Sök:

Sökresultat:

7549 Uppsatser om Nurse patient communication - Sida 30 av 504

Över patientens tröskel i sjuksköterskans kläder : en litteraturstudie om sjuksköterskans upplevelse av mötet med patienten i dennes hem

Bakgrund: Mötet mellan sjuksköterska och patient har beskrivits som grundläggande isjuksköterskearbetet och är mer välstuderat i andra sjukvårdsmiljöer än hemsjukvården,som är basen för Sveriges sjukvård och engagerar ett stort antal behövande som vårdasav många anställda. Hemmet får allt större betydelse som vårdplats och antalet platserpå sjukhusen blir färre.Syftet var att beskriva sjuksköterskan i hemsjukvårdens upplevelse av mötet medpatienten och dennes närstående i deras eget hem (ordinärt boende).Metod: Studien gjordes som en allmän litteraturstudie där vetenskapliga artiklarsystematiskt söktes i olika databaser för att sedan analyseras. Sökningarna resulterade i11 artiklar.Resultatet: Presenteras i tre kategorier som beskriver sjuksköterskans upplevelser:Relationens betydelse i mötet med patient och närstående, förtroende, tillit och respekt imötet samt maktlöshet, frustration och en känsla att inte räcka till.Diskussion: Med kännedom om hur betydelsefull relationen till patienten upplevskänns det angeläget att som sjuksköterska i hemsjukvården arbeta personcentrerat ochatt hela tiden lyssna in patient och närstående och försöka anpassa sig till situationen.7Slutsats: Relationen mellan patient, närstående och sjuksköterska har stor betydelse föroch påverkar alla inblandade parter. Kunskap som är av betydelse för att möta de kravoch förväntningar hemsjukvården kommer ställas inför när allt fler och allt sjukarepersoner kommer behöva hjälp med allt mer avancerade insatser..

Att attrahera potentiella studenter: en fallstudie om svenska universitets och högskolors marknadskommunikation

The purpose of this study is to create a deeper understanding of how Swedish universities work with their marketing communication aimed at potential domestic students. The study focuses on how universities design and select channels for the marketing communication. A case study was conducted where four respondents from two Swedish universities were interviewed in order to generate empirical data. The results show that key factors for marketing communication are uniformity, honesty and trustworthiness. The results suggest that marketing communication should focus on the student?s experiences of university life and being a student, rather than marketing the university?s core service: education.

Torsby kommun kommunicerar för en yngre befolkning : En kvalitativ undersökning av en av kommunens målgrupper

AbstractThe purpose and vision for the municipality of Torsby are to connect with a younger population in the municipality by the year of 2012.This study is a qualitative survey of the target group ?the young ones? within the municipality of Torsby, which is the population between 17?35 years old.Because of the size and the different intrests between the individuals in this group it has been divided into three smaller groups.? High school students, 17-19 years old.? Returning seasonal workers, 20-26 years old.? People who has moved to Torsby and are now living in the municipality, 27-35 years old.The results of the study show that all the respondents believes that with the right communication channels a positive and strong communication between the municipality and the target groups can be reached. The message and the significance of the message are as important as the communication channels and all the target groups together would like to see a wider range of leisure pursuits that will suit the respective target group.The analysis and the results also show that the communication with the target groups should come about in different ways to be successful, both when it comes to fundemental reasons and choices of communication channels.The two youngest target groups has an adjacent and a similar need of well-founded and entertaining communication and information to rach a long-term result.The older group needs communication that will give them opportunity to reflect and concider the message, which means that the municipality of Torsby needs to adjust both the message and the communication channel for a quicker respons. This target group is also in need of further studies so the municipality of Torsby succesfully can plan a more detailed communication, this because the target group is a less homogeneous group than the two other target groups..

Har barnet ont?- Barnsjuksköterans bedömning av smärta hos barn som vårdas på neonatalavdelning

Introduction: The complexity of the neonates? way of expressing pain is a difficulttask for the pediatric nurse. The Swedish national guidelines for prevention and treatmentof pain in the newborn infant is suggesting that departments regularly use structuredmethods, such as pain assessment instrument, for the assessment of pain in the neonatalperiod. Previous research shows that pain assessment instruments are only used in abouthalf of all pain assessments in Sweden. Neonate's cannot verbally communicate their pain,and are therefore dependent on the pediatric nurse to acknowledge the pain.

Patienters upplevelser av bemötande vid postoperativ smärta - efter knä eller höftledsarthroplastik Patients experiences of nursing interaction in the context of postoperative pain - after knee or hiparthroplasty

Elective joint surgery increases for every year and the operations are associated with postoperative pain. Postoperative pain is a well known phenomenon and pain physiology and analgesics are well known by caregivers, but the significance of the interaction between patient and caregiver is not illuminated. There are still patients experiencing unnecessary postoperative pain. Among patients in elective surgery, 25% runs a risk for underestimated pain. The aim of the study was to describe patient?s experiences of nursing interaction in the context of postoperative pain during hospitalisation after going through knee- or hiparthropasty.

Sjuksköterskestudenters uppfattning om interprofessionellt lärande

Aim: To evaluate nurse student?s apprehension of an interprofessional seminar as part of training. Method: A descriptive, qualitative study built on the analysis of 43 questionnaires and one group interview with nurse student?s who participated in the seminar. For the analysis of the collected material we used the method of analysis of contents as described by Graneheim and Lundman.

Neurointensivvårdspatientens förutsättningar för ett optimalt neurologiskt wake-up test : en observationsstudie

Background: Examinations with the intent to assess neurological functions and level of conciousness are common in neurocritical care, but the effect on the patient is not entirely researched.Aim: The purpose of this study was to describe the patient?s situation at the neurological wake-up test concerning the environment, nursing interventions and the possibility given the patient to become awake, and if these conditions affect the outcome of the wake-up test.Methods: A quantitative observational study took place at a neurocritical care unit, where 20 patients were observed from interruption of sedation to the neurological assessment, which was performed by a neurosurgeon or a specialized critical care registered nurse. Nursing interventions, environmental factors and physiological parameters were documented.Result: Twelve intervention varieties to control patients? physiological parameters were used. CPP > 80 mmHg was found in 90 % of observations.

SMÄRTA, EN SUBJEKTIV UPPLEVELSE

Många studier visar att det finns en skillnad mellan sjuksköterskans bedömning och patientens upplevelse av smärta och smärtbehandling. Syftet med litteraturstudien är att jämföra dessa uppfattningar. Eftersom god smärtlindring är en förutsättning för patientens psykiska såväl som fysiska välmående är det av stor vikt att sjuksköterskans bedömningar är så korrekta som möjligt. Förutom olika smärtskattningsmetoder, ex. VAS skalan är det nödvändigt att sjuksköterskor medvetandegörs om sina egna attityder, då dessa kan påverka kvalitén på omvårdnaden.

STRATEGISK KOMMUNIKATION OCH KOMMUNIKATION AV STRATEGIER : en intervjustudie kring en organisations kommunikation gällande strategier och mål

Purpose: Corporate communication strategies have a central role in disseminating and creating meaning to the organizations? visions, strategies and goals. But many employees do not know the organization?s overall strategies and goals, nor how well the organization achieves these. The aim of this study was to investigate and describe perceptions about internal communication, primarily focusing on communication about strategies and goals.

Att kommunicera hela vägen - : - En fallstudie av kommunikation via webbplatsen

AbstractPurpose/Aim: The aim of this paper is to find out how the company Japanporten can improve their communication through their website. I want to find possible weaknesses in the communication style, and suggest solutions to those. All for the purpose of managing to create understanding and interest to fulfil the purpose and goal for the communication.Material/Method: I have used a qualitative research method, where I have interviewed the manager of Japanporten and made an contents analysis of their website.Main results: Japanporten supplies good functions on their website. The have a clear purpose and explain who they are and what the can do for the visitor. The main weakness is the argumentation to create and keep an interest from the visitor.

Kommunikation mellan sjuksköterskor och omvårdnadspersonal - en enkätstudie ur omvårdnadspersonalens perspektiv på korttidsboende

Bakgrund: Kommunikation är en grundläggande förutsättning för patientsäkerheten inom vårdorganisationen. Tidigare forskning inom området handlar till stor del om kommunikation mellan sjuksköterska och patient eller sjuksköterska och läkare. Forskning som studerar kommunikation mellan sjuksköterska och omvårdnadspersonal finns i betydligt mindre omfattning.Syfte: Att ur omvårdnadspersonalens perspektiv kartlägga kommunikationen med sjuksköterskor inom korttidsboende samt beskriva erfarenheter av kommunikation mellan sjuksköterskor och omvårdnadspersonal i omvårdnaden av patienter som vistas på korttidsboende.Metod: EnkätstudieResultat: Resultatet visar att omvårdnadspersonalen har både bra och mindre bra erfarenheter av kommunikation med sjuksköterskor. Enligt omvårdnadspersonalen är kommunikationen betydelsefull för att patienterna ska få en god vård, men även eftersom olika yrkesgrupper arbetar i team. Rutiner för kommunikation finns och omvårdnadspersonalens erfarenhet är att dessa fungerar bra.

Effektiv intern kommunikation : En studie av kommunikation mellan värdar och värdledare i en idrottsförening

AbstractTitle: Effective internal communication ?A case study on communication between a manager and the employees in a sportsclub.Number of pages: 40, without enclosuresAuthor: Susan AnderssonTutor: Peder Hård af SegerstadCourse: Media and Communication Studies CPeriod: Second term 2005University: Division of Media and Communication, Department of Information Science, Uppsala UniversityPurpose/Aim: I aim to do a case study of a work situation, where there is no natural or direct form of feedback between the manager and the employees, and compare the purpose of the information efforts with how it is perceived by the employees.Material/Method: Qualitative research method, including an assembling method in the form of interviews, and a processing method of those interviews.Main results: All the used channels combined together (except one channel) seem to have created the right condition so that the content of the information can be perceived and used as the way it was supposed to, even though there?s no direct feedback of the information. The manager gets feedback indirectly and can therefore adapt the messages, or the information efforts, to the receivers.Keywords: Organizational communication, Internal communication, Information, Feedback..

Kommunikation i kulturens tjänst : En kvalitativ studie om Umeå kommuns kommunikationsarbete under kulturhuvudstadsåret 2014

Purpose/aim: The purpose of this thesis is to examine if, and in that case how, the municipality of Umeå worked strategically with its communication during 2014 when Umeå was chosen as ?European Capital of Culture?. The research is mainly focused on the outlines of their communication plan, main goals, what  communication strategies the municipality has chosen to and their choice of media channels.Material/method: Two methods are used for this research; qualitative interviews with four employees within the communication team during Umeå2014 and a text analysis of three formal documents which provide the framework of communication policies and media strategies during Umeå2014.Results: The results clearly indicate a well structured, strategic planning outlined in the formal documents. The four people intreviewed all had a good knowledge of the policies and strategies in the documents, they also described their work in accordance with these..

Patienters upplevelse av att få fysisk aktivitet på recept

SammanfattningSyftet med studien var att beskriva patienters upplevelser av att få fysisk aktivitet ordinerat på recept av distriktssköterskan och om möjligheten att följa det ordinerade. Studien hade en beskrivande design med kvalitativ ansats. Tio kvinnor och tio män som erhållit FaR från två hälsocentraler i Mellansverige deltog i studien. Data samlades in via semistrukturerade intervjuer. Intervjuerna analyserades sedan med kvalitativ innehållsanalys.

Kommunikationsstrategi för Renbruksplan : är det en fungerande modell för samebyarna vid samråd?

The reindeer planning system (Renbruksplanen, RBP) is a communication and planning tool designed for Sami groups. A key purpose of this is that it will act as a tool in consultation with other market players, including forestry. Sami groups have asked for a model of how this can be used in a flexible manner. With the Swedish Forest Agency as a project manager, a communication model for how to use the RBP has been designed. It consists of a number of points divided into ?before?, ?during? and ?after? the consultation.

<- Föregående sida 30 Nästa sida ->