
Sökresultat:
188 Uppsatser om Packaging - Sida 5 av 13
Svält vid akut diarré hos hund, beprövad forskning eller gammal vana?
The idea for this project was initiated together with one of the leaders in the forest, paper and Packaging industry. To get through an A/R CDM process the company is exposed to the risk of failing the process or that the overall costs will exceed the benefits of the project. This would delete the incentives to invest in GHG removals compared to purchasing emission allowances on the carbon market. The questions that have been raised and needs clarification in the thesis are the following:? From a company perspective, what are the incentives for implementing Forest Clean Development Mechanism (CDM) projects?? What is a likely financial outcome of a reforestation CDM project on degraded land in the Guangxi province of the Peoples Republic of China?? When does an investment like this break even with the cost of buying market based carbon emission allowances? The objective of this master thesis is to carry out a research about the incentives for forest, paper and Packaging companies to invest in reforestation through the clean development mechanism.
Förpackningsdesign Inom Ett Exklusivt Segment
The competition amongst companies is getting tougher and the economic markets are getting even bigger with new products and businesses. One way for companies to differentiate themselves from the competitors is through Packaging design. If the merchandise is to send a reliable and solid message to consumers, the attributes of the Packaging must be consistent and uniform. If the different attributes are not coherent, the message loses credibility towards the consumer. Through the sent messages, the pack signals the products? expected quality and price.This paper includes two studies, in which the main objective is to discover and build understanding about Swedish consumers? perception of a product?s price depending on the pack?s design.
Packaging - det femte P:et? En studie om livsmedelsförpackningens betydelse i marknadskommunikationen
Problem: Förpackningen har föreslagits som det femte P:et (Packaging) i marknadsmixen (Kotler (1999). Det anses att en i något avseende unik förpackning kan vara av stor betydelse för att skapa en framgångsrik märkesprodukt. Orsaken till detta är att förpackningen kan betraktas som märkesproduktens ansikte utåt, vilket gör att den i stor utsträckning bidrar till att skapa ett första intryck av märkesprodukten. Mot bakgrund av detta är det naturligtvis angeläget att förpackningen redan från början bidrar till att ge ett positivt intryck av märkesprodukten ? man får aldrig en andra chans att göra ett första intryck.
Påverkan av e-handelns framtida utveckling på pappersförpackningsbranschen
Syftet med denna studie har varit att analysera förpackningsbehoven hos olika
e-handelsföretag som säljer varor till konsumenter. En ökning av den direkta distributionen av varor till konsumenter är av allmänt intresse på grund av dess inverkan på distributionskedjorna. Eftersom varor kommer att levereras som styckegods direkt till slukund istället för i stora volymer till en grossist kommer förpackningarna att behöva utvecklas. För det första kommer distributionen av varor via e-handeln att öka behovet av förpackningsmaterial eftersom varje enskild produkt behöver förpackas vid transport till slutkund. För det andra kommer nya typer av högkvalitativa förpackningar, som är skräddarsydda för att passa enskilda produkter, att behövas.
Följaktligen, belyser denna studie förpackningsbehovet hos olika e-handelsföretag som säljer varor direkt till svenska konsumenter.
Nedskräpade återvinningsstationer - En studie om fördelning av ansvar
In Sweden, responsibility for the collection and recycling of Packaging and newspapers lies with the producers. Therefore, the major producers created a jointcollection with 5800 recycling stations. The stations are the responsibility of a coordinating body, Förpacknings och Tidningsinsamlingen (FTI) which ensures Government regulations are adhered to by the producers.In 2006, the Swedish Environmental Protection Agency (EPA) carried out an evaluation of the collection of Packaging and newspapers. EPA´s research showedthat 80 percent of households were satisfied with the collection but that there were also shortcomings, including problems with littering at the recycling stations.We have tried to approach the litter issue from different angles in order to suggestpossible measures to reduce the problem. An important aspect proved to be uncertainties regarding the concept of operators.As there are currently many parties involved in the collection process this lead to the issue of who is legally considered as the operator of the recycling stations.
Den informella kommunikationens betydelse för de anställdas välbefinnande på Tetra Pak Packaging Material AB på Tetra Pak i Lund
Work is an important part of the lives of humans, fulfilling several functions; it establishes possibilities to interaction and to feeling as belonging to a context, it gives structure to time and space, creates common goals and it leads to a general well-being in individuals. For the well-being of employees it is essential with recuperation in a pleasant environment where you under relaxing and informal forms have a chance to interact with colleagues. The aim of this study was to investigate to which extent the employees of Tetra Pak Packaging Material AB at Tetra Pak in Lund experience that the informal communication during the coffee-break contributes to their well-being. The aim was also to distinguish if this potential well-being effects how the employees experience how work in general makes them feel. The hypothesis of the study is that the coffee-break effects the well-being in a positive way, and that it has a positive effect on how work in general makes the employees feel.
Real Optionsanalys - En fallstudie på SCA Packaging
Syftet med uppsatsen är att identifiera och värdera eventuell flexibilitet i en traditionell investering med hjälp av Real Options Analys. Traditionella statiska investeringsverktyg tenderar att undervärdera projekt. Ett verktyg har senare utvecklats för att kunna värdera osäkerhet och flexibilitet, ofta inneboende i projekt. Uppsatsen är en fallstudie på SCA Packaging och utgår från en deduktiv ansats där data har inhämtats via personliga intervjuer. Historisk analys av de variabler som har störst påverkan på projektet, genomförs med Monte Carlo simulering.
Creative Packaging: vad gör design innovativt och hur presenterar man den på ett innovativt sätt?
Beskrivning av vår kreativa process i skapandet av en inspirationsbok om förpackningsdesign. Boken innehåller sex förpackningar från olika designbyråer i världen. Det finns inga bilder i boken, för att visa förpackningarna används Augmented Reality. Förpackningarna visas på datorn via en webbkamera. Detta för att öka interaktionen mellan betraktaren och verket..
Karin Park. En grafisk identitet
The project Karin Park is an identity investigative project, to createa new interesting graphic profile for the ar tist Karin Park. Her newsound has taken her to a new kind of genre, where some standardsexists. The project creates a unique identity with logotype, ar tworkand package design. The graphic profile is created able to be appliedin different contexts..
Kylkedjan för snittblommor - en kartläggning av distributionen
Title:Chillchain for cut flowers ? how the distribution works.Author:Anna-Maja Svarén, student at Lund Institute of Technology, mechanical engineering.Supervisors:Annika Olsson, Department of Design Sciences.Bengt Sahlberg, Bioett AB.Problem:How does the distribution of cut flower works regarding temperature, losses, responsibility, complaints, Packaging and weak points?Purpose:The purpose is to map the distribution of cut flowers, with focus on losses in the temperature, from farm to store. The goal is to identify weak points in the chillchain and to se how wrong temperatures affect the flowers. The results can be a help to secure the chillchain.Method:The work started with a problem; map the distribution of cut flowers with focus on temperature losses. Data was collected on the basis of this problem, then analysed, and finally conclusions were drawn.Conclusions:The affect handling and distribution has on a cut flower is very complex.
Konsumentbeteende vid köp av färsk fisk : en kvalitativ studie för utveckling av ett produktkoncept hos ICA
Health and convenience trends dominate the food industry and retailing business of today.
The health consciousness is spreading while appealing product attributes concerning taste and
Packaging also are increasingly important. At the same time, the competition is growing fierce
in the Swedish market with hard discount formats and niche concepts who also are trying to
provide the market with perishables. Therefore, the pressure to lower prices is increasing
making economies of scale and rationalization progressively more important.
In 2004, ICA launched private label meat packaged in a modified atmosphere. Consequently,
many stores went from in-store cutting-up and Packaging to selling centrally packaged and
distributed meat. ICA is now developing a concept with fresh fish in modified atmosphere
packages and needs to increase the knowledge about the market and the consumer.
Effektivisering av ledtiderna för nyorderprocessen på Stora Enso Packaging AB
Stora Enso Packaging är ett av Sveriges ledande företag inom wellpapptillverkning. Företaget tillverkar specialdesignade förpackningslådor och har fabriker i Vikingstad, Jönköping och Skene. Då alla företag i branschen har samma råvara, papper, har Stora Enso Packaging identifierat service mot kund som ett sätt att skapa konkurrensfördelar. Leveransledtiden mot kund är ett serviceelement som detta examensarbete avser att titta närmare på.Examensarbetets syfte är att utreda möjligheten att gå från en ledtid på femton dagar till tio dagar för nyorderprocessen på Stora Enso Packaging i Vikingstad, kartlägga denna process samt föreslå rutiner och systemstöd för minskningen av ledtiderna.För att lösa uppgiften har kartläggning av Stora Enso Packagings nyorderprocess genomförts. Kartläggningen har tagits fram via intervjuer av anställda som är inblandade i nyorderprocessen samt av material på Stora Enso Packagings intranät.Då nyorderprocessen analyserats har en rad olika teorier fungerat som stöd.
Human vs environment. En visuell identitet
This is a project with the main purpose to create a visual identity and platform for the release of the new started record label Human vs Environment, by finding a form and logotype for the homepage and Packaging of the first vinyl ep record by the artist Mr Kaizen. This has also been an exploratory work with the target to get a broader competence in the field of visual communication and increase my understanding of the designs communicative aspects of running a design project with an external partner from concept to finished product..
Dimensioner. Mellan 2D och 3D, en undersökning av yta och innehåll
A project exploring the boundaries between 2D and 3D. What is surface and what is substance? A countinuation of previous projects where I?ve examined the journey from two dimensional paper to three dimensonal objects. This project deals with the journey from three dimensonality back into a flat two dimensional surface, and the question if something can be both 2D and 3D at the same time. I decided not to center the project around a specific item, but rather let the project itself be in focus.
Förpackningsframställning för skönhetsvård
This degree project was intendet to construct and design Packaging for beauty care. At the requestof AssiDomän Frövi the project group were instructed to innovate creative packagesmade of their cardboard Frövi Bright.Three different packages have been developed. Two of them are for child care products and onepackage is for several bath products. These results show that there are possibilities to create creativeand different packages of the cardboard Frövi Bright.The report also enters deeply into the special qualities of Frövi Bright and studies of Packagingdesign..