
Sökresultat:
862 Uppsatser om Online Kappa Analyzer - Sida 48 av 58
Att reglera individers beteende på Internet. En kvalitativ studie om personlig integritet som en viktig aspekt i diskussionen kring övervakning och Internetfiltrering
There has been a sharp increase in high-technology surveillance. Surveillance is almost alwaysproposed as a complete response on a wide variety of safety issues. At the same time, there has beenan increase in criminal activity online. There is therefore a considerable interest in using Internetfiltering to regulate the behavior of individuals on the Internet. In recent years, many countries havechosen to restrict content on the Internet, where child-abusive material is the content that moststates currently block access to.
Ett samtal om upplevda känslor kring sociala medier och stress
Syfte:Syftet med studien är att undersöka hur en grupp kvinnliga användare av sociala medier känner inför relationen stress och sociala medier. Det som har tolkats av mig är kvinnornas egna berättelser av upplevelser och känslor kopplade till användandet av sociala medier.Metod:Undersökningen baserades på tillvägagångsättet hos en fokusgruppintervju men höll formen av ett förtroligare samtal. Eftersom ämnet för undersökningen ansågs falla inom ramen för frågor av känslig art, valdes den traditionella intervjuformen bort. Det var viktigt att deltagarna i studien kunde känna trygghet i gruppen och med forskaren. Fyra deltagare medverkade i undersökningen, med forskaren som observatör.
B2B-företags varumärkesbyggande online : En studie av den nordiska industrisektorns inträde på YouTube
Internet har förändrat sättet att kommunicera, och numera erbjuds ett vidsträckt spektrum av kommunikationsalternativ att sprida information genom. Ett av alternativen utgörs av YouTube, som också visat sig utgöra ett starkt medium för företag att nyttja i marknadsföringssyfte. Frågan är emellertid om formatet passar företag som enkom opererar på renodlade industriella marknader, så kallade B2B-företag. Avsikten med studien är att undersöka detta, och därigenom bidra till förståelsen för hur B2B-marknadsföring ser ut på Internet. Undersökningen utförs genom en kartläggning av de nordiska industriföretagens närvaro på YouTube, samt via en innehållsanalys av videokommunikationen ur ett varumärkesperspektiv.
Vad håller vi på med? En kartläggning av kommunikationsprocessen kring kampanjen "Vad håller du på med?"
The aim of this thesis is to use Gabriel Tardes theories concerning imitation, repetition and the public opinion as a way of understanding how transmedial communication develops over time. This involves a study of social media, traditional press and public organizations in relation to each other. The campaign, What are you doing? (Vad håller du på med?, 2013), launched by the Swedish military as a way of drafting more soldiers, is used as an example of how the theories can be applied to help us understand connections, patterns and social behavior in the rapid mutation and viral spreading of information. By discussing the campaign and its effects, the ambition is to give an understanding of how a campaign of this scale could be planned for and structured.
Kärleken finns - den finns på nätet! En kvalitativ studie om nätdejting.
Syftet med studien är att få en fördjupad kunskap om människors egna erfarenheter av nätdejting. Vad som motiverar till att använda nätdejtingtjänster och hur de tjänsterna används. Fokus i frågeställningarnas ligger på vad som kan ses som positivt och negativt med fenomenet samt hur man flyttar ett möte till offline.? Hur och varför använder sig människor sig av nätdejting?? Vilka fördelar och nackdelar har erfarits av nätdejting?? Vilka faktorer spelar in för att ett möte online ska leda till ett möte offline? ? Hur presenterar man sig själv via nätet?Teoretiskt perspektiv: Utgångspunkt i denna studie är det interaktionistiska perspektivet som betonar samspelet och interaktionen mellan människor. Fokus ligger på E.
Svinn Online -En fallstudie om livsmedelssvinn i en matvarubutik på internet.
Designingenjörerna Ida Evervall och Toni Maric från Högskolan i Skövde har under våren 2014 arbetat med ett produktutvecklingsprojekt tillsammans med en dörrtillverkande uppdragsgivare. Dagsljusinsläppet till hallar i lägenheter är i princip obefintligt och lampor används för att tillgodose behovet av ljus. Ett dörrtillbehör har utvecklats i syfte att samla in ljus från utsidan av lägenheten och transportera detta genom dörren till insidan, helt insynsskyddat. Uppdragsgivaren ville att transporten av ljuset främst skulle ske med hjälp av fiberoptik. Efter experiment framkom att fiberoptiken var tillräcklig för att transportera ljuset, en insamlande lins framför gav betydligt bättre resultat soliga dagar.
Det norska energideklarationssystemets konsekvenser för äldre byggnaders karaktärsbärande värden
Roughly 130 000 dwellings have been officially registered since Norway as of summer 2009 passed their bill ?Energimerkeforskriften? on energy performance certificates in buildings. The main objective is to decrease the total amount of national energy consumption by producing a methodology of calculation of the integrated energy performance of buildings as well as proposing cost effective measures to lower each building?s energy consumption. As the measures should not contravene nor be incompatible with the intended quality and character of the building, the ?Energimerkeforskriften? exempts buildings that due to their historical and cultural values are protected cultural heritage legislation. The current system offers a couple of professional certification alternatives, but when two online semi-automatic methods developed specifically for non-professionals are by far the most used, and since the methods of calculation primarily have focused on modern building materials and construction, the rest of the historical building stock stands literally unprotected by incorrect performance certificates and high-risk energy efficient measures. The objective of this thesis is to identify if the current Norwegian energy certificate system poses a threat to older buildings.
E-hälsotjänster i praktiken : En studie av Mina vårdkontakter och Min hälsoplan
As an effect of increased living standards and improved health care, life expectancy has risen in many parts of the world. At the same time, welfare diseases such as diabetes and obesity increases. As the number of elderly and long-term sick rises, so will the medical care needs. E-health applications are often presented as a way to meet future medical and doing so within the scope of existing resources. By facilitating health communication and widen access to health services by offering them online, e-health applications encourages people to become more engaged in their own health, thus working proactively towards a healthier population.
Vad tyckte du om resan? Glöm inte att skriva en recension! : En studie om hur företag kan använda sina kunders eWOM och sociala medier för att förbättra servicekvalitén.
AbstractThe purpose of this study has been to provide a deeper understanding of how companies in the travel industry works with social media and electronic Word-of-mouth (eWOM) by analyzing and investigating social media and eWOM and how it effects customers? expectations on the companies service quality. In connection with the purpose we have chosen the following research questions: 1. In which way can companies in the travel industry interact with their customers participation on the Internet through social media. 2.
Kriminalideologier i svensk politik.
Authors: Patrik Jäverbo & Jon LindheTitle: Greener on the other sideLevel: Bachelor of JournalismLocation: University of GothenburgLanguage: SwedishIn later years the strict laws and policies surrounding cannabis use have been questioned around the world by several influential leaders, among them US president Barack Obama and former UN secretary general Kofi Annan. It has been argued that the ?War on Drugs? has done more harm than good and in some American states and a number of European countries the drug have been legalized or decriminalized. Everybody does not agree however, that legalization is the best course of action and in Sweden the emotions have sometimes run high in the discussions taking place in television shows and newspapers.The purpose of this study is to examine the image media portrays of cannabis; based on the theory that mass media is an important influence on the individual and the way in which he or she views the world. To put the result into a context the Swedish media image will be compared with the one in Denmark and Norway.
Bajen var namnet : Studien av en elitfotbollsklubbs informationsarbete
AbstractÖrebro UniversityDepartment of HumanitiesMedia and Communication StudiesBachelor Thesis, Spring 2007Title: Bajen is the name ? The study of the information business of a professional soccer clubBy: Erik Johansson and Markus WelinSupervisor: Göran ErikssonPurposeThe purpose of this essay was to examine how a professional and multinational sport organisation works to present a positive image of it. The object of our study was Hammarby, one of the by media most intensive covered Swedish clubs. We have also investigated the relation between the sport communication strategies and the media.TheoriesWe have used prior research in the areas of sport and media, Sport Management, journalism and Public Relations. We have also applied Public Relations and Marketing theories.MethodWe chose to use the methods of qualitative interviews, and participant observations.
Ungdomars tankar kring kränkningar på sociala medier. Sex- och samlevnadsundervisning och ungdomsmottagningens roll
Introduktion. Nätmobbning, kränkande handlingar och sexuella trakasserier är ett ofta förekommande fenomen på sociala medier, särskilt bland ungdomar. Det kan ge allvarliga konsekvenser i form av psykisk ohälsa. Barnmorskor och övriga professionella som kommer i kontakt med unga individer behöver kunskap om deras unika livsvärld för att kunna möta deras behov av stöd. Syftet med studien var att beskriva ungdomarnas tankar kring fenomenet kränkningar på sociala medier samt sex- och samlevnadsundervisningen och ungdomsmottagningens roll i relation till det.
KONSTEN ATT KONSUMERA - En kvalitativ studie om föreställningar, materialitet och identitet inom Every Day Carry
The purpose of this thesis is to study how today?s consumer society can be understood from ananalysis of the phenomenon Every Day Carry (EDC). The aim is thus to problematize the daily useof the artifacts that surrounds us and investigate how these can be understood as networks of humanand non-human actors, aswell as identity- and meaning-making practices in today?s consumersociety.The theoretical and methodical framework is built upon an eclectic variety of consumptiontheories,Michel Callon?s, John Law?s and Bruno Latour?s work on Actor-Network-Theory,Discourse analysis inspired by Michel Foucault, Ernesto Laclau and Chantal Mouffe and anethnographic methodology specifically adapted for online research. The empirical material consistsof photographs and commentaries from two EDC blogs aswell as commentaries regarding EDCfrom a commentary field on Youtube.com.
Att tala är visst guld : Stammande individers attityd till stamning
SammanfattningSyfte och frågeställningarDet övergripande syftet med studien var att kartlägga stammande individers attityd till sin egen stamning och stamning i allmänhet.- Hur påverkar stamning individens agerande i olika sociala situationer?- Skillnader i upplevd hälsa hos individer med lätt respektive svår stamning?MetodStudien baseras på enkäter. Målgruppen bestod av stammande individet från hela Sverige. Åldersspannet låg spritt mellan <20 år till >60 år, där 21-30 år stod för störst deltagande. Enkäterna besvarades online och automatisk inlagring av data skedde i Google Docs.
Passiv Digital Marknadskommunikation ? Hur en artist kan ho?ras utan att va?snas : En fallstudie om alternativ marknadskommunikation via sociala medier
Denna uppsats underso?ker hur artisten Jaqe har kunnat sprida sin musik och sitt varuma?rke via sociala medier utan att ha na?gra konton pa? sociala medier registrerade i sitt namn, eller o?verhuvudtaget vara aktiv pa? na?tet.Syftet med uppsatsen a?r att underso?ka ett ho?gst ovanligt marknadskommunikationsfenomen som tycks motsa?ga ra?dande normer inom musikbranschen, fo?r att belysa huruvida man kan bedriva effektiv marknadskommunikation via sociala medier utan att o?verhuvudtaget vara aktiv online. Detta underso?ks genom att kartla?gga och problematisera Jaqes strategi samt ja?mfo?ra den mot Sveriges tva? sto?rsta skivbolags digitala marknadskommunikativa praktiker. Empirin besta?r av fyra kvalitativa expertintervjuer.