
Sökresultat:
2195 Uppsatser om Policy transfer - Sida 28 av 147
Implementing a receiver in a fast data transfer system : A feasibility study
This report is an outcome of a master degree project at Linköpings University in co-operation with Micronic Laser Systems AB. The purpose with this master degree project was to investigate how to implement a receiver in a data transfer system. The system consists of several data channels, where every channel consists of three parts: driver, transmission lines and receiver. The driver send low amplitude differential signals via the transmission lines to the receiver that amplifies and converts it to a single-ended signal. The receiver has to be fast and be able to feed an output signal with high voltage swing.
Prepositionsbruk hos personer med annat hemspråk än svenska
22 informanter med olika hemspråk fick i uppgift att skriva en uppsats i form av ettbrev på svenska. Dessa uppsatser översattes mening för mening till respektive språkav andra språkligt kunniga informanter. Sedan översatte de språkkunnigainformanterna uppsatsernas meningar ord för ord tillbaka till svenska.Dessa språkligt kunniga informanter, som var mig behjälpliga, är allayrkesverksamma och flera av dem arbetar som lärare. Alla dessa använder detsvenska språket i sitt yrkesliv och har mycket goda kunskaper i sina respektivehemspråk.Syftet med detta var att se prepositionsbruket på svenska hos dessa invandradeinformanter och också se prepositionsbruket på respektive hemspråk.Vid granskning av annorlunda prepositionsbruk framkom att hemspråket påverkaranvändandet av svenska prepositioner. Det är vanligt att man utelämnar prepositioneri svenskt prepositionsbruk och det är också vanligt att man använderdirektöversättning från det egna hemspråket.
Särbo eller sambo? En historisk analys av förändringsprocessen rörande integrationen av UD och Sidas utlandsmyndigheter, granskande förutsättningarna för politisk implementering.
On three occasions, in 1973, 1993 and 2005, Swedish parliament and government has resolved to integrate the, previously independent, foreign offices beloning to the Swedish International Development Cooperation Agency (Sida) with the Swedish embassies. The implemenation of the integrationreform has however been a lengthy process. This thesis adresses two main issues: how has the integrationreform been able to remain a viable recipe for organizational change over time and why has the integrationprocess taken so long? Lastly I assess the possibility for effective implementation following the decision 2005.Based on New Institutionalism I conducted an historical analysis of the integrationprocess to explore the conditions for reform. My results indicate that the integrationreform primarly suited the interests of the Ministry for Foreign Affairs, making the Foreign Serivce more effective and clarifying the Ministry's responsibilty for Swedish development cooperation policy.
De viktiga proven : Elever i läs- och skrivsvårigheter berättar om sina erfarenheter av förberedelser, anpassningar och genomförande av nationella läsprov i svenska i årskurs 6
Hur policyförändringar, som fler nationella prov och tidigare betyg, kan komma till uttryck i verksamheten utforskas i denna studie. Syftet är att undersöka hur några elever i läs- och skrivsvårigheter/dyslexi beskriver sina erfarenheter av att göra nationella läsprov i svenska i årskurs 6.Det empiriska materialet har inhämtats genom halvstrukturerade intervjuer med fyra elever i årskurs 6, som nyligen har genomfört proven.Resultatet, som har analyserats ur ett policy enactment perspektiv, visar att eleverna beskriver proven som mycket viktiga, då de tror att proven har en stor betydelse för deras betyg i svenska. Eleverna har förberetts inför proven i skolan genom undervisning i läsförståelsestrategier, genom att öva på gamla prov och genom att titta på bedömningsexempel. De har också förberett sig själva inför provsituationen på olika sätt. Eleverna har olika erfarenheter av anpassningar vid proven och de som har haft anpassningar ställer sig positiva till det.
Transfer Pricing - prissättning av immateriella tillgångar
Transfer pricing innebär i grund och botten att den vinst som företagsgrupper får ska fördelas på ett korrekt sätt mellan deländer där gruppen har aktörer.Armlängdsprincipen är den internationellt accepterade tillvägagångssättet att fastställa priser när närstående företag handlar medvarandra. Principen innebär att företagen ska handla med varandra precis som om de vore oberoende företag, påarmlängdsavstånd.Immateriella tillgångar har en rad egenskaper som gör dem speciellt svårvärderade ur armlängdsperspektiv. Marknadsvärdetbehöver inte vara samma som värdet för ägaren. I regel finns det heller inga transaktioner som innefattar immateriella tillgångarvilket gör det svårt att få en lämplig armlängdsvärdering med hjälp av de tre traditionella metoderna.De två vinstbaserade metoderna (Profit Split Method och Transactional Net Margin Method) är de mest lämpliga för atttillgodose armlängdsprincipen. Profit Split Method:s kanske största fördel är att man för att använda metoden inte behöver hajämförbara transaktioner till hands.
Handelshinder som policy. Exportkontrollens effektivitet och påverkan på Sveriges handel med krigsmateriel 1984-2010 kopplat till policyutveckling.
The purpose of this thesis is to analyze the regulatory power, efficiency and impact of export control on Swedish arms export from the 1980s onwards, linked to the delegation of authority of permit license to the Inspectorate of Strategic Products in 1997. An increase in the administrative sector, based on a collective decision making process and established criteria and guidelines, aimed to strengthen the control of arms export to non-democratic and problematic states. In short, the aim of the study is to investigate and analyze whether there was a decrease in the arms export to problematic states or not. On one hand, it is reasonable to assume that the introduction of the new regulation entailed a more strict arms export policy. However, previous research has showed that regulations are sometimes not effective since incentives to breach these may be present.The study begins by examining the Swedish case and situation in terms of arms manufacturing and export, as well as the delegation of authority and legislation applied to the field over time.
Varför flyttar studenterna?: Utvärdering av Luleå kommuns policy gentemot studenterna vid Luleå tekniska universitet
Den problembild som denna uppsats uppmärksammar är den att studenter vid Luleå tekniska universitet i hög utsträckning väljer att flytta från Luleå efter avslutade studier. Syftet med denna uppsats är att utvärdera Luleå kommuns policy gentemot studenterna vid Luleå tekniska universitet (LTU) för att dels undersöka om policyn grundas på migrationsteori, samt om målet med policyn uppnås. I uppsatsen kommer Vedungs interventionsteori att användas som redskap för att synligöra hur kommunens policy är tänkt att fungera. Vid undersökningen av hur policyn är konstruerad kommer Luleå kommuns policy, migrationsteori och studenters åsikter att sättas samman med interventionsteori som grund för att visa hur de olika delarna är tänkt att påverka varandra för att policyn ska få väntat resultat. Den metod som använts är dels en litteraturstudie angående ämnet migration för att undersöka vilka faktorer som påverkar människor att flytta eller stanna.
Egenföretagande inom kultursektorn i Arvika : En jämförande undersökning av statlig, regional och kommunal kulturpolitisk syn på egenföretagande verksamhet och hur dessa synsätt skiljer sig från egenföretagarnas uppfattning.
In this study, I intend to examine some aspects of the activities of cultural companies in the town of Arvika. The study is qualitative in nature and based on in-depth interviews with self-employed cultural workers, as well as representatives from Arvika municipality. Cultural policy documents have been studied to clarify the self-employed status in the cultural sector and thus their importance to the cultural life in Arvika overall.My hope is to get a glimpse of what it means to work as a self-employed within the cultural sector in Arvika and the conditions that exist, in order to successfully run and develop their businesses.There is a shift in cultural policy, which has led to permanent forms of employment becoming fewer and self-employment to grow ( Karlsson & Lekvall, 6 ). One can say that the cultural sector has moved in the direction from a public matter, to the more privatized ( Köping , Lantz & Stenström, 3 ). The problem with this is that the policy of self-employment has not progressed at the same rate as the amount of business.
Ett anpassat ledningssystem för informationssäkerhet : - Hur gör en liten organisation med hög personalomsättning?
This paper aims to find out how to implement an information security management (ISMS) system that is based on ISO/IEC 27001-standard into a small organization with high employee turnover. The standard employs the PDCA-method as a course of action for implementing the standard. The reason for implementing such a system is to introduce information security to the organization and to maintain it despite the changes in management. The paper based it?s survey on a case study of a student nation in Uppsala, Sweden.
Från etik till ekonomi?: En analys av förändringar i svensk klimatpolicy 1990-2008
This study analyzes how the Swedish climate policy has changed during the years 1990-2008. Thisis done through a comparative analysis of three climate bills that were developed during this period.With a constructivist approach, and theories about discursive indicators and discursive fields,discursive changes in the bills' content are identified. The results show that changes have occurredin how the problem is described, how the issue is framed, which problem solutions that areadvocated, which legitimizing arguments and key concepts that are used and the extent of theknowledge that the bills are based upon. The conclusions drawn from the results describe adiscursive change between the bills in the form of a shift from a discourse that in a greater extentadvocates active policy responses, based on ethical arguments about fairness towards othercountries and caution towards the environment, to a discourse that more often favor market actionsbased on arguments about the economic viability of Sweden..
Det politiska spelet bakom betygskompromissen år 2015 : En spelteoretisk analys av regeringens och Alliansens överrenskommelse gällande betyg från årskurs fyra
The essay?s main focus has been to investigate and analyze the political actions behind the 2015?s grade compromise; an agreement to introduce grades from the fourth year in primary school. Through a game-theory analysis, mainly based in Leif Lewin?s and Jörgen Herman's research on rationality in politics, this study examined the grade debate during a fifteen year period. The primary task has thereby been to explain the grade compromise through game-theory.
Inställning och kommunikation kring körskador bland skogstjänstemän och entreprenörer
Körskador i samband med skogsbruk är ett problem. År 2012 togs en branschgemensam policy fram, som innehöll definitioner och rekommendationer för undvikande av allvarliga körskador. Studier har visat att attityder, kunskap och samsyn är viktiga faktorer för att minska körskador.
Målet var att belysa hur väl Skogssällskapets policy angående körskador har förmedlats från tjänstemän till maskinförare, samt att undersöka hur kommunikation kring, attityder till och samsyn om körskador ser ut hos maskinförare, produktionsledare och skogsförvaltare.
Semi-strukturerade intervjuer genomfördes med 4 maskinförare och 5 tjänstemän. Sedan gjordes en kvantitativ undersökning genom en mejlenkät till 89 maskinförare, 15 produktionsledare och 34 skogsförvaltare, med total svarsfrekvens 36 %.
Vilken roll spelar förvaltningens förståelse, kunskap och vilja för att genomföra beslut? : En jämförande fallstudie mellan Hässleholms och Landskrona Kommun gällande förstärkt stöd till våldsutsatta kvinnor och barn som bevittnar våld
The objective of this thesis was to investigate factors that influence local government implementation. The study is a comparative case study between two local governments in Sweden; Hässleholm and Landskrona. Primarily the thesis aimed to look at the conditions faced by those implementing a new government directive aimed at supporting women who face violence, and their children who bear witness, by focusing on three key aspects for successful implementation: Implementers level of understanding, knowledge and will to implement decisions. Material in the form of documents and 14 interviews with key actors in the two authorities constitute the empirical foundation of the analysis. According to the results, are the two local governments pretty equal in achieving their projectgoal but the local government of Hässleholm had better policy-making, policy-design and policy process.
Kommunernas politisering : En studie av det politiska styret i Nyeds landskommun 1950-1962
This essay deals with the question of lines of development within the politics in the rural municipality of Nyed 1950-1962. The aim is to explore how local politics and policies were handled from two perspectives. Firstly the issue of conflict and consensus or majority rule and consensus. Here Arend Lijphard's theory of majority and consensus provides a theoretical base for the essay. Secondly the aim is to explore the actions of the local politicians with regards to leisure time policies to find out whether or not they ideologically belonged to the concept of ?folkhemmets kommun? by Ulla Ekström von Essen.The source material for this essay has been the minutes from the two major bodies of local politics in Nyed, kommunalfullmäktige and kommunalnämnden.
Preaching to the choir? A Comparison of Fiscal Forecasts by Governments, Fiscal Policy Councils and the European Commission in the European Semester Framework
The high debt levels experienced in European Countries have lead to academic interest in the deficit bias -the tendency for governments to run budget deficits and accumulate debt. In part one of this thesis a surveyof the economic literature on the origins and solutions to the deficit bias are conducted. The proposedinstitutional solution to the deficit bias in the form of Fiscal Policy Councils (FPC) are outlined and existingEuropean FPCs presented. Based on the works of Calmfors and Wren-Lewis (2011) the EuropeanCommission (EC) is defined as an FPC. Based on this survey, two hypothesis are formulated: (1) theforecasts of future macro-economic events and fiscal performance will differ between the national FPCs andthe national government.