Sök:

Sökresultat:

2198 Uppsatser om Offshore technology - Sida 41 av 147

Industriell produktion av loggia - en studie om loggiarum som alternativ till inglasad balkong

AbstractIntense competition in the building industry has forced building companies to develop highly efficient and optimised building solutions. This project, with a loggia that works both as an extended living room and a glazed balcony offers a highly economic viable alternative to standard balconies. This alternative is likely to attract build master since the area of the loggia will be part of the apartment area, i.e. included in the area for rent..

Analys av vattenkvalitet i ett kommunalt badhus

Bath has been a part of human history for a long time. Today bathing/swimming inmunicipal pools is for people of all ages and it is possible to take swimming courses,exercise or enjoy recreation. The municipal indoor pool of Hogdalen in Sweden wasbuild in the sixties and has had problems with high levels of heterotrophic bacteria. Thefacility has two larger pools, one adventure park for young kids, two smaller bath tubsand a jacuzzi. To improve water quality UV light and coal filter were installed inOctober 2009 to the already existing purification system.

Lagafors CPU : Chemical Production Unit

This dissertation is performed at the request of Lagafors AB who develops and manufactures stationery and mobile hygiene solutions for companies in the food- processing industry. The objective of this dissertation is to develop and construct a new, cost efficient cleaning station based on an innovative technology.The technique is based on serially connected dosing pumps which allow the customer to work with concentrated detergents. This leads to serious reduction in the clients use expenses. Two units have been developed with this technique, one that is stationary and one that is mobile.The dissertation has led to good results which resulted in the sale of the first stationary unit of the Lagafors CPU before the end of this dissertation. .

Lågtempererad fjärrvärme i Umeå

People in today?s society are becoming more and more aware of how important it is to use energy as efficiently as possible. This is clearly noticeable by an increase in home produced heat with e.g. solar panels or heat pumps heating systems. These changing customer demands forces district heating technology to be redesigned, which is why there is an ongoing research regarding the next generation of district heating - low temperature district heating (LTDH).

Prospects of a Challenger - A case study of Microsoft and the Console Industry

Purpose: The purpose of this thesis is to give a contribution to the studies of what strategies those are of importance for challengers in consumer technological markets aiming for the market leader position. To be able to investigate this phenomenon we have chosen to study Microsoft?s second position in the video game console industry. In addition, we want to illuminate Microsoft?s competitive advantages, how Microsoft can take advantage from Sony?s setbacks and what strategies those are of importance for Microsoft in the battle of becoming the market leader.

En digital kärlekshistoria

Kandidatarbetets syfte är att undersöka mötet mellan människa och medium genom att undersöka hur människor relaterar till och tolkar mötet med ett medium. Undersökningen tar sin utgångspunkt i flera tänkbara kunskapsfält, bland annat posthumanism, transhumanism, tolkningsvetenskap. Dessa kunskapsfält prövas sedan i en gestaltning för att avgöra om kunskapen är relevant i förhållande till vårt ärende..

Matte Painting - Skapandet av en virtuell kuliss

Det här kandidatarbetet kommer framförallt att beröra filmtekniken, Matte Painting, men vi kommer även röra oss runt omkring ämnet och presentera andra delar från filmproduktionen och framförallt postproduktionen för att lättare kunna sätta Matte Painting i ett relevant sammanhang. Vi jämför Matte Painting med en teaterkuliss, en bakgrund som på nära håll eller ses från fel vinkel kan bryta illusionen av att det är en verklig miljö. Vi undersöker och presenterar hur man kan bygga upp en digitalt skapad Matte Painting som möjliggör att inte behöva åka land och rike runt efter den idealiska filmplatsen, utan kan spela in filmscenen i en studiomiljö. Vi analyserar existerande filmscener som har använt sig av Matte Painting, gör jämförelser mellan olika användningsområden för Matte Painting samt diskuterar fram en slutsats som besvarar vår frågeställning: ?Hur har utvecklingen av filmtekniken, Matte Painting, sett ut och hur kan man tillämpa en digital Matte Paint i postproduktion för att förstärka helhetsupplevelsen av en filmscen?? --- This thesis will primarily concern the film technique, Matte Painting, but we will also roam around the subject and introduce other elements of the film production, and above all post production for ease of putting Matte Painting in a relevant context. We compare Matte Painting with a theatrical backdrop, a background that closely or viewed from the wrong angle can break the illusion that it is a real world environment. We will investigate and present how to build a digitally created Matte Painting that enables not having to travel across the country for the ideal film location, but can shoot the scene in a studio environment. We analyze existing film scenes that have made use of Matte Painting, making comparisons between different uses for Matte painting and discuss a conclusion that answers our main question: "How has the evolution of the film technology, Matte Painting, looked like and how you can apply a digital matte paint in post production to enhance the overall experience of a movie scene?".

On the Air : Vad talar för att införa mediekunskap som kärnämne i gymnasiet?

The objective with this essay is to establish the benefits of inserting media as an obligatory topic in the upper secondary school. In order to succeed with this I will not only type this essay I will also produce a medial production in the form of a film.  I have interviewed two senior masters on Södertörns College where I have reviewed different questions that relate to the matter's weight in school values and the society. In the study I will also reflect over existing research within the area and to link these to the issue and those interviewed opinions. In the film I also present statistics within the communication technology's increase and an explanation how one obligatory topic becomes an obligatory topic..

Mental arbetsbelastning : jämförelse av flygning under enmotorskedet med flygning under tvåmotorskedet

Som grund för denna uppsats ligger en tidigare undersökning med titeln Undersökning av mental arbetsbelastning under instrumentflygövningar (Andreas Johnsson, 2004). Denna uppsats utgör en fortsättning på ovan nämnda undersökning. Liksom i Johnssons (2004) undersökning har en subjektiv mätmetod baserad på en niogradig skala använts för att utvärdera svaren på den enkät som använts för att få fram data. I denna uppsats undersöktes samma kurs som i den tidigare undersökningen. Det vill säga studenterna i kurs 03:2 vid Trafikflyghögskolan, Lunds universitet.

Recúrrens ? En svensk novellfilm

Det här är slutreflektionen för ett examensarbetet Recúrrens, skapat av Mikael Berglund och Johan Cederholm från Medieteknik och Joel Arwidson och Charlie Persson från digital ljudproduktion. Recúrrens är en novellfilm vi gjorde från idé till färdig film och vi kommer beskriva hela vår arbetsgången i den här slutreflektionen. I den andra, reflekterande delen, diskuterar vi hur arbetet gick, motgångar, framgångar och slutresutlatet. Bifogat finns även manuset och bildmanuset..

Studenternas bankmarknad; en förändrad studentpopulations förhållande till banker

Banks are an important institution for the economy of a society. During the later years the world of banking has changed. Several new actors have entered the market and taken over traditional bankservices as well as new ones. The way of conducting banking has changed with the event of new technology. One of the banks customer segments, the students have also been under a change. With a changed market companies have to adapt to the new rules of the game.

Falling Feather - Magisk realism och dess påverkan på animerad film

Detta kandidatarbete undersöker hur en karaktärs fantasi kan gestaltas med genren magisk realism inom animerad film. Under arbetets gång har vi undersökt olika filmer med magisk realism som genre, så som Pan?s Labyrinth, Ally McBeal och Six Feet Under och The Science of Sleep. I detta arbete presenterar vi de metoder vi valt för att skapa en animerad film med genren magisk realism.

Kvalité inom ramarna: Vägar till kvalitativ undervisning inom musikskolans instrumentalundervisning

Projektbeskrivning: Bakgrund: Vid valsning av tunna band med hög hållfasthet används reversibla mångvalsarsverk. Kundkraven är höga vad gäller bandens planhet. Planheten kan styras genom de planhetsställdon som valsverket är utrustat med. Syfte: Förvärva kunskap om hur de olika ställdonen inverkar på planheten. Varje enskilt ställdons inverkan på planheten kan undersökas genom att genomföra en föreskriven förändring av ställdonets läge och därefter utvärdera planhetsförändringen som uppkom.

Självgående fordon hos Sandvik do Brasil

At the plant of Sandvik do Brasil in São Paulo there is a need for improving the transport of inserts between the plant building and the stock building. The idea is to install a system with an Automated Guided Vehicle (AGV) to take care of this transportation. The purpose of this report is to present which demands there are on the system and to find the best solution according to the demands.To conclude this work a study was made of the plant and the AGV technology was examined. Several providers of AGV solutions were contacted to get information about prices and detailed solutions.The conclusion was that the most suitable system for this application is a small unit load vehicle using inductive wire as guiding system..

Lekar som spel

En studie i hur lekar kan inspirera till digitalt gameplay och samtidigt förmedla lekarnas kultur till spelaren. Detta har testats genom att göra ett prototypspel där varje bana är baserad på en leks mekaniker eller mening. Spelaren måste själv i slutändan analysera banan med en beskrivning av leken som sin enda ledtråd. Detta för att om spelaren själv blir engagerad och ska minnas vad den gjort kommer spelaren på så sätt minnas kulturen det medförde..

<- Föregående sida 41 Nästa sida ->