
Sökresultat:
393 Uppsatser om Muntlig förmćga - Sida 27 av 27
Smitthantering av resistenta bakterier : En fallstudie av ett svenskt universitetssjukhus
Smittsamma sjukdomar kostar det svenska samhÀllet enorma summor varje Är. Behandlingen av smittade patienter har tidigare uppskattats till 5-10 miljarder svenska kronor Ärligen. Vidare estimeras de förebyggande ÄtgÀrderna kosta samhÀllet runt en miljard svenska kronor. Detta betyder att det finns en ekonomisk drivkraft för att reducera antalet smittade patienter inom vÄrden, speciellt de fall som Àr orsakade av resistenta bakterier. Samtidigt pÄgÄr det en debatt om resistenta bakterier och antibiotikaförbrukningen i bÄde forskning och media.
SprÄkstörning och lÀrande - praktisk-estetiska aktiviteter i en upplevelsebaserad undervisning
Sammanfattning/abstrakt
Gunilla Olin och Cecilia Petersson (2015). SprÄkstörning och lÀrande ? praktisk-estetiska aktiviteter i en upplevelsebaserad inlÀrning. Language impairment and learning ? practical-aestethic activities in an informal setting.
ServiceförvÀntningar hos kunder ? En jÀmförande studie mellan Acne och H&M
Denna uppsats behandlar service, ett fenomen som har vÀxt sig starkare de senaste Ärtiondena och som har kommit att bli ett avgörande verktyg för mÄnga företag för att kunna skapa marknadsfördelar. Att ett företag förvaltar mötet dem och kunden emellan pÄ bÀsta sÀtt Àr ofta en kritisk faktor för att fÄ kunden att ÄtervÀnda till butiken Àven nÀsta gÄng. Vissa företag Àr mer och andra Àr mindre beroende av ett bra servicesystem och dÀrför Àr syftet med denna uppsats att undersöka huruvida serviceförvÀntningarna hos tvÄ olika kundgrupper liknar eller skiljer sig frÄn varandra. Kundgrupperna som valts ut tillhör konfektionsföretagen, H&M som Àr en kedja i lÄgprissegmentet och Acne som Àr ett företag i högprissegmentet. FrÄgeformuleringen som besvaras i uppsatsen gÀller som följer: Hur skiljer sig H&M-kunden frÄn Acne-kunden i sina förvÀntningar pÄ service i butik? För att besvara frÄgestÀllningen anvÀnds en kvantitativ metod en sÄ kallad muntlig strukturerad intervju som Àr riktad mot de tvÄ kundgrupperna.