Sökresultat:
11258 Uppsatser om Materialćtervinning - Sida 36 av 751
The rabbit as an animal model in dental implant research : with special reference to bone augmenting materials
Dental implants that are integrated into the jaw bones are widely used to replace lost teeth in human beings. Tooth-loss is often related to loss of the surrounding alveolar bone. This can make implant placement difficult and a bone substituting material may be required. The standard method is to use a bone graft harvested from the patient which requires additional surgery than that needed for implant placement. Limitations in the amount of bone that can be harvested also pose a problem.
Studie av en medeltida husgrund : en analys av bronsfynd frÄn husgrund 6, VÀstergarn, Gotland
This essay is an analysis of the objects made of bronze found in an excavation VĂ€stergarn parish, Gotland, in 2010, conducted by the University of Gotland. The studied material presented in this essay comes from contexts inside, as well as nearby the foundation of a medieval building which purpose is still not certain. The first purpose of this study is to present the bronze-objects found inside and nearby the foundation of house 6, and to see if there are any datable objects. There is also a discussion whether there has been any bronze-crafting in the area. The second purpose is to make a contextual analysis to see if there are any differences between the material found outside and inside of the building, and what conclusions can be made regarding the function and use of the building.
Den interaktiva tavlan : som ett medierande redskap för lÀrande
The interactive whiteboard (IWB) is to be found in many classrooms in Sweden, and its number is growing rapidly. There is a lack of research of the use of the IWB in Sweden. The Swedish National Agency for Education refers to English research where the investment in the IWB in school is huge. In this study I will investigate how the IWB can be used as a mediating tool in the learning process. My study examines how interaction pattern appears when the teacher teaches with the IWB as a tool.
SprÄkanvÀndning i matematikundervisning- utifrÄn lÀrarens pespektiv
Sammanfattning
I denna studie undersöks hur nÄgra lÀrare ser och anvÀnder sprÄk i matematikundervisning. Genom studien undersöks hur matematiska begrepp och kommunikation anvÀnds i matematikundervisning för att stödja elevers lÀrande av Àmnet utifrÄn ett antal lÀrarens perspektiv. Dessutom undersöks hur laborativa material pÄverkar elevers inlÀrning av matematiska begrepp.
Metoden som anvÀnts i studien Àr intervjuer med sex olika grundskolelÀrare. Intervjuerna fokuserar pÄ lÀrarnas arbetssÀtt att anvÀnda sig av vardagssprÄk, matematiska begrepp, kommunikation och laborativa material i matematikundervisning, samt hur dessa delar kan vara viktiga för utveckling av Àmnet.
Bland Bokbaciller och Vingklippta Ănglar ? En kvalitativ studie kring bestĂ„nd och bestĂ„ndsarbete pĂ„ fem sjukhusbiblioteks barn- och ungdomsavdelningar
The main purpose of this thesis was to examine the collection management at five different hospital librariesÂŽ children and youth?s section to discern different roles of the collections. We made qualitative interviews with five hospital librarians. The purpose was also to see how the collection development affected the different roles of the collections. We used two theories.
Röster ur arbetslösheten : En kvalitativ studie som belyser arbetslösas situation
The levels of unemployment are unusually high compared to recent years, and the consequences are diligently debated in media. Swedish safety systems regarding people?s welfare have gone through changes lately which affected the situation negatively for many concerned citizens. This study aimed to illustrate individual?s situation of unemployment within their social context.
LÀromedel i matematikundervisning : LÀrarens val och anvÀndning av lÀromedel i grundskolans tidigare Är
SammanfattningSyftet med denna studie Àr att undersöka lÀrarens val och anvÀndning av matematiklÀromedel i grundskolans tidigare Är. Med lÀromedel avses i denna studie det material som syftar till att hjÀlpa eleven att tillÀgna sig kunskaper i matematik. Exempel pÄ de lÀromedel som förekommer i studien Àr lÀrobok, egenproducerat material, informations- och kommunikationsteknik (IKT) samt konkret material som ger möjlighet för flera sinnen att verka. Vi har valt att genomföra vÄr studie med stöd av tvÄ delstudier, intervju och observation. VÄra intervjuer synliggör i huvudsak lÀrarens syn pÄ vad som Àr viktigt vid lÀrande i matematik samt vad som ligger till grund för valet av lÀromedel.
En rekonstruktion av Skoklosterstolen : Barockens stoppningshistoria
Denna uppsats, vars första frö sÄddes vid ett studiebesök pÄ Skokloster slott för tvÄ Är sedan, behandlar barockens stoppningshistoria och en rekonstruktion av Skoklosterstolens stoppning. MÄlet med uppsatsen Àr att skapa ett intresse för historiska stoppningar och dess tekniker för bÄde privatpersoner och yrkesmÀn.Undersökningar av litteratur, inventarielistor och Skoklosterstolarna sjÀlva ger anledning att tro att Skoklosterstolarna tillverkades 1708 till slottets dÄvarande Àgare Abraham Brahe. Som tidigare publicerats av Johan Knutsson finns det skÀl att tro att stolarna tillverkats lokalt. Nya analyser presenteras i uppsatsen som styrker denna hypotes. Vidare redovisas vilka material som anvÀnts i originalstoppningen, identifierade bland annat med mikroskopering.
Investeringsprocessen - Skillnader mellan Corporate Venturing och Venture Capital
Vi har undersökt vilka skillnader som finns mellan investeringsprocessen för corporate venturing och investeringsprocessen för venture capital. VÄrt empiriska material bestÄr av investeringsprocessen för Volvo Technology Transfer och vÄrt teoretiska material bestÄr av investeringsprocessen för venture capital. Detta Àr alltsÄ utgÄngspunkten för vÄr jÀmförelse. VÄra slutsatser Àr att det finns vissa vÀsentliga skillnader mellan processerna. Skillnaderna beror pÄ investerartypernas olika mÄl och resurser.
Organisatoriskt lÀrande genom medarbetare : En studie om hur möjligheter till lÀrande för medarbetare skapar förutsÀttningar för organisatoriskt lÀrande
The purpose of the study is to analyze what conditions the specific company provides employees to enable organizational learning. To clarify the framing of the study a few quastions has been specified to narrow the issu. The questions that has been used are: what opportunities does the company creat to enable organizational learning and how does the emplyees contribute to organizational learning.In the search of knowledge to the previously questions this study becames a qualitative study with an ethnographic approach based on observations and interviews. This method gives the knowledge that makes us understand the actions that takes place in the oraganization and the shared image the oraganization provides. An understanding for the employees and the organization has been achived after compiling the empirical material from observation notes and transcripts from the interviewsIn the work whit the analysis the empirical material based on transcripts and observation notes has been the main material.
Den fria leken i förskolan : med fokus pÄ pedagogers roll vid lek
Syftet med denna studie Àr att undersöka hur pedagoger agerar under den fria leken. Med denna studie vill vi se hur dessa ger barnen utrymme och material för att den fria leken ska skapas och utvecklas. Studien har baserats pÄ intervjuer och observationer pÄ tvÄ förskoleavdelningar pÄ en förskola i mellersta Sverige. Resultatet som framkom efter bearbetningen av det insamlade materialet var att pedagoger ofta anvÀnder sig av en lekledarroll eller nÀrgranskarroll för att ta sig in i leken. Resultatet visade Àven att barns lek behöver en vuxen som kan nÀrvara och stödja bÄde leken och lekens deltagare.
FingerrÀkning : LÀrarerns roll och betydelse för att ge elever en god taluppfattning
 AbstractThe aim of this essay is to look into how teachers view pupils who use finger arithmeticduring mathematic classes. How do these teachers help them to move on with their learning,what information and problem-solving material do they use?I made qualitative interviews with grade two- and grade three teachers, in three schools.The interviews showed that the teachers find it difficult to adopt a suitable attitude towardsfinger arithmetic. In addition, lack of time for planning and lack of knowledge about variousexperimental methods caused further predicaments. The teachers were aware that arithmeticexperimental material was attainable at the schools, but time to learn about it and how to useit was lacking.
Förskolebarns uttryck för matematik i leken : Handling, ord, symboler och bilder
Syftet med detta examensarbete Àr att undersöka vilken matematik förskolebarn uttrycker i leken samt vilket material som anvÀnds nÀr matematik uttrycks.      FrÄgestÀllningarna Àr vilken matematik förskolebarn uttrycker i den fria leken inomhus och vilket material förskolebarn anvÀnder nÀr de uttrycker matematik. Arbetet Àr en kvalitativ studie och metoden som anvÀnts Àr observationer av barns lek inomhus pÄ förskolan. Resultatet utgÄr frÄn fem av Alan Bishops sex matematiska aktiviteter; rÀkna, lokalisera, mÀta, konstruera och leka. Dessa fem aktiviteter Àr kopplade till förskolans lÀroplan.
Design och konstruktion av mÀtuppstÀllning för induktiv mÀtning av magnetisk spinndynamik
Development in spin dynamic occurs in the whole world because of therising demands on fast electronic storage for example hard drivesand RAM (Random Access Memory). Measuring the spin resonance of amaterial gives you the insight of the theoretical speed for amagnetic memory. This means the maximum storage speed is below thefirst resonance. All magnetic materials have different propertiesthat will inflict the resonance frequency which brings that theconstructors of memories need to know which magnetic material theywill use to obtain best results. In the market for normal users themaximum storage speed in a RAM memory is 1.6 GHz.
Flygets framtid : FrÄn problem till möjligheter
The purpose of this essay is to investigate the airline industry and its part in the mobile community. Further on, to investigate the factors that throughout history are having an impact on the airline industry and have lead to the condition of today. Through this information we are outlining the future of the airline industry.This essay has been written in a qualitative approach. The empirical gathering has been made through interviews based on open discussions between the interviewers and respondents. We started out with creating a theoretical pre-understanding and continued by comparing how well these theories matched the reality.The gathering of the theoretical material was chosen on the basis how well it matches the subject of our essay.