Sök:

Sökresultat:

1917 Uppsatser om Muslim identity - Sida 54 av 128

Jag såg det på Facebook : Unga människors självpresentationer på Facebook

Title: I saw it on Facebook ? Youth presentation of self on FacebookAuthors: Nicole Dreher & Anders SkoglundPresented: 01.06.2010Purpose: The purpose of this thesis was to examine how the, in the study, participating youths make their presentation of self on their Facebook profiles.Methodology: The method used in the thesis was a social semiotic analysis focusing on the social semiotic concepts: semiotic resource, semiotic potential, affordance, denotation and connotation. A social semiotic analysis of composition was also used with the purpose to gain a deeper knowledge of the social semiotic affordances of Facebook?s composition.Theoretical perspectives: The theoretical base of this thesis consists mainly of Erving Goffman?s theory on presentation of self in everyday life as well as relevant theories to youth culture in sociology and identity in social psychology.Conclusions: The results show that the youth?s presentations of selves mostly takes place in their profile picture, status updates, groups, fan pages and through their communication with other users on their wall. The borders between front and back stage on Facebook entirely depends on the norms that the reader expects the profile owner to uphold.

Mötet mellan religionsfrihet och skolplikt i den svenska skolan

Syftet med detta arbete var att ta reda på vad några muslimska flickor på grundskolans senare år, samt några lärarstudenter vid Malmö högskola, anser om muslimska flickors icke-deltagande i idrottsundervisningen och i sex- och samlevnadsundervisningen. Vi undersöker även mötet mellan religionsfrihet och skolplikt. För att ta reda på detta har vi valt att göra intervjuer med sex lärarstudenter vid Malmö högskola samt fem muslimska flickor på grundskolans senare år, vilka tolkas hermeneutiskt. Sammanfattningsvis har vi kommit fram till att lärarstudenterna anser att skolplikten är gällande, och att om eventuella konflikter skulle uppstå, bör de lösas genom diskussion med eleven i fråga, samt föräldrar för att komma fram till en kompromiss som kan passa alla parter. De muslimska flickorna menar att de inte upplever några motsättningar mellan religionsfriheten och skolplikt, då skolan redan anpassat sig för att tillmötesgå alla. Vi har också uppfattat att lärarstudenterna anser att konflikt mellan religionsfrihet och skolplikt inte är vanligt.

Entusiasten, domedagsprofeten och skeptikern :  Diskursanalys av Earth Hour 2009 i svensk nyhetsjournalistik

The purpose of this study was to examine how Swedish newspapers framed the campaign Earth Hour. Did media encourage their audience to join in and how did they create a sense of togetherness regarding the campaign?The theories connected to the study are media logic, media events, identity and the media, collective togetherness, symbolic interactionism and discourse. The method used was a qualitative discourse analysis. We analysed three Swedish newspapers: Aftonbladet, Barometern and Svenska Dagbladet.

Den avgörande uppfattningen : En kvalitativ studie av konsumenters uppfattningar av åtta svenska modeföretag

Title: The decisive opinion - A qualitative study of consumers opinions of eight Swedish fashion companies.Seminar date: 2008-01-14Course: Candidate thesis media and communication, 15 ECTS,Authors: Micela Danielsson, Frida ÅhsAdvisor: Larsåke LarssonFive keywords: Profile, Image, Brand, Fashion and AdvertisingPurpose: The purpose with this study is to evaluate and discuss the connection between profile and the companies? image in the eye of the consumer.Methodology: A qualitative method has been used in the paper, focusgruops interview with respondents from Örebro.Theoretical perspectives: The overall theory of the paper is describing fashion theory. profile, identity and image and advertising.Empirical foundation: Consumers from Örebro have made a contribution to the basis of our empirical study.Conclusions: The results show that fashion and clothes play a big part for the consumers and they ascribe it the part as a way to show their identity, image and express them selves. For none of the companies profile and image did not have a full connection, but a lot of times there were parts of the profile and image that had a connection. The questioned states that they get their opinions from merchandise, stores, store employees and different kinds of advertising.

"Man kan ju inte begå brott - då ligger man pyrt till" : Om Polisens organisation och identitetsarbete

Med utgångspunkt i de senaste årens uppmärksamhet kring den svenska Polisen och de konflikter som uppstått mellan arbetsgivare och arbetstagare väcktes ett intresse att studera vad som låg bakom dessa problem. Det visade sig att merparten av de problem som uppstått grundade sig i att anställda uppträtt på sätt som inte ansågs gynnande för organisationen och dess förtroende hos allmänheten. Studien ämnar besvara frågor kring hur Polisen som organisation formar sina anställda med utgångspunkt i teorier om identitetsarbete.En kvalitativ undersökning genomfördes med studier av organisatoriska dokument och genom semistrukturerade intervjuer. De intervjuade består av personer verksamma inom den svenska Polisen. Dessutom intervjuades personer från svenska Polisförbundet, det fackförbund som organiserar närmast alla Sveriges yrkesverksamma poliser.I resultatet framkom indikationer på, utifrån de teoretiska begrepp som har valts för studien, att hur individerna formar sina identiteter är relativt individuellt.

"Go vote for this man and go home" : En studie av tre NGO:s arbete med kvinnor inom Egyptens familjelag

This bachelor thesis is based on interviews with staff from three Egyptian NGOs in Cairo during the spring of 2013. The study examines how three Egyptian NGOs discuss the woman?s situation within the Islamic legal discourse in the contemporary Egypt. The empiric material was analysed through a theoretical framework of gender in Islam, and a discussion of the concept of human rights laws in a local context.The respondents emphasize the societies gender stereotypes as obstacles in the discussion regarding women?s rights.

Genus och jämställdhet i religionsläroböcker : En analys av bilder och bildtexter

Swedish municipals schools have been given an assignment to convey basic values to pupils. The assignment is to bring up the pupils through transmitting and developing a heritage such as values, traditions, language and knowledge. Together along with the lasting knowledge which constitutes the community frame of reference everybody needs. There by is the purpose of this study through a qualitative method to investigate how the schools assignment to create a community national identity of the pupils is interpreted by the teachers in introduction classes. Even how the teachers in this study response to ?Swedish? culture by presenting and educate the pupils in this.

Morgonpressens muslimer : En kvantitativ innehållsanalys av hur muslimer framställs i Dagens Nyheter och Svenska Dagbladet

Denna uppsats behandlar hur muslimer framställs i två svenska morgontidningar, nämligen Dagens Nyheter (DN) och Svenska Dagbladet (SvD). Metoden som använts i studien är en kvantitativ innehållsanalys, vilken har utförts på sammanlagt 78 artiklar, 39 från respektive tidning, en artikel från varje vecka under nio månader år 2012. Syftet har varit att se hur muslimer framställs i svensk morgonpress under ?en vanlig dag?, alltså en dag där det inte inträffat någon extrem händelse som kan förknippas med muslimer.Teorierna som använts i studien är Orientalism, Nyhetsvärdering och medielogik, Stereotyper i media, Naturlig inkludering samt diskriminering med ord. Dessa ligger till grund för uppsatsens resultat.Resultatet av studien bekräftar tidigare studiers resultat, nämligen att muslimer framställs på ett sätt som inte är fördelaktigt.

Autenticitet i ett öppna data-sammanhang : Utmaningar och möjligheter ur ett arkivvetenskapligt perspektiv

By tradition, archival sciences has emerged in a context with defined information processes, with explicit information producers and custodians to which consumers make requests for the information. In this process, the archival science has developed methods and strategies to preserve authentic and reliable records and by that providing trustworthy information. In an online society, people are using the internet to get information for different purposes. Even though there is no legal obligation to guarantee the authenticity, it is of societal importance that the end users get trustworthy information. In this online context, open data is a trend that is growing fast over the world and it is interesting because its conditions raises many questions regarding authenticity.Since open data is free to reuse, link and combine with other information, and it is preferably in primary format it raises questions about how to maintain the integrity and identity of the information, which is the constituents of authenticity as it is used in this work.

Hedersrelaterat våld kombinerat med annan problematik - Om eventuella samband mellan utsatthet för hedersrelaterat våld och utvecklandet av psykisk ohälsa och/eller en missbruksproblematik

The purpose of this essay is to explore how social workers view a possible connection between exposure to honour violence and development of mental illness and/or substance abuse. We first heard of the possible connection from a voluntary organization who work in this field and who believe that this connection could be common. We therefore wanted to explore this from the perspective of social workers who come into contact with victims of honour violence: was this something they had noticed? How did they deal with it if it was noticed? We also asked how the possible connection could be interpreted and, supposing the social workers had failed to notice the connection, why this could be. We made five qualitative interviews with six social workers working in different contexts whom within their work come across honour-related issues.

Bortom Könet : Om unga transpersoners villkor i skolan ur ett queerteoretiskt perspektiv

This essay discusses the students? thoughts about the teacher's response to their gender identity. The students discuss their right to have an intergender identity which means that they don?t identify themselves in the traditional sexes, man and woman, and the gender role each category has. They want to be called with a neutral pronoun and not be seen like boys or girls.

Corporate rebranding inom dynamiska marknader : En komparativ studie i telekombranschen

Bakgrund: Corporate rebranding är ett relativt nytt fenomen som innebär att ett företag väljer att omdefiniera sitt varumärke på grund av förändringar inom företaget eller omgivningen. Men det är fortfarande relativt ostuderat och ingen studie behandlar den eventuella kopplingen med en dynamisk marknad.Syfte: Syftet med denna studie är att skapa en förståelse för hur fenomenet corporate rebranding fungerar inom en dynamisk marknad, där vi valt att utgå från telekombranschen som exempelmarknad.Metod: Studien har en hermeneutisk ansats med ett deduktivt angreppssätt för kopplingen mellan teori och empiri. Studien har vidare använt sig av en komparativ design med fallstudieinslag utifrån en kvalitativ strategi.Referensram: Referensramen består av teorier om dynamiska marknader som leder in till globalisering, lokalisering samt glokalisering. Därefter definieras varumärke med respektive underliggande teorier och avslutningsvis corporate rebranding.Slutsats: Den dynamiska marknaden har gett upphov till ett stort antal rebranding-processer inom branschen, där tre strategier för att hantera ett nytt globalt varumärke har identifierats. Slutligen har varumärkets roll inom branschen blivit av en mer dynamisk karaktär där syftet är att ha ett varumärke som är mest lämpat för de förändringar som skett inom såväl den interna som externa miljön..

Kvinnliga konvertiter till islam : Varför konverterar svenska och amerikanska kvinnor till islam?

Så, varför konvertera svenska och amerikanska kvinnor till islam, enligt Anna Månssons bok "Becoming muslim"? Om det nu beror på politiska och sociala eller andliga skäl så är konvertering för alla samtliga kvinnor en möjlighet att utforska en helt ny värld och även möjligheten till att omorganisera "jaget". Medan några av kvinnorna medvetet sökte efter en religiös andlighet i livet, blev övergången till islam för andra ett naturligt steg i livet efter att ha umgåtts eller levd med muslimer. Detta tyder på det som Viktor Frankl har påstådd om att människan är ett agerande varelse som söker efter mening i livet. Kvinnorna i Månssons studie hittade sitt svar på mening i livet i islam.

ATT ANV?NDA POPUL?RKULTUR SOM ROP P? HJ?LP: En kvalitativ studie om hur hiphop-musiken i Sverige anv?nds som identitetsskapande och verklighetsskildrande

Hip-hop music has long been an expressive medium used by individuals from marginalized areas in Sweden to address social issues and shape their identities. Through interviews with Swedish hip-hop artists and analysis of lyrics, this bachelor thesis explores the self-expression of the artists and how they express their views of society. It focuses on how social problems are expressed and understood, as well as on how the artists view the depiction of contemporary Swedish hip-hop music in media. Additionally, the study investigates how hip-hop artists themselves perceive the significance of their music lyrics. Furthermore, I explore the impact of music on the identity of hip-hop artists from marginalized areas, as perceived by the artists themselves. To gain a comprehensive understanding, the ethnographic study employs semi-structured interviews and participant observation with four non-ethnically Swedish hiphop artists who live or have grown up in disadvantaged areas in Sweden.

Vinna eller försvinna : En kvalitativ fallstudie om Hemtex nya visuella identitet

Studien visar att Hemtex visuella identitet kommunicerar det nya varumärket på ett sätt som motsvarar den ambition Hemtex satt upp. Då Hemtex har genomgått en revolutionär förändring av sitt varumärke tenderar det dock att påverka uppfattningen av den visuella identiteten. Detta innebär i sin tur att det har uppstått ett glapp mellan Hemtex identitet och image. .

<- Föregående sida 54 Nästa sida ->