
Sökresultat:
4856 Uppsatser om Media logic - Sida 53 av 324
200 hamburgare = minus 34 kilo : En kritisk diskursanalys av den kroppsliga hälsans konstruktion i svensk skriven nyhetsmedia
Den här studien är en kritisk diskursanalys av ämnet kroppslig hälsa i skriftlig media. Syftet med studien är att undersöka hur fenomenet kroppslig hälsa framställs i skriftlig media genom språket och dess användning. Analysmodellen vi använt oss av är formulerad av Norman Fairclough och det datamaterial vi använt oss av är av empirisk karaktär och insamlat från svensk skriven media i form av både rikstäckande press och lokalpress. I studien finns även ett avsnitt där vi presenterar tidigare forskning inom ämnet hälsa och diskursanalys. Forskningen presenteras genom fem teman: biopolitik, livsstil, individens ansvar, klass och könsskillnad utifrån ett hälsoperspektiv samt experthjälp.
WEBBENS VINNARE : - en studie om kommunikation och konsumtion på Internet
- ABSTRACT ?Title: Winners of the Web ( Webbens vinnare)Number of pages: 35 (including enclosures)Author: Lydia KellamTutor: Else NygrenCourse: Media and Communication Studies CPeriod: Fall Semester 2006University: Division of Media and Communication, Department of Information SciencePurpose: The aim of the research paper was to see Internet and the digital techniques impact on marketing communication and consuming behavior on the Web. By understanding the relationship between marketing communication and consumer behavior my intentions were to comprehend how consumer behavior on the web could be understand. The purpose of this paper is to understand how different marketing activities on the Internet are followed by consumption.Material/Method: By using focus group interviews I wanted to study how individuals act on the Internet. How different activities such as communication and participation on the web could lead to consumption on the Internet.
I friskolans vård eller våld : en analys av ett debattprograms konsekvenser
Den här uppsatsen handlar om hur religiösa friskolor behandlades i media efter debattprogrammet i TV "Dokument inifrån" som sändes den 8/5 år 2003. Programmets journalist kritiserade både muslimska och arabiska friskolor för att inte följa svensk skollag och den läroplan som finns för friskolorna samt för de allmänna skolorna. Journalisten kritiserade även Skolverket för bristande kontroll. Mitt syfte var att ta reda på hur media beskrev de religiösa friskolorna och om den beskrivningen fick några konsekvenser för någon av de skolor som behandlades i TV-programmet..
Landskapsord och synvinklar : om uppfattningen av landskapsarkitektur i media
Den här kandidatuppsatsen handlar om hur landskapsarkitektur uppfattas i svensk
media. Utgångspunkten är frågeställningen Hur förhåller sig samtida debatt om
landskapsarkitektur till begreppen ekologi, sociologi, estetik samt genius loci?
Med ett urval från både fackpress och dagspress sovrades de aktuella artiklarna
ut. De handlar om det prisade området Hammarby Sjöstad i sydvästra Stockholm
och skrevs år 2000?2010.
?Att visa framsidan är självklart? ? Exponering av medier på folkbiblioteks webbsidor.
Several public libraries are displaying media, such as literature, on the websites of their own. The purpose of this Master?s thesis is to make a survey of the display phenomenon at Swedish public libraries. Therefore the authors of this essay seek to understand why media is being displayed on the websites of public libraries, how it is being displayed and what kind of consequences the displaying will provide according to the respondents. The theoretical framework is based on different theories where marketing and availability defines the equal summary.
Letar Svenska kyrkan på rätt ställe? : - en kritisk diskursanalys av Svenska kyrkans reklamkampanjer
AbstractAim: The aim of this essay has been to study how the Swedish church has created the image of their religious activity through media. This has been by studying the three commercial campaigns launched by the Swedish church during the years 2000, 2001 and 2003. Questions asked are: How has the Swedish church chosen to profile it self? Which discourses can be recognized in the campaigns? Which messages has been communicated through the campaigns? How has these discourses created the image of the Swedish church?Method: The methodological framework is critical discourse analysis inspired by Norman Faircloughs? three-dimensional model. Thirteen images all part of the campaigns are analysed using a semiotic method.
Hur får du en student att lyssna? : - En studie av Academic Works kommunikation mot studenter
ABSTRACTTitle: How do you get the students to listen? ? A study of Academic Works communication towards students (Hur får du en student att lyssna? ? En studie av Academic Works kommunikation mot studenter)Number of pages: 38 (41 including enclosures)Author: Fredrik HanssonTutor: Peder Hård af SegerstadCourse: Media and Communication studies CPeriod: Autumn 2007University: Division of Media and Communication, Department of Information Science, Uppsala University.Aim: The purpose of this paper is to study the strategies involved in the communication process between an organisation and its target audience. The study also aims to examine the company Academic Work and its communication efforts towards the targeted audience students.Method/Material: In order to examine the aim above, interviews were made with two persons involved in the communication of Academic Work. In addition to the interviews, a questionnaire was carried out at campus Ekonomikum, Uppsala University.Main results: The main result can be summarized as:· Academic Works communications have a lot of resemblance with the papers presented theory.· Events and direct meetings is the communication effort by Academic Work that has the biggest impact on student?s awareness and knowledge of the company.· A large majority of the students at campus Ekonomikum at Uppsala University are interested in working part-time and are aware of Academic Work.
Hur påverkar olika faktorer prissättningen på produkten Komplett Media Center a20?
Prissättningen för ett företag kan påverkas av flera olika faktorer. Dessa faktorer är antingeninterna eller externa. När ett företag ska prissätta en ny produkt är det svårt att bedöma vilkafaktorer som är väsentliga. Utgångsläget är kostnaderna för produkten och därefter tas hänsyn tillhur de externa faktorerna påverkar prissättningen. Syftet med denna undersökning är att bedömahur marknaden, interna beräkningar och valutasvängningar påverkar prissättningen på produktenKomplett Media Center a20.För att bedöma hur de olika faktorerna påverkar prissättningen på produkten har vi utfört engruppintervju med företaget Komplett Data Sverige AB.
Missing People Sweden : Om en ideell förenings organisation, engagemang & verkan i samhället
I denna uppsats har vi undersökt frivillighetsorganisationen Missing People Sweden. Det är en volontärorganisation som anordnar skallgångar efter försvunna personer. Organisationen har varit väldigt framgångsrik med sitt arbete och uppmärksammats en hel del i media. Idag är Missing People Sweden en riksomfattande organisation med verksamhet över hela landet. Denna uppsats består av en kvalitativ metodkombination med personliga intervjuer från volontärer som arbetar inom organisationen samt av deltagande observationer vid en skallgång.
Undersökningsplikt kontra upplysningsplikt vid fastighetsköp
Title: Multi channel publishing: a qualitative study on how Norrköpings Tidningen publishes news in multiple channelsAuthor: Roland AlbinssonThesis supervisor: Per-Anders ForstorpBackground: In this day and age, the media is omnipresent and a part of our daily life. The phenomenon of media convergence can be traced back to the birth of the internet, and today all of the major newspapers have a website of their own. As a result of multichannel publishing, consumers have a wide range of tv channels to choose from, but there is still uncertainty as to whether more channels automatically equates to more and better news. There is no doubt about the fact that multi channel publishing is a necessary survival skill for media conglomerates today, but effects such as news recycling and the concentration of ownership are in conflict with the consumers? availability demands.Purpose: The purpose of this thesis is to, by means of a case study, describe how NT?s multi channel publishing is an expression of media convergence, as well as to study how the news are affected by multi channel publishing.Research procedure: This study is based on three different research methods, observations, text analyses and qualitative interviews.
Extrema sportutövare : Heroiska äventyrare, naiva idealister eller galna risktagare?
Man has always in one way or another had to take risks in order to survive, but in today's society, voluntary risks increased markedly. It is about both physical and financial risks. The aim of this essay is to problematize what it is for properties that drive people to extreme sports and adventure travel. We want to see how extreme sports performers own picture looks compared to how the media presents them. We have in this essay interviewed two long sailors, a BASE jumper and an ex-mountain climber to see how the performers own picture of reality looks.
Slaget om Guadalcanal : En studie över hur Slaget om Guadalcanal 1942-43 skildras i amerikanska filmer och dagböcker.
Background and aim: Media development and digitalization has expanded the PR industry's working area. More participants are on the media market and it is becoming more and more difficult to define what PR really is and what the PR agencies/departments really do. Is PR marketing, information, event marketing or maybe propaganda? We believe that the complexity to define the term PR can lead to a loss of critical approach to the business, especially among young people. Has the PR industry managed to eliminate their negative image among students in upper secondary school and what do they associate with PR today? The aim of this essay is to examine what a selection of students associate with the term PR and if they are critical to the PR industry or not.Method/Material: The method is a quantitative survey.
Unga kvinnors kroppsbild: En kvalitativ studie
Syftet med studien var att beskriva vad unga kvinnor avser med begreppet kroppsbild, hur den egna bilden av kroppen upplevs och hur denna kroppsbild skapats. I denna studie intervjuades tjugo personer och designen var en multipel fallstudie. Informanterna menade att kroppsbild betyder ?en bild av kroppen? och många relaterade till sin egen kropp när de skulle beskriva begreppet. Fyra informanter menade att ansikte/huvud inte ingick i begreppet kroppsbild.
Miljöledningssystemet ISO 14001 : En fallstudie av institutionen Vatten och Miljö, Sveriges Lantbruksuniversitet
The purpose of this study has been to maintain a deeper understanding of how unestablished, professional musicians can get discovered by the music industry by communication, branding and positioning of their brand at social media.We found that fans have a greater impact on unestablished musicians than we previously thought. They have to create an identity for their brand, keep active on social media and engage their fans. Musical artists must maintain an ongoing dialogue to keep their fanbase, preferably with emotions involved. No fans equals minimum attention from the industry. Uniformity and professionalism is also important, because it evokes seriousness.
Vad är hälsa?: en kritisk diskursanalys av tv-programmet Toppform
I media ligger stort fokus på kropp och hälsa. Under det senaste årtiondet har flera hälsorelaterade tv-produktioner sänts i svenska kanaler. En av dessa är Toppform på Sveriges Television. Syftet med den här uppsatsen är att ta reda på vad tv-programmet Toppform menar med hälsa. Genom en kritisk diskursanalys tolkar jag vika diskurser som är dominerande i programmet och om Toppform förändrar eller reproducerar den dominerande diskursordningen.