Sök:

Sökresultat:

456 Uppsatser om Mode - Sida 3 av 31

By the Secret Fashion Concil. Project No 1 - jewellery collection

The Secret Fashion Council blends spirituality with fashion, art and design. This jewellery collection shows the connections between parapsychology and quantum physics, based on the study of matter and energy, that everything in the universe is built of vibrations. Many believe psychics have the ability to sense this. By using the skills of a psychic, the Secret Fashion Council invites the wearer to have the jewellery ?read? and evaluated in a most special way, tracing the wearer?s spiritual past, present and future.

Mode och varumärke i modeföretag - Dess eventuella samband och yttringar

Syfte: Syftet med uppsatsen är att kartlägga hur ett tänkbart samband mellan Mode och varumärke kan se ut i Modeföretag. Metod: En kvalitativ studie med ett abduktivt angreppssätt. Slutsatser: Sambandet mellan Mode och marknadsföring i Modeföretag är mycket starkt, även om branschen i sig, historiskt sett inte agerat som om så vore fallet. Centrala faktorer för Modeföretagen med ett starkt samband i just dessa två begrepp är bl.a.: ? Överexponeringsproblematiken, det faktum att varumärken kan förbrukas.

Samverkansarbete/ En studie av två enheter på Högskolan i Halmstad

Samverkansarbete har under det senaste decenniet genomgående förändrats bland svenska högskolor på grund av bland annat lagändringar, samhällsförändringar och internationell påverkan. År 1997 instiftades en samverkanslag i högskolelagen vid namn den tredje uppgiften. Den tredje uppgiften är idag en naturlig del bland svenska högskolor och syftar till samverkan av utbildning och forskning med det omgivande samhället. Diskussionen har varit omfattande när det gäller hur samhället och högskolan tjänar på att samverka, på vilket sätt det ska ske och hur man på ett konkret sätt kan påvisa de bästa tillvägagångssätten. Samverkan är ett brett och komplext ämne.

Entry Mode Strategies for ire in to the Polish Market : A Case Study of ire Möbel AB

Background: In today?s business environment it is important to find new customers. An action that has been widely used is to enter foreignmarkets. Most firms are always seeking to maximize their profits,which can be achieved if an entry into a foreign market is performed.Due the European Union (EU), new economies open theirborders for international trade and foreign investments. In 2004 Poland received membership.

Batch flow behandling och kontinuerligt flöde av lakvatten i en rotzonsanläggning : En jämförande studie i pilotskala

This report deals with the performance of a batch flow treatment of landfillleachate compared with a continuous flow system. The parameters in focus were total Kjeldahl nitrogen (TKN), BOD5 and COD. The pilot-scale experiment used eight barrels with a volume of 150 liters. Each barrel was constructed differently concerning its flow, its bed material grain size and its presence of plants or not. Four of the barrels worked in batch Mode, thus four in continuous flow Mode.

Mode en gråzon? : En studie av modebranschens position mellan konst och kommers

The purpose of our essay is to develop an understanding and an insight for the fashion industry. We want to examine what the creative industries can learn from the unique position that fashion hold in a field between commercialization and art. We used a theoretical ground to enlarge our understanding for the distinctive place that fashion holds. To gain further insight in the fashion industry we complete the theory with empirical facts. The empirical facts were collected through a qualitative method with deep-going interviews.

Mode i Kenya ? En studie om Kenya som marknad för inhemska modevarumärken

The fashion industry in Kenya is slowly growing. The middleclass is getting bigger and theinterest for fashion among these consumers is increasing. One major problem for the growthof the industry is the extensive second hand trade, which has given several problematicaffects. The textile production has almost disappeared, the western influences are evident andthe consumer?s price sensitivity is prominent.The aim of this thesis is, by conducting a field study; to qualitative examine how to develop astrong domestic fashion brand on the Kenyan market and to give a foundation for a brandingstrategy for people involved within fashion in Kenya.

Modets spridning till flickor i förtonåren

Uppsatsen behandlar hur Modet sprids till och mellan flickor i förtonåren, ett område som enligt oss hittills är otillräckligt utforskat. För att ringa in ämnet har vi valt att behandla kända teorier om både Modespridning och generell spridning. Även teorier om barnkonsumtion behandlas i uppsatsen. För att komplettera dessa sekundära källor har vi utfört kvalitativa intervjuer med fem flickor i åldern tio till tolv år. Under intervjuerna diskuterades hur flickorna får inspiration i sin Modeadoption och vem som har störst betydelse för hur de uppfattar och tar till sig Mode.

Hur skapas en trend - En kreativ process eller en konsekvens av en ekonomisk strategisk drivkraft

Syfte: Den textila klädmarknaden har under senare år expanderat ochidag har Mode en helt annan betydelse än vad det tidigare haft.Trender kommer och går allt snabbare och det blir allt viktigareför konsumenten och därmed företagen att följa med i rådandetrender. Syftet för vår uppsats är att ta reda på hur en trendfaktiskt skapas idag och vilka faktorer som är med och påverkar.Metod: Vår uppsats är byggd på kvalitativa intervjuer med respondentersom verkar på den berörda marknaden. Uppsatsen bygger på etthermeneutiskt synsätt där vi valt att ta fram olika teorier somligger till grund för att svara på vår frågeställning. I vår studievalde vi att beröra ämnet från olika vinklar där både detpsykologiska och sociologiska fick spela en stor roll samt om detfinns ekonomiska drivkrafter bakom trenders uppkomst.Teori: Mode tillhandahåller extra adderat värde till kläder men vilketendast existerar i människans fantasi och freställning.Sociologer studerar Mode ur en samhällssynvinkel, men medfokus på att Mode påverkas av människor som agerar i grupper.3Psykologer däremot studerar Mode utifrån enskilda individersinstinkter och behov. Om man använder det psykologiskaaspekterna som underlag till att studera Mode kan man se Modesom en del av personligheten inte som ett materiellt ting.

Vad händer när mode påverkar möbeldesign? : En kollektion strandmöbler och badkläder

Rapporten beskriver ett designprojekt, som är en del av examensarbetet på 15p, Vad händer när Mode påverkar möbeldesign? En kollektion strandmöbler och badkläder, utfört av Veronica Lindahl, avgångsstudent på utbildningsprogrammet möbeldesign på Carl Malmsten, Centrum för Träteknik & Design vid Linköpings universitet. Syftet med denna rapport är att beskriva processen av detta examensarbete.Valet av produkter tog avstamp från min bakgrund i Halmstad. En möbel för stranden och något att ha på sig. Att koppla samman Mode och möbeldesign tilltalar mig.

The SMEs’ Internationalization Strategy --Foreign Market Entry Modes Selection

The SMEs’ internationalization strategy—Foreign Market Entry Modes selection Title: 1st of June 2006 Date of the Seminar: Bus 809. Master thesis in international marketing Course: Han xiao Author: Ulf Elg, Associate professor, Lund University, Sweden Advisors: Ying Bin, Associate professor, Zhongnan University of Economics and Law, China. Guest researcher, Lund University, Sweden Internationalization, entry Mode, SMEs, foreign market Keywords: The purpose of this study is to understand the internationalization process of the SMEs, and try to define the motives and internal factors impact their foreign market entry Mode selection. Thesis purpose: This thesis is based on qualitative method using case study. The primary information sources are the interviews with key-persons in internationalization process of SMEs Methodology: The literature review in this study concerns areas of SMEs’ motives for internationalization, foreign market entry Mode approaches and influence of internal & external factors.

Computer Modelling of the Influence of Surface Topography on Water Repellency and a Study on Hydrophobic Paper Surfaces with Partly Controlled Roughness

A computer Model based on minimization of the free energy, capable to predict contact angles and spreading transitions between Wenzel and Cassie Mode for drops placed on surfaces with different topography were implemented in matlab. Simulations were compared with experiments documented in the literature. These showed that reported transitions between Cassie and Wenzel Mode can be explained by minimization of the free energy. In this report, a study on the possibility of constructing water repellent paper surfaces with a combination of treatment with octadecyltrichlorosilane and topography changes, is included..

The SMEs? Internationalization Strategy --Foreign Market Entry Modes Selection

The SMEs? internationalization strategy?Foreign Market Entry Modes selection Title: 1st of June 2006 Date of the Seminar: Bus 809. Master thesis in international marketing Course: Han xiao Author: Ulf Elg, Associate professor, Lund University, Sweden Advisors: Ying Bin, Associate professor, Zhongnan University of Economics and Law, China. Guest researcher, Lund University, Sweden Internationalization, entry Mode, SMEs, foreign market Keywords: The purpose of this study is to understand the internationalization process of the SMEs, and try to define the motives and internal factors impact their foreign market entry Mode selection. Thesis purpose: This thesis is based on qualitative method using case study.

Fast Fashion-konsumentens attityd till hållbart mode

Ekologiskt, närodlat, kravmärkt och återvinningsbart ? kärt barn har många namn och aldrig förr har vi konsumenter varit så medvetna om just den miljömässiga och hälsomässiga aspekten som vi är idag. Man kan verkligen kalla det en ny trend. Sida vid sida om miljötrenden verkar vårt nya sätt att se på Mode och hur vi konsumerar det. Den nya eran av ?nyheter varje vecka? och ?prisvärt Mode? har även det blivit en ny trend som bidragit till att våra stora fast fashion-företag fullkomligt sprutar ut nya prisvärda tolkningar av det senaste Modet och trenderna.

H&M vs. Roberto Cavalli

En fallstudie har gjorts där kvalitativ metod har använts genom intervjuer och textanalyser. Semiotiska analyser har genomförts på utvalda annonsbilder, en reklamfilm och en blogg..

<- Föregående sida 3 Nästa sida ->