
Sökresultat:
1548 Uppsatser om Mental obstacles - Sida 5 av 104
Legitimerade sjuksköterskors förhållningssätt till psykisk ohälsa : Med själen i fokus
Patients with mental illness experience dissatisfaction with their care due to lack of understanding and ignorance from the nurses. The nurses? approach might influence these patients' experience of their care. The purpose of the literature review was to describe nurses' approach in care of patients with mental illness. The literature review is based on an inductive approach and the result is based on 14 scientific papers, of which eight used a qualitative design and sex used a quantitative design.
Ekologiska val i en e-handelskontext : En mental modell över användares köpbeteende
Att köpa ekologiskt är ingen ny företeelse, men i takt med att både e-handel och efterfrågan på ekologiska varor konstant ökar så behövs det stöd för designers för att kunna möta dessa utmaningar. För att kunna designa e-handelswebbsidor med ekologiska valmöjligheter krävs förståelse för användaren och dess behov. Genomatt kartlägga målinriktade beteenden går det att påvisa när en användare är mottaglig för ett ekologiskt val på en e-handelswebbsida. En mental modell byggs utifrån användares målinriktade beteende och denna kan användas som stöd av designers för att förstå när en användare är mer mottaglig för ekologiska val på en e-handelswebbsida. Denna studie resulterar i en identifiering och kartläggning över när en användare är mer öppen för ekologiska val..
Effektiva renderingstekniker av subsurface scattering med mental ray
Subsurface Scattering är nu för tiden väldigt populärt inom datorgrafik och används inom de flesta filmer och spel, men det är ingen enkel process för att uppnå ett bra resultat. Därmed kommer forskningen och utvecklingen fokuseras på subsurface scattering i verkligheten och inom Autodesk Maya med inbyggda renderingsmotorn mental ray. Subsurface scattering via mental ray kan lösas på flera olika sätt och nödvändig information om subsurface scattering shaders och andra noder kommer att förklaras för de metoder som känns till som lightmaps och photon maps. Det kommer även finnas en tredje metod som fokuserar på passrendering av en lightmap shader. Metoderna bevisar sedan vilken metod som anses vara den bästa för situationen man befinner sig i..
Riskfaktorer angående suicid : - en litteraturstudie
Suicid har minskat i Sverige de senaste decennierna men ändå är suicid den vanligaste dödsorsaken bland män i åldersgruppen 15-44 år och bland kvinnor i samma åldersgrupp är det den näst vanligaste dödsorsaken. ....
Mental träning : Utprövning av en metod
Mitt arbeta handlar om mental träning för elever som känner sig stressade inför prov. Då mina erfarenheter var begränsade inom området, valde jag att anpassa ett redan utformat material inom idrotten, Integrerad mental träning (IMT, 1996), skriven av Lars-Eric Unesthål. Här ändrade jag endast på vissa formuleringar för att materialet skulle passa in på skolan. Arbetet består av en teoretisk del utifrån idrotten och en teoretisk del där jag visar på vad mental träning kan åstadkomma i skolan. Till sist finns en praktisk del, med ett utarbetat åtgärdsprogram för arbete med mental träning i skolan.
Internet - riskfaktor eller friskfaktor? En litteraturbaserad studie kring samband mellan internetbruk och psykisk hälsa bland ungdomar
The mental health has during the recent years decreased among Swedish adolescents while theinternet has become a common tool for communication between people. Aim: The overall aim is toidentify the relationship between internet use among adolescents and their mental health. Method:A literature based study within a defined research field. Result: The scientific hypotheses whichexist is based on whether social capital increase or decrease due to internet use. The healthoutcome is positively affected by internet communication, especially for boys and socially anxiousadolescents.
Är det ett varande eller ett görande förhållningssätt som har betydelse för att må och fungera bättre?
Abstract Integrated mental training is a method that entails a systematic and long-term training of mental processes (thoughts, images, emotions) that aims to enhance performance as well as gratify feelings and improve thought processes. This training develops an alternative system of control by using substitute state of consciousness and self-hypnosis. The method is concerned with both mindfulness and performance approaches, which is crucial in order to feel and function better. The intent of this study is to highlight the experience of the different steps of integrated mental training to gain an understanding of how, where, and when changes occur. To achieve the objective of this study, a qualitative empirical method was used.
Matematiksvårigheter : Klasslärarens arbetsmetoder
The purpose of my study is to contribute knowledge about how class teachers can work with students who are in mathematics difficulties. The question at issues I have is: Which methods can class teachers in grades 1-3 use to help students with mathematics difficulties? and Which obstacles and opportunities are there in this work? To get answers to my questions, I have read relevant literature and interviewed 3 class teachers in central Sweden. Through my interview I learned that education should include and build on concrete materials and methods. I also got to know that time is the biggest obstacle to helping students with mathematics difficulties. Keywords: mathematics difficulties, methods, obstacles, opportunities.
Är det ett varande eller ett görande förhållningssätt som har betydelse för att må och fungera bättre?
Abstract
Integrated mental training is a method that entails a systematic and long-term
training of mental processes (thoughts, images, emotions) that aims to enhance
performance as well as gratify feelings and improve thought processes. This
training develops an alternative system of control by using substitute state of
consciousness and self-hypnosis. The method is concerned with both mindfulness
and performance approaches, which is crucial in order to feel and function
better. The intent of this study is to highlight the experience of the
different steps of integrated mental training to gain an understanding of how,
where, and when changes occur. To achieve the objective of this study, a
qualitative empirical method was used.
Psykisk ohälsa i skolan - Ett kuratorsperspektiv
Mental illness in school ? A counselors perspective - The purpose of the study is to examine school counselors work with students (13-
15 years of age) who are struggling with mental illness. Focus on mental illness is
discussed in a school context. From the school counselors perspective questions
like, what kind of working methods are they using and, how they collaborate are
examined. The research design is based on a qualitative approach, with ten Semistructured interviews with ten different informants who work as a counsellor at 10
different schools around Skåne.
Fri rörlighet för varor på den inre marknaden och principen om ömsesidigt erkännande
The aim of this thesis is to identify some of the obstacles to trade, that occurs on the common market, and to analyse the errors that still occurs in the national authorities application of the principle of mutual recognition. Is the principle of mutual recognition sufficient for the creation of a common market, or is there a need for additional measures to cope with the obstacles to trade that still exists on the common market? The problems related to the incorrect procedures of the national authorities and the fact that undertakings prefer to bring their products in to line with the rules of every single member state must be solved, if the principle of mutual recognition is to become trustworthy. On some areas, harmonisation ought to be chosen above the principle of mutual recognition, but in other cases an increased administrative collaboration, mandatory training for the national authorities or information campaigns intended mainly for undertakings could be the answer. The possibility to help undertakings to sue member states for damages should also be investigated.
"Om man vill studera och verkligen kämpar så finns det en väg för det här i Sverige" : En intervjustudie om några unga nyanlända irakiers syn på möjligheter och hinder i en gymnasieskola i Södertälje kommun
This study is an investigation of newly arrived young Iraqis and their view on obstacles and opportunities available in a secondary school in Södertälje City. This is also a comparative study between the newly arrived Iraqis schooling in Iraq and in Sweden. We have used theoretical concepts such as culture, ethnicity, refugee, intercultural education, socialization and PTSD. These have helped us to provide distinct guidelines when we analyze newly arrived young Iraqis in Södertälje City. Our approach has been based on qualitative interviews with both students and teachers.
Möjligheter och problem med integration av hanteringen av antagonistiska och olycksrelaterade risker - En jämförelse med utgångspunkt från två konsultföretags arbetssätt
The aim of this report is to investigate, on the basis of two consult agencies perspectives, what the possibilities and obstacles are to integrate the work with antagonistic and accident related risks. The report is based on two consult agencies where each agency´s work procedure is represented by a risk management method. The work with accident related and antagonistic risks is analysed and evaluated compared to four different components. The components are risk management process (IEC´s and FEMA´s model), driving forces, education and competence, and resources to control risk management with COSO?´s ERM framework.
Förmåga till kontinuerlig prestation som objektivt mått för mental trötthet efter lindrig traumatisk hjärnskada : Sambandet mellan prestation och självskattning
Mental trötthet (eng. fatigue) efter en lindrig traumatisk hjärnskada (mTBI) innebär stora handikapp i vardagen för drabbade individer. En koppling mellan den subjektiva upplevelsen av mental trötthet och relaterade kognitiva områden har dock visat sig svårt att finna. Syftet var att undersöka om det förelåg en prestationsnedsättning i IVA+plus (ett test för kontinuerlig prestation som mäter bibehållen uppmärksamhet och inhiberingsförmåga) och högt självskattad trötthet hos en patientgrupp diagnosticerad med mTBI. Vidare var syftet att undersöka huruvida det fanns ett samband mellan dessa mått.
Skolsköterskans arbete med psykisk ohälsa hos elever
Title: School nurse work with mental health problems among studentsBackground: A good mental health and psychosocial wellbeing is considered to be an important aspect of how students can cope with everyday challenges. In order to experience psychosocial wellbeing well working interpersonal relations and a belief in the future is important. School is an important aspect of the student?s early years in life and therefore it is vital that school health services become important part of the childhood. The school nurse is an important part of student health and he or she is responsible for vaccinations and health check-ups.