Sökresultat:
200 Uppsatser om Medieteknik - Sida 3 av 14
Programmeringsstruktur med dyslektiskt tänkande
During the period of this project I have programed a web site in php4, and also
built the database in MySQL. The purpose with the projekt is to create a common
web site for the various activities in the different churches located in the
area of Örnsköldsvik.
In my project I have chosen to try to find a structure of programming that fits
my needs as a dyslexic. In the essay you can find a more thorough description
of my procedure and the structure that I have chosen to use. .
Hur görs nyhetsgrafik i svensk public service?
This paper is a thorough review of my internship, during which I designed
infographics at Grafiskt Center,
SVT, Stockholm. The purpose has been to find out what guidelines and policies
SVT has regarding infographics
while producing infographics in a professional environment. In addition, I
present the daily routine
at SVT and the tools used during the work process.
Furthermore, the paper contains a reflection of my work effort during the
internship as well as thoughts on
how I adjusted to the guidelines in question. Finally, the essay treats some
examples of infographics which I
produced during my time at SVT..
Moulousqous Synthesizer
Vi har byggt ett digitalt musikinstrument, en synthesizer med samplebaserad
trummaskin. Synthesizern och trummaskinen är mjukvarubaserad medan gränssnittet
är hårdvarubaserat. Operativsystemet som används är Linux och
synthesizermjukvaran är utvecklad i ljudprogrammeringsspråket Pure Data. Syftet
med denna rapport är att kunna ge utomstående personer en inblick i hur detta
arbete har gått till och hur resultatet blev..
Smakbas - Gourmet Grön
Smakbas ? Gourmet Grön är en webbplats som ska kommunicera den gröna maten och
marknadsföra Gourmet Gröns smakbaser. Webbplatsen innehåller information och
bakgrund om smakbaserna, samt hur man jobbar med dem. Det finns även en lite
annorlunda receptbank där besökaren kan titta på recept.
Webbsida och demo-EP
Syftet med detta kandidatarbete var att sätta samman ett promopaket bestående
av en webbsida och en demo-EP med passande grafisk design. EP:n har tre spår
elektroakustisk instrumentalmusik av skiftande karaktär, samt ett stilrent men
ändå suggestivt omslag. Webbsidan är till för att presentera mig själv och mitt
arbete (inte bara musik), och är byggd med hjälp av HTML, PHP, CSS och MySQL..
Tingsryds Travbana
Our bachelor thesis is a visualisation made in 3D-graphics of how the horserace
track in Tingsryd perhaps will look like in the future, complete with a
miletrack, steeplechase, and other horserace courses. Today, the race track is
only in it?s building phase. The inner field-group in Tingsryd needed
presentation material to show their eventual sponsors, so they contacted us at
Media Technology, and we instantly decided to give their idea a try..
Trippelnarrativ
Detta kandidatarbete undersöker hur narrativa strukturer inom spel fungerar i
kombination med varandra, hur dessa kan användas tillsammans och vad som
förändras i en spelproduktion. Syftet är att undersöka trippelnarrativ som
metod för användande av flera narrativa strukturer i ett och samma spel och att
ta reda på hur det kan tillämpas i en spelproduktion. Vi genomförde en
undersökande produktion där vi utvecklade en prototyp av ett spel med en
trippelnarrativ struktur för att sedan diskutera och resonera kring användandet
i spel.
Webb-tv för Mjällby AIF
Vi valde som kandidatarbete att göra en webbapplikation för att hantera webb-tv-lösningar för att vi ville samla kompetenserna inom programmet Medieteknik där videoproduktion, flashproduktion, grafik, webbutveckling samt serverhantering skulle ingå. Vår webbapplikation skulle skilja sig från redan befintliga lösningar genom att den enkelt skulle kunna anpassas för olika kunder snabbt och effektivt. Detta skulle vi uppnå genom att bygga webbapplikationen kring moduler som alla hade olika funktioner på plattformen, och kunde bytas ut med en knapptryckning. I projektet jobbade vi kring konceptet "från produktion till distribution" med vilket vi menar att både kan producera den bästa webb-tv:n samt ha den smidigaste lösningen för distribution som de flesta kunderna skulle ha råd med. På dagens marknad så är antingen lösningarna för enkla och avskalade eller för anpassade och dyra för att passa den normala kunden, med en normal kund så avser vi ett företag med cirka 10-100 anställda.
Phos Graphis
Phos Graphis är en mötesplats för fotografer och modeller. Denna mötesplats ska
fungera som en grund för att hitta den medpart man söker, t.ex. en fotograf som
letar efter en modell till ett projekt. Användarna erbjuds även egna gallerier
och möjligheter att diskutera i forum samt privat meddelandefunktionalitet.
Grundtanken är att Phos Graphis ska fungera som ett verktyg för att lättare
kunna utvecklas inom sin roll..
Hur kan vi utveckla vårt personliga uttryckssätt med ljud?
This is a bachelor thesis that studies and discuss the question: How can we
develop our
individual narrative technique with sound design in a Swedish drama production?
We
have done research and empirical studies. We have analyzed movies to get an
idea how
we use the sound design in Swedish drama productions today. We have produced a
movie
that gives sound the biggest part.
Key words: Swedish drama production, narrative technique, sound design .
Webb-tv för Mjällby AIF
Vi valde som kandidatarbete att göra en webbapplikation för att hantera
webb-tv-lösningar för att vi ville samla kompetenserna inom programmet
Medieteknik där videoproduktion, flashproduktion, grafik, webbutveckling samt
serverhantering skulle ingå.
Vår webbapplikation skulle skilja sig från redan befintliga lösningar genom att
den enkelt skulle kunna anpassas för olika kunder snabbt och effektivt. Detta
skulle vi uppnå genom att bygga webbapplikationen kring moduler som alla hade
olika funktioner på plattformen, och kunde bytas ut med en knapptryckning.
I projektet jobbade vi kring konceptet "från produktion till distribution" med
vilket vi menar att både kan producera den bästa webb-tv:n samt ha den
smidigaste lösningen för distribution som de flesta kunderna skulle ha råd med.
På dagens marknad så är antingen lösningarna för enkla och avskalade eller för
anpassade och dyra för att passa den normala kunden, med en normal kund så
avser vi ett företag med cirka 10-100 anställda.
Pixar och dess metoder. En gestaltning av Emil i Lönneberga
Denna undersökning omfattar hur man kan applicera Pixars metoder och tekniker
av en grupp bestående av tre studenter vid skapandet av en animerad kortfilm.
Utifrån resultaten av vår forskning kring metoder, tekniker och analyser har vi
skapat en animerad kortfilm. Kortfilmen är en samtida tolkning av Astrid
Lindgrens kända barnbok Emil i Lönneberga. Filmen ämnar att belysa olika
samhällsproblem som kan kopplas till den klassiska boken.
En digital kärlekshistoria
Kandidatarbetets syfte är att undersöka mötet mellan människa och medium genom
att undersöka hur människor relaterar till och tolkar mötet med ett medium.
Undersökningen tar sin utgångspunkt i flera tänkbara kunskapsfält, bland annat
posthumanism, transhumanism, tolkningsvetenskap. Dessa kunskapsfält prövas
sedan i en gestaltning för att avgöra om kunskapen är relevant i förhållande
till vårt ärende..
Falling Feather - Magisk realism och dess påverkan på animerad film
Detta kandidatarbete undersöker hur en karaktärs fantasi kan gestaltas med
genren magisk realism inom animerad film. Under arbetets gång har vi undersökt
olika filmer med magisk realism som genre, så som Pan?s Labyrinth, Ally McBeal
och Six Feet Under och The Science of Sleep. I detta arbete presenterar vi de
metoder vi valt för att skapa en animerad film med genren magisk realism.
Lekar som spel
En studie i hur lekar kan inspirera till digitalt gameplay och samtidigt
förmedla lekarnas kultur till spelaren. Detta har testats genom att göra ett
prototypspel där varje bana är baserad på en leks mekaniker eller mening.
Spelaren måste själv i slutändan analysera banan med en beskrivning av leken
som sin enda ledtråd. Detta för att om spelaren själv blir engagerad och ska
minnas vad den gjort kommer spelaren på så sätt minnas kulturen det medförde..