
Sökresultat:
862 Uppsatser om Online Kappa Analyzer - Sida 28 av 58
En utvärdering av programmet Voddlers användbarhet
The purpose of this essey is through empirical methods investigate usability factors on Video On Demand applications for the Internet. More specificly we will focus on a application called Voddler. The purpose is to identify usability problems that exist in Voddler, and present the reader with suggestions on possible solutions. This could be used as guidelines to how to design for usability in this kind of system. We will use an online survey to investigate Voddler usability and use this data as a basis for our analysis.
Kommunikation pa? sociala medier : En studie om fem svenska TV-kanalers strategi pa? Facebook
Fo?retag och organisationer anva?nder sig allt mer utav sociala medier i syftet att kommunicera med sin ta?nkta ma?lgrupp. Oavsett om fo?retag va?ljer att delta i diskussionerna eller ignorera samtalen online a?r det definitivt att konversationerna kommer att a?ga rum. Denna studie fokuserar pa? kommunikationen mellan anva?ndare och fem svenska TV-kanaler samt hur denna kommunikation kan fo?rba?ttras med hja?lp av sociala medier.
Toxikologisk information om Smurfit Kappas processkemikalier
Varje år skapas tusentals olika kemikalier av människan. Dessa kemikalier är främmande både för miljön och för de levande organismerna. Endast en liten del av alla kemikalier har kända ekotoxikologiska egenskaper. På Smurfit Kappas pappersbruk i Piteå används hundratals ton kemikalier varje dygn. Resterna av dessa kemikalier som inte går ut till luften eller finns i produkten går via avloppet till bioreningen, därefter transporteras avloppsvattnet ut till mottagaren Vargödraget i Piteå skärgård.
Möblering med Procedurell Generering : Furnishing with Procedural Generation
I spelutveckling finns det idag två sätt för utvecklare att skapa digitalt innehåll. Manuellt av personer som skapar allt innehåll för hand eller automatiskt av program där ekvationer istället beskriver innehållet och generera detta vid behov. Att låta ett program generera digitalt innehåll kallas Procedural Content Generation (PCG) och används i grafiska applikationer, dataspel, simulatorer och online-applikationer. I detta arbete, gjort för Linnéuniversitetet, utvecklas ett sätt att möblera ett virtuellt rum genom att bruka konceptet för PCG. Genereringsalgoritmen är regelbaserad och med denna lösning kan ett eller flera virtuella rum möbleras utan att innehållet i rummen behöver lagras. .
Interaktiva, digitala lärresurser : Med underhållning kommer motivation
Earlier research has shown that combining education with entertainment can improve students motivation in school. With this study we aim to learn more about interactive digital learning resources and how they should be designed to entertain and thereby contribute to motivation. We have identified aspects of educational games that also could be considered when developing interactive digital learning resources, to make them more entertaining and motivating. We have chosen to study and evaluate an interactive digital learning resource called ?Grasp the Disaster?, a fictional online adventure created for students in the ages between 13-15.
?Klicka? ?Gilla? ?Dela? En studie om användares uppfattningar, attityder samt beteende till anpassade annonser i nyhetsflödet på Facebook
This thesis is a study of Facebook users? beliefs attitudes and behaviour towards personalised adverts on the site, using Wang & Suns theory about the relationship between beliefs and attitude toward online advertising (ATOA) and the connection between attitude and behaviour. The result, based on qualitative research and interviews, will introduce a deeper understanding and interpretation of users? beliefs, attitudes and behaviour toward personalised adverts. The result showed that people perceive the site?s personal adverts as intrusive and interfering with their personal space and the purpose of the site.
Designteori i praktiken : En undersökande fallstudie om hur designteori manifesterar sig i praktiken
New technologies and new consumer behaviors are having a large impact on mediacompanies. The biggest change is in the behavior of the younger demographic whereold platforms like television are abandoned for new online platforms. In this newworld, media companies and organizations need new tools and business models tostay competitive. One such tool is Design Thinking, a term used to describe a cognitivedesign-specific set of activities used during a design process. It has been popularizedin commercial areas and there the term is used to describe an applicable workflowused to promote the skills required to use Design Thinking.
Grafisk profil till ett företag som tillverkar handgjorda textilprodukter av naturmaterial : Hur kan en hemsida kommunicera ett varumärke?
Målet med detta examensarbete var att skapa en grafisk profil till företaget Lyst Form AB som bedriver större delen av sin affärsverksamhet via en hemsida. Företaget säljer handgjorda kläder och accessoarer i lintyg.En teoretisk del i arbetet tar upp hur varumärket kan kommuniceras genom hemsidan.Den grafiska profilen utformades utifrån företagets identitet. Det är viktigt att företaget speglas på ett korrekt sätt. Ett företags identitet kan beskrivas som organisationens själ och den visas utåt i form av bland annat den grafiska profilen. Denna ses därför som en viktig identitetsbärare och den kan kallas för den visuella identiteten.
"Ni måste se det här klippet" : En studie av gymnasieungdomars Youtube-vanor
The purpose of this study is to show and explain how and why Swedish young people use Youtube.We conducted a written survey, asking approximately 120 students between the ages 16 and 18. The survey was carried out in the classrooms in order to receive answers from as many students as possible. We then interviewed six of them to gain further knowledge of why they use Youtube the way they do.The survey showed that Youtube is used by all of the students and very frequently by most of them. Comedy and music videos are by far the most popular genres that are viewed. In most cases watching video clips on Youtube is a social activity, often combined with both talking about clips and sending and receiving video links to and from friends.
Användarens attityd till reklaminslag på webb-TV : En studie om hur användaren upplever reklam i ett nytt medium
The technological development contributes to an increase in advertising when it comes to media. Those who are working to develop advertising are constantly looking for new ways to reach consumers in unexplored contexts. Web TV is a relatively new technique that involves the distribution of television across the Internet. This study intend to investigate how users perceive advertising appearing on web TV, and contribute to the knowledge about how advertising adapt to new media. To reach the results of this study, we used quantitative data, collected in the form of web-surveys and qualitative data collected through semi-structured interviews.
Om femfaktormodellen och elektroniska sociala nätverk
Denna studie undersöker hur människor engagerar sig med och på elektroniska sociala nätverk (OSN). Syftet var att undersöka på vilket sätt som personligheten påverkar hur vi använder OSN. Data från sextio deltagare insamlades genom ett webb-baserat formulär baserat på femfaktormodellen (?Big Five?) och instrumentet Big Five Inventory. Deltagarnas aktivitet på Facebook uppskattades genom frågor utformade för denna studie.
Investeringsprocessen - organisation, bedömning och beslut
Syftet med uppsatsen är att beskriva och analysera studieobjektens investeringsprocesser med fokus på deras investeringsbeslutsprocesser, klassificering av investeringar samt deras val av kalkylmetoder och kalkylkrav. Vi har valt att genomföra en fallstudie och vår undersökning består utav kvalitativa semistrukturerade intervjuer med våra två fallföretag; Smurfit Kappa Sverige AB (SK Sverige) och Perstorp. Vi studerar även tilldelade dokument angående företagens investeringsprocesser. Vår teoretiska referensram består utav teorier som berör ämnena investeringsbedömning, investeringsprocess, klassificering och kalkylmetoder. Vår empiri består utav det material som samlats in genom dokumentstudier och vid intervjuer hos fallföretagen SK Sverige och Perstorp.
Sociala nätverk och det ökade användandet : En studie om det har skett en normförskjutning av användandet samt hur det relaterar till traditionellt beroende
The internet has become an increasingly part of everyday life with digital artefacts like smartphones and tablets. We?re looking at the usage of social networks and how the usage relates to traditional addiction. We conducted a quantitative research where 84 poeple finished our web survey. Our research focused on addiction, time spent on social networks, normal and non-normal usage and general user patterns.
Diskussionsforum eller slagfä?lt? : En studie om de svenska nyhetssajternas kommentarsfa?lt
The main purpose of this study has been to examine and analyze what kind of discussions that takes place in the commentary fields of swedish online newspapers. We started by collecting nearly 2000 commentaries from three newspapers and then used a quantitative content analysis to interpret the material.We divided the comments into different categories like arguing, media criticism and opinion on other comments in order to see which categories were most common. The results of the analysis shows that there is a discussion in the commentary fields where most of the commentaries stick to the subject, where media criticism is unusual and where arguing is quite common. The discussion however is usually negative. The results can be connected to the theories of deliberative democracy, flaming and earlier research on commentary fields.
SAB-systemet och Yahoo! En jämförelse rörande traditionell och ny klassifikation
The aim of this Master thesis is to investigate the similarities and differences between a traditional and a new classification scheme. Two classification systems are compared, "The Swedish Library Classification System" the SAB-system - and Yahoo!. The SAB-system has been used in Swedish libraries since the beginning of the 20^th century, and Yahoo! has been online since 1994. Yahoo! has a Swedish version of its international original, which is used in this study to get a similar starting point with the SAB-system. The method used for this is a content analysis, which in this case is not a quantitative analysis.