Sök:

Sökresultat:

1182 Uppsatser om Obeställd elektronisk reklam - Sida 64 av 79

Hur förmedlas och utvÀrderas personalens idéer pÄ företag?

Den höga konkurrensen mellan företag gör det allt viktigare att ligga i framkant med enmodern och teknisk utveckling. Detta driver företag att fokusera pÄ InnovationManagement genom att utveckla metoder för att mer effektivt kunna dra nytta avpersonalens kreativitet och engagemang. Detta Àr nödvÀndigt för att bibehÄlla enkontinuerlig och hÄllbar utveckling.Syftet med denna studie Àr att skapa förstÄelse över hur företag fÄr in tekniska idéer frÄnde anstÀllda och hur dessa idéer utvÀrderas. Studien pÄbörjades med att fÄ engrundlÀggande förstÄelse av begreppet innovation. Detta följdes av en fallstudie pÄföretaget ABB Capacitors med intervjuer och en enkÀtundersökning som utvÀrderadesgenom en statistisk analys.

Kommunikationsstrategier för personlig marknadsföring pÄ Instagram : En studie av Instagramfenomenet @yoga_girl

Denna uppsats Àr baserad pÄ mitt intresse för Sociala medier och dess multipla funktion i dagens samhÀlle. Kommunikation, information och reklam sprids snabbt i de digitala kanalerna och anvÀnds idag inte bara för privat bruk utan utgör Àven en ansenlig grund för marknadskommunikation. Kanalerna Àr dÀrför idag en billig vÀg att driva marknadsföring via, bÄde för privatpersoner och företag. Jag har i denna uppsats valt att titta nÀrmare pÄ hur man via en av dessa sociala medie-kanaler kan driva en framgÄngsrik personlig marknadsföring. Studien Àr avgrÀnsad till att undersöka ett Instagramkonto, nÀmligen yoga_girl som idag Àr ett av Sveriges största Instagramkonton med 1,4 miljoner följare.

Kulturkompetens hos sjukgymnaster : en litteraturstudie

Bakgrund: NÀr en mÀnniska Àr drabbad av en livshotande sjukdom, t.ex. cancer, amyotrof lateral skleros (ALS) eller hjÀrtsjukdom, som Àr i ett palliativt skede innebÀr det för de flesta mÀnniskor en existentiell erfarenhet. BÄde den sjuka mÀnniskan och dennes nÀrstÄende tvingas att fundera pÄ bl.a. sin relation till döden och vad som Àr meningen med livet. Syfte: Syftet med litteraturstudien var att beskriva patienters existentiella upplevelser inom palliativ vÄrd och vad som kan utlösa dessa.Metod: Forskningsmetoden som anvÀndes var en allmÀn litteraturstudie.

Existentiella upplevelser och utlösande faktorer hos patienter inom palliativ vÄrd

Bakgrund: NÀr en mÀnniska Àr drabbad av en livshotande sjukdom, t.ex. cancer, amyotrof lateral skleros (ALS) eller hjÀrtsjukdom, som Àr i ett palliativt skede innebÀr det för de flesta mÀnniskor en existentiell erfarenhet. BÄde den sjuka mÀnniskan och dennes nÀrstÄende tvingas att fundera pÄ bl.a. sin relation till döden och vad som Àr meningen med livet. Syfte: Syftet med litteraturstudien var att beskriva patienters existentiella upplevelser inom palliativ vÄrd och vad som kan utlösa dessa.Metod: Forskningsmetoden som anvÀndes var en allmÀn litteraturstudie.

"AlltsÄ, det Àr ju en samvetsfrÄga?" : en studie om arbetsgivares syn pÄ anstÀlldas privata internetsurfande

Syftet med vÄr uppsats har varit att fÄ en inblick över vilka skilda synsÀtt olika arbetsgivare har pÄ att anstÀllda privatsurfar pÄ internet under arbetstid. Meningen med den hÀr uppsatsen har alltsÄ varit att försöka fÄ en uppfattning om hur olika arbetsgivare kan stÀlla sig till detta fenomen, sÄledes har vi inte haft nÄgon avsikt att jÀmföra de olika synsÀtten mot varandra.I den teoretiska referensramen har vi bland annat tagit upp fyra olika förhÄllningssÀtt som Ivarsson och Larsson (2010) menar att arbetsgivare kan ha gentemot privat internetsurfande. De Àr: officiellt förbjudet, till synes förbjudet, tillÄtet samt uppmuntrat. Dessa förhÄllningssÀtt har vi haft med oss genom hela arbetsprocessen och de har dÀrför prÀglat hela vÄr uppsats. Bland annat har vi ocksÄ tagit upp teorier kring livspusslet och dess inverkan pÄ detta beteende.

Being the media : decentraliseringen av nyhetsproduktionen och dess effekter pÄ tidningsjournalisters informationsbeteende

The Internet provides the common user with a variety of both traditional and non-traditional news sources, and a vast range of possibilities to contribute to the flow of information. By their participation in the production of information ordinary citizens can sometimes function as non-traditional news sources them selves and reach a potentially unlimited audience. The interactive nature of the Internet blurs the line between producers and consumers, and challenges traditional definitions of what counts as "news" as well as who qualifies as a "journalist". The main purpose of this thesis is to examine the potential consequences of this decentralization regarding the information behaviour of newspaper journalists and their perception of their professional role. The study consists of qualitative interviews with six journalists, employed by four of the leading Swedish newspapers, and a review of earlier research in the field.

Åland - en kontext mitt emellan Sverige och Finland : en jĂ€mförande diskussion om hur man organiserar verksamheten för sexĂ„ringar i relation till styrdokument och resultaten i PISA

Undersökningen i arbetet syftar pĂ„ att jĂ€mföra de gĂ€llande styrdokument som skall efterföljas i förundervisningen i Finland och pĂ„ Åland och motsvarande i Sveriges förskoleklass. Vidare vill jag genom e-intervjuer till personer med yrkeskompetens undersöka olikheter som finns gĂ€llande hur lĂ€nderna arbetar inom verksamheterna dĂ€r sexĂ„ringarna befinner sig i, faktorer som skiljer lĂ€nderna Ă„t inom daghemmets och förskolekassens vĂ€rld samt fĂ„ ta del av deras synpunkter och funderingar kring lĂ€ndernas vision om vad just deras sexĂ„ringar skall befinna sig i för miljö Ă„ret innan de börjar Ă„rskurs ett. Jag har studerat styrdokumenten för lĂ€nderna i frĂ„ga och jĂ€mfört de Ă€mnen som jag anser vara relevanta i en jĂ€mförelse, vĂ€rdegrund, uppdrag och mĂ„l, pedagogens roll och specialundervisning. Styrdokumenten har klara och tydliga mĂ„l, men hur mycket skiljer det sig mellan lĂ€nderna för vad som exempelvis skall uppnĂ„s nĂ€r barnet Ă€r sex Ă„r. Jag skulle önska att detta Ă€mne var lite mer kontroversiellt, men tiden kanske hinner ikapp och vi fĂ„r lĂ€sa mer om detta i framtiden. Vidare har PISAs undersökningar granskats, syftet med projektet PISA Ă€r att undersöka i vilken grad respektive lands utbildningssystem bidrar till att elever som snart skall avsluta den obligatoriska skolan Ă€r mogna och har de kunskaper som behövs för att möta framtiden. Elektronisk intervju per e-post och en diskussion av styrdokumenten anvĂ€ndes som datainsamlingsmetod för denna undersökning och frĂ„gorna utformades sĂ„ att respondenten fritt kunde resonera i Ă€mnet sĂ„ ingĂ„ende som hon eller han ville.

OmvÄrdnadsÄtgÀrder i vÄrdbÀdden för att förebygga trycksÄr hos Àldre : En litteraturstudie

Förekomst av trycksÄr utgör ett omfattande problem inom hÀlso- och sjukvÄrden fortfarande trotskunskap om förebyggande faktorer som presenteras i litteraturen. Detta medför att detförebyggande omvÄrdnadsarbetet avseende trycksÄr Àven i fortsÀttning kan vara en mycketangelÀgen frÄga för sjuksköterskan. Syftet i föreliggande studie Àr dÀrför att belysaomvÄrdnadsÄtgÀrder som kan utföras i vÄrdbÀdden för att förebygga trycksÄr hos Àldre.Litteraturstudie valdes som metod. Sökorden; pressure ulcer, prevention, bed and mattresses,scoles, skin-care, decubitus ulcer, aged och nursing anvÀnds. För att elektronisk söka relevanta,vetenskapliga artiklar i databaserna CINAHL och MEDLINE.

Förtroende, mer Àn bara ett ord : - hur revisorer anvÀnder sig av olika faktorer i det första klientmötet

Bakgrund: Förtroende Àr en viktig förutsÀttning för att skapa goda relationer. Revisorns relation till klienten bygger Àven den pÄ förtroende. Revisorer anvÀnder sig ofta inte av reklam för att marknadsföra sig utan anvÀnder sig av en mer diskret marknadsföring. Revisionspliktens avskaffande för mindre aktiebolag tillsammans med konkurrens frÄn flera revisionsbyrÄer kan det leda till att revisorer tÀnker mer pÄ hur de presenterar och framstÀller revisionsbyrÄn och sig sjÀlva för att göra byrÄn mer attraktiv för klienter. Det kan leda till ett ökat intresse att ta tillvara pÄ det första klientmötet för att marknadsföra sig och göra ett gott första intryck.Syfte: Syftet med studien Àr att ta reda pÄ vilka faktorer som revisorerna tycker Àr viktigt att revisorn besitter som fÄr ansvara för det första klientmötet.

Less is more : En studie i hur mindre reklambyrÄer kan överleva i en överetablerad bransch.

Dagens reklambransch Àr starkt konkurrensutsatt och antalet aktörer ökar varje Är. Globalisering, teknisk utveckling och kundens ökade kunskap om marknadsföring Àr endast nÄgra faktorer som bidrar till den ökade svÄrigheten för reklambyrÄer att överleva pÄ marknaden. De blir tvungna att stÀndigt utveckla sina tjÀnster för att tillfredstÀlla marknadens nya behov. Detta Àr dock svÄrt för en mindre reklambyrÄ som ofta har knappa ekonomiska och tidsmÀssiga resurser. Undersökningen Àmnar att ta reda pÄ vilka faktorer som Àr viktiga för mindre reklambyrÄers överlevnad? Uppsatsen syftar till att analysera och undersöka tre mindre Stockholmsbaserade reklambyrÄers sÀtt att hantera den konkurrensdrabbade marknaden.

Svensk spelmarknad - En studie om förvÀntningar och upplevelse pÄ spel

Varje dag ser vi en kraftig marknadsföring av olika spel pÄ marknaden, dÀrolika typer av spel har egna program, reklam som sÀnds pÄ de bÀstasÀndningstiderna och populÀra ungdomsprogram Àr sponsrade av olikaspelbolag. Spelmarknaden försöker locka spelare med höga vinster, vilketleder till att kunderna Äterkommer i hopp om att vinna. Spelbolagen försökertillfredstÀlla kundernas behov genom att fÄ kunderna att bli lojala tillföretaget. Dagens spelmarknad har utvecklats vilket har gjort attspelbranschen har blivit mer beroende av tekniken. Den nya teknologin harbidragit till en stor kontaktenhet mellan företag och konsumenter som gerföretagen en möjlighet att hitta nya sÀtt att möta kundbehoven pÄ.VÄr undersökning handlar om vilka faktorer som Àr betydelsefulla för attreducera gapet mellan förvÀntningar och upplevelser för spelprodukter samten jÀmförelse mellan Svenska Spel och utlÀndska aktörer.

Volvo Ocean Race : En studie inom sponsring

Problem Intresset för sport Àr omfattande i vÀrlden och med sporten kommer möjligheter för företag att kommunicera med marknaden. Dessa möjligheter innefattar sponsring. Företag vÀljer olika sponsringsobjekt, sÀtter upp mÄl och aktiverar sin sponsring. I dagslÀget finns det dock alltför mÄnga företag som investerar i sponsring utan eftertanke till objektets karaktÀr eller potentiella mÄlsÀttningar. Dessutom brukar företagen enbart utöva varumÀrkesexponering vid sportevenemang.

FörÀndrade förutsÀttningar i reklambranschen : En fallstudie pÄ tre reklambyrÄers organisatoriska förutsÀttningar för konkurrenskraft

MÄlet med uppsatsen Àr att hjÀlpa reklambyrÄers Àgare och ledning att förstÄ vilka delar av organisationen som bör utvecklas för att förbÀttra dess konkurrenskraft och pÄ sÄ sÀtt överleva pÄ den hÄrt konkurrensutsatta marknaden. En reklambyrÄs vÀrde bestÄr av de personer som arbetar dÀr och det Àr sÄledes genom dem som en utveckling kan ske. I uppsatsen har dÀrför den interna organisationen fÄtt stÄ i fokus nÀr konkurrensstrategier har studerats.Genom fallstudier pÄ tre Stockholmsbaserade reklambyrÄer har författarna Àmnat analysera och utvÀrdera byrÄernas konkurrensstrategier med hÀnsyn till deras organisationsstrukturer. Intervjuer har dÀrför genomförts med anstÀllda pÄ byrÄerna för att fÄ en bild av hur de upplever sina arbetssituationer. Dessa interna förutsÀttningar för att skapa vÀrden har sedan stÀllts emot en undersökning av vad de tillfrÄgade reklaminköpande företagen vÀrdesÀtter hos sin leverantör, för att se om reklambyrÄerna arbetar för att tillgodose kundernas behov.De faktorer som enligt studien har visat sig vara viktiga för att reklambyrÄer ska lyckas förbÀttra sin konkurrenskraft Àr flera.

Event Marketing : En fallstudie av FjÀllrÀven

Information och reklam finns överallt, pÄ TV, radio, tidningar, och nu senast stripade pÄ tunnelbanevagnar, vilket gör att reklamen fÄr det svÄrare att trÀnga igenom det allt tÀtare mediebruset. Med detta som bakgrund kan man se en trend till det ökade anvÀndandet av Event Marketing, vilket Àr en kommunikationsform som genom evenemang ska stÀrka varumÀrket eller skapa ett mervÀrde. Event Marketing utformas beroende pÄ mÄlen och syftet med evenemanget, vilket vanligtvis Àr att skapa ett intresse för produkten eller tjÀnsten och att öka försÀljningen, men hur skapas detta genom ett evenemang? Detta tar oss in pÄ syftet med studien, dÀr vi vill belysa och klargöra vad Event Marketing Àr för nÄgot och hur det anvÀnds i syftet att skapa relationer och öka försÀljningen hos företag. Event Marketing Àr ett outforskat omrÄde, informationen, fick vi frÄn de intervjuer som gjordes pÄ tvÄ eventbyrÄer och en mediaförmedlare för att skapa en djupare förstÄelse.

Litteratur och AD/HD : En studie om AD/HD och hur elever med diagnosen upplever litteraturstudierna i skolan2010

Enligt Socialstyrelsen (2004) förekommer diagnosen AD/HD hos 3-6 % av alla barn i grundskolan. Av dessa Ă€r 2/3 killar. Det finns olika teorier om vad som orsakar diagnosen, Ă€rftlighet Ă€r en vanlig teori. Symtomen hos personer med diagnosen Ă€r vĂ€ldigt olika. Överaktivitet Ă€r den vanligaste men Ă€ven underaktivitet förekommer.Litteraturens roll i lĂ€roplanerna har Ă€ndrats under Ă„ren.

<- FöregÄende sida 64 NÀsta sida ->