Sök:

Sökresultat:

233 Uppsatser om Matlab - Sida 10 av 16

Sensorfusion för undervattensrobot i kärnteknisk miljö med Kalman filtrering

WesDyne TRC AB is a fully owned subsidiary of the global WestinghouseElectric Corporation. WesDyne is a world leader in non-invasive methods for theinspection of nuclear power plants. One of the inspection platforms used to scanfor defects in and around the welds in the reactor vessel is called the T-crawler.The T-crawler operates under water in a radioactive environment by stepping onthe vessel (reactor tank) inner wall using suction cups. The environment is harshand many traditional positioning sensors are not suitable for implementation. Thisthesis investigates the possibility to use a gyroscope and a pressure sensor tocreate an alternative and independent positioning system.

Kostnadseffektiva, vackra fackverk av limträ

Syftet med examensarbetet var att skapa ett kostnadseffektivt, vackert fackverk av limträ i en samtidig utvecklingsprocess med arkitekt, konstruktör och entreprenör. Metodiken har till stor del följt idéerna i concurrent engineering, en samtidig utvecklingsprocess där alla involverade gemensamt kommer fram med förslag och lösningar. I och med att arkitekt, konstruktör och entreprenör jobbar samtidigt utformas också hela konceptet inklusive detaljer och produktionsprocess i en och samma utvecklingsprocess. Till stöd för beslutsfattandet i designprocessen har axiomatisk design använts, vilket är en metodik som hanterar design i matematiska termer. De olika lösningar som evolverar från processen concurrent engineering har sedan optimerats med ett Matlab-program med avseende på lägsta materialkostnad.

Täckningskarta RDS P3-P4

I samband med introduktion av de nya digitala underbärvågssystemen på FM-bandet, har ett behov av att kunna estimera tillgängligheten för tjänster som nyttjar denna bärare uppkommit. Nya tjänster introduceras och detta har lett till ett ökat tryck från flera håll i Teracom om behov av en noggrannare täckningskarta för bl a underbärvågskanalen RDS och DARC. Exempel på tjänster som Teracom infört är Epos som innebär överföring av korrektionsdata till GPS-mottagare (dGPS) för att ge en betydligt ökad positionsnoggrannhet. Syftet med detta examensarbete är att prediktera och verifiera täckningen för underbärvågssystemet RDS på P3 och P4:s frekvenser. Valet av frekvenser beror på att det är just på dessa frekvenser som tjänsten Epos sänds ut.

Aktivt handstativ för cirkuskonstnär

Denna rapport presenterar en utvecklad konceptlösning för ett stativ med katapultfunktion somska användas i cirkusdisciplinen handstans. Stativet är utvecklat för att skicka upp en akrobat,som väger 65 kg, en halv meter ovanför de rörliga stagens maxläge.Den kraft som akrobaten klarar av att hålla emot med och det beteende som krävs vid uppskjutetär framtaget och beräknat med hjälp av det matematiska programverktyget Matlab.Konstruktionen modelleras i Solid Edge ST2 och hållfastheten beräknas i det modellbaseradefinita elementmetodsprogrammet Ansys Workbench. Pneumatik, hydraulik, mekatronik ochmekanik undersöks som möjliga alternativ till drivning för katapultfunktionen och utvärderasutifrån den ställda kravspecifikationen.Konceptet som presenteras har en ram av aluminium för att få god hållfasthet och samtidigt enlåg vikt vilket underlättar vid frakt. I ramverket är fyra stycken mekaniska dragfjädrar infästamellan ramens topp och två stycken linjärt lagrade stålstänger. Fjädrarna spänns ned med enelektrisk vinsch, fästs i en snabbkoppling och släpps sedan för att på så sätt skjuta upp akrobateni luften.

Utvärdering av laddningskoncept för lastbilsbatterier

When drivers overnight in the truck lots of electric energy is consumed by heaters, fans, lights and other extra equipment. If the engine is not running, this energy is taken from the lead/acid batteries of the truck which then needs to be recharged during operating hours. The fact that the charge acceptance of the lead/acid batteries is dependent on the temperature makes it hard to fully recharge the batteries at lower temperatures. A negative charge balance can lead to starting problems within a few days use in cold climate.In this thesis work, the effects of different battery charging concept are evaluated on the most common Scania battery (175Ah). A battery model is implemented in Matlab and some simulations of charging are made.

Vibrationer i bjälklag : Förenklad metod för dimensionering

Arkitekter och byggnadskonstruktörer har alltid strävat mot egna lösningar. Även om byggmetoderna är lika för tidsperioden, skiljer sig byggnaderna åt. Utvecklingen inom byggindustrin går samtidigt mot bjälklag som byggs slankare och med längre spännvidder för att utnyttja materialets styrka och samtidigt skapa öppna planlösningar. Detta sänker bjälklagens egenfrekvenser, vilket gör att de riskerar att sammanfalla med lastfrekvenser från personer som vistas på bjälklaget, vilket i sin tur leder till kraftigt förstärkta vibrationer. Responsen i strukturen kan bli så stor att människor känner stort obehag när de befinner sig på bjälklaget.

Utvärdering och implementering av automatiska farthållare i fordonssimulator

Vehicle simulators are becoming more common in vehicle industries. Company earns lot of money on simulations instead of real tests. Real tests are necessary but not made so extensively as before.In this thesis the building of an vehice simulator will be described and a comparison between three different cruise controls. The three cruise controls are PI-regulator, a regulator who regulates after positions in the terrain and a MPC-regulator. The reason for choosing this three is to see the difference between simple regulation and more complex regulation with respect to fuel consumption, travel time and complexity.The vehicle simulator is made in Matlab/Simulink, Visual Studio and Open Scene Graph.

Design och framtagande av mätanordning för ström och effek på trefas ledare : Josi Periferi strömmeter

The assignment is issued by Scania Maintence AB seeking a new approach to detect power changes in their industrial processes. The work has taken place at Ångströmslaboratoriet and tests have been performed at Scania AB Södertälje.Today?s society consumes enormous amount of energy. In both economically and environmental view, it is important that the processes are effective, with high power factor. There are many ways to measure power in the industry, what they all have in common is that the installation is advanced, requires time and planning.

Modellering av reserv- och nödkraftsystem i JAS 39 Gripen

Simulation is a vital tool during development of JAS 39 Gripen, since money and time can be saved.The Auxiliary and Emergency Power System, AEPS, is a subsystem of the secondary power system in Gripen. It has the function of providing the aircraft with electrical and hydraulical power before activation and after deactivation of the main engine. The system also functions as backup in case of a safety critical problem in the main power supply system. The system basically consists of a control unit and an auxiliary gearbox. The gearbox is driven by an air turbine.

Drivaxeltrycksreglering hos tunga fordon : För en ökad framkomlighet vid vinterförhållanden

Heavy duty vehicles often have problems with traction during the winter periods. For vehicles that can lift tag axles it is possible to increase the normal force on the driven axle by lifting one or more tag axles, this will then increase the propulsive force of friction. This however increases wear on both road and vehicle. A possibility to reduce the wear while achieving nearly equivalent traction compared to lifted tag axles is to allow the vehicle to regulate the normal force by lowering the pressure in the air suspension associated with the tag axles or by the lifting of these axles. The vehicle would then by itself be able to set just the right amount of normal force on the drive wheels to avoid unnecessarily high normal forces while maintaining sufficient traction.The purpose of the report is to find out which parameters affect heavy duty vehicles when driving on slippery slopes and how traction can be improved.

Utveckling och implementering av ett audiopejlsystem baserat på tidsdifferensmätning

The use of spread spectrum signals has increased dramatically in military applications. Finding methods for detecting and positioning of these signals have become interesting research areas for signal intelligence purposes. One method is to measure the time difference of arrival (TDOA) that occurs when two receivers are synchronous and spatially separated. Based on the TDOA-technique an audio-demonstrator has been developed and implemented. This report describes the theory for how sound received in microphones can be used to extract information about the transmitter?s position from the measured time difference.

Utveckling av en Multi-Zonsmodell för NOx Bildning i Diesel Motorer

This thesis work is the last part of the Master of Science education inmechanical engineering at KTH, Stockholm.The aim of this project was the development of a Multi-zone modelfor NOxformation in Diesel engines. Because of the stringent emissionlegislations, great effort is made to decrease the fuel consumption and theharmful emissions of internal combustion engines. Computer simulationsplay a decisive role in this context because they substitute the expensiveand time-consuming laboratory tests.The model is based on a multi-zone approach and uses the wellknownExtended Zeldovich Mechanism which gives a relation to calculatethe NO formation rate using the concentration of different gas speciesinvolved in the process.All the most important phenomena involved in the Diesel combustionhave been modelled. A special attention is then paid to the equilibriumconcentration calculation; this is a significant part of the model whichstrongly influences the following steps.A Simulink model has also been developed. This second version isbased on the previous model and it is made especially to allow theconnection with other external softwares, GT-power in this case.

Automatisk bedömning av reglerkretsarsprestanda

In this thesis, a computer program that in a simple way can calculate the performance of control loops at the refinery Preemraff Lysekil has been created. The computer program has been adapted to the environment at Preemraff Lysekil. Theories for evaluation has been studied in aspect of reliability and of automatic implementation. The evaluation has been carried out from data collected directly from control loops at the refinery and from simulated control loops with implemented errors. Among the studied methods are Harris index and Stattin´s oscillation index.

Diagnostiksystem i gaffeltruckar

This is a final thesis done at BT, considering one of their forklift truck models called Reflex. The first part of this report is about a preliminary investigation investigating what kind of diagnostic systems BTwants to use, and also which demands there are to meet all expectations on such system. Secondly a diagnostic system, which will show if the drive wheel is worn out, will be presented. In the preliminary investigation, two kinds of diagnostic systems were mentioned. These were Model based diagnosis and Predictive analysis.

Solceller pa? Uppsalahems fastigheter : Ekonomisk potential fram till 2030

Uppsalahem is the leading housing corporation in Uppsala with its over 160 real estate properties. Uppsalahem is owned by the municipality of Uppsala, which has a climate and energy goal that aims for 100 MW of solar energy to be installed in Uppsala by 2030. The 100 MW goal, combined with Uppsalahem?s environmental policy, is a strong incentive to investigate the possibility of installing PV modules on the many available roof areas that Uppsalahem possesses. The objective of this thesis is to create a foundation for future decisions regarding PV systems for Uppsalahem.

<- Föregående sida 10 Nästa sida ->