Sök:

Sökresultat:

35 Uppsatser om McDonald\\\'s - Sida 2 av 3

TV- reklam 1970-2014 : En kvantitativ innehållsanalys av tv-reklam från olika årtionden

Reklam är något vi möts av hela tiden, överallt. Många gånger förmedlas det till oss utan att vi ens märker det. När jag kollar på tv, blir jag hela tiden störd av de ständiga reklamavbrotten. Avbrott jag blivit så van vid att de nästan blivit ett sätt för mig att hämta andan under den spännande filmen, rafflande finalen av Idol eller strömmen av sitcoms.Många gånger stannar jag inte ens kvar i soffan när reklamen går på, eller i alla fall inte på samma kanal. Det har blivit till en grej att direkt stänga av, på ett eller annat sätt, när reklamen går på.

Lönsamhetsfaktorer i brittisk nötproduktion : en inblick i McDonald's leverantörskedja

Syftet med denna studie är att identifiera hur aktörer i den brittiska leverantörskedjan för nötkött uppfattar sin lönsamhet samt vilka faktorer som är viktiga bakom en god lönsamhet. Syftet med studien är att svenska nötköttsproducenter och McDonald?s ska kunna dra lärdom från den brittiska leverantörskedjan för nötkött. En lärdom som skulle kunna vara applicerbar i den svenska leverantörskedjan för nötkött är de goda relationerna och det tydliga informationsflödet mellan aktörerna i den brittiska nötköttsproduktionen. Studien är en del i ett större forskningsprojekt som arbetar med att jämföra nötköttsråvarans väg från lantbrukare till hamburgare hos McDonald?s mellan olika länder. Nötköttsproduktion är väl lämpad till Storbritanniens klimat och landskap.

Global form av reklam och dess vetenskapliga debatt : En kvalitativ studie av fyra globala kampanjer

I?ve chosen primary to analyze commercial form of advertising by world leading companies; McDonald?s, Coca-Cola and HP due to their implementation of global advertising. The fourth campaign that?s being analyzed is not of commercial type instead it?s characterized as an informative campaign that the ideal organization Amnesty is carring out.  The study has been successful in gathering data that could be presented in correlation with already established theories and then comparing the results. The goal of the research is to create an understanding regarding global advertising as well as the scientific debate that?s going on within the subject.

SATS : En studie om studenters uppfattning om SATS marknadsföring

The main purpose of a logotype is to harmonize with a company?s business concept and culture. This study is based on the receiver?s attitudes about three different logotypes - Volvo, Telia and Mcdonald's. It informs the reader about the importance of a logotype as a mean of communication and if the perceptions of the logotype harmonize with the profile of the company.

Betydelsen av närmiljöns definition : En sambandsanalys av befolkningssammansättning, valdeltagande och röstande på demokraterna i New York

The main purpose of a logotype is to harmonize with a company?s business concept and culture. This study is based on the receiver?s attitudes about three different logotypes - Volvo, Telia and Mcdonald's. It informs the reader about the importance of a logotype as a mean of communication and if the perceptions of the logotype harmonize with the profile of the company.

Den visuella spegelbilden : En kvalitativ studie om mottagarens attityder kring logotypens roll som kommunikationsmedel

The main purpose of a logotype is to harmonize with a company?s business concept and culture. This study is based on the receiver?s attitudes about three different logotypes - Volvo, Telia and Mcdonald's. It informs the reader about the importance of a logotype as a mean of communication and if the perceptions of the logotype harmonize with the profile of the company.

Idrott som platsmarknadsföring : En studie av idrottens roll i Växjö kommuns marknadsföringsarbete

The main purpose of a logotype is to harmonize with a company?s business concept and culture. This study is based on the receiver?s attitudes about three different logotypes - Volvo, Telia and Mcdonald's. It informs the reader about the importance of a logotype as a mean of communication and if the perceptions of the logotype harmonize with the profile of the company.

En medveten grupp om en kritiserad bransch : En receptionsstudie i snabbmatsbranschens CSR-kommunikation

Syfte och frågeställningar: Att undersöka vilka budskap om CSR som företag i en kritiserad bransch förmedlar i marknadskommunikation. Dessutom att få indikationer på hur denna kommunikation uppfattas av studenter som ingår en generation som är kritisk till marknadskommunikation och reklam. Metod och material: En textanalytisk del av ett antal reklamfilmer och annonser från McDonald?s, Max och Burger King, detta utifrån retoriken. Fokusgruppsdiskussioner med ett antal studenter för att få en bild av deras uppfattning av dessa reklamfilmer och annonser.

Logistik : En studie som belyser ett företags outsourcing av sin logistikverksamhet

I dagens tuffa företagsklimat är det extra viktigt att kunna effektiviseras och snabbt utvecklas för att skapa eller behålla sina marknadsandelar. En allt viktigare del för att effektivisera företagen är att logistiken fungerar bra. Alla delar i ett företag kan inte fungera perfekt, vilket har lett till att allt fler företag har valt att lägga ut delar av sin verksamhet på en extern part.Denna magisteruppsats beskriver varför ett företag outsourcar sin logistikverksamhet åt ett tredjepartslogistikföretag, samt hur försörjningskedjan ser ut och fungerar inom det valda tredjepartslogistikföretaget.Vi har gjort vår empiriska undersökning i form av en fallstudie på McDonald´s som har outsourcat sin logistikverksamhet åt Scandlog.Den största drivkraften till att företag väljer att utkontraktera sin logistikverksamhet är för att de ska kunna ägna sig åt sin kärnverksamhet och utveckla den på bästa möjliga sätt. Genom att överlämna logistikverksamheten till ett externt företag, som är specialiserade inom logistik, utvecklas även denna del av företaget på ett effektivt sätt..

Reseföretagens krishantering efter flodvågskatastrofen : Vilka faktorer krävs för att få tillbaka resenärer till en krisdrabbad destination?

I dagens tuffa företagsklimat är det extra viktigt att kunna effektiviseras och snabbt utvecklas för att skapa eller behålla sina marknadsandelar. En allt viktigare del för att effektivisera företagen är att logistiken fungerar bra. Alla delar i ett företag kan inte fungera perfekt, vilket har lett till att allt fler företag har valt att lägga ut delar av sin verksamhet på en extern part.Denna magisteruppsats beskriver varför ett företag outsourcar sin logistikverksamhet åt ett tredjepartslogistikföretag, samt hur försörjningskedjan ser ut och fungerar inom det valda tredjepartslogistikföretaget.Vi har gjort vår empiriska undersökning i form av en fallstudie på McDonald´s som har outsourcat sin logistikverksamhet åt Scandlog.Den största drivkraften till att företag väljer att utkontraktera sin logistikverksamhet är för att de ska kunna ägna sig åt sin kärnverksamhet och utveckla den på bästa möjliga sätt. Genom att överlämna logistikverksamheten till ett externt företag, som är specialiserade inom logistik, utvecklas även denna del av företaget på ett effektivt sätt..

Problemet bakom den svaga responsen av K2-regelverket : utifrån ett organisationsteoretiskt perspektiv

This study intends to explain the problem with the implementation of new Swedish accounting rules called K2. The rules are simplifications of the general accounting rules and the purpose is to make it easier for small companies to account. Despite this, few small companies have adopted the rules. This study seeks to explain the weak response to the K2-rules using institutional theory.The research objects of this study are Burger King, McDonald?s and two audits and accountants.

Militärtjänstgöring, martyrskap eller McDonald 's ? Om hur studenter på Göteborgs universitet uppfattar att socialtjänsten framställs på utbildningen.

Syftet med min uppsats var att undersöka vilka bilder socionomstudenter på termin 3 och 4 uppfattade att socionomutbildningen på Göteborgs universitet gav av Socialtjänsten. Jag har gjort en kvalitativ studie där jag haft 4 fokusgruppsintervjuer med studenter. Jag har undersökt hur studenterna uppfattar att bilden av socialtjänsten framställs, i relation till socialtjänsten som samhällsfunktion och socialtjänsten som framtida arbetsplats. Jag har analyserat mitt material med ett avstamp ur Bourdieus teorier om fält, habitus och kapital. Det framkom i min studie att socialtjänsten framställdes som en viktig samhällsinstans, men med oförmåga att fullfölja sitt uppdrag, på grund av inkompetens, stress och otillräckliga resurser.

Röstens funktion i dansterapi

Madeleine McDonald: Röstens funktion i dansterapi. Uppsala: Musikvetenskap, 60 p., 2002 Syftet med den här uppsatsen är att undersöka röstens funktion i dansterapi. Ett underordnat syfte är att undersöka musikens roll i dansterapi. Jag har intervjuat tre dansterapeuter, vilka av yrkesetiska skäl förblir anonyma.Inledningsvis ges en kort historik över dansterapi och dess förhållande till andra terapiformer. Intervjuerna visar att rösten fyller en viktig funktion.

Kommunikation : Då köparen inte är användaren

Dagens aktuella litteratur innehåller inte någon analys av kommunikationsprocessen vad gäller sändare till mottagare, hur ser kommunikationen ut när mottagaren inte är samma person som köparen, som i en ?förälderbarn? relation? Detta är en vinkel som vi tycker bör belysas i ämnet ?kommunikations- teori?. I vår uppsats har vi valt att studera denna vinkel och har därefter utvecklat en modell över just denna typ av kommunikation, där köparen - föräldern, av produkten inte är samma som användaren ? barnet. Modellen grundar sig på den klassiska kommunikationsmodellen; Elementen i kommunikations processen.

personalomsättning inom snabbmatsrestauranger

AbstractBackgroundEvery company has some kind of employee turnover and we can tell that som business has higher employee turnover than other business. Employee turnover is individual for all companies but in companies that is in the same business simularities can be seen. The employee turnover in the line of business hotel, merchandise trade and restaurants was according to Confederation of Swedish Enterprise closer to 40 % during the period of 2006-2007 and close to the business with highest turnover, the service sector. This is comparable to the buildning activity that with it?s 22 % is one of the business with lowest turnover.

<- Föregående sida 2 Nästa sida ->