Sök:

Sökresultat:

2905 Uppsatser om Morrison v National Australia Bank - Sida 17 av 194

Vad spelar de för roll? : Om förväntningar på rollen som chef och medarbetare

Uppsatsens syfte är identifiera och analysera de förväntningar som medarbetare och chef har på varandra inom den avreglerade apoteksmarknaden och se hur väl dessa förväntningar överensstämmer med varandra. Detta görs med kvalitativa intervjuer.  Studien bygger på tre intervjuer, med två medarbetare och en chef, på ett mindre apotek i stockholmsområdet. Resultatet visar att förväntningarna, på rollerna medarbetare och chef, överlag överrensstämmer väl och även viljan att nå en ömsesidig förståelse mellan parterna är god. Potentiella problem kan uppstå i de områden där båda parterna visserligen har förståelse för varandras förväntningar, men inte äger möjligeheten att uppfylla dem.

Belöningssystem - En fallstudie av Avanza Bank

Bakgrund och problem: För att uppnå målkongruens har banker ofta valt att användasig utav ett belöningssystem som innebär extra ersättningar utöver den fasta lönen.Metoden har diskuterats flitigt i media och i den allmänna debatten har man ifrågasattom handlingar som belönats i företagen bidragit till målkongruens. Det har påtalats attde resultat som belönas inte alltid stämmer överrens med företagets mål och visionerför verksamheten. Kritiken riktar in sig på risken att det utvecklas ett kortsiktigttänkande inom företag som använder belöningssystem. För att bemöta kritiken och fåmedarbetarna att bättre prestera i enlighet med företagets mål och strategi behövs enöversyn av effekter av belöningssystem. Utifrån detta resonemang fann vi det intressantatt studera hur medarbetarna i Avanza Bank påverkas till att nå företagets mål ochundersöka om ledningens intentioner med vald metod infrias..Syfte: Syftet med vår uppsats är dels att beskriva hur belöningssystemet ser ut inomAvanza Bank och dels att undersöka om Avanza Banks valda metod har avsett effekt.Detta gör vi genom att undersöka hur belöningssystemet påverkar medarbetarna att nåmålkongruens.Avgränsning: Vi valde att avgränsa vår studie till att omfatta ett företag.

Ger läroplanen vägledning? : En fallstudie i hur personal på förskolan tolkar och resonerar kring förskolans uppdrag

I intend to examine how teachers interpret the purpose of preschools and the national curriculum and how they handle any problems rising due to the fact that the curriculum is just an instructional document and freely interpreted. Personnel working within the school system have different opinions on how to maintain a functional educational activity. How do they interpret the national curriculum and why? Are there any similarities or differences between different teacher?s views and is it possible to approach this in a constructive way? Is it really possible that personnel working at Swedish preschools are unaware of their purpose or is there another explanation?In this study I have worked according to the qualitative method and have been conducting interviews with the possibility to open follow-up questions with room for interpretation. A total of six people on four different preschools have been interviewed and their answers have been analyzed as a whole.The result from these six interviews shows that there are both differences and similarities in their interpretations of the purpose of the Swedish preschool.

Vem ska integreras och hur? En diskursanalys kring hur integration konstrueras då den kopplas till invandrare kontra då den kopplas till nationella minoritetsgrupper

In Sweden there is an integration policy and a policy for national minorities. The integration policy aims to integrate newly arrived immigrants (nyanlända invandrare), whereas the minority policy aims to maintain and strengthen the rights of the national minorities. The national minorities are though, at times, included into the integration policy, even though they hold a minority status in Sweden. This paper aims to, through discourse analysis, investigate the research question: ?how is the content of integration referred to, when it is related to immigrants, contra when it is related to national minorities?.

Bankernas roll i ett hållbart samhälle : om bankers CSR-arbete

Lately it has become more common to question the companies? actions in how they affect their surroundings. Today, the expression ?Corporate Social Responsibility? often is mentioned in this connection. Corporate Social Responsibility (CSR), is a concept whereby companies voluntarily integrate social and environmental concerns in their business operation.In Sweden there is a big difference between different businesses when it comes to their Corporate Social Responsibility.

Valutasäkringar och räntebindningar inom lantbruket : åtgärder för att förbättra ekonomin inom lantbruksföretag

The thesis aims to investigate the farmer?s perception of currency hedging and interest rate bonds and to investigate the farm size of companies categorized by number of acres, has no effect on this. The work also aims to gain an insight into what active farmers consider to be important what to consider when they choosing a bank and a personal banker. The work is based on the survey and has been supplemented by a literature review on the subject. For the survey were selected out randomly 50 farmers with Agriculture and Rural Management education. The requirement of the farmers was that they should be farmers by profession, and also made sure that the farmers of various sizes came with. We got a total of 32 responses within the set response time we said, which was better response than we expected. When the final result came we ranged the farms in a size range. We found out that all farmers in the study diligently follow the market and are easy to assimilate new ideas, providing opportunities to profitability of their business with the different instruments that are available on both the financial level and farm level. The investigation revealed that the major in favor of having a personal banker. They think it´s good to have a special plug to turn to who has knowledge and experience of how the agriculture sector operates.

Vilken betydelse har revisorn jämfört med redovisningskonsulten vid kreditgivning? : - en studie ur bankens perspektiv

Background: Small- and medium- sized businesses have during a long time had difficulties in raising long-term funding from external financiers, a reason for this is that these companies may have more information about their own business than the bank has. One way to reduce this problem is to hire a certified public auditor or a certified accounting consultant. Much has changed in recent years in the accounting profession. Mandatory audit has been abolished for small- and medium-sized businesses, which has led to major changes. Auditors are now not mandatory for these companies, which opens up the market for accounting consultant´s.

Kalkbrottstvisten i Bunge Ducker : En ACF-analys av två kolliderande riksintressen

Abstract This thesis is based on a case study of the drawn out legal process on the question of establish a limestone quarry in Bunge Ducker in north Gotland (Sweden). The current fields are located next to areas that are protected by virtue of being EU-certified Natura 2000-areas. Despite this, the Swedish governments and courts have not agreed in witch national interest that should be prevail when decisions are made on this issue. This phenomenon are reflected in the judicial process and different court have evaluate information differently in the case. A change among governmental actors where priority is given to the importance of national interest have occur in the later part in the process.

Nationella prov i årskurs 5 : En studie om hur lärare påverkas av proven i sin planering

National tests has been carried out in fifth grade since 1996. Spring 2011 is the first year since the start, when it is no longer mandatory for Swedish schools to carry out the tests in fifth grade. Instead the tests will be moved to sixth grade, starting in spring 2012. This thesis investigates what effects the national tests has got on the teachers planning, but also what attitude the educators have to the tests. To solve the subject, teachers that are active in fifth grade and have recently carried out nationel tests in their class, were interviewed.

Avvecklingen av den manuella kontanthanteringen : En intervjustudie om kundernas uppfattningar om en banks alternativa tjänster.

Under de senaste åren har teknologiska förändringar medfört att banker ändrat utformningen av sina tjänster. Pengar har digitaliserats och individer har minskat användningen av kontanter. Flera banker har avvecklat den manuella kontanthanteringen över disk och erbjuder kunderna alternativa tjänster som exempelvis internetbank och kontokort. En del upplever nytta och nöje med tjänsterna, medan andra möts av svårigheter som gör att de inte använder dem. När en bank genomgår förändringar är det viktigt den tar hänsyn till kunderna för att behålla dem vilket leder oss in på studiens problemformulering: Hur ska en bank hantera sina kunder när organisationen avvecklar den manuella kontanthanteringen över disk och erbjuder alternativa tjänster? Huvudsyfte är att, genom en studie av Swedbank, skapa förståelse för hur relationen mellan bank och kund påverkas av förändringarna.

Reklam och nation : Nationsformering i Sverige under andra världskriget

This thesis studies the Swedish advertising business as an actor in the national formation of Sweden. It argues that earlier research has ignored to see advertising businesses as possible forces of these formations. The essay investigates how this appears historically through collaboration with an informational organisation that had risen due to the Second World War and that was a part of the national defence. I can, by investigating a discussion that focused on this informational organisation and the advertising businesses relation to it, show how the business as an effect of a civic engagement expressed an interest to participate in the informational work. The thesis will also, through the pamphlet Om kriget kommer.

COLLABORATION IN BANKING INFORMATION SYSTEMS - INVESTIGATING THE FUTURE OF BANKING SYSTEMS IN INDIA

Banking systems in India is quite popular and it needs some more changes to reach all the customers. Lack of the service is main problem in Indian baking system. If the common person wants to open the account, it take?s little bit high cost and banks are not near the people location. Due to the Lack of service, people do not want to be a customer of the bank.

Förtroende i bank-kundrelationer : - En explorativ fallstudie av SEB

Syftet med denna studie är att utreda hur arbetet med att bygga förtroende sker i en sektor som drabbats av en akut förtroendekris där det är svårt att definiera produkter eller särskilja sig från konkurrenter. Den teoretiska delen redogör för hur initialt, företagsspecifikt respektive personligt förtroende verkar. Det redogörs även för hur minskad upplevd risk samt hur olika tidsperspektiv påverkar förtroende. För denna studie utgör SEB fallstudieobjekt med anledning av dess profilerade ställning som relationsbanken på marknaden. Data insamlades genom semi- strukturerade personintervjuer på SEB:s Uppsalakontor med fyra olika rådgivare.

Kunders relationer till posten : en sociologisk studie

Det blir allt viktigare för verksamheter att följa trender och förändringar på den marknad som de verkar på. På den svenska bankmarknaden finns det många aspekter som aktörerna måste ta hänsyn till för att kunna nå uppsatta mål och visioner. Ett viktigt mål för en bank är att kunna skapa kundnöjdhet.Banker måste arbeta med att vårda kundrelationer för att behålla befintliga kunder samt för att skapa nya relationer. Samtidigt är banker verksamheter som måste vara lönsamma vilket leder till att banken tar strategiska beslut som inte alltid är till fördel för alla kunder. Dock måste en bank sträva efter att möta kunders behov och förväntningar för att kunna utföra ett arbete som genererar i en lönsam organisation.Hur skiljer sig bankers kundarbete med kunders bankupplevelse? Uppsatsens syfte är att beskriva hur kunder upplever sin bank med utgångspunkt i hur banker arbetar med sina kundrelationer.Uppsatsens resultat tyder på att kunders bankupplevelser till viss del stämmer överens med det bankerna vill förmedla till sina kunder.

Medverkan och inflytande : om brukarnas roll i socialtjänstens kunskapsutveckling

The main purpose of this essay was to study the program "Nationellt stöd för kunskapsutveckling inom socialtjänsten" ("National support for knowledge development within the social services") from the National Board of Health and Welfare on the basis of how such a development, as represented by the program, could affect clients' possibilities to participation and influence within the social services.To respond to the purpose I used the following questions at issue:* How is client participation and client influence defined in the program?* What arguments for and/or against client participation and client influence are stated?* Which patterns and similarities/differences are possible to discern between the municipalities and universities that participated in the program when it comes to client participation and client influence?The study was conducted as a document analysis. I studied documents from the program both on a national and a local level. The essay uses empowerment theories and theories concerning client participation and client influence. The main conclusions were that on the national level the authors of the documents spoke with caution about their view on client participation and client influence and expressed that it had to be balanced against the rights of the citizens and the social workers for example.

<- Föregående sida 17 Nästa sida ->