Sök:

Sökresultat:

3293 Uppsatser om Potential adopters - Sida 19 av 220

Produktsäkerhet i livsmedelsindustrin : HACCP inom bageri och konditori

During the last years, producers and consumers have become increasingly aware of food safety. Foodborne illness and foodborne injury are in best case unpleasant but they can also be fatal. HACCP (Hazard Analysis Critical Control Point) is a preventative food safety system which is aimed to guarantee production of safe food free from pathogens, foreign materials and substances with potential to cause adverse health effect. In order to succeed in developing, installing, monitoring and verifying a HACCP system, there is a mix of hurdles for the company to overcome. While larger food companies meet a difficult challenge, small and medium size enterprises often feel that the hurdles are almost impossible to manage.

Analys och kvantifiering av energieffektivisering inom fjärrvärmesektorn

The Swedish Government has set a target to reduce energy consumption through energy efficiency within the construction and real estate sector. The purpose of the study is to examine how energy efficiency within this sector could affect the district heating volume in the future, on basis of Vattenfalls district heating system in Uppsala.An Excel model has been created to study how energy effficiency measures affects district heating demand in buildings by 2045, based on technical and economicalconditions. Furthermore, an interview study has been conducted to examine incentives for district heating customers to invest in energy efficiency measures.Result of the Excel model shows that the district heating volume of Vattenfall in 2045 is expected to 931 GWh, which corresponds to a volume decrease of 10,6 %. Based on the study?s theoretical framework only 15 %, 1 024 GWh, of the technical-economical potential is assumed to be implemented.

Mobilapplikationer som marknadsföringsverktyg för B2B? : En studie i mobilapplikationers inverkan på kundrelationer & kundvärde

Mobilapplikationer har på bara några år kommit att bli en naturlig del i marknadsföringsmixen för många företag som vänder sig till slutkonsumenter. Nu spås företagsapplikationer, mobilapplikationer skapade för företagsanvändare, stå inför sitt stora genombrott. Det verkar bland forskare och praktiker finns en allmänt utbredd åsikt om att mobilapplikationer har stor potential att bli en kraftfull B2B-marknadsföringskanal. Trots detta har mobilapplikationer ännu inte fått något omfattande genomslag inom B2B- sektorn och det råder stor osäkerhet kring hur de möjligheterna som mobilapplikationer har potential för ska tas tillvara.Syftet med den här uppsatsen är att försöka räta ut några av dessa frågetecken genom att utreda hur en mobilapplikation används som marknadsföringskanal av ett svensk B2B- företag, och utifrån detta undersöka mobilapplikationers potential som marknadsföringskanal utifrån två för B2B-marknadsföringsområdet centrala teoretiska perspektiv: relationsmarknadsföring och värdeskapande. För att kunna göra detta har vi genomfört en fallstudie av hur ett svenskt B2B- företag, ABB använder sig av mobilapplikationer i marknadsföringssyfte.

Underpresterande elever med hög potential : Särbegåvning och särskilda förmågor i matematik

Lärare har ett ansvar att stötta särbegåvade elever och elever med särskilda förmågor i matematik, ofta förväntas de klara sig själva. Skollagen fastslår dock att "den [utbildningen] ska främja alla barns och elevers utveckling och lärande" (SFS 2010:800, kap 1, 4 §), alltså att alla har rätt att utvecklas efter sin förmåga. Syftet med denna litteraturstudie är att undersöka vad forskning säger om dessa elevers egenskaper, behov och vad som påverkar deras prestation. Studien visar att särbegåvade elever och elever med särskilda förmågor behöver utmaning för att motiveras och prestera efter sin potential. Många faktorer verkar också påverka motivation och prestation, bland annat självförtroende, känsla av ansvar, verklighetsbaserade uppgifter, läraren, vårdnadshavare och även den fysiska klassrumsmiljön.

Effektiviseringspotential inom industrisektorn : Energibesparing vid frekvensstyrning av centrifugalpumpar ? en fallstudie

The project was performed at SiemensIndustry Drive Technologies with theobjective to provide actual values forthe energy savings potential withinSiemens scope of practice.In Sweden the electrical drives standfor about 30 % of the total electricityconsumption and about 60 % of theelectricity consumption within theindustry. During the pre-study phaseelectrical drives with pump applicationswere identified as large energy users.Because of this a case study at one ofSiemens customers, Stora Enso Fors wasperformed. The system that was evaluatedduring the case study was a throttledsystem with a centrifugal pump forpumping pulp.The results yielded that a saving ofover 50 % could be achieved by replacingthe throttle valve with a variable speeddrive, a frequency converter. Thepayback period was two years and twomonths and the present value for thetotal life cycle cost of the variablespeed system was 662.566 SEK lower thanfor the throttled system. As aconsequence, Stora Enso Fors is advisedto invest in a frequency converter forregulation of the system.The general conclusion is that a focuson system efficiency is the mostimportant factor in energy efficiencyprojects and that the system regulationmethod has a large impact on the overallsystem losses and hence its efficiency.Energy efficiency potential forthrottled systems with centrifugal pumpsis large and significant economicalsavings can be made through investmentswith short payback time..

Pedagogers uppfattning om pedagogiskt drama inom förskolans verksamhet

Syftet med denna studie var att undersöka pedagogers uppfattningar om hur de använder vardagliga och icke-planerade samtal för att främja barns språkutveckling, samt vilken potential detta arbete kan ha.Undersökningen utgick ifrån en kvalitativ forskningsmetod i form av intervjuer som genomfördes med sex aktiva förskolepedagoger. De genomförda intervjuerna transkriberades och bearbetades för att kunna sammanställas till ett tydligt resultat.Resultatet av studien har bland annat visat att pedagogerna är väl medvetna om att barn utvecklar sitt språk i samspel och har därför tänkt till angående hur de vill stötta dem i denna utveckling och hur de kan vara en språklig förebild. Pedagogerna skiljer sig i sina beskrivningar av om och hur de använder sig av de vardagliga och icke-planerade samtalen som en språkutvecklande metod i förskolan.En viktig slutsats som dragits av studien är att vissa av pedagogerna är väl medvetna om vad de önskar att uppnå med de vardagliga och icke-planerade samtalen och har tillsammans med sitt arbetslag lyft detta som en medveten metod för språkutveckling, medan andra inte alls lyft det i arbetslaget.Genom denna studie hoppas jag kunna inspirera förskolepedagoger och andra som jobbar med eller på annat sätt samtalar med barn att fånga upp och ta tillvara på de vardagliga och icke-planerade samtalen. De har stor potential ? glöm inte bort att ta vara på dem..

Mat(o)vanor bland flyganställda : - måltidsmönster och upplevelse av möjlighet till återhämtning med oregelbunden arbetstidsförläggning

AbstractFood and recuperation has a superior importance in human life and it is hard to deny thedistinction of the food in everyday life. Nutritious food gives energy to benefit activitiesof the day and influences on behavior and performance as well as well being. Themeaning of the terms meal and mealtime are key concepts in this study and the severalbeneficial aspects beyond the physiological function. Inadequate time for the mealmight provide degenerative consequences for individual health and generate outgoingsfor society. The aim of this study was that from an individual perspective describe workenvironment conditions for meals and recovery potential among employees withirregular working hours using mixed methods with both questionnaire and interviews.Four (4) airline employees participated.

En demokratisk organisation - ett klick bort? : En kvantitativ innehållsanalys som undersöker potential för demokratisk kommunikation via intranät

AbstractTitle: A democratic organisation - one click away? A quantitative content analysis which studies the potential of democratic communication through intranet use.Authors: Stina Gabrielsson and Jill Johansson VennelinPurpose: The purpose of this study was to investigate whether there is potential for democratic communication within the NGOs through intranet use.Key questions to be answered were: To what extent is authority versus members represented on the intranet Klick?s discussion forum? What/which communication-related functions out of social function, knowledge transferring and debate are featured in the posts published on the intranet Klick?s discussion forum? Are deliberative discussions being practiced in the discussion forumthreads on the intranet Klick? The thesis is based on the theory of deliberative democracy. In order to substantiate the theory has theoretical perspectives concerning participation and involvement also been applied. These perspectives are derived from organizational theory and internal communication.Method/Material: This study consists of a quantitative content analysis of the 477 posts and the 129 discussion threads available on the NGO RFSU?s intranet Klick the 29th of november 2012.Main results: The results show that 63, 4 percent of those who were active in the discussionforum represented the category authority, while the category members were formed by 36, 6 percent.

Växter för miljöer där barn leker : en analys med utgångspunkt från Halmstad kommun

Det har gjorts flertalet studier som bekräftat vegetationens betydelse i leksammanhang, men det finns ett behov av vidare studier i enskilda växtval. Denna studie har gjort ett första försök i att bedöma vedartade växters lämplighet för leksammanhang utifrån (A) risk, (B) slittålighet och (C) lek. Studien har gjorts utifrån vegetation i direkt anslutning till ett antal lekplatser i Halmstad kommun. Lekplatsen som ståndort ställer stora krav på växters tålighet för slitage, och det är därför ett viktigt kriterium i arbetet med att välja lämpliga växter. Risker som bör undvikas i leksammanhang är taggar, tornar och giftiga växtdelar. För bedömning av växters positiva påverkan i leksammanhang studerades växtmaterialet utifrån kriterierna: (1) förekomsten av löst material, (2) barns möjligheter att på olika sätt påverka och använda vegetationen och (3) växters potential till kojverksamhet. Studien visar att samtliga studerade växter kunde bedömas som slittåliga och att alla växter uppfyllde lekkriteriet löst material.

Välgörenhetsorganisationers marknadsföring : "First they open their hearts, then their minds and then they will open their wallets". (Maud Randel)

Our reason for this study is to research how non- profit organizations focused on fundraising, market themselves to create and keep the relationships with their potential and existing contributors. With this study we also want to create an image of the meaning of marketing, applied to non- profit organizations focused on fundraisings, struggle towards attracting more contributors. We also aim to research what our respondents believe will be the outcomes of marketing on nonprofit organizations in the future. For this essay we have chosen a qualitative method which consists of six interviews with respondents whom have different knowledge and experiences of the non- profit sector. We chose this method to be able to view our main subject from different aspects and through the interviews also form a more profound picture of the non- profit sector and also, finally, se what the respondents think about the issue.

Nätaktivism ? Slackers eller individer med möjlighet att påverka sin omgivning?

The aim of this thesis was to look to the organization of people through social media and the Internet. Our study was conducted with a current event in focus. We began our study by examine the protests that had arisen as a result of that the American proposed law called "Stop Online Piracy Act" (SOPA)was presented. With our main focus on SOPA we began to investigate those discussions and debates that during a limited period of time were conducted on a large social news site, Reddit.com, which is a form of social media. We focused on the way that people expressed themselves over social mediawhen it comes to political issues and also whether or not Internet activism can have an effect in the society.

Den Bortglömda Kanalen

The matter of CSR and sustainable products has gained an increased amount of interest in recent years as "green products" are becoming a trend with more "eco"-alternatives in the assortment of many retailers. However, among the increasing number of socially oriented customers, it seems that although they claim an increased demand for these kind of products, its easier to "talk the talk" that to actually "walk the walk". This is due to a discrepancy between attitude and behavior, called the attitude-behavior gap. The purpose of this paper is to examine how to overcome this gap by using three different studies to get a nuanced and reality-based view of the problem. The focus within these different studies is on the potential effects inside the store and how information provided has an effect on perceived credibility and purchase intention.

Lean leadership : the Toyota way in agricultural firms

Swedish agricultural businesses are facing challenges in order to achieve long-term profitability. The opportunity to improve profitability and efficiency on farm level may be enhanced by management. One way to work with leadership is to use Lean. It is a management system that aims to improve competitiveness. Currently, there is a project where Lean is implemented into 100 agricultural firms.

Stockholms framtida shoppingevent : En studie insipirerad av Istanbuls Shoppingfestival

I den här studien har Stockholms potential till att presentera ett internationellt shoppingevent undersökts. Studien har haft fokus på framförandet av festivaler med utgångspunkt Istanbul Shopping Festival i Turkiet, som anses vara en stor mode- och shoppingfestival i en växande modestad. Det är väsentligt för studien att använda en redan existerande internationell shoppingfestival som inspirationskälla..

Bachelor thesis Re : bottle

There is a new beverage container on the market, a bottle made out of pure aluminum as a replacement for the traditional container made out of glass. This new container has the potential to reduce both cost and pollution during transportation, the lighter and stronger construction has every advantage compared to the old one in glass. The new container has every possibility to make it on the market. Some of the biggest brands within the soft drink market already use these bottles in countries without any recycling demands like: Coca-Cola, Heineken and Pepsi. The only thing stopping these brands from the Swedish market is the lack of a functional return system, there is only one company that uses the bottle in Sweden today and they take care of their own used bottles.

<- Föregående sida 19 Nästa sida ->