
Sökresultat:
1442 Uppsatser om Music Branding - Sida 43 av 97
Hur använder pedagogerna och barnen datorn i förskola och i förskoleklass?
The purpose with my degree project is to investigate the use of computers within the daily activity in three preschools and one preschool class. I have designed a survey that I distributed to the staff. The purpose of my work is to investigate how a number of preschool teachers and children in a few preschools and one preschool class in a medium-sized Swedish town are using the computer in their activities.My study shows that the computer is frequently used, both of the children and teachers, but also together. The children in my study are using the computer to play games, listen to music, and go into the websitewww.youtube.com, but also in order to write and count. The teachers primarily use the computer to document, check their e-mail and listen to music.
Den dialogiska flätan : En studie av det pedagogiska mötets betydelse i den individuella sångundervisningen
The dialogical plait in individual vocal educationThesis in Music Education by Jannike Huss. Part of the work for the master´s degree. Studies from School of Music, Theatre, and Art, University of Örebro, 2010. Available from Örebro University, SE-701 82 Örebro, Sweden. Original in Swedish.This thesis treats the value of communication for individual vocal education on a higher level.
Fordrande ord : en kritisk diskursanalys av konsertinstitutioners informativa texter inför konserter
The aim of this master?s thesis is to explore concert institutions? informative texts prior to upcoming concerts ? texts in promotional materials and descriptive texts in programme papers. The thesis is carried out from a critical discourse analytical perspective. The discourse analysis is focusing on finding the texts? messages and it asks the question: To whom are these texts addressed? Theoretical support is mainly taken from Foucault?s theory about the relation between power and knowledge.
Styr uppfattningen om dig själv : En studie i hur chefredaktörer för modemagasin arbetar med sina personliga varumäkesidentiteter
The theory chapter is based on a model about brand identity, ?Brand Identity Prism? (Kapferer, 2008, s.183). This model contains six elements which we have supplemented with theories about personal branding. This because the focus and theory on a person's brand identity is almost non-existent. The purpose of the study is therefore to examine how editors at fashion magazines are working with their brand identity in the personal brand and thereby create an understanding of the identity function.
Hur attraktiv är arbetsplatsen? : Ett mätverktyg för företagens arbetsgivarvarumärke
Employer branding, eller arbetsgivarvarumärke som det heter på svenska, handlar om att rätt människor ska attraheras, rekryteras och vilja stanna kvar i ett företag. Ett starkt employer brand är något som har blivit allt viktigare för företagen i kampen om värdefulla andelar på marknaden. Studier har visat att anställda som är engagerade och trivs på sitt arbete också presterar bättre, vilket leder till ökad produktion och lönsamhetsfördelar. Många företag är inte medvetna om eller uppdaterade vad gäller sitt arbetsgivarerbjudande, det vill säga den anledning som arbetsgivaren ger till nuvarande och potentiella anställda att arbeta för denne. Det kan vara svårt att fastställa vilka områden som behöver utvecklas i företaget och vilka målgrupper som bör prioriteras. Tillgängliga mätmetoder för att få klarhet gällande nuvarande employer brand saknas, vilket har bidragit till studiens syfte att skapa ett mätverktyg för att utvärdera ett företags arbetsgivarvarumärke gentemot nuvarande anställda.
Kampen om kompetensen - En studie av företags interna och externa arbetsprocesser i syfte att utreda vad som utmärker en attraktiv arbetsgivare
Sammanfattning Uppsatsens titel: Kampen om kompetensen ? En studie av företags interna och externa arbetsprocesser i syfte att utreda vad som utmärker en attraktiv arbetsgivare Seminariedatum: 2007-01-18 Ämne/Kurs: FEK 582 Kandidatuppsats, 10 poäng Författare: Jeanette Mårtensson Ann Svensson Steinberger Johan Uldall-Jörgensen Handledare: Per Magnus Andersson Peter Jönsson Fem nyckelord: Attraktiv arbetsgivare, Belöningssystem, Employer Branding, Kompetens, Motivation Syfte: Studien syftar till att beskriva och analysera hur företag arbetar internt och externt med att upprätthålla sin status som attraktiv arbetsgivare i syfte att rekrytera och behålla medarbetare. Metod: Vi har valt att genomföra studien med en kvalitativ metod och samla in empiri genom en fallstudieansats i form av Små-N-studier. Teoretiska perspektiv: Studiens teoretiska bas består av relevanta teorier inom belöningssystem, motivation och branding, vilka ligger till grund för analysen av företagens interna och externa arbetsprocesser. Empiri: Empirin utgörs av kvalitativa intervjuer med respondenter på sex av Sveriges tjugo attraktivaste arbetsgivare, enligt Universum Communications undersökning ?Attrack Professionals? 2006.
Hur är ungdomars förhåll-ningssätt till krogbesök? En kvalitativ intervjustudie
This paper is about finding out why minors are visiting pubs, and what it is that determines which pubs they opt to visit. To catch this, a qualitative approach is applied, specifically Fo-cus group interviews. There are interviews with a total of 10 informants. The informants come from two different schools in Gothenburg. There are six boys and four girls.
Att lägga märke till ett varumärke
The project aims to explore how strong brands are built and what they consist of. I will focus on the subject fashion magazine, ambassadors and the different parts that a magazine consists of. Based on the information from research and literature I?m re-designing the Swedish fashion magazine Solo..
Fastighetsmäklare : varför så dåligt rykte?
Aim: Many people react negatively when they find out that I work as an estate agent. They believe that estate agents earn more money then they should. What many do not know is how hard we must work and that it doesn´t suit someone who is looking for an 8-17 work. As an estate agent I thought it would be interesting to found out why the estate agents have such a bad reputation.Method: This essay is based on the interviews with estate agents and branch organizations but also on newspaper articles about real estate agents. Theory is collected marketing, where I have concentrate on concepts of branding, positioning, communication and image.Result & Conclusions: The factors, which I found in my investigation, that have an effect to the bad reputation are; media, commission, the customers and the bidding.
Hur ser chefer på generationsväxlingen : En kvalitativ studie om arbetet inom Landstinget Blekinge
Syfte: Syftet med vår uppsats är att ta reda på hur Landstinget Blekinge arbetar med den generationsväxling som pågår och det svaga intresset hos den yngre generationen samt hur det faktiska arbetet med att vara en attraktiv arbetsgivare ser ut, både inom och utanför organisationen, för att undvika en brist på arbetskraft. Vidare vill vi även undersöka om den bild teorier framställer av den nya generationen skiljer sig mot uppfattningen som chefer inom Landstinget Blekinges har. Syftet är också att se hur väl Landstinget Blekinge arbetar med att bli en attraktiv arbetsgivare i jämförelse med SKL:s bild och därmed bidra till ökad medvetenhet kring arbetet med generationsväxlingen samt de utmaningar och svårigheter som kan finnas i samband med den. Metod: Undersökningen är baserad på en kvalitativ, abduktiv metod och semistrukturerade intervjuer med tre personalchefer, en förvaltningschef samt kommunikationsdirektören inom Landstinget Blekinge. Resultat: Våra resultat visar att Landstinget Blekinge har en skriftlig varumärkesstrategi för vad som behöver göras.
FMT-metoden - En studie om hur verksamma terapeuter talar om sin metod och sitt arbetssätt
Title: A study of how active therapist talks about the FMT method. FMT-therapists use music as a means of communication. The method is non verbal and uses musical codes to create a framework for the apprentice. The instruments that are being used are piano, drums, a variety of flutes and whistles. The FMT-method is a musical form of therapy that targets all functional disabilities.
Koloni Volym I. Hierakier bryts ner / Gemenskap byggs upp. Ett dokumentations - , arkiv - och utställningsarbete om en subkultur genom konsertarrangören Koloni .
Koloni is a concert promoter that put up shows in lots of different locationswith a wide variety of music styles and artistic expressions. In this work I havecollected material from Koloni?s nine years of existence to form a volume. Thevolume tells the story of Koloni?s work, but also shed some light and understandingon the alternative cultural scene of today.
Mathematics and music
Syftet med undersökningen är att få en uppfattning om vilka matematiska aktiviteter som genomförs och kan genomföras under sångstunder på förskolor i Sverige och om de genomförs på ett sätt så att barnen arbetar mot målen i läroplanen. Detta eftersom mycket forskning tyder på att mycket matematikinlärning kan ske under sångstunder/musiklektioner. Teori och forskning säger att musik kan utveckla matematiken hos barn på många olika sätt.
Min metod var att observera en sångstund på tre förskolor i en kommun och därefter intervjua förskollärarna som höll i sångstunderna.
Resultatet visade att lärarna använde en hel del matematik under sångstunderna som det är, några mer medvetna om det än andra. Det visades även att pedagogerna anser att matematiken passar bra ihop med musik. Jag kan se vilka matematiska och musikaliska aktiviteter som genomfördes.
Min önskan är att pedagoger ska ge barnen mycket matematikkunskaper under en sångstund.
"Lets Play!" : En studie av kunskapsöverföring mellan digitala spel och musikinstrument.
The purpose of this thesis was to examine if users of digital music games may acquire skills from the games that may be of use in learning to play a real instrument, that is a non-digitally simulated instrument like an acoustic piano. We have used Gee?s theory regarding a possible interconnection between different semiotic domains, and how this connection may enable a transfer of skills between related domains. In this thesis we examine possible skill transfer between the domains ?digital games? and ?non-digital instruments?. To examine our question formulation we chose to conduct a pilot study from which we collected both quantitative and qualitative data.
Hur ser chefer på generationsväxlingen - En kvalitativ studie om arbetet inom Landstinget Blekinge
Syfte: Syftet med vår uppsats är att ta reda på hur Landstinget Blekinge
arbetar med den generationsväxling som pågår och det svaga intresset hos den
yngre generationen samt hur det faktiska arbetet med att vara en attraktiv
arbetsgivare ser ut, både inom och utanför organisationen, för att undvika en
brist på arbetskraft. Vidare vill vi även undersöka om den bild teorier
framställer av den nya generationen skiljer sig mot uppfattningen som chefer
inom Landstinget Blekinges har. Syftet är också att se hur väl Landstinget
Blekinge arbetar med att bli en attraktiv arbetsgivare i jämförelse med SKL:s
bild och därmed bidra till ökad medvetenhet kring arbetet med
generationsväxlingen samt de utmaningar och svårigheter som kan finnas i
samband med den.
Metod: Undersökningen är baserad på en kvalitativ, abduktiv metod och
semistrukturerade intervjuer med tre personalchefer, en förvaltningschef samt
kommunikationsdirektören inom Landstinget Blekinge.
Resultat: Våra resultat visar att Landstinget Blekinge har en skriftlig
varumärkesstrategi för vad som behöver göras. För att lyckas attrahera den
yngre generationen behöver de dock vidta ytterligare åtgärder för att lansera
sin strategiska plan och börja det egentliga arbetet med employer branding om
de vill bli en attraktiv arbetsgivare för den yngre generationen..