
Sökresultat:
1059 Uppsatser om Organisations förändring - Sida 33 av 71
STRATEGISK KOMMUNIKATION OCH KOMMUNIKATION AV STRATEGIER : en intervjustudie kring en organisations kommunikation gÀllande strategier och mÄl
Purpose: Corporate communication strategies have a central role in disseminating and creating meaning to the organizations? visions, strategies and goals. But many employees do not know the organization?s overall strategies and goals, nor how well the organization achieves these. The aim of this study was to investigate and describe perceptions about internal communication, primarily focusing on communication about strategies and goals.
Den levande uppfattningen om landstinget : En studie om hur Landstinget i VÀrmland uppfattas av invÄnarna i VÀrmland
The studyŽs purpose is to identify how their communication affects their brand. The study will be made trough the perspective image, the values and associations which the target audience have about the County Council. The study has two question formulations: Which parts in the County Council's communication affect their brand? How does the residents in VÀrmland's image about County Council's look like? The study is based in Balmers 6C's of Corporate Marketing. ThereŽs also some organizational communication added to the study.The two methods has been used in the study, qantitative survey's and qualitative interviews.
Tillit pÄ webben Annozilla som förtroendeingivande verktyg
This thesis examines trust on the web. W3C is a consortium of organisations focusing on development of standards for web publishing, and one of their projects within the semantic web track is web-based annotations. The purpose of the investigation at hand is to evaluate to what extent different factors are being considered when webbased information is judged, and whether web-based annotations could serve as a confidence-inspiring tool. The main research question was therefore: How do the informants experience Annozilla as a possible confidence-inspiring tool? The empirical material consists of a case study with eight informants.
?Tröja, jeans och en keps pÄ rasterna? : Elevers och lÀrares Äsikter och attityder kring skoluniform och rekommenderad klÀdsel i skolan.
MonetÀra belöningar Àr en vanlig förekommande metod i kunskapsintensiva företag för attöka motivation och dÀrmed prestation hos en organisations medarbetare samtidigt sommonetÀra belöningars influens pÄ motivation Àr ett omtvistat Àmne dÀr vitt skilda resultat haruppvisats. Ett förbisett omrÄde inom motivationsforskning Àr huruvida monetÀra belöningarinfluerar strategiskt lÀrande. Dock anvÀnder kunskapsintensiva företag monetÀra belöningarsamtidigt som anstÀlldas strategiska lÀrande Àr av stor vikt för fortsatt överlevnad. Dennauppsats Àmnar dÀrmed belysa detta med intentionen att utveckla forskningsbidrag till sÄvÀlteori som praktik. Resultatet av vÄr kvalitativa undersökning tyder pÄ att motivation tillstrategiskt lÀrande influeras av autonom motivation och att monetÀra belöningar indirektinfluerar till motivation genom att vara en symbol för att uppnÄ nÄgot för individen önskvÀrt.Subjektiva och otydliga mÄl kan vara fördelaktiga för att Ästadkomma autonom motivationhos företagets individer dÄ dessa uppmuntrar till nyfikenhet och egna individuella tolkningar..
Agent eller assistent? : En studie om kvinnors inflytande i musikbranschen
This paper examines women's positions in the music industry. By quantitativelyinvestigate ten major companies on the swedish music market, the authors have beenable to mapp positions that are dominated by women and as well as men. The essaydiscusses several theories of both gender in organizations and gender in society inorder to analyze the quantitative results.The aim of the paper is to highlight the current segregation of careers in the musicindustry as well as to lay a foundation for further research on why it is segregated.Clear graphs shows the gender distribution between women and men in business butalso the distribution of gender in occupations / positions in similar companies. In theanalysis the authors reflects on the results using relevant gender theories. In theconclusion, the authors explain the result generated by the analysis and illustrates theprevailing segregation that exists in the music industry.This paper has concluded that a seemingly even distribution between men andwomen in business organisations can sometimes be misleading.
MotstÄnd : En vÀn i förÀndring
Denna magisteruppsats har som syfte att studera förÀndringsprocesser och motstÄnd. Problemet bestÄr i att hitta nya sÀtt att hantera motstÄnd mot förÀndring. DÄ förÀndringar Àr en naturlig del i en organisations livscykel och motstÄnd Àr ett vanligt fenomen i en förÀndring, Àr det viktigt att veta hur det uppkomna motstÄndet kan hanteras. MotstÄnd orsakar mÄnga förÀndringsprocessers fall och medför Àven extra kostnader om det inte hanteras pÄ ett för organisationen gynnsamt sÀtt. Studien har ett tydligt teorifokus dÀr vi tar upp teorier som behandlar förÀndring och motstÄnd.
Att förstÄ och nÄ sin kund : En studie om förhÄllandet mellan kundens behov och verksamhetens kommunikation
Verksamheter som inte förstÄr sin kunds behov och misslyckas med att uttrycka behoven i sin kommunikation riskerar att bli bortvalda framför konkurrenter. DÀrav syftar denna studie till att utreda förhÄllandet mellan kundens behov och en organisations, i detta fall NyföretagarCentrum Uppsala, uppfattning av behoven som syns i kommunikationen. Studien baseras pÄ intervjuer med organisationens rÄdgivare samt kunder som anvÀnt tjÀnsten det senaste Äret. Insamlad data har analyserats med ett teoretiskt ramverk innehÄllande en GAP-modell, vÀrdekedja samt teori kring dialog och behovskategorisering. BÄde skillnader och likheter noteras mellan organisationens kommunikation och kundens behov. Skillnaderna indikerar gap i förhÄllandet mellan parterna samt en avbruten vÀrdekedja. Dessutom pÄtrÀffas skillnader vid en behovskategorisering. En orsak till bristerna Àr att organisationen inte lyckas tolka kunden fullt ut.
Ett internt perspektiv pÄ redovisning av leasing: En fallstudie över GÀllivare Kommun
Tidigare forskare har frÀmst fokuserat pÄ leasing som en del av en organisations externa redovisning och dess utformning medan det interna perspektivet pÄ leasingomrÄdet har fÄtt mindre uppmÀrksamhet (Finnerty, Fitzsimmons & Oliver, 1980; Goodacre, 2003; Wilkins & Zimmer, 1983). Denna uppsats syftar sÄledes till att undersöka de problem som kan uppstÄ internt i en kommun med hÀnsyn till hantering av leasingavtal. UtifrÄn den problematik som uppdagas presenteras sedan förslag till hur rutiner ska utformas inom den specifika kommun som Àr föremÄl för fallstudien. Studien baseras pÄ ett kvalitativt angreppssÀtt dÀr aktörernas uppfattning av verkligheten stÄr i fokus. Empiriskt material har samlats in genom intervjuer med relevanta aktörer inom leasingprocessen och analyserats utifrÄn identifierade teman.
Den geografiska, funktionella och processorienterade organisationen : en fallstudie av Holmen Skog, SCA Skog och Sydkraft Vattenkraft
This thesis reports on a case study of two different organisational forms in the Swedish
forest industry; the geographic and the functional organisation. The work in the
geographic organisation is carried out within districts under the supervision of an overall responible district manager, where as in the functional organisation the work has been divided into functions headed by function managers. Forest magement, logging and wood
purchases are examples of such functions. The general idea of the functional organisation
is having the functions working over a larger geographic unit, without subdividing
district boundaries of the region. Also a third organisational form of current interest for the forest industry; the process orientated organisation, is analyzed in the case study.
Here, a company outside the forest industry has been analyzed, since no forest company
was considered to have made as much progress of changing organisation to process
orientation.
In the report I present the results from qualitative interviews, where I give the reader a
picture of the motives behind each organisational form, what the form implies for some
of the company?s interested parties and the organisations? views on future organisational
development.
Vad har svenska företag för syn pÄ sovande data och hur hanterar svenska företag sovande data med avseende pÄ identifiering och lagring?
Alltför mÄnga organisationer har datalager innehÄllande stora mÀngder sovande data, det vill sÀga data som sÀllan eller aldrig anvÀnds. Sovande data pÄverkar en organisations datalager negativt eftersom den försÀmrar datalagrets prestanda, kostar pengar i onödan och pÄverkar datalagrets infrastruktur negativt. Enligt Inmon, Glassey och Welch (1997) Àr det en mycket svÄr och komplex process att rensa ut sovande data ur sitt datalager. Administratören mÄste ha kunskap om vilka datatabeller i datalagret som anvÀnds och vilka rader utav data som anvÀnds för att kunna ta bort data frÄn datalagret. Enligt Inmon m.fl.
Labba i teori : Kan praktiska laborationer öka förstÄelsen av teoretisk datalogi?
Design for Six Sigma (DFSS) is a further development of the Six Sigma draft to carry through preventing quality measures in developing and designing of new products and processes. With increasing demands on enterprises development processes to be more safety and faster the need of DFSS arise as a product, process and service development concept in the organisations. Design for Six Sigma aims to improve and structure the development process of an organisation and consider the application of the innovation problem solving. The concept aims to leave the structure of the traditional Six Sigma concept and instead, from an innovative perspective, search for new solutions to existing problems. The concept constitute of a toolbox with a lot of quality tools that are divided into phases in a development model.
Digitalisera loggboken : En analys av utmaningarna med att utveckla IT-stöd för kunskapsintensiva verksamheter
Failed system development projects are a common sight within the IT-industry. During the last ten years we have seen several more or less disastrous high profile projects being reported in the news. One aspect that might hold some of the responsibility for these failures is the fact that more organisations are knowledge intensive which makes their work processes difficult to capture in computer systems. How requirements engineering is handled becomes even more important in these cases, where processes are unpredictable and rely on individual judgement and knowledge. In this study we have examined the challenges of developing systems for knowledge intensive businesses through a method of qualitative case study of a university laboratory.
Det sitter i vÀggarna! ? organisationskultur pÄ tvÄ folkbibliotek med annorlunda driftsform
The purpose of this master?s thesis is to study the organisational culture of two public libraries managed differently. One of the libraries in my study is run by the local bookstore and the other is run by a staff co-operative. My aim is to elucidate characteristic features in the culture of these two public library organisations. The questions I posed are which types of organisation culture can be identified in the two given examples and what the factors are that may be of importance for these cultures.
Trygga platser eller igenbommade rum? : En intersektionell och fenomenologisk studie kring inkludering och exkludering i feministiska, sÄ kallade egna rum
The focus of this essay is on the mechanisms of inclusion and exclusion in different feminism rooms. Seven activists taking part in several forms of feminism projects, organisations, networks and demonstrations are interviewed and the essay analyzes whether the participants themselves feel included or excluded in feminism rooms. If they have motives to include or exclude different groups of people are something that is also looked into. Intersectionality and phenomenology are used as an analytical and methodological approach throughout this essay. The results have shown that the participants feel included and excluded due to different intersections of power.
Kvinnliga ledare i mansdominerade organisationer - Deras ledaregenskaper och mo?jligheterna till att utnyttja dessa
I livet sker det en socialisation gÀllande hur mÀn respektive kvinnor ska vara och vilka egenskaper respektive kön bör ha. En organisations kultur samt struktur ser vi som nÄgot som pÄverkar mÀnniskans fortsatta utveckling. Undersökningenhar dÀrmed utgÄttfrÄn socialisationens och organisationens pÄverkan pÄ kvinnliga ledare. Teori menar att de typiska manliga egenskaperna Àr normen för ledarskap, vilket skapar svÄrigheter för kvinnor att nÄ chefspositioner. UtifrÄn detta har vi genomfört en undersökningpÄfem kvinnliga ledare i mansdominerade organisationer, dÀr vi har sett till deras ledaregenskaper samt deras möjligheter till att utnyttja dessa.