimed to analyze the value chain of the Shtokman project and to study the socio-economic capacity of the Murmansk region in order to examine the perspective fields of work for local companies, as well as the socio-economic Potential of the region related to the gas industry that can be applied to the realization of the Shtokman project. The research is based on qualitative and quantitative data collection that involves the results of 24 semi structured interviews conducted in the Murmansk region, including the interviews with representatives of the Shtokman Development AG and the industrial committee of the Murmansk region government.

Vardagsprat eller marknadsföring? : En studie i Buzz Marketing

This essay is focused on the marketing phenomenon buzz marketing. Buzz marketing is all about making the consumers to talk about your product. In the world we are living in with all the marketing messages, companies tries to find new ways to reach the consumers with their marketing message. The essay consists of 6 interviews with a low level of structure and standardisation. The material from these interviews has been analyzed with the help from the theories of buzz marketing, word of mouth, marketing communication, consumer behaviour, relationship marketing, one-to-one marketing and marketing ethics.

<- Föregående sida 37 Nästa sida ->