Sök:

Sökresultat:

996 Uppsatser om Photo application - Sida 36 av 67

?Andra kan tydligen se var man är? : En studie om hur lokaliseringsteknik påverkar användning och beteende hos datormobilanvändare

Användningen av GPS-teknik har på senare år tagit ett stort steg framåt. I dag finns den inbyggd i våra datormobiler som inte sällan rapporterar var vi befinner oss. I denna uppsats undersöks hur datormobilanvändare påverkas av datormobilens inbyggda GPS.Teknik utvecklas ständigt, det som var nytt i går kan kännas gammalt i dag. De senare åren har försäljningen av datormobiler expanderat kraftigt. I takt med detta har Internet blivit något som människor ständigt bär med sig.

Grafisk formgivning : Östersjöfestivalen

I denna slutreflektion beskriver vi tillvägagångssättet för att skapa en grafisk profil och webbplats för Östersjöfestivalen i Karlshamn. Målet var att skapa en profil som passade en bred målgrupp och förmedlade den känslan Östersjöfestivalen ger till besökarna. Vi presenterar hur det har varit att arbeta med en kommun som klient, hur det har varit att skapa en interaktiv webbapplikation med funktioner som sammanfogar en karta med en gästbok, samt hur det har varit att producera något som kommer synas av en stor publik. Utöver detta reflekterar vi över denna process och ger våra tankar och åsikter om projektets gång. In this final project essay we will describe the procedure for making a graphic profile and website to Östersjöfestivalen in Karlshamn.

Electrolux och patenten. En studie av Electrolux patentstrategiska agerande 1950-1970.

Application Lifecycle Management (ALM) is a genre of computerized systems which allows system development corporations to efficiently and more easily manage, maintain and handle the applications lifecycle. These ALM systems have a wide variety of tools which can be integrated to enable and support collaborative work, while they act at the core of the organisation. Todays ALM systems support flexible system development methods throughout the entire development process. This paper focuses on a case-study of a Swedish business- and technology corporation and their use of two ALM systems with an aim to unravel the differences between these systems and their functionality to serve as a basis for decision making regarding their utilization of best practice with their ALM-Systems. Meanwhile we studied their approach to ALM systems to see if they were using them according to the initial idea of ALM systems.

Vägen mot en guideapplikation : Designförslag till en guide i kulturhistorisk miljö

Detta projekt har skapat en design till en applikation, vars mål är att få människor i närnatur och samtidigt möjliggöra för dem att lära sig mer om den kulturhistoria denna natur har att bjuda.I projektet har designen till en guideapplikation för användning i miljö med kulturhistoriska arv undersökts och tagits fram. Projektet är en fallstudie och använder ramverket Minnesmark som en grund för designen.Designen är framtagen genom att använda en målinriktad designmetod och designprocess av Goodwin(2009). Med detta menas att personor och scenarier har varit de främsta verktygen för att generera krav till designen. Krav baseras även på ramverket Minnesmarks möjligheter och begränsningar. Vidare krav kommer även från intervjuer med två olika guider.En första design; en prototyp, utvärderades av åtta personer för att förbättra designen.

Hej, kom spela med oss! (Hi, come play with us!)

People play games now more than ever before. While the digital gaming industry dominates the market, boardgaming has been living in its shadow. Board games offer a physical tangibility and a social experience that can be found in few digital games. How do we create a tool that further builds upon those strengths? The purpose of this study is to examine the possibility of developing a service that consists of an mobile application and board game events to promote social face-to-face interaction. Focus has been on the social face-to-face interaction in the context of a board game session.

Superstores Marknadsföringsstrategier

Background: The increasing number of actors on the market has led to a more intense competition among superstores. With this, marketing has gotten an even more essential meaning. The marketing activities superstores perform are adapted to the context in which the store is located. Purpose: The purpose of this thesis is to, from different theoretical dimensions, compare superstores? application of marketing strategies in Tokyo with the marketing strategies used by superstores in Stockholm.

Schweiz integration på den inre marknaden. En undersökning av Schweiz övertagande av acquin.

Standing outside the EU and the EES, Switzerland is a unique state characterized by federalism, direct democracy and neutrality. Though always focused on preserving these features and its sovereignty, Switzerland has managed to gain access to some sectors of the single market through bilateral agreements with the EU. The purpose of this thesis is to examine what level of integration Switzerland has reached in those bilaterally regulated sectors of the single market. As integration cannot easily be assessed, the extent of the Swiss adoption of the acquis is seen as an indicator of the level of integration and is thus examined. The conclusion is that Switzerland, mostly due to the economic interest of common rules, but partly due to pressure from the EU, almost completely adopts the acquis in the bilaterally regulated sectors, including the interpretation of the ECJ.

Paddan blir prins - när fast pris inte finns. En studie om prismodellen Pay-What-You-Want applicerad på en ny produkt.

The purpose of this thesis is to investigate the two new phenomena; the pricing model Pay-What-You-Want (PWYW) and the launch of daily newspapers in the iPad. A quantitative study was conducted in order to examine what would happen if the PWYW-model where to be used by a daily newspaper for its iPad product, and what this would signal to consumers about the brand in terms of brand association and brand attitude. Furthermore, we have investigated which of these factors that are affecting willingness to pay in this PWYW-situation. Moreover, a secondary purpose was to test the two possible presentations of the digital newspaper in the iPad; Product and Access ? and how the results differed between these two.

Soldriven kylning i Sverige

This thesis has been performed at the system development company Verendus System AB, together with the home care company Basic Care Unit (BCU).The thesis has consisted of developing a web based informationsystem for BCU in which they can administrate their business. At the time of writing this thesis, BCU was using a windows-application to administrate their activities, which was both costly aswell as resulting in an unnecessary burden. The aim the thesis has thus been to create a platform-independent information system that simplifies and streamlines BCUs work by being user-friendly aswell as imposing some simplifying features.The students has been developing the system by the help of a work method they themselves developed. The method consisted of working in several iterations that each had several milestones. The method resulted in the students knowing easily when each iteration was finished or not.The thesis resulted in a working platform independent prototype.

Skryter bäst som skryter tyst! : Impression managements förlust, meriters vinst i CV.

Impression management (IM) handlar om enmedveten eller omedveten process att styra intrycken av sig själv som ges tillomgivningen i syfte att imponera och söka erkännande. Tidigare forskning har istor utsträckning berört anställningsrekommendation utifrån intervjuer och demest framgångsrika resultaten har visat sig vara självförbättrande IM taktik.Studiens syfte vara att undersöka hur självförbättrande IM taktik i personligtbrev, två kvalitéer av meriter, påverkar ett beslut omanställningsrekommendation, samt undersöka hur en uppsättning personliga egenskaperrelaterar till självförbättrande IM taktik. Deltagarna var studenter, 57kvinnor och 32 män. Studien var experimentell 2 x 2 x 2 mellangruppsdesign. Deviktigaste fynden var att, högre kvalité av meriter innebar högre skattning avanställningsrekommendation samt att högre skattning av egenskaper vidsjälvförbättrande IM taktik skattats.

Investerargrupper : En studie utifrån Wärneryds investerarmodell

Listed corporations achieve effectiveness through segmentation of investors. Categorization of like- minded investors diminishes goal incongruence. This thesis aim to examine an Investor models accuracy, provided by a Professor Emeritus in Economic Psychology in 2001. This model segments investors as active, passive, speculative and naive investors. This thesis has a demarcation to private investors on the Swedish stock market. It has a deductive and qualitative approach as the purpose is to study the Investor model.

Tillämpningen av armlängdsprincipen : En studie om hur tillämpningen av armlängdsprincipen påverkas av Skatteverkets ökade fokus på internprissättning

The arm?s length principle has existed in Swedish law since 1928 but has previously been given little attention. In 2007, documentation requirements were introduced, and the government began to do tax audits regarding transfer pricing. This thesis examines how the documentation requirements and tax audits affect the application of the arm's length principle. The research consists of nine interviews with a total of ten people at the tax authority (Skatteverket) and audit- and consulting agencies. The results of the interviews are analyzed using the agency theory. Many companies are risk averse and prefer having correct transfer pricing instead of taking on challenging strategies that can be risky in case of an investigation by Skatteverket.

3G-branschen i Sverige ~ Kan 3 vinna?

Problem: I uppsatsen undersöks vilka möjligheter och hot mobiltelefonibranschen i Sverige står inför när 3G-teknikens införs. Vidare undersöks hur en nätaktör som Hi 3G Access AB kan vinna varaktiga konkurrensfördelar på denna marknad. Slutligen undersöks hur införandet av ny teknik, 3G-tekniken, påverkar affärsmöjligheterna i branschen på ett mer teoretiskt plan. Metod:Studien genomförs som en kvalitativ fallstudie. Teoretiska perspektiv: I studien används Porters teori om branschanalys samt Barneys teori om resursers betydelse för att nå varaktiga konkurrensfördelar.

Fri rörlighet för varor på den inre marknaden och principen om ömsesidigt erkännande

The aim of this thesis is to identify some of the obstacles to trade, that occurs on the common market, and to analyse the errors that still occurs in the national authorities application of the principle of mutual recognition. Is the principle of mutual recognition sufficient for the creation of a common market, or is there a need for additional measures to cope with the obstacles to trade that still exists on the common market? The problems related to the incorrect procedures of the national authorities and the fact that undertakings prefer to bring their products in to line with the rules of every single member state must be solved, if the principle of mutual recognition is to become trustworthy. On some areas, harmonisation ought to be chosen above the principle of mutual recognition, but in other cases an increased administrative collaboration, mandatory training for the national authorities or information campaigns intended mainly for undertakings could be the answer. The possibility to help undertakings to sue member states for damages should also be investigated.

Grafisk formgivning - Östersjöfestivalen

I denna slutreflektion beskriver vi tillvägagångssättet för att skapa en grafisk profil och webbplats för Östersjöfestivalen i Karlshamn. Målet var att skapa en profil som passade en bred målgrupp och förmedlade den känslan Östersjöfestivalen ger till besökarna. Vi presenterar hur det har varit att arbeta med en kommun som klient, hur det har varit att skapa en interaktiv webbapplikation med funktioner som sammanfogar en karta med en gästbok, samt hur det har varit att producera något som kommer synas av en stor publik. Utöver detta reflekterar vi över denna process och ger våra tankar och åsikter om projektets gång. In this final project essay we will describe the procedure for making a graphic profile and website to Östersjöfestivalen in Karlshamn. The goal was to create a profile that fitted a wide target audience and transmitted the feeling Östersjöfestivalen gives to its visitors.

<- Föregående sida 36 Nästa sida ->