
Sökresultat:
3399 Uppsatser om Place brands and place branding - Sida 42 av 227
Validering inom omvårdnadsprogrammet på tre vuxenutbildningar i Östergötland
This study investigates how social interaction affects newly arrived pupils? views on their study situation in the Swedish educational system. The aim is to give a contribution to the discussion on the notion of including ?the Other? in educational practice in multicultural schools. Semi-structured group interviews were conducted to explore how the intercultural perspective and the theory of inclusion can be used to explain the dynamics of social interaction.
Kommuner och varumärken ? En studie om varumärkesbyggande i Osby och Örkelljunga kommun
Syfte: Syftet med uppsatsen är att analysera och jämföra hur kommuner arbetar med sitt varumärke. Metod: En kvalitativ undersökning har utförts med en cross-sectional design (tvärsnittsdesign). Personliga intervjuer med representanter för båda kommunerna har genomförts och kompletterats med sekundärdata. Analysen har därefter grundats på insamlad empiri och utvald teori. Teoretiska perspektiv: Uppsatsen bygger dels på klassisk varumärkesteori i form av Melins strategiska varumärkesplattform men också på teorier inom place marketing.
Sköldpaddsdammen som en naturlig oas på Mallorca : en fallstudie
This study shows how to plan a pond with an ecosystem which although it will have turtles living in it will not need to be cared. I will also demonstrate how this pond would be designed to work in the natural landscape on Mallorca.
The background to the study is that I am interested to investigate how plants that we in Sweden are using as indoor plants are growing in their natural landscape and how to build a land-scape with them. The study highlights different cleaning-systems that can be used to clean a pond in a natural way. A comparison will be made between the conditions of an exterminated turtle-species which will live in this environment and a species that is easier to care for.
Algebra och ekvationer ? att underlätta lärande : Lärandet börjar byggas vid första kunskapsmötet
Abstract This study aims with a pragmatic approach to investigate the learning about how to solve simple equations, and what the teacher can do to help the student. Four questions asked are: (i) How and why will learning take place? (ii) What will complicate learning? (iii) How to support and facilitate learning? (iv) Is it possible to identify an influence between identity and learning? To answer these questions a qualitative study in elementary school is done. The results of the investigation are compared with previous research, and an interview with the teacher is presented. The recorded lessons are analyzed with PEA (practical epistemology analysis), and letters from the students with the Ecological Systems Theory of Bronfenbrenner.
Jämförande kostnadsanalys av retur- och engångsemaballage
This report analyzes disposable packaging and returnable packaging with the methods life cycle analysis and life cycle costs analysis. These two different packaging are analyzed through the company Clas Ohlson?s packaging-flow. To get a picture of how the flow works, a visit at the company and email contact have been done with Clas Ohlson to get relevant informationToday Clas Ohlson has a big flow of articles to the stores without larger variations in the demand, with the exception of autumn, which is when customers start shopping for Christmas. Clas Ohlson?s articles are placed on a pallet and are wrapped into plastic-film for protection and to make sure that nothing will be stolen.
Problemidentifiering och utveckling av plocklagerverksamhet
Ellos was founded in 1947 by Olle Blomqvist and quickly grew into one of the leading mailorder businesses in Sweden. Ellos Group is in the current situation Scandinavia?s largest ecommercecompany and since 1997 owned by the French holding company Keering. Thismeant that Ellos became a part of Redcats Nordic along with brands such as La Redoute,Verbaudet , Daxon and others.2010 started a project with the aim to develop a logistic model for these products. The resultwas the department Redmap on Ellos that would serve as both a hub and distribution channelfor Northern Europe.
Skäl till co-branding och dess kritiska framgångsfaktorer : Strategiska samarbeten mellan svenska modeföretag
Co-branding är samarbetet mellan två företag som utmynnar i en ny, unik produkt, där kopplingen mellan varumärkena samt gemensam marknadsföring från samarbetsföretagen leder till positiva synergieffekter. Intresset för marknadsföringsstrategin co-branding har ökat i takt med globaliseringen då företagens varumärke riskerar att försvinna i mängden av konkurrerande varumärken och på så sätt förlora viktiga marknadsandelar och varumärkeskännedom.Denna studie ämnar dels öka kunskapen om fenomenet co-branding samt för vilka skäl denna strategi kan vara lämplig att använda och dels hjälpa företag att utröna vilka som kan vara de kritiska framgångsfaktorerna, alltså de absolut viktigaste variablerna för att deras co-brand ska lyckas på marknaden. Vi har intervjuat tre fallföretag inom den svenska modebranschen för att undersöka vilka deras skäl till cobranding är och vilka de kritiska framgångsfaktorerna för dessa samarbeten är. Dessa företag har samtliga genomfört co-branding under de senaste tre åren. Resultatet av studien visar att skälen till co-branding kan vara att skapa en trovärdig varumärkesbreddning, försvara sig mot konkurrenter samt skapa en förhöjd uppfattad kvalitet för konsumenten något som möjliggör prispremium.
Man gör sitt jobb
It is a common-held belief that the social worker for the most part uses oneself as a ?tool? in working with clients. This study seeks to examine that ?tool? in the context of treatment of teenage boys with psychosocial problems such as criminal behavior, drug-abuse and/or abusive home environment. The main purpose is to identify the conceptions of masculinity, and more specific hegemonic and subordinated masculinity, of the professionals working with the boys.
Vad hör du? : ljudets betydelse för en plats
We are surrounded by sounds. There is always something that makes a sound: a breeze through the leaves, traffic on a distance or your own blood rushing through your veins. Human will always be surrounded by sounds which makes it an important part of our lives. Therefore the sound should have a big influence on how we perceive our surroundings and interpret our world. This essay inquires into what sounds can mean to an open space and urban spaces.
Fallstudie av kostnader i tornsilo och plansilosystem på en mjölkgård :
I have through a case study looked on a milkingfarm in Dalarna and been counting on
what it would cost to increase the silagestorage. Today they have to little capacity on the
existing towersilo because they built a bigger farm with more cows. The reason is that
two families decided to start having the production on one farm together and moved all
animals from one of the farms to the other farm. So for that reason I have looked on the
costs to build a new towersilo or levelsilo.
The goal has been not only to look at the buildingcost but also which operatingcost that
is included with the different alternatives. I have taken tenders from two different
towersilocompany, Bjurenwall and Svenska Neuero and taken tenders from Abetong for
a levelsilo with roof and one without roof.
The overall feed requirements on the farm is on 240 tonnes dry extract and the old
towersilo hold 110 tonnes dry extract so the need for a new foundation is on 130 tonnes
dry extract.
I have through cost estimate been counting on the specific buildingcost for each
buildingaltenative.
Attrahera, motivera och behålla ? Employer branding på Attendo Care
Syftet med den här studien är att göra en nulägesanalys på Attendo Care för att undersöka hur de i dagsläget arbetar med att presentera sig som en attraktiv arbetsgivare. Vidare ska studien undersöka hur Attendo Care kan arbeta i framtiden för att attrahera och behålla kompetenta medarbetare.Teori/Tidigare forskning Om ett företag kan säkerställa att dess värderingar även delas av de anställda förbättras de senares hälsa och företagets lönsamhet (Edwards 2010:5). En organisations attraktivitet som arbetsgivare benämns employer branding (Backhaus & Tikoo 2004:501). Enligt Barrow och Mosley (2005:4) handlar employer branding om de fördelar en anställd får tack vare sin anställning. Dessa fördelar kan vara funktionella, ekonomiska och psykologiska.Metod I studien användes kvalitativ metod med semistrukturerade intervjuer som tillvägagångssätt för insamling av material.
Uppfyllelseorten för den förpliktelse som talan avser : Artikel 5.1 b) Bryssel I-förordningen vid avtal om utförande av tjänster
Article 5.1 in the Brussels I-Regulation regulates special rules on jurisdiction for contractual disputes. The aims of this thesis are to determine the location as provided under Article 5.1 b), as the place of performance for the obligation in question. The focus of this thesis is the problems that occur when services, according to the contract, are to be performed in several Member States..
Föreställningen om Australiens outback : En diskursanalys av australiensiska officiella webbsidor
The Internet is a constant source of information about the world and has contributed to the globalization of texts and pictures. A part in the tourists process of consumption involves looking at pictures and read about places that create an image of places that they have never been to. Websites are therefore important as a first impression and it is here that places are being represented. Places are created on the Internet and the Australian outback is an example of this. The study is interesting because it can be used to understand the relationship between people and places.
Employer Branding : En fallstudie om hur Landstinget Gävleborg uppfattas som arbetsgivare ur de anställdas perspektiv
Titel: Employer Branding- En fallstudie om hur Landstinget Gävleborg uppfattas som arbetsgivare ur de anställdas perspektivSyfte: Syftet med denna studie är att få en förståelse om hur arbetsgivare inom den offentliga sektorn och deras arbetsgivarvarumärke kännetecknas utifrån de anställdas perspektiv.Metod: Vår studie har utförts genom en kvalitativ metod eftersom syftet med uppsatsen handlar om att skapa en förståelse. Empiriskt material har samlats in genom semistrukturerade intervjuer med tio sjuksköterskor från Gävle Sjukhus. Utifrån vår teori har vi funnit teman som användes för att presentera empiri och analys. Dessa teman har valts för att skapa en röd tråd genom arbetet. Avslutningsvis presenteras slutsatsen som innehåller de resultat vi har funnit med studien. Slutsats: Den slutsats vi kommit fram till är att vi upplever att Landstinget Gävleborgs arbetsgivarvarumärke har brister för att attrahera potentiell arbetskraft och bibehålla sin nuvarande.
Folkrätt och kärnvapen : Om tillämpningen av NPT som icke-spridning och nedrustningsavtal
To work in an unpredictable work environment requires communication that functions well. In every organization it?s important that employees receive information that is relevant yet not confusing. Due to that, our ambition with this study is to understand how rescue effort organizations communicate in meetings; and whether their communication is clear or not. Our subject for this case study is the Emergency Services in the region of Karlstad.